Astra G Club Polska on Facebook

 




Odpowiedz w temacie  [ Posty: 163 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Następna strona
Astra G 1.6 8V 2002 bierze olej a plamy nie ma 
Autor Wiadomość
Początkujący
Avatar użytkownika

Imię: Sebastian
Silnik: X18XE1
KM: 116
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Post Re: Astra G 1.6 8V 2002 bierze olej a plamy nie ma
Jak ci to zrobi dobrze za 1500zł. to super.I nie masz pewności,czy coś ci nie zepsuje,bo tego nie udowodnisz.
Nie wiem,czy nie lepiej najpierw poszukać silnika z małym przebiegiem za te pieniądze.

_________________
Opel Astra G Hatchback 1.8 benzyna
1998r. 85kW ( 116KM )
16V silnik: X18XE1


2013-04-30, 23:44
Zobacz profil
 
Polecamy Wam:



2013-06-14, 06:47
Początkujący

Imię: Piotr
Silnik: Z16SE
KM: 84
Województwo: Łódzkie
Post Odp: Astra G 1.6 8V 2002 bierze olej a plamy nie ma
Hej, zrobiłem remont silnika bo strasznie olej brał i chmurę puszczał. Wymienione m.in. uszczelniacze uszczelki i pierścienie. Zrobiłem ok 1000km i nadal bierze olej i chmurę puszcza:/ mechanik powiedział że pierścienie muszą się ułożyć i olej może brać przez góra, przez odme. Powiedział żebym jeszcze 1000 zrobił i wtedy zobaczymy. Jego diagnoza to właśnie odma i brak siatki która powstrzymuje pozostawanie się oleju góra do układu dolotowego powietrza. Czy zgodzicie się z tym, czy mechanik naciągnął mnie na kasę i teraz kombinuje?


2013-06-14, 06:47
Zobacz profil
Początkujący
Avatar użytkownika

Imię: Greg
Silnik: Z16SE
KM: 84
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: SRS / SL
Post Re: Astra G 1.6 8V 2002 bierze olej a plamy nie ma
Jeśli kopci to nie ma dwóch zdań że coś spartolił :dobani: Nie daj sobie wciskać kitów i reklamuj. Prawdopodobnie źle dobrał części i puszcza olej dalej uszczelniaczami lub prowadnice wyrobione. Spytaj się czy dał do sprawdzenia głowicę i czy została splanowana? A ile tego oleju ci ubywa teraz oraz jakie koszta ?

_________________
Obrazek


2013-06-14, 22:41
Zobacz profil
Klubowicz
Avatar użytkownika

Imię: Marcin
Silnik: Z16XE
KM: 116
GG: 2379707
Województwo: Śląskie
Garaż: ASTRA SILVER WAGON BY DOMESS
Lokalizacja: Chorzów
Post Re: Astra G 1.6 8V 2002 bierze olej a plamy nie ma
Powiedz mechanikowi, żeby sam się ułożył :zdegustowany:

A z tą odmą to pojechał na maksa weź mu wsadź do odmę wiesz gdzie i wiesz jak. :dobani:

_________________
Obrazek
Obrazek


2013-06-14, 22:54
Zobacz profil
Początkujący

Imię: Piotr
Silnik: Z16SE
KM: 84
Województwo: Łódzkie
Post Odp: Astra G 1.6 8V 2002 bierze olej a plamy nie ma
Mówi że za głowicę reczy głowa, choć przekazał do wykonania, dlatego jest pewien. A z pozostałymi rzeczami(stwierdzeniami) nie przekonał mnie więc zadałem pytanie nada forum.


2013-06-15, 08:12
Zobacz profil
Początkujący

Imię: Piotr
Silnik: Z16SE
KM: 84
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Post Re: Astra G 1.6 8V 2002 bierze olej a plamy nie ma
Witam,
Też mam problem z braniem oleju w Z16SE. Jak kupiłem astrę brała 0,5 litra na 1000 km - olej GM 10W40. Wymieniłem uszczelniacze bez zdejmowania głowicy - bez zmian. Silnik kopcił na niebiesko tylko na zimnym, ale trzeba było parę razy trochę przygazować zaraz po odpaleniu, tak do 3000 obr/min. Potem dymu nie było. Końcówka rury okopcona. Dałem samochód do remontu na wymianę pierścieni. Wymieniono pierścienie na GOETZE i podobno uszczelniacze dla pewności, planowanie głowicy. Olej Motul Synergie 10W40. Przejechałem już 5000 km. Olej bierze w ilości 0,25 na 1000 km. Rura czysta. Jednak zaraz po odpaleniu silnika po dłuższym postoju - tak 4-5 godzin wyleci niebieski dym, po 10 sekundach przykopci chwilkę na na biało i potem lux. Nie wiem, czy przy tych uszczelniaczach wszystko ok. Co o tym myślicie?
Drugim problemem jest lekkie poszarpywanie zimnego silnika (np. po nocy) przy delikatnym przyspieszaniu na 1 i 2. Wymieniono: świece, przewody, cewkę DIS, EGR zaślepiony - bez zmian. Jak się doda więcej gazu to pojedzie normalnie. Też nie mam na to pomysłu, czyżby przepustnica?
Sorry za tak długie wywody, ale więcej zmartwień z tym autem niż ze starym kadettem C14NZ. Za odp. z góry dzięki, pozdrawiam.


2013-06-16, 10:28
Zobacz profil
Moderator
Avatar użytkownika

Imię: Michał
Silnik: Z18XE
KM: 172KM
Województwo: Zachodniopomorskie
Garaż: Ater Astra Coupe - THE END
Lokalizacja: UK/Koszalin
Post Re: Astra G 1.6 8V 2002 bierze olej a plamy nie ma
Przepustnica do czyszczenia ;)

_________________
(. Y .)

Dużo sprzętu, mało talentu :)

Astra Coupe na części


2013-06-16, 10:39
Zobacz profil
Początkujący

Imię: Piotr
Silnik: Z16SE
KM: 84
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Post Re: Astra G 1.6 8V 2002 bierze olej a plamy nie ma
Właśnie zapomniałem dodać że czyściłem, co prawda bez jej odkręcania, ale myślę że wystarczy. I ten kanalik też przepchnąłem, bo był zalepiony. Po tym zabiegu odpala zawsze na rozgrzanym, bo przedtem nieraz nie chciał załapać, dopiero po dodaniu gazu.


2013-06-16, 10:49
Zobacz profil
Klubowicz
Avatar użytkownika

Imię: Marcin
Silnik: Z16XE
KM: 116
GG: 2379707
Województwo: Śląskie
Garaż: ASTRA SILVER WAGON BY DOMESS
Lokalizacja: Chorzów
Post Re: Astra G 1.6 8V 2002 bierze olej a plamy nie ma
Zrób mały test.

Zostaw rozgrzany silnik tak na 30 minut a potem odkręć świece.
Jeżeli świece będą mokre to najprawdopodobniej oznacza, że uszczelniacze jednak puszczają. Będzie dokładnie wiedział na którym garze.

_________________
Obrazek
Obrazek


2013-06-16, 11:40
Zobacz profil
Początkujący

Imię: Piotr
Silnik: Z16SE
KM: 84
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Post Re: Astra G 1.6 8V 2002 bierze olej a plamy nie ma
Pomysł dobry, tylko czy olej spłynie na świecę? Ale spróbuję.


2013-06-16, 13:04
Zobacz profil
Początkujący
Avatar użytkownika

Imię: Rafał
Silnik: Z16SE
KM: 84
Województwo: Łódzkie
Post Re: Astra G 1.6 8V 2002 bierze olej a plamy nie ma
Witam,

w mojej astrze 1.6 8V (84KM) 2002r też był problem z braniem oleju. Po tym jak ją kupiłem brała śladowe ilości oleju, ale z czasem zaczęła brać więcej tak ok. 0.6-0.7L / 1000km
Wydaje mi się, że przyczyną zwiększenia była wymiana oleju na półsyntetyk, po jego zalaniu zaczęły również klekotać zawory, więc następnego dnia zalałem mineralny Mobil 15W40. Pomyślałem sobie, że może półsyntetyk coś tam wypłukał, coś rozszczelnił i przez to zwiększył się apetyt na olej. Jeździłem na tym mineralnym Mobilu (zawory się uspokoiły) aż przy następnej wymianie przypadkowo kupiłem olej GM 15W40, sprzedawca przekonywał mnie, że to to samo co Mobil więc zaryzykowałem. Jakież było moje zdziwienie jak autko zmniejszyło zużycie oleju do ok 0.25-0.3L na 1000km. Myślę sobie, fajnie, może ten olej jest lepszej klasy, może mniej "chrzczony" mający lepsze właściwości. Jeździłem tak jeszcze przez kilka miesięcy... aż apetyt praktycznie w krótkim odstępie czasu wzrósł do nawet i 1L na 1000km. Myślę sobie, kurcze, teraz to już trzeba coś z tym zrobić. Zacząłem szukać informacji, dzwonić po mechanikach, dowiadywać się, czy zacząć od samych uszczelniaczy, czy od razu wziąć się również za pierścienie. Zdania były podzielone, a ja myśląc "chłopskim" tokiem mówię, skoro są uwalone uszczelniacze i one odpowiadają za szczelność to jak je wymienię - nie ma bata, musi być lepiej! Dwa dni temu zostawiłem auto mechanikowi, wymieniłem uszczelniacze, uszczelkę głowicy, uszczelkę wałka, uszczelkę pokrywy zaworów,nowe śruby itp. Odebrałem auto i na zimnym silniku było ok, ale po przejechaniu 100km okazało się, że jest tragedia! Auto po tym dystansie wzięło ok 0.5L na 100km!!! Odczuwało się również, że silnik jest słabszy, momentami czuć spadki dynamiki, kopci przy wyższych obrotach i śmierdzi spalanym olejem. Załamałem się! :( Ale następnego dnia mówię dobra, trzeba coś z tym zrobić. Po zebranych informacjach, opiniach mechaników i użytkowników forum - większość zgodnie twierdzi, że przyczyną są pierścienie, które po uszczelnieniu góry (uszczelniaczy) dostały większe ciśnienie i zaczęły puszczać!
Dzisiaj zostawiłem auto znajomemu, który jest bardzo dokładnym mechanikiem i mamy zacząć pracę w poniedziałek - wymiana pierścieni, no i jeżeli coś tam po drodze jeszcze wyskoczy to też się zrobi. Dam znać jak będziemy już po zabiegu, ale od razu na wstępie uczulam, abyście się dobrze zastanowili nad wymianą samych uszczelniaczy!!! Ktoś umieścił na forum manuala i napisał, że w 95% przypadków sama wymiana uszczelniaczy pomaga?! Widocznie ja jestem te 5% albo to ściema! Większość mechaników zgodnie twierdzi, że przy tak dużym braniu oleju (0.8-1L / 1000km) same uszczelniacze nie wystarczą, a może być i tak jak u mnie, że spowoduje to DRASTYCZNY wzrost zużycia oleju! Także uważajcie! Dam znać jak już będę po wymianie pierścieni.

Pozdrawiam,
Silber


2013-06-21, 22:36
Zobacz profil
Początkujący

Imię: Piotr
Silnik: Z16SE
KM: 84
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Post Re: Astra G 1.6 8V 2002 bierze olej a plamy nie ma
U mnie po założeniu nowych pierścieni goetze i tak bierze, choć mniej, tak 0,25 litra na 1000 km i rano puści niebieski dymek zaraz po zapaleniu. Mechanik mówił, że cylindry są w bardzo dobrym stanie, wymienił też uszczelniacze. Myślę że na pierścieniach jednoczęściowych, choćby firmy PRIMA byłoby lepiej. Czekam na wynik remontu, życzę powodzenia.


2013-06-23, 11:22
Zobacz profil
Początkujący
Avatar użytkownika

Imię: Rafał
Silnik: Z16SE
KM: 84
Województwo: Łódzkie
Post Re: Astra G 1.6 8V 2002 bierze olej a plamy nie ma
Witam ponownie,

zgodnie z założeniem wczoraj zabraliśmy się za silnik. Rozebraliśmy z mechanikiem górę i dół, spuściliśmy płyn, olej, wyjęliśmy głowicę, tłoki... Cylindry są w super stanie, zero krawędzi, zero nierówności. Tłoki od góry mają nagar i szczeliny, w które wchodzą pierścienie też są zasyfione. Wzrokowe oględziny samych pierścieni olejowych wskazują na ich znaczne zużycie. Mechanik włożył je w cylinder i stwierdził, że jest luz ok 1mm. na obwodzie. Dalsze czynności w środę - dokładne czyszczenie nagaru ze wszystkich elementów, które tego wymagają oraz przygotowanie silnika do złożenia. W środę będą już nowe części więc porównam stare i nowe pierścienie. Dam znać jak to wygląda...

Pozdrawiam,
Silber


2013-06-25, 17:22
Zobacz profil
Klubowicz
Avatar użytkownika

Imię: Seweryn
Silnik: Z16SE
KM: 84
GG: 41488250
Telefon: 517835539
Województwo: Łódzkie
Garaż: Srebro by SEFER
Lokalizacja: EL
Post Re: Astra G 1.6 8V 2002 bierze olej a plamy nie ma
Czekam na kolejny wpis kolegi Silber-a

_________________
Ośmiozaworówka ciągnie jak tirówka!!!
Obrazek
Obrazek

I miejsce w drużynowym(łódzkie) przeciąganiu liny na VIII Ogólnopolskim Zlocie Astra G Słok 2013


2013-06-25, 17:54
Zobacz profil
Początkujący
Avatar użytkownika

Imię: Rafał
Silnik: Z16SE
KM: 84
Województwo: Łódzkie
Post Re: Astra G 1.6 8V 2002 bierze olej a plamy nie ma
Witam po krótkiej przerwie.

Silnik dzisiaj został skończony, wszystko złożone. Porównując nowe pierścienie do tych, które wyjęliśmy różnica w przerwie na obwodzie była zauważalna, na moje oko nowe miały przerwę ok 0.2mm przy czym stare ok 1mm, także ok 4-5 krotnie mniejsza. Spokojnie dało się to wychwycić gołym okiem.

Czynności, które zostały dokonane :
- wymiana pierścieni (Goetze)
- wymiana uszczelki pod głowice (Victor Reinz) - druga
- wyczyszczenie wszystkich syfów i nagarów z górnej części tłoków oraz szczelin pierścieniowych
- wyczyszczenie papierem ściernym i odtłuszczenie powierzchni łączeń głowicy (planowania nie było)
- wyczyszczenia nagaru świec zapłonowych
- wymiana płyny chłodniczego
- wyczyszczenie i uszczelnienie miski olejowej pastą (Victor reinz)

Wszystkie te prace zostały wykonane bardzo staranie i bez pośpiechu. Auto stało u mechanika równy tydzień. Dzisiaj zostało złożone, zalane olejem i nowym płynem chłodniczym. Włączyliśmy silnik i na wolnych obrotach pracował ok 30 min. aby wstępnie ułożyć nowe pierścionki. Po tym czasie wyjechaliśmy na krótką trasę. Silnik zaraz po włączeniu wydobył z siebie resztki oleju, które zebrały się w katalizatorze i całym tym układzie. Po 2-3 min. przestał kopcić. Spalany olej czuć było jeszcze przez jakiś czas. Na tą chwilę zrobiłem ok 15 km i woń olejowa ustąpiła. Spaliny są czyste, rura jeszcze delikatnie wyrzuca resztki "syfu"
Mechanik zaleca po tysiącu kilometrach wymienić olej i przez pierwsze 1500-2000 km oszczędzać je - jest na dotarciu, pierścienie się układają.
Jutro sprawdzę stan oleju, ewentualnie uzupełnię niedobór i od tego czasu zacznie się sprawdzian jaki jest efekt wymiany pierścieni...???

Dam znać... :)

Pozdrawiam,
Silber


2013-06-29, 23:03
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w temacie   [ Posty: 163 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  


Wszystkie prawa zastrzeżone dla Astra G CLUB © 2008-2014 - GRAPHI PLUS GROUP.


REGULAMINY: | | | | | | |


Czasopismo internetowe dla kobiet

[ Time : 0.107s | 31 Queries | GZIP : On ]