Astra G Club Polska on Facebook

 




Odpowiedz w temacie  [ Posty: 260 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Następna strona
Brak mocy - isuzu 
Autor Wiadomość
Początkujący

Imię: Paweł
Silnik: Y17DT
KM: 75
Telefon: Monte
Województwo: Opolskie
Post Brak mocy - isuzu
Panowie mam taki problem moja astra raz ciągnie do przodu raz nie... wciskam pedał gazu auto przyspiesza ale jak zwykły diesel tak jakby się dusił... niekiedy dusi się tak do 2000rpm i nagle dostaje "buta" (tak jakby turbina dopiero zaczęła coś dmuchać) a niekiedy w ogóle niema tego przyspieszenia... nie dzieje się tak zawsze nie wiem od czego to zależy ale raz przyspiesza normalnie tak jak powinien a raz tak jak to opisałem...
przykładowo dzisiaj jechałem pod górę na 5 biegu 1500rpm zredukowałem na 4 wciskam pedał gazu a auto w ogóle nie jedzie nawet nie wchodził na obroty... dopiero na 3 coś tam zaczął przyspieszać po wrzuceniu 4 powiedzmy że było już normalnie

żadna kontrolka się nie świeci ani się nie zapala. Na kompie żadnych błędów nie wykrywa... wszystkie filtru powymieniane.

Nie wiem czy ma to coś wspólnego ale niekiedy (~1 na 20 razy) podczas odpalania wskazówka poziomu paliwa wariuje a obrotomierz dopiero po jakieś sekundzie po odpaleniu pokazuje obroty...

Ogólnie silnik chodzi równo i odpala bez problemu.
Miał ktoś z was podobny problem? Co może być przyczyną?


2010-03-09, 11:37
Zobacz profil
 
Polecamy Wam:



2010-03-10, 09:45
Forumowicz
Avatar użytkownika

Imię: Piepioor
Silnik: Y17DT
KM: 75+
Województwo: Pomorskie
Garaż: Wizja Piepioora
Lokalizacja: Trójmiasto
Post Re: Brak mocy - isuzu
Mam taki sam silnik. Wyszukaj sobie na google wykres z hamowni mocy i momentu obrotowego tego silnika i znajdziesz odpowiedź na Twoje pytanie. ;)
Przy 1500 obr/min. jadę tylko po płaskim i wyłącznie wtedy kiedy nie trzeba przyspieszać. Jeśli zamieszały Ci w głowie artykuły o eco-drivingu to przyznam Ci, że mam w samochodzie komputer spalania z którego odczytów wynika (z mojego doświadczenia), że katowanie silnika zbyt niskimi obrotami nie da Ci oszczędności większej niż 0,5l/100km a przyjemność z jazdy stracisz. Ten silnik nie lubi zbyt niskich obrotów, więc przeciążanie go w granicach 1000-1500obr/min na trójce lub wyższym biegu pod górę zdecydowanie przyspieszy jego zużycie bo silnik po prostu się zamuli nagarem który powstaje na wtryskach i w komorze spalania. Powyżej 2200 obrotów na dobre dopiero rozkręca się turbina. Wtedy można mówić dopiero o jakimkolwiek przyspieszeniu. Aby jeździć naprawdę dynamicznie kiedy potrzebuję, trzymam obroty pomiędzy 2500 a 3500 obr/min. Uważam, że lepiej wydać kilka (dosłownie) groszy na paliwo więcej a oszczędzić na serwisie.
Mam przelatane ok 210tys. km i silnik nie zaliczył ani jednej awarii, nie złapał "muła", nie mam problemów z EGR ani z pompą. Życzę kolego bezawaryjności i polecam przekręć go czasem powyżej 3000 aby przewietrzyć zawory. ;)


2010-03-10, 09:45
Zobacz profil
Początkujący

Imię: Paweł
Silnik: Y17DT
KM: 75
Telefon: Monte
Województwo: Opolskie
Post Re: Brak mocy - isuzu
a co powiesz gdy raz auto ciągnie od 1500rpm a raz w ogóle lub po przekroczeniu 2000? to chyba nie jest normalne że raz jedzie a raz nie... rozumiem jakby tak było zawsze to ok...
Teraz mamy taką sytuacje 3000 a auto dalej nie jedzie? i co wtedy też go zamulam? może kręcić go po red???
Uświadomię Cię że wcale go nie zamulam tylko normalnie przyspieszam lub w moim przypadku bardzo wolno przyspieszam...


2010-03-10, 12:31
Zobacz profil
Forumowicz
Avatar użytkownika

Imię: Piepioor
Silnik: Y17DT
KM: 75+
Województwo: Pomorskie
Garaż: Wizja Piepioora
Lokalizacja: Trójmiasto
Post Re: Brak mocy - isuzu
Hm - może rzeczywiście nie zrozumiałem tego co miałeś na myśli. Zauważyłem u siebie, że po uruchomieniu po całej nocy na pierwszych kilometrach mój Y17DT ciągnie wyraźnie mocniej przy niskich obrotach niż gdy się rozgrzeje (przeciętnie po 8 km) i to podobno jest normalne przy tym silniku. Byłem moją Asterką w południowej Francji w sam środek lata - i miałem silne wrażenie (pasażerowie też), że tam wiele słabiej ciągnęła i sądzę, że właśnie przez temperaturę. Jeśli u Ciebie łapie muła tylko na ciepłym silniku to może jest to odpowiedź? Na Twoim miejscu sprawdziłbym też wydech lub katalizator jeśli zacznie Ci do tego wzrastać spalanie. Powodzenia, szerokości!


2010-03-15, 11:04
Zobacz profil
Początkujący

Imię: Paweł
Silnik: Y17DT
KM: 75
Telefon: Monte
Województwo: Opolskie
Post Re: Brak mocy - isuzu
co do temperatury to tak jak zauważyłeś im zimniejsze powietrze na zewnątrz czyli lepsze chłodzenie (zimne powietrze=gęstsze powietrze=większa moc) tym lepsze osiągi doskonale o tym wiem bo to nie mój pierwszy silnik doładowany... mimo że ic w tym silniku jest bardzo kiepsko umiejscowiony to u mnie nie ma większego znaczenia bo nie ma różnicy czy jest zimny czy ciepły...po prostu raz fajnie ciągnie a raz tak jakby włączała się jakaś blokada i już nie ma takiego przyspieszenia... słychać to nawet w pracy silnika troszkę głośniej wtedy chodzi

Jest jakiś zawór, elektrozawór który steruje turbiną? bo mam takie wrażenie jakby problem był gdzieś tu
Jak sprawdzić kata? Jechać na analizator spalin?

odpiąłem na próbę przepływomierz i nie odczułem różnicy na plus (wyczytałem tu na forum że powinien mieć lepszego buta na odpiętej przepływce) lecz chodził jeszcze gorzej i od razu zapaliła się pomarańczowa kontrolka


2010-03-15, 17:53
Zobacz profil
Początkujący
Avatar użytkownika

Lokalizacja: Płońsk
Post Re: Brak mocy - isuzu
Podłącz Techa2 lub inny diagnoskop z odczytem parametrów bieżących i obejrzyj w różnym zakresie prędkości obrotowej ciśnienie doładowania oraz wskazania przepływomierza. Wartości zadane ciśnienia doładowania muszą się zgadzać (małe rozbieżności w dynamice zmian dozwolone) z wartościami rzeczywistymi ciśnienia.

_________________
Corsa 1.7 DTI '02


2010-03-19, 11:32
Zobacz profil
Forumowicz

Imię: Patryk
Silnik: Y20DTH
KM: 101
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Lokalizacja: Grudziądz
Post Re: Brak mocy - isuzu
A może trzeba wyczyścić zawór EGR?


2010-03-19, 11:59
Zobacz profil
Początkujący

Imię: Paweł
Silnik: Y17DT
KM: 75
Telefon: Monte
Województwo: Opolskie
Post Re: Brak mocy - isuzu
Dzisiaj znalazłem trochę czasu i wyczyściłem w końcu zawór egr a było z czego czyścić
http://yfrog.com/10zdjcie0429lj
Jedna wielka maź… podobnie jak kolektor z tym że na wyciąganie jego się już nie zdecydowałem… kiepskie dojście i za dużo roboty. Tam gdzie udało mi się dojść to w miarę możliwości oczyściłem
http://yfrog.com/51zdjcie0454j
http://yfrog.com/bazdjcie0443j
http://yfrog.com/dyzdjcie0445j
http://yfrog.com/0hzdjcie0451j
Wyczyściłem również prawie cały układ dolotowy nie licząc kolektora i ic.
Czy podczas odłączonego wężyka z egr powinna być jakaś różnica? Na jałowym nie zauważyłem żadnej różnicy w pracy oraz nie zapaliła się żadna kontrolka. Czy wężyk ten powinien zasysać? Bo nic nie czułem… chyba że to na większych obrotach?

Podczas jazdy testowej niestety nie widziałem żadnej poprawy:/ i dalej jeste w d… jutro podepnie mi koleś z Boscha pod samą pompe paliwa… ale mam nadziej że to nie będzie to!

Turbina pompuje nawet wirnik nie ma żadnego luzu.
Powiedzcie mi jak to się nazywa i jak można to sprawdzić?
http://yfrog.com/5lzdjcie0424j
Odpinając wtyczkę z niego zapala się kontrolka i nie ma więcej żadnej różnicy. Znajduję się to przy egr z lewej strony.


2010-03-20, 22:16
Zobacz profil
Początkujący
Avatar użytkownika

Lokalizacja: Płońsk
Post Re: Brak mocy - isuzu
Mat napisał(a):
Powiedzcie mi jak to się nazywa i jak można to sprawdzić?
http://yfrog.com/5lzdjcie0424j
Odpinając wtyczkę z niego zapala się kontrolka i nie ma więcej żadnej różnicy. Znajduję się to przy egr z lewej strony.


Jest to elektrozawór sterujący zaworem EGR, sygnał można sprawdzić oscyloskopem a elektrozawór podpinając miernik podciśnienia.

_________________
Corsa 1.7 DTI '02


2010-03-22, 20:05
Zobacz profil
Klubowicz
Avatar użytkownika

Imię: Kamil
Silnik: Y17DT
KM: 75
GG: 4112061
Telefon: iPhone 5
Województwo: Podlaskie
Garaż: Srebrna strzała KLP:) - Sprzedana
Lokalizacja: Białystok
Post Re: Brak mocy - isuzu
Od Tygodnia posiadam Astrę 1.7DTI i mam takie pytanie

moje osiągi to 100km/h jakieś 14-15 sekund
a Vmax 155km/h może poszedł by i więcej ale juz wskazówka ledwo się ruszała a nie chciałem piłować silnika
Czy to są normalne osiągi dla tego auta czy są to za niskie parametry jak na 75 kucy i być może mam coś padnięte ? Pytam bo nie miałem wcześniej styczności z tym silnikiem i nie wiem jakie osiągi powinien mieć

Skorzystałem z opcji szukaj ale nie znalazłem nic o osiągach tego silnika.


Ostatnio edytowano 2010-03-23, 22:25 przez KLP, łącznie edytowano 1 raz



2010-03-23, 20:04
Zobacz profil
Początkujący

Imię: Paweł
Silnik: Y17DT
KM: 75
Telefon: Monte
Województwo: Opolskie
Post Re: Brak mocy - isuzu
Vmax z tego co kojarzę to bodajże 170km/h. Nie sprawdzałem jeszcze ile poleci...

a tak w ogóle to twój post nic nie wnosi do tematu!!!
http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf


2010-03-23, 22:16
Zobacz profil
Post Re: Brak mocy - isuzu
Mat napisał(a):
Vmax z tego co kojarzę to bodajże 170km/h. Nie sprawdzałem jeszcze ile poleci...

a tak w ogóle to twój post nic nie wnosi do tematu!!!
http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf

Bo może kolega bardziej szuka pomocy niż służy pomocą.
Raz się daje a raz się bierze


2010-03-23, 22:25
Klubowicz
Avatar użytkownika

Imię: Kamil
Silnik: Y17DT
KM: 75
GG: 4112061
Telefon: iPhone 5
Województwo: Podlaskie
Garaż: Srebrna strzała KLP:) - Sprzedana
Lokalizacja: Białystok
Post Re: Brak mocy - isuzu
Cóż co do opcji szukaj użyłem jej ale niestety nic nie znalazło

Cytuj:
a tak w ogóle to twój post nic nie wnosi do tematu!!!

Uważam że auto jak na ten silnik ma niedużą moc temu się podpiołem pod ten wątek aby nie tworzyć nowego.

Cytuj:
Bo może kolega bardziej szuka pomocy niż służy pomocą.

Cóż auto z tym silnikiem mam od niedawna i nie wiele wiem na jego temat więc bardzo nie pomogę ale z biegiem czasu mój bagaż doświadczenia będzie się powiększał i wtedy będę mógł bardziej służyć pomocą niż teraz, każdy kiedyś się uczy, Nie każdy rodzi się geniuszem :)


2010-03-23, 22:42
Zobacz profil
Początkujący

Imię: Paweł
Silnik: Y17DT
KM: 75
Telefon: Monte
Województwo: Opolskie
Post Re: Brak mocy - isuzu
a w googlach szukał?? rozumiem że początkowy ale to są podstawy wpisujesz dane techniczne i masz jak na dłoni przecież to nie wymaga zadawania takich pytań? jak możecie to usuńcie swoje posty bo jak mówiłem nie na temat i się śmietnik robi


2010-03-23, 23:21
Zobacz profil
Przyjaciel
Avatar użytkownika

Imię: Piotrek
Silnik: X20XEV
KM: 136
Województwo: Wielkopolskie
Garaż: Vectra B by borek
Lokalizacja: Czerniejewo/Gniezno
Post Re: Brak mocy - isuzu
KLP89 napisał(a):
moje osiągi to 100km/h jakieś 14-15 sekund
a Vmax 155km/h może poszedł by i więcej ale juz wskazówka ledwo się ruszała a nie chciałem piłować silnika


nie wiem ile moja ma do setki, ale leciałem nią 180, biorąc pod uwagę przekłamanie licznika powiedzmy 170, ale poszła by jeszcze :P . Sprawdź przepływomierz, bo może nie wywalać błędu a jest uszkodzony, odepnij wtyczkę z niego i zobacz jak auto jedzie...no chyba że masz wyjątkowo zmulony egzemplarz :[

_________________
X20XEV ... :D


2010-03-24, 09:13
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w temacie   [ Posty: 260 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  


Wszystkie prawa zastrzeżone dla Astra G CLUB © 2008-2014 - GRAPHI PLUS GROUP.


Czasopismo internetowe dla kobiet

[ Time : 0.238s | 28 Queries | GZIP : On ]