Teraz jest 2016-05-04, 05:05


Astra 1,7 TD długo kręci (odpala)

Moderatorzy: Michau, Pstry, Marcin, Binio

  • Autor
  • Wiadomość
Offline

dawid_101

  • Posty: 8
  • Dołączył(a): 2009-07-28, 18:14
  • Lokalizacja: Płock

Astra 1,7 TD długo kręci (odpala)

Post2009-08-27, 16:45

Moja astra długo kręci bez względu na to czy jest zimna czy ciepła. mam wrażenie ze rano odpala nawet lepiej. Świece sprawdzone była jedna spalona wymieniłem ją poza tym wszystkie maja przejście czyli są dobre. Nie wymieniłem jeszcze filtra paliwa czy to moze jego wina?

GRZEGORZ

2009-08-27, 16:56

Offline
Avatar użytkownika

Sopel

Forumowicz

  • Posty: 255
  • Dołączył(a): 2009-06-09, 10:46
  • Lokalizacja: STARGARD SZCZ

Post2009-08-27, 16:56

dawid_101, spróbuj przekręcić kluczykiem 2-3 razy do zapłonu i za 3 razem dopiero odpalić. Jak odpali bez problemu to napisz
Offline

dawid_101

  • Posty: 8
  • Dołączył(a): 2009-07-28, 18:14
  • Lokalizacja: Płock

Post2009-08-27, 19:24

czyli mam kilka razy podgrzać świece?? dobrze rozumiem? czy wystarczy tylko zapłon bez podgrzewania??

Zrobiłem jak kazałeś pali jakoś inaczej ale nie powiedział bym ze lepiej jakoś dziwnie jakby szarpał i jak go gaszę tez szarpie poza tym wydaje mi się ze trochę kopci. tylko nie umie sprecyzować jaki to kolor.
Offline

hadzii123

Forumowicz

  • Posty: 267
  • Dołączył(a): 2009-08-02, 19:26
  • Lokalizacja: www
  • Imię: Paweł
  • Silnik: X20DTL
  • KM: 82
  • Województwo: Warmińsko-Mazurskie

Post2009-08-27, 22:12

Wyciąg z książki serwisowej. ;)
"Silnika nie można uruchomić lub silnik trudno uruchomić.
1 nie działa podgrzewanie wstępne silnika - sprawdzić układ podgrzewania wstępnego
2 brak napięcia zasilającego elektromagnetyczny zawór odcinający dopływ paliwa - wyłączyć zabezpieczenie przed kradzieżą samochodu, sprawdzić urządzenie sterujące zaworu odcinającego
3 uszkodzony obwód doprowadzenia paliwa - sprawdzić czy paliwo jest tłoczone
a) przewody paliwa zgniecione, niedrożne, nieszczelne lub porowate - oczyścić lub wymienić przewody
b) niedrożny filtr paliwa - wymienić
c) zimą w filtrze i przewodach jest lód albo parafina, uszkodzone podgrzewanie filtru - umieścić samochód w ogrzewanym garażu, sprawdzić podgrzewanie filtra
d) niedrożne napowietrzenie zbiornika - oczyścić
4 przestawiony początek tłoczenia paliwa - sprawdzić i wyregulować początek tłoczenia paliwa
5 uszkodzone wtryskiwacze - sprawdzić wtryskiwacze. Kolejno luzować nakrętki mocujące przewody i sprawdzić czy cylindry pracują
6 nie włącza się zawór odcinający dopływ paliwa - sprawdzić zawór odcinający dopływ paliwa, urządzenie sterujące zaworem odcinającym i od I 1995 urządzenie sterujące przed kradzieżą
7 uszkodzona pompa wtryskowa - zamontować na próbę nową pompę"
Offline
Avatar użytkownika

chrzanos

Forumowicz

  • Posty: 75
  • Dołączył(a): 2008-10-06, 18:14
  • Lokalizacja: Łomża

Post2009-08-27, 22:15

kolego jesli masz silnik x17dtl czyli ten oplowski diesel 68 km to prawdopodobnie powodem dlugiego krecenia jest zle zalozony pase rozrzadu moze byc przesuniety o zabek czy jakos tak [przynajmniej ja u siebie tak mialem] oczywiscie moze to bc juz oznaka padajacej pompy [mi tak mechanicy mowili ale naszczescie sie mylili ,wiadomo oni to by chcieli odrazu pompy turbiny i cale silniki zmieniac a klopot moze tkwic w tak malej sprawie ]
Offline

hadzii123

Forumowicz

  • Posty: 267
  • Dołączył(a): 2009-08-02, 19:26
  • Lokalizacja: www
  • Imię: Paweł
  • Silnik: X20DTL
  • KM: 82
  • Województwo: Warmińsko-Mazurskie

Post2009-08-27, 22:37

Jeszcze jedno wpadło mi do głowy a mianowicie sprężanie w cylindrach, czyli duży przebieg lub nieszczelne zawory (ja mam inny silnik) czy w tych silnikach zamontowane są hydrauliczne czy zwykłe a może trzeba je wyregulować.
Offline
Avatar użytkownika

Dziadek

Moderator

  • Posty: 5346
  • Dołączył(a): 2009-02-15, 22:09
  • Lokalizacja: Chrzanów
  • Imię: Wojciech
  • Silnik: X20XEV
  • KM: 136
  • GG: 6788227
  • Telefon: Nokia X2
  • Województwo: Małopolskie
  • Garaż: Limited 100, 17" GM, -35/-30, Alpine, Hertz

Post2009-08-27, 22:56

Kolego....
W silniku x17dtl i z pewnością w innych nie reguluje się zaworów bo są regulowane hydraulicznie jeśli mnie pamięć nie myli.

Miałem podobny problem jak Twój, ogólnie astry w dieslu muszą 1-2razy zakręcić....
u mnie dłużej kręciło bo czasem i 15s albo i dłużej.
Prawdopodobnie masz zły kąt wtrysku na zimnym silniku ustawiony na pompie wtryskowej.
Podjedź do pompiarza jakiegoś w swoim regionie i pokaż mu co i jak.
ale z mojego punktu widzenia zaczekałbym aż przyjdą chłodniejsze nocy. Wtedy pięknie wyjdzie co i jak. Mianowicie jak przy dużych spadkach temperatur będzie trzeba długo kręcić rozrusznikiem - aby odpalił, lub jeśli będzie próbował zapalać ale tak jakby np na 2 komory, lub gdy nie będzie mógł zapalić i trzeba będzie kilka razy grzać to będziesz wiedział, że winą jest pompa wtryskowa.
Regeneracja to koszt ok 800zł zależy od usterki.
Mnie kosztowała 850 zł i mam roczną gwarancję bez limitu kilometrów.

Poza tym, sprawdź sobie najpierw świece żarowe, czy czasem nie są już na wyczerpaniu. jak nie wiesz jak sprawdzić to trzeba wykręcić świece i podłączyć ją bezpośrednio pod akumulator.

Aha, no i może też być problem z akumulatorem, mianowicie sprawdź sobie czy trzyma napięcie właściwe.
A tak na marginesie, podaj bliższe i szczegółowe dane dotyczące auta:
- rocznik
- przebieg
- jaki czas trzeba czekać aż świece rozgrzeją się na max. (powinny migiem tzn bardzo szybko)

Zaczynaj od najtańszych rzeczy,najpierw sprawdź stan akumulatora, później posprawdzaj świece (dobrze by to też było zrobić u mechanika który by przy okazji sprawdził ciśnienie w komorach), jak nie świece to wtedy prawdopodobnie pompa wtryskowa.

Ahaaa uważaj na długie kręcenie silnikiem, to powoduje duże ubytki na napięciu na akumulatorze, oraz szybko rozjedziesz rozrusznik.

To chyba tyle ode mnie, jak coś to pisz - co i jak.
Offline

dawid_101

  • Posty: 8
  • Dołączył(a): 2009-07-28, 18:14
  • Lokalizacja: Płock

Post2009-08-27, 23:12

dzięki Panowie. Świece sprawdziłem i są dobre bo jest przejście. Była jedna spalona i ja wymieniłem na nowa reszta byłą dobra. Jak jest zimny to świece grzeją się 10-15 sekund. Jak nagrzany to praktycznie się nie podgrzewają odraz gaśnie lampka. Przebieg to niby na liczniku 200 tys ale pewnie ma więcej bo dziś widziałem astrę z 200tys przebiegu i nie miała tak wyślizganej kierownicy jak moja. Muszę ten akumulator sprawdzić i ciśnienie. a może to ten czujnik kątowy sam juz nie wiem. boję się zimy bo jak będzie -20 to nie zapali pewnie:(. i w sumie czy ciepły czy zimny to tak samo pali. no i pompę sprawdzę. do mechaników boję się jeździć bo mnie z pieniędzy wyleczą pół samochodu wymienię i będzie to samo. a to może jest jakaś prosta rzecz. no i pompa i filtr to podstawa w sobotę to zrobię
Następna strona



Powrót do ON

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość