Teraz jest 2016-12-10, 00:06


Twój KLIK w reklamię utrzymuje forum! Wyłącz program blokujący!



Brak mocy - isuzu

Moderatorzy: Michau, Pstry, Marcin, Binio

  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Mat

Początkujący

  • Posty: 80
  • Dołączył(a): 2010-02-11, 23:43
  • Imię: Paweł
  • Silnik: Y17DT
  • KM: 75
  • Telefon: Monte
  • Województwo: Opolskie

Brak mocy - isuzu

Post2010-03-09, 11:37

Panowie mam taki problem moja astra raz ciągnie do przodu raz nie... wciskam pedał gazu auto przyspiesza ale jak zwykły diesel tak jakby się dusił... niekiedy dusi się tak do 2000rpm i nagle dostaje "buta" (tak jakby turbina dopiero zaczęła coś dmuchać) a niekiedy w ogóle niema tego przyspieszenia... nie dzieje się tak zawsze nie wiem od czego to zależy ale raz przyspiesza normalnie tak jak powinien a raz tak jak to opisałem...
przykładowo dzisiaj jechałem pod górę na 5 biegu 1500rpm zredukowałem na 4 wciskam pedał gazu a auto w ogóle nie jedzie nawet nie wchodził na obroty... dopiero na 3 coś tam zaczął przyspieszać po wrzuceniu 4 powiedzmy że było już normalnie

żadna kontrolka się nie świeci ani się nie zapala. Na kompie żadnych błędów nie wykrywa... wszystkie filtru powymieniane.

Nie wiem czy ma to coś wspólnego ale niekiedy (~1 na 20 razy) podczas odpalania wskazówka poziomu paliwa wariuje a obrotomierz dopiero po jakieś sekundzie po odpaleniu pokazuje obroty...

Ogólnie silnik chodzi równo i odpala bez problemu.
Miał ktoś z was podobny problem? Co może być przyczyną?

GRZEGORZ

2010-03-10, 09:45

Offline
Avatar użytkownika

Piepioor

Forumowicz

  • Posty: 63
  • Dołączył(a): 2009-08-20, 08:54
  • Lokalizacja: Trójmiasto
  • Imię: Piepioor
  • Silnik: Y17DT
  • KM: 75+
  • Województwo: Pomorskie
  • Garaż: Wizja Piepioora

Re: Brak mocy - isuzu

Post2010-03-10, 09:45

Mam taki sam silnik. Wyszukaj sobie na google wykres z hamowni mocy i momentu obrotowego tego silnika i znajdziesz odpowiedź na Twoje pytanie. ;)
Przy 1500 obr/min. jadę tylko po płaskim i wyłącznie wtedy kiedy nie trzeba przyspieszać. Jeśli zamieszały Ci w głowie artykuły o eco-drivingu to przyznam Ci, że mam w samochodzie komputer spalania z którego odczytów wynika (z mojego doświadczenia), że katowanie silnika zbyt niskimi obrotami nie da Ci oszczędności większej niż 0,5l/100km a przyjemność z jazdy stracisz. Ten silnik nie lubi zbyt niskich obrotów, więc przeciążanie go w granicach 1000-1500obr/min na trójce lub wyższym biegu pod górę zdecydowanie przyspieszy jego zużycie bo silnik po prostu się zamuli nagarem który powstaje na wtryskach i w komorze spalania. Powyżej 2200 obrotów na dobre dopiero rozkręca się turbina. Wtedy można mówić dopiero o jakimkolwiek przyspieszeniu. Aby jeździć naprawdę dynamicznie kiedy potrzebuję, trzymam obroty pomiędzy 2500 a 3500 obr/min. Uważam, że lepiej wydać kilka (dosłownie) groszy na paliwo więcej a oszczędzić na serwisie.
Mam przelatane ok 210tys. km i silnik nie zaliczył ani jednej awarii, nie złapał "muła", nie mam problemów z EGR ani z pompą. Życzę kolego bezawaryjności i polecam przekręć go czasem powyżej 3000 aby przewietrzyć zawory. ;)
Offline

Mat

Początkujący

  • Posty: 80
  • Dołączył(a): 2010-02-11, 23:43
  • Imię: Paweł
  • Silnik: Y17DT
  • KM: 75
  • Telefon: Monte
  • Województwo: Opolskie

Re: Brak mocy - isuzu

Post2010-03-10, 12:31

a co powiesz gdy raz auto ciągnie od 1500rpm a raz w ogóle lub po przekroczeniu 2000? to chyba nie jest normalne że raz jedzie a raz nie... rozumiem jakby tak było zawsze to ok...
Teraz mamy taką sytuacje 3000 a auto dalej nie jedzie? i co wtedy też go zamulam? może kręcić go po red???
Uświadomię Cię że wcale go nie zamulam tylko normalnie przyspieszam lub w moim przypadku bardzo wolno przyspieszam...
Offline
Avatar użytkownika

Piepioor

Forumowicz

  • Posty: 63
  • Dołączył(a): 2009-08-20, 08:54
  • Lokalizacja: Trójmiasto
  • Imię: Piepioor
  • Silnik: Y17DT
  • KM: 75+
  • Województwo: Pomorskie
  • Garaż: Wizja Piepioora

Re: Brak mocy - isuzu

Post2010-03-15, 11:04

Hm - może rzeczywiście nie zrozumiałem tego co miałeś na myśli. Zauważyłem u siebie, że po uruchomieniu po całej nocy na pierwszych kilometrach mój Y17DT ciągnie wyraźnie mocniej przy niskich obrotach niż gdy się rozgrzeje (przeciętnie po 8 km) i to podobno jest normalne przy tym silniku. Byłem moją Asterką w południowej Francji w sam środek lata - i miałem silne wrażenie (pasażerowie też), że tam wiele słabiej ciągnęła i sądzę, że właśnie przez temperaturę. Jeśli u Ciebie łapie muła tylko na ciepłym silniku to może jest to odpowiedź? Na Twoim miejscu sprawdziłbym też wydech lub katalizator jeśli zacznie Ci do tego wzrastać spalanie. Powodzenia, szerokości!
Offline

Mat

Początkujący

  • Posty: 80
  • Dołączył(a): 2010-02-11, 23:43
  • Imię: Paweł
  • Silnik: Y17DT
  • KM: 75
  • Telefon: Monte
  • Województwo: Opolskie

Re: Brak mocy - isuzu

Post2010-03-15, 17:53

co do temperatury to tak jak zauważyłeś im zimniejsze powietrze na zewnątrz czyli lepsze chłodzenie (zimne powietrze=gęstsze powietrze=większa moc) tym lepsze osiągi doskonale o tym wiem bo to nie mój pierwszy silnik doładowany... mimo że ic w tym silniku jest bardzo kiepsko umiejscowiony to u mnie nie ma większego znaczenia bo nie ma różnicy czy jest zimny czy ciepły...po prostu raz fajnie ciągnie a raz tak jakby włączała się jakaś blokada i już nie ma takiego przyspieszenia... słychać to nawet w pracy silnika troszkę głośniej wtedy chodzi

Jest jakiś zawór, elektrozawór który steruje turbiną? bo mam takie wrażenie jakby problem był gdzieś tu
Jak sprawdzić kata? Jechać na analizator spalin?

odpiąłem na próbę przepływomierz i nie odczułem różnicy na plus (wyczytałem tu na forum że powinien mieć lepszego buta na odpiętej przepływce) lecz chodził jeszcze gorzej i od razu zapaliła się pomarańczowa kontrolka
Offline
Avatar użytkownika

rostex

Początkujący

  • Posty: 24
  • Dołączył(a): 2008-08-01, 21:54
  • Lokalizacja: Płońsk

Re: Brak mocy - isuzu

Post2010-03-19, 11:32

Podłącz Techa2 lub inny diagnoskop z odczytem parametrów bieżących i obejrzyj w różnym zakresie prędkości obrotowej ciśnienie doładowania oraz wskazania przepływomierza. Wartości zadane ciśnienia doładowania muszą się zgadzać (małe rozbieżności w dynamice zmian dozwolone) z wartościami rzeczywistymi ciśnienia.
Offline

paprykm3

Forumowicz

  • Posty: 92
  • Dołączył(a): 2009-11-17, 12:59
  • Lokalizacja: Grudziądz
  • Imię: Patryk
  • Silnik: Y20DTH
  • KM: 101
  • Województwo: Kujawsko-Pomorskie

Re: Brak mocy - isuzu

Post2010-03-19, 11:59

A może trzeba wyczyścić zawór EGR?
Offline

Mat

Początkujący

  • Posty: 80
  • Dołączył(a): 2010-02-11, 23:43
  • Imię: Paweł
  • Silnik: Y17DT
  • KM: 75
  • Telefon: Monte
  • Województwo: Opolskie

Re: Brak mocy - isuzu

Post2010-03-20, 22:16

Dzisiaj znalazłem trochę czasu i wyczyściłem w końcu zawór egr a było z czego czyścić
http://yfrog.com/10zdjcie0429lj
Jedna wielka maź… podobnie jak kolektor z tym że na wyciąganie jego się już nie zdecydowałem… kiepskie dojście i za dużo roboty. Tam gdzie udało mi się dojść to w miarę możliwości oczyściłem
http://yfrog.com/51zdjcie0454j
http://yfrog.com/bazdjcie0443j
http://yfrog.com/dyzdjcie0445j
http://yfrog.com/0hzdjcie0451j
Wyczyściłem również prawie cały układ dolotowy nie licząc kolektora i ic.
Czy podczas odłączonego wężyka z egr powinna być jakaś różnica? Na jałowym nie zauważyłem żadnej różnicy w pracy oraz nie zapaliła się żadna kontrolka. Czy wężyk ten powinien zasysać? Bo nic nie czułem… chyba że to na większych obrotach?

Podczas jazdy testowej niestety nie widziałem żadnej poprawy:/ i dalej jeste w d… jutro podepnie mi koleś z Boscha pod samą pompe paliwa… ale mam nadziej że to nie będzie to!

Turbina pompuje nawet wirnik nie ma żadnego luzu.
Powiedzcie mi jak to się nazywa i jak można to sprawdzić?
http://yfrog.com/5lzdjcie0424j
Odpinając wtyczkę z niego zapala się kontrolka i nie ma więcej żadnej różnicy. Znajduję się to przy egr z lewej strony.
Następna strona



Powrót do ON

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 7 gości