Teraz jest 2017-01-21, 05:15


Kilka pytań odnośnie Vacum - pompy podciśnienia

Moderatorzy: Michau, Pstry, Marcin, Binio

  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

waldif

Początkujący

  • Posty: 57
  • Dołączył(a): 2009-07-14, 20:14
  • Imię: waldi
  • Silnik: Y20DTH
  • Województwo: Kujawsko-Pomorskie

Re: Kilka pytań odnośnie Vacum - pompy podciśnienia

Post2016-12-30, 11:02

Powiem tak, zaworki, egr, intercooler, węże, wężyki, wszystko sprawdzone i jest ok, jeździłem na zamkniętych klapkach zawirowań, regulacja dawki paliwa w Opel Scannerze nic nie daje. Generalnie silnik wolno się rozpędza na wolnych obrotach.... Czy one tak po prostu mają i nic się nie da zrobić??
Offline

zibi1961

  • Posty: 5
  • Dołączył(a): 2016-08-30, 07:20
  • Imię: zbyszek
  • Silnik: Y20DTH
  • KM: 101
  • Województwo: Łódzkie
  • Wiek: 55

Re: Kilka pytań odnośnie Vacum - pompy podciśnienia

Post2016-12-30, 12:02

Napisałem ci co masz zrobić waldif:
Pod elektrozaworem od klap zawirowań jest filterek powietrza .Zdejmij go i zaślep wężyk ,otworzą się wtedy klapy zawirowań zaraz po zapaleniu auta .Jeżeli to pomoże na twój problem tzn. zniknie muł przy niskich obrotach , nie będzie szarpać to elektrozawór jest do wymiany lub może być uszkodzona membrana gruszki klap lub zbyt niskie podciśnienie .Klapy powinny być przymknięte przy niskich obrotach (ekologia) a przy przyspieszaniu powinny się otwierać ponieważ rośnie gwałtownie zapotrzebowanie na powietrze .
Jest to szybki sposób na sprawdzenie działania klap wirowych ale jeżeli dbasz o środowisko to powinieneś to naprawić .Czyszczenie kolektora dolotowego jest bardzo wskazane ale jeżeli to nie pomoże to sprawdź elektrozawór i gruszkę i oczywiście podciśnienie ale jak wszystko inne na podciśnienie działa dobrze to jest to mało prawdopodobne .
Offline
Avatar użytkownika

AlphaFTN

Klubowicz

Re: Kilka pytań odnośnie Vacum - pompy podciśnienia

Post2016-12-30, 13:54

Zauważyłem, że pompy podciśnienia znalezione na Alledrogo dla Vectry C są tańsze niż do Astry G, a wyglądają bardzo podobnie:

Astra G/Zafira A/Vectra B:

Obrazek

Vectra C:

Obrazek

Obie pasują zamiennie p&p? Widzę, że wyglądają identycznie, tylko ta od VC ma jakieś dodatkowe ucho na śrubę... Jak ktoś bierze pod uwagę kupno nówki to chyba nie warto przepłacać, jeśli to jedyna różnica?
Offline
Avatar użytkownika

waldif

Początkujący

  • Posty: 57
  • Dołączył(a): 2009-07-14, 20:14
  • Imię: waldi
  • Silnik: Y20DTH
  • Województwo: Kujawsko-Pomorskie

Re: Kilka pytań odnośnie Vacum - pompy podciśnienia

Post2017-01-01, 19:31

Od wczoraj dramat. Auto po nocy, rano kręci i nie odpala. Kompletnie nic, zero chęci odpalenia. Błędów brak. To raczej nie problem z podciśnieniem... Czy to pompa zdechła?
Offline
Avatar użytkownika

Dziadek13

Początkujący

  • Posty: 611
  • Dołączył(a): 2011-12-18, 19:27
  • Lokalizacja: Mysłowice
  • Imię: Jorg
  • Silnik: X20DTL
  • KM: 82KM
  • Województwo: Śląskie
  • Wiek: 100

Re: Kilka pytań odnośnie Vacum - pompy podciśnienia

Post2017-01-01, 19:58

Szukaj miejsca zapowietrzenia.
I tu raczej widze że to od strony przelewów bo od filtra by zapaliła i zgasła teraz zostaje znaleść miejsce zapowietrzania i dobre odpowietrzenie pompy bo jak pompa pusta to nie ma szans że wypluje powietrze z siebie i przewodów wysokiego ciśnienia.
Offline
Avatar użytkownika

AlphaFTN

Klubowicz

Re: Kilka pytań odnośnie Vacum - pompy podciśnienia

Post2017-01-02, 14:58

Sam sobie trochę odpowiem - znalazłem na forum Vectry informację, że pompa VAC z Viki C 2.2DTI podchodzi, że ktoś już ten patent stosował:

https://forum.vectraklub.pl/topic/17522 ... ry-c-22dti

To tak informacyjnie dla osób, które kiedyś ew. będą rozważać wymianę tej pompy na nową, bo jest tańsza o ok. 120PLN...
Offline

irys

  • Posty: 8
  • Dołączył(a): 2016-11-27, 19:15

Re: Kilka pytań odnośnie Vacum - pompy podciśnienia

Post2017-01-08, 15:23

Witam.
Waldi podpowiem ci co do nie odpalania miałem podobną sytuację auto nagle nie odpaliło mechanik wymienił wszystko oprócz pompy.i dalej nic.(regenerowana to 1300 zł )Na pompie są oringi uszczelniające najpierw zacznij od tego . Ja poczytałem forum od początku(zapowietrzanie i odpalanie astra g) do końca i kazałem na koniec wymienić oringi i po problemie. Do dzisiaj -24 auto pali ciężko ale odpaliło po drugim razie i pojechało nagle spadek mocy i czek silnika 2500 obrotów więcej nie pojedzie potem 2000 jak spadało do 1000 to czek gasł. Więc nawrotka do domu jakoś się do kulałem.
Momentami nie ciągną nawet przy 1000 i gasł. Po odpaleniu powrót mocy i po chwili znowu spadek mocy i tak dojechałem.
Pierwsze uszlachetniacz do ropy i dalej to samo, vakupompa czytam myślę świeczki padły czy co. Ale zebrałem się i jeszcze raz do auta od pompy wszystkie rurki od podciśnienia powciskałem głębiej. I auto jak nowe pali jeździ bez zająknięcia.
Myślę że jestem jakieś 2000 zł. Do przodu lepiej czytać fora i po próbować niż dawać kieszenie napychać mechanikom a oni potem mówią że niewiedzą co jest. Nie jestem mechanikiem. Pozdrawiam mam nadzieję że moja opowieść komuś pomoże.
Poprzednia strona



Powrót do ON

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości