Teraz jest 2016-02-09, 06:31


Opony zimowe - Tarcie !!

Moderatorzy: Michau, Pstry, Marcin, Binio

  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

MlodyB7

Przyjaciel

  • Posty: 352
  • Dołączył(a): 2008-11-13, 11:13
  • Lokalizacja: Chorzow
  • Imię: Michal
  • Silnik: X18XE1
  • KM: 116
  • Województwo: Śląskie

Opony zimowe - Tarcie !!

Post2008-11-18, 13:08

Witam.
Mam taki problem od wczoraj mianowice zalozylem zimowki 15/65 nie pameitam szerokosci.W kazdym razie felgi nowe kupione 3 dni temu.Dodam tez ze auto jest obizone z przodu o 40mm.Problem jest taki ze auto mi trze na wybojach z przodu i przy zakretach.Asterka ma taka glebe ze nie wloze 2 palcow miedzy opone a nadkole.Opona wchodzi po nadkole.Mam takie pytanie czy jest jakas mozliwosc zeby sie pozbyc tego problemu poza kupowaniem nowych mniejszych felg badz kupowania sprezyn?felgi sa nowe wiec chcialbym ich uzywac.Sa moze jakeis ograniczniki zeby przetrwaly zime?prosze o solucje.Dzieki z gory i pozdro

GRZEGORZ

2008-11-18, 13:28

Offline
Avatar użytkownika

darek1947

VIP

  • Posty: 1719
  • Dołączył(a): 2008-07-25, 19:26
  • Lokalizacja: Płońsk
  • Imię: Darek
  • Silnik: Z22SE
  • KM: 160
  • GG: 3079965
  • Telefon: samsung solid
  • Województwo: Mazowieckie
  • Garaż: Paskuda dziadka darka

Post2008-11-18, 13:28

MlodyB7, Najwazniejsze w tej zabawie jest szerokosc opony,musisz to podac,ja mam zimowki 185/65 /15 tez obnizona o 40 mm i nic nie trze
Offline
Avatar użytkownika

MlodyB7

Przyjaciel

  • Posty: 352
  • Dołączył(a): 2008-11-13, 11:13
  • Lokalizacja: Chorzow
  • Imię: Michal
  • Silnik: X18XE1
  • KM: 116
  • Województwo: Śląskie

Post2008-11-18, 14:10

Witam.Obecnie jestem w pracy.Napisze jakiej szerokosci sa jak bede w domu pod wieczor.W kazdym razie opony z przodu chowaja sie pod nadkola z 2 3 cm:/
Offline
Avatar użytkownika

wesol

Forumowicz

  • Posty: 3994
  • Dołączył(a): 2008-05-05, 22:03
  • Lokalizacja: Goleniów

Post2008-11-18, 14:57

MlodyB7, Jakie ET maja te twoje fele?
Offline
Avatar użytkownika

MlodyB7

Przyjaciel

  • Posty: 352
  • Dołączył(a): 2008-11-13, 11:13
  • Lokalizacja: Chorzow
  • Imię: Michal
  • Silnik: X18XE1
  • KM: 116
  • Województwo: Śląskie

Post2008-11-18, 15:00

wesol napisał(a):MlodyB7, Jakie ET maja te twoje fele?


Nie bardzo wiem co to ET?srednica czego ?i gdzie moge sprawdzic ET?z gory dzieki
Offline
Avatar użytkownika

arti

VIP

  • Posty: 3152
  • Dołączył(a): 2008-06-04, 18:50
  • Lokalizacja: Golub-Dobrzyń
  • Imię: Artur
  • Silnik: Z20LET
  • KM: 200 TFSI
  • Telefon: 997
  • Województwo: Kujawsko-Pomorskie
  • Garaż: arti @ bertone

Post2008-11-18, 15:12

ET to osadzenie (mówi o tym czy felga bardziej wystaje czy też jest bardziej schowana w nadkole) - im niższe ET tym felga bardziej wystaje. Jeżeli są to felgi aluminiowe to wyczytasz to po wewnętrznej stronie felgi. Przy feldze 15" fabryczny rozmiar to 195/60 i 185/65
Offline
Avatar użytkownika

croko87

Forumowicz

  • Posty: 600
  • Dołączył(a): 2008-09-21, 09:07
  • Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
  • Imię: Tomasz
  • Silnik: X18XE1
  • KM: 116
  • Województwo: Lubuskie

Post2008-11-18, 21:26

trzeba było wziąć na wzór kupić tak jak zapasów- ka o jakich jest wymiarach i by na pewno nie tarło pod warunkiem ze to oryginalna by była
jak ja szukałem asi do kupienia to oglądałem właśnie jedna co była na zimówkach i była zglebiona to po jeździe próbnej okazało się ze tra opony o nadkola przy skręcaniu kolami ale takie są skutki jak bezmyślnie się kupuje zestaw na zimę
ET i szerokość masz napisane przy otworach na szpilki w feldze
w ASI z motorem X18E1 masz 195/60 /R15
Offline
Avatar użytkownika

MlodyB7

Przyjaciel

  • Posty: 352
  • Dołączył(a): 2008-11-13, 11:13
  • Lokalizacja: Chorzow
  • Imię: Michal
  • Silnik: X18XE1
  • KM: 116
  • Województwo: Śląskie

Post2008-11-18, 22:39

arti napisał(a):ET to osadzenie (mówi o tym czy felga bardziej wystaje czy też jest bardziej schowana w nadkole) - im niższe ET tym felga bardziej wystaje. Jeżeli są to felgi aluminiowe to wyczytasz to po wewnętrznej stronie felgi. Przy feldze 15" fabryczny rozmiar to 195/60 i 185/65


ET-33 rozmiar to 195.65.15.

"MlodyB7, moze masz juz gumy wybite albo daj sportowe gumy i niebedzie ocierac albo jedz do blacharza cos poradzi"

Laczniki stabilizatora mam do wymiany no a zawieszenie tez bede wyminial na sportowe<nowe>ale to na lato.Wiec niewiem co robic.Moze bym sporbowal zakupic te gumy?
Offline
Avatar użytkownika

TOMASZ

Forumowicz

  • Posty: 376
  • Dołączył(a): 2008-05-29, 13:29
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Imię: Tomasz
  • Silnik: Z14XEP
  • KM: 90
  • Województwo: Mazowieckie

Post2008-11-18, 22:55

MlodyB7 napisał(a):ET-33 rozmiar to 195.65.15.


To ET wszystko wyjaśnia, dlaczego ci trze. Felga za bardzo jest odsadzona od piasty ( wychodzi na zewnątrz ). W oryginalnych felgach stalowych jest ET 49. A zakres ET w astrze G waha się pomiędzy 35 - 49, w zależności od szerokości felgi. Proponuję zmianę felg na felgi z ET 35 - 49. A rozmiar opony powinien być 195/60 R 15 lub 185/65 R 15.
Offline
Avatar użytkownika

Pingu

Ekspert

  • Posty: 283
  • Dołączył(a): 2008-10-22, 17:15
  • Lokalizacja: Felgolandia
  • Imię: Adam
  • Silnik: Z22SE
  • GG: 4433461
  • Województwo: Podkarpackie

Post2008-11-18, 23:48

Powodem tarcia sa tu tylko i wyłącznie źle dobrane opony.

kobi777

Post2008-11-18, 23:58

Jak masz te felgi jeszcze nowe to je sprzedaj albo dogadaj się z jakim warsztatem na wymiane na większe ET........akurat jest sezon ,duży ruch w interesie.. może szybko pójdzie :| .
Offline
Avatar użytkownika

MlodyB7

Przyjaciel

  • Posty: 352
  • Dołączył(a): 2008-11-13, 11:13
  • Lokalizacja: Chorzow
  • Imię: Michal
  • Silnik: X18XE1
  • KM: 116
  • Województwo: Śląskie

Post2008-11-19, 08:50

Rozbiezne sa wasze sugestie.Z felgami niemam czasu jezdzic sie wymienac itp.Opony mam na ostatni sezon i mam je od wujka za darmo tak wiec na opony zimowe nic nei wydlaem.Tylko felgi nowe kupilem.Wydaje mi sie ze jak bym zmienil opony na zimowe o propfilu 60 i mial z przodu zwykle standardowe sprezyny to by nie bylo tarcia.Tak wiec chyba zainwestuje w sprezyny zeby podniesc przod i problem powinine byc rozwiazany.sprezyny do przodu na allegro leca po 50zl.
Offline
Avatar użytkownika

Alek

Ekspert

  • Posty: 226
  • Dołączył(a): 2008-06-24, 11:40
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Imię: Alek
  • Silnik: X20XER
  • KM: 160
  • GG: 3449307
  • Województwo: Mazowieckie
  • Garaż: Astra G OPC X20XER

Post2008-11-19, 10:40

Czasami ET można w bezpieczny sposób zmienić... Dobry tokarz może zwiększyć ET tocząc felgę. Stoczenie kilka mm powinno zwiększyć ET do wartości optymalnej, ale najpierw trzeba obejrzeć felgę czy taką operacje da się przeprowadzić. Ważne, żeby to zrobić idealnie, bo nawet minimalna odchyłka może okazać się dużym problemem.
Dyskusyjne może być to czy takie operacje można robić, ale fabryka produkująca felgi też je toczy tak, żeby osiągnąć rożne ET w zależności od auta do którego dana felga jest przeznaczona.
Offline
Avatar użytkownika

MlodyB7

Przyjaciel

  • Posty: 352
  • Dołączył(a): 2008-11-13, 11:13
  • Lokalizacja: Chorzow
  • Imię: Michal
  • Silnik: X18XE1
  • KM: 116
  • Województwo: Śląskie

Post2008-11-19, 13:30

Jak zmienie sprezyny na standardowe to bedzie po problemie ?tylko co sie z tymm wiaze to kupno 2 sprezyn + wysylka + wymiana co mnmei wyniesie kolo 200zl.to za ta cene lepiej kupic mniejsze opony.

A rozmiar to tak jak wspomniaelm 195/15/65
Offline
Avatar użytkownika

Alek

Ekspert

  • Posty: 226
  • Dołączył(a): 2008-06-24, 11:40
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Imię: Alek
  • Silnik: X20XER
  • KM: 160
  • GG: 3449307
  • Województwo: Mazowieckie
  • Garaż: Astra G OPC X20XER

Post2008-11-19, 14:18

Masz niskie ET (nie podałeś szerokości felgi, która też ma znaczenie), niskie zawieszenie i opony o wyższym niż podaje producent profilu. Taka kombinacja musi obcierać. Aż się dziwie, że z tyłu Ci nie obciera, chyba, że tam masz coś innego założone (np. opony czy zawieszenie). Może być tak, że wymiana jednego elementu z tej kombinacji nie pomoże.
Kiedyś u siebie (seryjnie obniżone i utwardzone zawieszenie) na zimie miałem 205/55/16 na feldze o szerokości 6,5 cali z ET chyba 41 (dokładnie nie pamiętam - felga od Vectry i Signum) i tylko czasami z tyłu obcierało, głównie przy załadowanym aucie i dużych nierównościach. Jak zmieniłem felgi na szer. 7 cali i ET 39 zaczęło tak obcierać, że musiałem założyć opony takie jak producent zaleca czyli 205/50/16 i problem całkowicie zniknął.
Policz jakie są różnice w średnicy koła przy samej zmianie profilu o 5%. Tu masz fajny kalkulator.
Czasami przekombinowanie może bardzo popsuć frajdę z jazdy nie wspominając o tym, że można bardzo zmienić charakterystykę auta (nie tyle osiągi - bo to ma małe znaczenie, ale prowadzenie).
Następna strona



Powrót do Zawieszenie i układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości