Teraz jest 2017-01-19, 07:37


Szybkie pytania i odpowiedzi XXI

Luźna dyskusja
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

_wojtekk_

Klubowicz

Re: Szybkie pytania i odpowiedzi XXI

Post2017-01-04, 22:57

altek da rade....... lepiej wiekszy z mocniejszym strzalem niz za maly :)
Offline
Avatar użytkownika

sebek90

Klubowicz

Re: Szybkie pytania i odpowiedzi XXI

Post2017-01-05, 07:16

naitsabes napisał(a):Ale czy nie za mocny kupiłem do mojej benzynki 1,8?


ja do 1,6 kupilem 65AH i 640A i altek go nie doladuje no ale ja mam dwa wzmacniacze ktore swoje na postoju wezna, albo na zaplonie :P
Offline
Avatar użytkownika

AlphaFTN

Klubowicz

Re: Szybkie pytania i odpowiedzi XXI

Post2017-01-05, 12:07

Nie wiem o co chodzi z tym nie doładowywaniem - może mi to ktoś wytłumaczyć? Skoro na rozruch zużywasz X z ładunku w aku to musisz też doładować X niezależnie czy będziesz ładował aku 50Ah, czy 100Ah. Zajmie to tyle samo czasu, bo altek nie wnika jaki akumulator siedzi w aucie tylko traktuje go 14.4V cały czas, bez wnikania jaki to aku: czy duży, czy mały, czy pusty, czy pełny, czy zielony, czy różowy. W czym więc tkwi problem "za dużego" czy tam "za mocnego" aku, bo nie ogarniam? W tym, że ten mniejszy częściej będzie głęboko rozładowany i szybciej padnie chyba... Jak mi moja Varta dokona żywota (5 zimę aktualnie obsługuje) do siebie załaduję największy jaki wejdzie w podstawkę.
Offline
Avatar użytkownika

onikage7

Forumowicz

  • Posty: 1520
  • Dołączył(a): 2009-09-28, 19:03
  • Lokalizacja: Warszawa/Biała Podlaska
  • Imię: Krystian
  • Silnik: Z18XE
  • KM: 125
  • Województwo: Mazowieckie
  • Garaż: Midnight Black Astra

Re: Szybkie pytania i odpowiedzi XXI

Post2017-01-05, 12:10

Aku im większy tym lepszy, za dużego na pewno nie kupicie ;). To w dużym uproszczeniu działa na zasadzie, jak się ma wiadro 10L i powiedzmy 6L. Mamy kubek 1L i sobie czerpiemy i tu i tu ubędzie tyle samo. Podobnie z aku, na odpalenie niezależnie od jego pojemności zabieramy ileś tam prądu. I w sytuacji, gdzie auto nam nie chce odpalić i ciągle zabieramy, lepiej jest zabierać z dużego wiadra niż z małego, bo więcej zostanie ;). A oddać i tak trzeba będzie tyle samo, nie ważne czy mamy mały czy duży aku. Altek musi doładować tyle samo. Więc argument, że duży aku i altek nie da rady doładować jest bez sensu trochę. Zabraliśmy 1L, musimy oddać 1L, pojemność wiadra nie ma tu nic do rzeczy ;). I jak mamy wiadro 6L i zabierzemy 5 bo nie chciało odpalić ;), to zabierzemy prawie całą pojemność, czyli skrajnie rozładujemy aku i już długo nie pociągnie. Jak będziemy brać z wiadra 10L to 5L to tylko połowa, więc jeszcze sporo zostanie. Ja sobie to tak tłumaczę dość łopatologicznie ale się sprawdza mniej więcej.

Co do aku to dzisiaj bylem w sklepie, chciałem vartę bo wcześniej miałem, ale sprzedawca mi odradził bo pono od 2 lat, robią je w Rumunii i Chinach i jakość spadła. Ile w tym prawdy nie wiem. Ogólnie na początku chciałem polski, bo niby czemu ma wspierać niemieckie czy rumuńskie kieszenie, ale Jenox (polski) odradzał wesoł, plus ciężko go było dostać. Więc stwierdzilem, że już nie chce mi się kombinować i biorę te varte. Ale gość w sklepie mi doradził Bars - polski producent. Czy dobry czy zły to się okaże ;). Gwarancja 2 lata, cenowo podobnie do Varty, samochód odpala ;).

Edit: AlphaFTN mnie ubiegł ;).

Edit2: Dokładnie, idealny timing ;). Tylko ja za długo te wiadra opisywałem :D

Edit3: Ta moja varta też piąty rok, więc złego słowa nie powiem. Ale gość mi mówi, kiedyś były spoko (Varta i Bosch, te same fabryki w DE i ES), ale teraz już nie spoko, bo produkcje przenieśli. A ten Bars niby całkiem ok, u nas zrobiony więc wziąłem.
Ostatnio edytowano 2017-01-05, 12:22 przez onikage7, łącznie edytowano 3 razy
Offline
Avatar użytkownika

AlphaFTN

Klubowicz

Re: Szybkie pytania i odpowiedzi XXI

Post2017-01-05, 12:11

Onikage - niezłe zgranie! ;)

PS. A Varta jednak ciągnie już 6 zimę, a nie 5... Teraz auto stoi, a będzie kilka dni mrozów - będę miał czarno na białym, czy ją wymienić, czy jeszcze sezon pociągnąć :)
Offline
Avatar użytkownika

naitsabes

Początkujący

  • Posty: 152
  • Dołączył(a): 2011-06-16, 06:39
  • Imię: Sebastian
  • Silnik: X18XE1
  • KM: 116
  • Telefon: Sony Xperia Z5
  • Województwo: Warmińsko-Mazurskie
  • Wiek: 33

Re: Szybkie pytania i odpowiedzi XXI

Post2017-01-05, 12:25

Trzeba dwa razy do roku naładować full i będzie git :ok:

A jaki może być u mnie alternator,bo próbowałem zobaczyć,ale zasłonięte.
Fabrycznie jakie montowali? 70A,czy większe?Przypomnę,że 1,8 benzynę mam.
Offline
Avatar użytkownika

AlphaFTN

Klubowicz

Re: Szybkie pytania i odpowiedzi XXI

Post2017-01-05, 12:58

naitsabes: w katalogu IC dla 1.8 są różne altki - od 70A, poprzez 100A aż do 120A. Nie wiem, jaki był fabrycznie i jaki siedzi u Ciebie, ale co to w zasadzie za różnica jak nie podłączasz tam żadnych wzmaków - ważne, żeby ładował jak należy ;)

onikage7 napisał(a):Co do aku to dzisiaj bylem w sklepie, chciałem vartę bo wcześniej miałem, ale sprzedawca mi odradził bo pono od 2 lat, robią je w Rumunii i Chinach i jakość spadła. Ile w tym prawdy nie wiem. Ogólnie na początku chciałem polski, bo niby czemu ma wspierać niemieckie czy rumuńskie kieszenie, ale Jenox (polski) odradzał wesoł, plus ciężko go było dostać. Więc stwierdzilem, że już nie chce mi się kombinować i biorę te varte. Ale gość w sklepie mi doradził Bars - polski producent. Czy dobry czy zły to się okaże ;). Gwarancja 2 lata, cenowo podobnie do Varty, samochód odpala ;).

Edit3: Ta moja varta też piąty rok, więc złego słowa nie powiem. Ale gość mi mówi, kiedyś były spoko (Varta i Bosch, te same fabryki w DE i ES), ale teraz już nie spoko, bo produkcje przenieśli. A ten Bars niby całkiem ok, u nas zrobiony więc wziąłem.

Podobnie ten chłop w sklepie do mnie rozmawiał jak kupowaliśmy aku teściowi. Polecał właśnie ukraińską Westę, oraz słoweński Tab (produkuje aku Tab oraz Topla). Skuszę się chyba jednak na Taba 75Ah/720A, bo ma wysokość 175mm, a nie 190mm, które wchodzi w AG na styk, a u mnie jest jeszcze wygłuszenie, itd i ogólnie myślę, że lepiej byłoby, aby było tam trochę luzu jednak, a nie żeby klapa prawie opierała się na aku... Westa 74Ah/720A ma 3 lata gwarancji, ale z kolei wysokość 190mm. Niby wchodzi przy małej rzeźbie, ale wg. sprzedawcy to podobna klasa aku (Tab nawet ciutkę droższy). Co ciekawe marki stosunkowo nieznane, ale wcale nie tańsze od Boscha czy Varty o podobnych parametrach - często nawet droższe. Z bajerów mają to okienko z poziomem naładowania, to po otwarciu maski widać, czy warto podładować, czy olać temat ;)

Sprzedawca też odradzał Bosche i Varty (może nie tyle odradzał, co bardziej polecał to, o czym pisałem wyżej). Ja ze swojej Varty jestem bardzo zadowolony (6 zima na chodzie, a jeżdżę niedużo i często krótkie odcinki, do tego klekotem, więc wiadomo, że aku nie miał lekko), ale chyba teraz posłucham branżowca, bo przez 6 lat mogło się trochę pozmieniać ;) Jak będzie potrzeba to wezmę tego Taba i zobaczę, co on jest wart :)
Offline
Avatar użytkownika

naitsabes

Początkujący

  • Posty: 152
  • Dołączył(a): 2011-06-16, 06:39
  • Imię: Sebastian
  • Silnik: X18XE1
  • KM: 116
  • Telefon: Sony Xperia Z5
  • Województwo: Warmińsko-Mazurskie
  • Wiek: 33

Re: Szybkie pytania i odpowiedzi XXI

Post2017-01-08, 08:44

Ja mam altek 14V 70A
Dobry jest?
Poprzednia stronaNastępna strona



Powrót do Off-Topic

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości