Teraz jest 2017-01-20, 03:01


Kilka pytań odnośnie Vacum - pompy podciśnienia

Moderatorzy: Michau, Pstry, Marcin, Binio

  • Autor
  • Wiadomość
Offline

thommeck

Początkujący

  • Posty: 18
  • Dołączył(a): 2010-01-11, 08:13
  • Lokalizacja: Zielona Góra
  • Imię: Tomek
  • Silnik: X20DTL
  • KM: 82
  • GG: 9562630
  • Telefon: 606337214
  • Województwo: Lubuskie

Kilka pytań odnośnie Vacum - pompy podciśnienia

Post2010-04-02, 07:38

Witam koleżanki i kolegów!

Zanim przeczytamy że temat już był i mam poszukać - szukałem go dość intensywnie. Niestety w wyszukiwarce temat Vacum nie pojawia się zbyt często, a w tematach EGR nie uzyskałem jednoznacznej odpowiedzi akurat na takie pytania. Oczywiście to może być moja wina:)

Do tematu.
Pojawił mi się klasyk - P0400. Oczywiście check niskie obroty po odpaleniu. Więc dzięki wskazówkom z niniejszego forum (za wszystkie porady wielkie dzięki) wyczyściłem kolektor, posprawdzałem elektrozawory (ten od klap zawirowań był zapieczony - ruszył po wd40). Jednak problem nie ustał - check się pojawia i spalanie na poziomie 10-11l/100. I pozostały mi teraz dwie rzeczy które wg Waszych instrukcji mogą mieć wpływ:
EGR uszkodzony
Pompa Vacum niewydajna
Teraz moje pytanie - jak jednoznacznie sprawdzić ich działanie?

Jeśli chodzi o EGR, kiedy czyściłem kolektor przeczyściłem i jego. Co zwróciło moją uwagę - choć chodzi płynnie, do wciśnięcia grzybka trzeba użyć sporo siły. Sprawdzałem czy trzyma, po wciśnięciu i przytkaniu rurki jak najbardziej trzyma ciśnienie. Natomiast próbowałem ruszyć go podciśnieniem podłączając do rurki strzykawkę i wciągając - zero reakcji. Ustami też nie drgnie. Tam trzeba naprawdę sporego podciśnienia żeby to ruszyć. Na pewno większego niż daje pompa vacum, ale to drugie pytanie.

W jaki sposób (poza Wakuometrem) sprawdzić pompę vacum? Odpiąłem przewody podciśnienia, odpaliłem silnik, podłożyłem palec i ledwo wyczuwam tam ssanie. Jak mocno musi ssać ta pompa? Sprawdziłem też sekcję do serwa - tam wydaje mi się nieco większe podciśnienie, choć nie było szału (może to tylko średnica wylotu). Jednak zatkanie go nie zwiększa podciśnienia w tej sekcji do elektrozaworów. Po podpięciu przewodów słyszałem delikatne terkotanie jednego z elektrozaworów (tego od EGR), ale naprawdę bardzo subtelne.

Jeszcze raz sorki jeśli tematy już były - naprawdę nie mogłem znaleźć jednoznacznej odpowiedzi.

Pozdrawiam serdecznie i z góry dzięki za pomoc.

Zmieniłem nazwę tematu - będzie bardziej trafna // pablo
Offline
Avatar użytkownika

Black1984

Przyjaciel

  • Posty: 177
  • Dołączył(a): 2009-07-30, 10:18
  • Lokalizacja: Kraków
  • Imię: Piotrek
  • Silnik: X20DTL
  • KM: 82
  • GG: 5058632
  • Województwo: Małopolskie
  • Garaż: <<Astra >>Red & Black<< by Black1984

Re: Kilka pytań odnośnie Vacum - EGR

Post2010-04-03, 02:34

pompa vacum daje słabe ciśnienie, ono dopiero rośnie chyba na obrotach, sprawdzić ją można w ten sposób że po wciśnięciu podału hamulca nie powinny spadać obroty silnika, jeżeli zaczną spadać to pompa nie wydala gdyż wiekszość podciśnienia pobiera serwo,można na chwile zaślepić serwo i sprawdzić czy wtedy bedzie wieksze ciśnienie na egr, co do egr można wyciągnąć wężyk który dochodzi do niego i zaślepić go na jakiś czas i się przejechać, oczywiście zaświeci sie check i na chwile mu odetnie moc ale bedziesz widzial czy jest jakas poprawa i co można wykluczyć w tym przypadku
Offline

RadzJo

Początkujący

  • Posty: 21
  • Dołączył(a): 2010-04-22, 06:49
  • Imię: Radek
  • Silnik: X17DTL
  • KM: 68
  • Województwo: Lubelskie

Re: Kilka pytań odnośnie Vacum - EGR

Post2010-06-04, 19:46

Jak zdemontowac pompe vacum która posiada szybkozłączke ? Nie chce uszkodzic tego złącza ;/
Offline

Darek80

Początkujący

  • Posty: 25
  • Dołączył(a): 2010-07-12, 20:53
  • Imię: Darek
  • Silnik: X17DTL
  • Województwo: Łódzkie

Re: Kilka pytań odnośnie Vacum - EGR

Post2010-09-20, 11:06

RadzJo napisał(a):Jak zdemontowac pompe vacum która posiada szybkozłączke ? Nie chce uszkodzic tego złącza ;/

Przyłączam się do pytania. Będę wymieniał u siebie pompę podciśnienia.
Offline

hadzii123

Forumowicz

  • Posty: 267
  • Dołączył(a): 2009-08-02, 19:26
  • Lokalizacja: www
  • Imię: Paweł
  • Silnik: X20DTL
  • KM: 82
  • Województwo: Warmińsko-Mazurskie

Re: Kilka pytań odnośnie Vacum - EGR

Post2010-09-20, 12:44

Do sprawdzenia vaku pompy musisz mieć wakuometr inaczej jej nie sprawdzisz. To że zaślepisz króciec od serwa to nic nie da wartość podciśnienia nie powinna się zwiększyć. Podciśnienie w całym układzie powinno wynosić ok -0.8 bara na samej pompie -0.9 bara, jeśli wartość jest mniejsza niż -0.6 bara pompa do wyrzucenia. Można sprawdzić czy nie jest przy pchany króciec pod który podłącza się cały układ jakimś paprochem lub kurzem. Należy też sprawdzić napięcie na wtyczkach od elektrozaworów, oraz czy nie są zapchane kurzem lub wodą filtry elektrozaworów. Sprężyna zaworu EGR musi być twarda, przecież musi wytrzymać ciśnienie spalin jakie jest w układzie wydechowym, a elektrozawory muszą terkotać (jeśli terkoczą znaczy że regulują podciśnienie). U góry elektrozaworów są numery i można je zamieniać miejscami ale nie we wszystkich tego typu silnikach (nie pamiętam tylko do którego rocznika tak było) elektrozawór od klap był inny i nie można go było podstawia w inne miejsce. Ważne też jest podłączenie podciśnienia na elektrozaworach (VAC do vaku pompy, OUT do siłowników) jeśli jest inaczej nie będzie działało. Zwrócić też trzeba na wtyczki (koło akumulatora) nie można ich zamieniać miejscami, wtyczka od klap jest siwa a do EGR-u czarna, dlatego też przewód podciśnieniowy jest siwy od klap wirowych.
Offline

Darek80

Początkujący

  • Posty: 25
  • Dołączył(a): 2010-07-12, 20:53
  • Imię: Darek
  • Silnik: X17DTL
  • Województwo: Łódzkie

Re: Kilka pytań odnośnie Vacum - EGR

Post2010-09-20, 13:32

Zdjęcie szybkozłączki jest bardzo proste.
W miejsce zaznaczone strzałką trzeba nacisnąć i pociągnąć złączkę.
Nie mam miernika podciśnienia ale jak dokładam palec ;-) do końcówki (tej do erg) pompy vac to praktycznie nic nie ciągnie. Na końcu do serwa już wyraźnie ciągnie ale szału nie ma :/.
Elektrozawór do egra sprawdziłem - wygląda na sprawny.
Obrazek

Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

torpi

Forumowicz

  • Posty: 350
  • Dołączył(a): 2009-07-30, 11:09
  • Lokalizacja: Poznań
  • Imię: Łukasz
  • Silnik: X17DTL
  • KM: 68
  • GG: 9711044
  • Województwo: Wielkopolskie
  • Garaż: Moja perełka

Re: Kilka pytań odnośnie Vacum - EGR

Post2010-10-24, 01:08

daje szybkie pytanie i licze na konkretna odpowiedz wypialem waz od pompy vacum na chodzi oczywiscie dokladam szmatke 1 cm od i pluje olejem i robi standardowe pyr pyr pyr jakby sie przyduszala;) i dymek z niej leci - do wymiany? dodam jeszcze iz silnik sie dlawi i potrafi zgasnac ...
Offline
Avatar użytkownika

Minos

Moderator

  • Posty: 6870
  • Dołączył(a): 2008-07-10, 20:24
  • Lokalizacja: Gliwice
  • Imię: Ja
  • Silnik: X20XER
  • KM: 160
  • Województwo: Śląskie
  • Garaż: Czarna perełka - OPC 1399

Re: Kilka pytań odnośnie Vacum - pompy podciśnienia

Post2010-10-24, 10:38

szybka odpowiedz:
wymień uszczelkę/oring w pompie vacum, na wałku co wchodzi do bloku silnika, koszt około 1pln w aso opla
Następna strona



Powrót do ON

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość