Astra G Club Polska on Facebook

 




Odpowiedz w temacie  [ Posty: 158 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Następna strona
Wymiana łożyska koła przód 
Autor Wiadomość

Lokalizacja: Poznań
Post Wymiana łożyska koła przód
Witam Wszystkich.
Czy w Astrze G jest możliwa wymiana samego łożyska koła przedniego, czy tylko razem z piastą?
Z góry dzięki za odpowiedź.


2009-03-16, 14:03
Zobacz profil
 
Polecamy Wam:



2009-03-16, 14:05
Forumowicz
Avatar użytkownika

Lokalizacja: Warszawa
Post 
Powinno sie wymienic cala piaste - przynajmniej w aso twierdza ze cala piasta.
Ale da sie wymienic samo lozysko, kumpel znalazl w wawie magika co mu to zrobil.

_________________
II Miejsce - "1/4 mili klasa 1,6" - II Zlot AGC 2009

Moja Asterka - http://astra-g.pl/viewtopic.php?t=1982


2009-03-16, 14:05
Zobacz profil

Lokalizacja: Poznań
Post 
Ok. Dzięki. W takim razie szukam łożyska i w weekendzik zabieram się do wymiany:) Pozdrawiam


2009-03-16, 14:11
Zobacz profil
Forumowicz
Avatar użytkownika

Lokalizacja: Warszawa
Post 
spoko ;) dal bys "piwko" ;)

_________________
II Miejsce - "1/4 mili klasa 1,6" - II Zlot AGC 2009

Moja Asterka - http://astra-g.pl/viewtopic.php?t=1982


2009-03-16, 14:12
Zobacz profil
Forumowicz
Avatar użytkownika

Silnik: X16XEL
KM: 101
GG: 3009821
Lokalizacja: Paryz / Sanok
Post 
Witam,

wtrące sie w temat ... a moze wiecie ile taka wymiana kosztuje ? części ?

_________________
Obrazek


2009-03-17, 00:28
Zobacz profil

Lokalizacja: Poznań
Post 
Komplet łożysko z piastą od 220 do 500 PLN w zależności od firmy, samo łożysko 30- 120 PLN.


2009-03-17, 10:18
Zobacz profil

Lokalizacja: STHLM / Haninge
Post 
witam

jako ze mam problem zwiazany wlasnie z lozyskiem, to dopisze sie tutaj co by nie zakladac nowego tematu...

moj problem polega na tym ze mam wyrypane lozysko w przodu (lewe), przy predkosci okolo 100km/h slychac juz jak bije.

podnioslem auto na podnoniku i sie okazalo ze kolo ma z milimetr luzu (czyli delikatnie sie rusza zamiast siedziec sztywno...)
przy probie obracania kolem tez da sie usluszec ze cos jest tam nie tak...

niestety obecnie jestem okolo 2000km od domu (gdzie juz czekaja nowe czsci) i nie mam mozliwosci wymiany lozyska tutaj, musze jakos dojechac do domu, kombinuje jak moge ale stres zostaje...

wyczytalem gdzies kiedys ze jak bym dokrecil mocniej lozysko (lub srube ktora dociska lozysko, zbytnio sie na tym nie znam) to moge na jakis czas pozbyc sie tego luzu...

pytanie do Was drodzy koledzy... czy jest jakas szansa zebym przejechal te 2000km z takim lozyskiem (bo wydaje mi sie ze raczej nie) i czy mozna choc chwilowo jakos problem zalagodzic?

bede bardzo wdzieczny za wszelkie rady...

pozdrawiam i czekam na szybka odpowiedz...

_________________
Jestem leniwy, ale sie staram :)


2009-06-20, 16:39
Zobacz profil
VIP
Avatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Silnik: X16SZR
KM: 75
Telefon: 692033337
Województwo: Mazowieckie
Garaż: Polarseeblau Astra by Traviz
Post 
YaCa napisał(a):
wyczytalem gdzies kiedys ze jak bym dokrecil mocniej lozysko (lub srube ktora dociska lozysko, zbytnio sie na tym nie znam) to moge na jakis czas pozbyc sie tego luzu...
Po zdjęciu koła, w piaście zauważysz półokrągły kapsel (być może go już nie masz jeśli ktoś kiedyś coś robił i nie założył, albo po prostu się zgubił). Po zdjęciu kapsla zobaczysz dużą nakrętkę (klucz chyba 24) i zawleczkę - musisz ją wyciągnąć aby móc dokręcić nakrętkę. Musisz wyczuć moment kiedy przestać dokręcać (nie wolno tego robić do oporu). Przestajesz dokręcać jeśli luz się zmniejszył a piasta obraca się bez dużego oporu. Składasz w odwrotnej kolejności :)

Jeśli napisałem coś nie tak to mnie poprawcie :P

_________________
Krzysztof-Krawczyk.com - Fotografia Ślubna Płońsk, Warszawa


2009-06-20, 17:50
Zobacz profil

Lokalizacja: STHLM / Haninge
Post 
dzieki bardzo za szybka reakcje...

idac dalej z tematem doszedlem do kilku innych informacji, zamiast lozyska powinienem zmienic cala piaste a to juz ponoc nie jest tak skomplikowane jak wymiana lozyska...

znalazlem cos takiego na jakims forum

kowaltom99 napisał(a):
Wymieniałem 2 tyg temu sam - nie ma problemu

Potrzebne narzędzia
-najważniejsze - klucz nasadkowy 30 - ale to nie może być zwykła nasadka - są za grube i nie wejdą w piastę - to musi być klucz o cienkich ściankach - coś podobnego jak klucz do świec.
- komplet zwykłych nasadek - wprawdzie piasta jest przykręcona na śruby z łbem gwiazdkowym torx - ale da się odkręcić je zwykłymi nasadkami sześciokątnymi

Kolejność prac (ważne!!!!)

1. Podnosisz przód na lewarku, zdjemujesz koło
2. Demontyjesz kapsel zabezpieczający nakrętkę półosi
3. Wyjmujesz kombinerkami spinkę zabezpieczającą nakrętkę półosi
4. Demontujesz klocki hamulcowe (2 śruby na imbus podajrze 7mm) - NIC NIE KOMBINUJESZ Z UKŁADEM HAMULCOWYM. WYJMUJESZ KLOCKI, A ZACISK PODWIESZASZ NA DRUCIE DO SPRĘŻYNY - TAK ŻEBY NIE WISIAŁ NA PRZEWODZIE HAMULCOWYM (bo się może uszkodzić gietki przewód hamulcowy) !!!
5. Wkładasz wkrętak od góry w tarczę (w jeden z otworów wentylacyjnych) i opierasz go na elemencie montażowym zacisku hamulcowego (tarczę obróć do oporu w lewo).
6. Teraz odkręcasz nakrętkę półosi kluczem 30. Trzeba użyć duuużo siły - najlepiej przdłużką (ja użyłem 1 metrowej rurki jako dźwigni) - tu przydaje się ten wkrętak włożony w tarczę hamulcową - nie pozwala na obrót półosi podczas odkręcania nakrętki.
7. Odkręcasz i zdejmujesz tarczę hamulcową (jeden wkręt z łbem krzyżakowym)
8. Za pomocą młotka (przez jakieś drewienko) wbijasz półośkę, tak aby wyszła z piasty - ja musiałem ostro walnąć :-)
9. Odpinasz wtyczkę od ABS (jeżeli masz)
10 Kluczem nasadkowym odkręcasz od tyłu piasty 3 śruby (będzie konieczne przekręcanie kierownicą, aby zrobić dojści do łbów - osłona przegubu trochę przeszkadza).
11. Piasta może ciasno siedzieć - młotek + wkrętak i spokonie wyjdzie
12. Po wyjęciu piasty odpadnie osłona tarczy (jest przykręcana tymi samymi śrubami

Montaż nowej piasty w odwrotnej kolejności - tylko pamiętaj aby wielowpust półośki nasmarować (ja użyłem smaru grafitowego).
Śruby montazowe piasty zaleca sie nasmaroać jakąś pastą zapobiegającą odkręcaniu.

Przy okazji warto wyczyścić zaciski hamulca oraz osłonę tarczy.

PS - ja robiłem to w garażu na kanale. Śruby piasty odkręcałem z kanału. Ale teoretycznie mozna to zrobić bez kanału - tylko będzie trochę gimnastyki aby odkręcić śruby od tyłu piasty.

Miłej pracy!!


idzie z tego wywnioskowac ze jednak warto kupic czesc juz teraz, szybko zmienic skoro az tyle pracy przy tym nie ma...

_________________
Jestem leniwy, ale sie staram :)


2009-06-20, 18:37
Zobacz profil
Forumowicz
Avatar użytkownika

Imię: Adam
Silnik: X20DTL
KM: 82
Telefon: Galaxy Lite;)
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Rumia
Post 
Spokojnie przejedziesz te 2000km. Ja zrobiłem dużo więcej zanim wymieniłem. O ile Ci hałas nie przeszkadza to nie masz się czym przejmować, koła nie zgubisz po drodze ;)

_________________
Obrazek


2009-06-20, 21:33
Zobacz profil

Lokalizacja: STHLM / Haninge
Post 
a te luzy??

halas to pikus, nie jest tak strasznie, wczesniej bylo gorzej z tylnym kolem, mnie najbardziej martwi ten luz w kole...

jak juz wczesniej pisalem, podnioslem auto i ruszajac kolem dalo sie wyczuc delikatny luz, kolo sie lekko giba czy cos w tym stylu...

_________________
Jestem leniwy, ale sie staram :)


2009-06-20, 22:52
Zobacz profil
Boss regionalny
Avatar użytkownika

Imię: Marek
Silnik: --- wybierz ---
GG: 4123601
Województwo: Wielkopolskie
Garaż: Asterki by Marcovip
Lokalizacja: Krotoszyn
Post 
a nei jest "wyrylany" koncówka układu kieroniczego?? mi tez lekko sie giba i w poniedzialek bede wlasnie wymieniał.


2009-06-27, 15:07
Zobacz profil

Lokalizacja: STHLM / Haninge
Post 
a jak moge to sprawdzic??

czy to nie jest tak ze powinno mi lekko zgrzytac cos przy skrecaniu kol w czasie gdy pojazd stoi i czy nie powinno byc lekkiego luzu w kierownicy??

jedyne narazie co stwierdzilem to "buczenie" i wlasnie ten luz na kole, nie wiem czy ma to znaczenie ale ruszajac kolem cala reszta, czyli hamulce i tarcza hamulcowa tez sie rusza, ale to chyba jest tak zrobione ze wszystko siedzi na tej piascie. Czy nie? (tak naprawde sredio sie na tym znam dlatego czekam na rade.
w piatek bede mial juz piaste :) moze uda mi sie wymienic :)

_________________
Jestem leniwy, ale sie staram :)


2009-06-27, 18:18
Zobacz profil

Lokalizacja: STHLM / Haninge
Post 
wymienilem piaste, lozysko przestalo buczec ale luz nadal jest, stwierdzam ze luz pojawil sie na :drazku ukladu kierowniczego" (nie wiem jak to sie fachowo nazywa)

mam nadzieje ze do domu dojade...

_________________
Jestem leniwy, ale sie staram :)


2009-07-04, 21:38
Zobacz profil
Boss regionalny
Avatar użytkownika

Imię: Marek
Silnik: --- wybierz ---
GG: 4123601
Województwo: Wielkopolskie
Garaż: Asterki by Marcovip
Lokalizacja: Krotoszyn
Post 
podczepie sie pod temat.... czy idzie wymienić łożysko w piascie tylniej??


2009-07-08, 00:43
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w temacie   [ Posty: 158 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000- 2002, 2005, 2007 phpBB Group.


Czasopismo internetowe dla kobiet

[ Time : 0.085s | 30 Queries | GZIP : On ]