Astra G Club Polska on Facebook

 




Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Astra 1,7 TD długo kręci (odpala) 
Autor Wiadomość

Lokalizacja: Płock
Post Astra 1,7 TD długo kręci (odpala)
Moja astra długo kręci bez względu na to czy jest zimna czy ciepła. mam wrażenie ze rano odpala nawet lepiej. Świece sprawdzone była jedna spalona wymieniłem ją poza tym wszystkie maja przejście czyli są dobre. Nie wymieniłem jeszcze filtra paliwa czy to moze jego wina?


2009-08-27, 17:45
Zobacz profil
 
Polecamy Wam:



2009-08-27, 17:56
Forumowicz
Avatar użytkownika

Lokalizacja: STARGARD SZCZ
Post 
dawid_101, spróbuj przekręcić kluczykiem 2-3 razy do zapłonu i za 3 razem dopiero odpalić. Jak odpali bez problemu to napisz

_________________
Obrazek


2009-08-27, 17:56
Zobacz profil

Lokalizacja: Płock
Post 
czyli mam kilka razy podgrzać świece?? dobrze rozumiem? czy wystarczy tylko zapłon bez podgrzewania??

Zrobiłem jak kazałeś pali jakoś inaczej ale nie powiedział bym ze lepiej jakoś dziwnie jakby szarpał i jak go gaszę tez szarpie poza tym wydaje mi się ze trochę kopci. tylko nie umie sprecyzować jaki to kolor.


2009-08-27, 20:24
Zobacz profil
Forumowicz

Imię: Paweł
Silnik: X20DTL
KM: 82
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Lokalizacja: www
Post 
Wyciąg z książki serwisowej. ;)
"Silnika nie można uruchomić lub silnik trudno uruchomić.
1 nie działa podgrzewanie wstępne silnika - sprawdzić układ podgrzewania wstępnego
2 brak napięcia zasilającego elektromagnetyczny zawór odcinający dopływ paliwa - wyłączyć zabezpieczenie przed kradzieżą samochodu, sprawdzić urządzenie sterujące zaworu odcinającego
3 uszkodzony obwód doprowadzenia paliwa - sprawdzić czy paliwo jest tłoczone
a) przewody paliwa zgniecione, niedrożne, nieszczelne lub porowate - oczyścić lub wymienić przewody
b) niedrożny filtr paliwa - wymienić
c) zimą w filtrze i przewodach jest lód albo parafina, uszkodzone podgrzewanie filtru - umieścić samochód w ogrzewanym garażu, sprawdzić podgrzewanie filtra
d) niedrożne napowietrzenie zbiornika - oczyścić
4 przestawiony początek tłoczenia paliwa - sprawdzić i wyregulować początek tłoczenia paliwa
5 uszkodzone wtryskiwacze - sprawdzić wtryskiwacze. Kolejno luzować nakrętki mocujące przewody i sprawdzić czy cylindry pracują
6 nie włącza się zawór odcinający dopływ paliwa - sprawdzić zawór odcinający dopływ paliwa, urządzenie sterujące zaworem odcinającym i od I 1995 urządzenie sterujące przed kradzieżą
7 uszkodzona pompa wtryskowa - zamontować na próbę nową pompę"

_________________
hadzii123


2009-08-27, 23:12
Zobacz profil
Klubowicz
Avatar użytkownika

Lokalizacja: Łomża
Post 
kolego jesli masz silnik x17dtl czyli ten oplowski diesel 68 km to prawdopodobnie powodem dlugiego krecenia jest zle zalozony pase rozrzadu moze byc przesuniety o zabek czy jakos tak [przynajmniej ja u siebie tak mialem] oczywiscie moze to bc juz oznaka padajacej pompy [mi tak mechanicy mowili ale naszczescie sie mylili ,wiadomo oni to by chcieli odrazu pompy turbiny i cale silniki zmieniac a klopot moze tkwic w tak malej sprawie ]

_________________
http://www.topauto.com.pl/


2009-08-27, 23:15
Zobacz profil
Forumowicz

Imię: Paweł
Silnik: X20DTL
KM: 82
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Lokalizacja: www
Post 
Jeszcze jedno wpadło mi do głowy a mianowicie sprężanie w cylindrach, czyli duży przebieg lub nieszczelne zawory (ja mam inny silnik) czy w tych silnikach zamontowane są hydrauliczne czy zwykłe a może trzeba je wyregulować.

_________________
hadzii123


2009-08-27, 23:37
Zobacz profil
Moderator
Avatar użytkownika

Imię: Wojciech
Silnik: X20XEV
KM: 136
GG: 6788227
Telefon: Nokia X2
Województwo: Małopolskie
Garaż: Limited 100, 17" GM, -35/-30, Alpine, Hertz
Lokalizacja: Chrzanów
Post 
Kolego....
W silniku x17dtl i z pewnością w innych nie reguluje się zaworów bo są regulowane hydraulicznie jeśli mnie pamięć nie myli.

Miałem podobny problem jak Twój, ogólnie astry w dieslu muszą 1-2razy zakręcić....
u mnie dłużej kręciło bo czasem i 15s albo i dłużej.
Prawdopodobnie masz zły kąt wtrysku na zimnym silniku ustawiony na pompie wtryskowej.
Podjedź do pompiarza jakiegoś w swoim regionie i pokaż mu co i jak.
ale z mojego punktu widzenia zaczekałbym aż przyjdą chłodniejsze nocy. Wtedy pięknie wyjdzie co i jak. Mianowicie jak przy dużych spadkach temperatur będzie trzeba długo kręcić rozrusznikiem - aby odpalił, lub jeśli będzie próbował zapalać ale tak jakby np na 2 komory, lub gdy nie będzie mógł zapalić i trzeba będzie kilka razy grzać to będziesz wiedział, że winą jest pompa wtryskowa.
Regeneracja to koszt ok 800zł zależy od usterki.
Mnie kosztowała 850 zł i mam roczną gwarancję bez limitu kilometrów.

Poza tym, sprawdź sobie najpierw świece żarowe, czy czasem nie są już na wyczerpaniu. jak nie wiesz jak sprawdzić to trzeba wykręcić świece i podłączyć ją bezpośrednio pod akumulator.

Aha, no i może też być problem z akumulatorem, mianowicie sprawdź sobie czy trzyma napięcie właściwe.
A tak na marginesie, podaj bliższe i szczegółowe dane dotyczące auta:
- rocznik
- przebieg
- jaki czas trzeba czekać aż świece rozgrzeją się na max. (powinny migiem tzn bardzo szybko)

Zaczynaj od najtańszych rzeczy,najpierw sprawdź stan akumulatora, później posprawdzaj świece (dobrze by to też było zrobić u mechanika który by przy okazji sprawdził ciśnienie w komorach), jak nie świece to wtedy prawdopodobnie pompa wtryskowa.

Ahaaa uważaj na długie kręcenie silnikiem, to powoduje duże ubytki na napięciu na akumulatorze, oraz szybko rozjedziesz rozrusznik.

To chyba tyle ode mnie, jak coś to pisz - co i jak.

_________________
Obrazek
Obrazek


VI Ogólnopolski Zlot Astra-G / 29.IV.-2.V.2011r. / Wąsosze :
I miejsce: w konkursie rzutu oponą
III miejsce: 1/4 mili w kategorii Midi


2009-08-27, 23:56
Zobacz profil

Lokalizacja: Płock
Post 
dzięki Panowie. Świece sprawdziłem i są dobre bo jest przejście. Była jedna spalona i ja wymieniłem na nowa reszta byłą dobra. Jak jest zimny to świece grzeją się 10-15 sekund. Jak nagrzany to praktycznie się nie podgrzewają odraz gaśnie lampka. Przebieg to niby na liczniku 200 tys ale pewnie ma więcej bo dziś widziałem astrę z 200tys przebiegu i nie miała tak wyślizganej kierownicy jak moja. Muszę ten akumulator sprawdzić i ciśnienie. a może to ten czujnik kątowy sam juz nie wiem. boję się zimy bo jak będzie -20 to nie zapali pewnie:(. i w sumie czy ciepły czy zimny to tak samo pali. no i pompę sprawdzę. do mechaników boję się jeździć bo mnie z pieniędzy wyleczą pół samochodu wymienię i będzie to samo. a to może jest jakaś prosta rzecz. no i pompa i filtr to podstawa w sobotę to zrobię


2009-08-28, 00:12
Zobacz profil
Forumowicz

Imię: Paweł
Silnik: X20DTL
KM: 82
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Lokalizacja: www
Post 
Sprawdziłem :hyhy:
1.7 DT 68KM - hydraulicznie
ale
1.7 DTI 75km i 1.7 CDTI - niestety zawory reguluje się ręcznie :dobani:
Pozdrawiam.

_________________
hadzii123


2009-08-28, 00:24
Zobacz profil
Forumowicz
Avatar użytkownika

Imię: Dawid
Silnik: X17DTL
KM: 68
GG: 725306
Telefon: -
Województwo: Wielkopolskie
Garaż: Astra 100 Limited Edition-Davidg16.. FOTY Z 18.09 NA STR 9
Lokalizacja: Poznań / Koło
Post Re:
hadzii123 napisał(a):
Sprawdziłem :hyhy:
1.7 DT 68KM - hydraulicznie
ale
1.7 DTI 75km i 1.7 CDTI - niestety zawory reguluje się ręcznie :dobani:
Pozdrawiam.


Chyba po raz pierwszy spotykam się z takim przypadkiem, że 1.7 TD ma przewage w czymś nad 1.7 DTI i 1.7 CDTI :P

A jeśli chodzi o moją Astrę (1.7 TD 68KM) to ja nie mam żadnych problemów z odpalaniem :) Długo kręci przy odpalaniu tylko wtedy gdy przed odpaleniem byłyby zapalone kontrolki powyżej 30 sekund..
A wiadoma sprawa że zaraz po zapaleniu kontrolek, odpala się auto :)
Także ja nie mam co narzekać ;)


2010-10-05, 18:50
Zobacz profil
Post Re: Re:
Davidg16 napisał(a):
Długo kręci przy odpalaniu tylko wtedy gdy przed odpaleniem byłyby zapalone kontrolki powyżej 30 sekund..
A wiadoma sprawa że zaraz po zapaleniu kontrolek, odpala się auto :)
Także ja nie mam co narzekać ;)

No z dieslem to chyba nie do końca prawda z wiadomych powodów
Skoro tak jest, to mimo że niedomaganie mało uciążliwe, to jednak jest


2010-10-05, 18:58
Początkujący
Avatar użytkownika

Imię: Marcin
Silnik: X17DTL
KM: 68
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Lokalizacja: NKE
Post Re: Astra 1,7 TD długo kręci (odpala)
w moim przypadku po zmianie paska rozrządu tez długo kręciła czy był silnik zimny czy ciepły ( na ciepłym trochę krócej) przyczyna była jedna pompa przestawiona o ząbek. Po tym był problem tylko z zimnym silnikiem niby sterownik świec żarowych. Świecy sprawdzane na metodę iskry to były wszystkie dobre ale zmieniłem wszystkie i to pomogło. Jeżeli świece masz już nie wiadomo ile to zmień świece może to pomoże. Silnik 1,7 TD 68 koni


2010-10-05, 21:24
Zobacz profil
Post Re: Astra 1,7 TD długo kręci (odpala)
witam wszystkich, widze ze temat troche stary ale szukam odpowiedzi na pytanie kolegi,co jest powodem ze moj asterix dlugo odpala a jak uruchomie stacyjke dwa razy to za trzecim razem kreci bez problemu? mam obawy ze to pompa wtryskowa ale nie chce sie irytowac za wczasu :) pozdrawiam wszystkich uzytkownikow asterki :)


2011-06-17, 15:20
Zobacz profil
Forumowicz
Avatar użytkownika

Imię: Paweł
Silnik: --- wybierz ---
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Post Re: Astra 1,7 TD długo kręci (odpala)
zwir_ek napisał(a):
w moim przypadku po zmianie paska rozrządu tez długo kręciła czy był silnik zimny czy ciepły ( na ciepłym trochę krócej) przyczyna była jedna pompa przestawiona o ząbek. Po tym był problem tylko z zimnym silnikiem niby sterownik świec żarowych. Świecy sprawdzane na metodę iskry to były wszystkie dobre ale zmieniłem wszystkie i to pomogło. Jeżeli świece masz już nie wiadomo ile to zmień świece może to pomoże. Silnik 1,7 TD 68 koni

Jesli masz uszkodzoną świece wywala ci błąd sterownika świec żarowych. Jak sprawdzasz świece to zawszę lepiej ją wykręcić i podpiąć bezpośrednio pod aku ;)

_________________
II Miejsce - "Przeciąganie Auta" - II Zlot AGC 2009

Obrazek

Scenic I ph II powered by pablo


2011-06-17, 21:41
Zobacz profil

Imię: Grzesiek
Silnik: X17DTL
KM: 68
GG: 37094596
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Płońsk, Ciechanów
Post Re: Astra 1,7 TD długo kręci (odpala)
witam

mam też astrę g x17dtl i również kręci długo przy odpalaniu niezależnie czy ciepły czy zimny musi zrobić min 5 obrotów. jest tak od momentu kiedy go mam tj. listopad 2010.
w marcu wymieniony został rozrząd, wszystkie filtry i olej.
po około miesiącu po wymianie zaczęły się kolejne problemy i tak:
1 spalanie podwyższyło się 0 1,5 l/100 km (spalanie było ok. 6,2/100 km teraz 7,8)
2 zaczął kopcić na czarno przy ruszaniu tak do 2000 obr/min powyżej już nie
3 nie ma czasami siły ruszyć
4 chodzi jakoś głośniej
5 bardzo często wyskakuje Check czasami już przy ruszaniu i często wogóle nie gaśnie
wyczyściłem EGR, dolot, zmieniłem wężyki podciśnienia, rozruszałem sztangę od turbo bo była lekko zapieczona.
moje pytanie czy przy zmianie rozrządu mógł zostać źle ustawiony początek tłoczenia paliwa i czy powyższe może na to wskazywać?


2011-07-21, 11:56
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w temacie   [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  


Wszystkie prawa zastrzeżone dla Astra G CLUB © 2008-2014 - GRAPHI PLUS GROUP.


REGULAMINY: | | | | | | |


Czasopismo internetowe dla kobiet

[ Time : 0.069s | 29 Queries | GZIP : On ]