Teraz jest 2017-01-20, 17:00


Sportowe sprężyny

Moderatorzy: Michau, Pstry, Marcin, Binio

  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

MlodyB7

Przyjaciel

  • Posty: 351
  • Dołączył(a): 2008-11-13, 11:13
  • Lokalizacja: Chorzow
  • Imię: Michal
  • Silnik: X18XE1
  • KM: 116
  • Województwo: Śląskie

Sportowe sprężyny

Post2009-03-01, 23:52

Witam.Mam takie pytanko.Jak sprawdzic czy sprezyny sa jeszcze dobre?Zmienilem sprezyny -40 na standardowe i koles z warsztatu mi powedzal ze mam na nich nie jezdzic bo sa na maxa zurzyte,az tak ze je sciagnal rekami.No ale jak sa nizsze sprezyny to wiadomo ze nie trzeba uzywac narzedzia do scisniecia sprezyn.Farba mi nawet z nich jeszcze nie zeszla.Autem mi buja ale to wina amortyzatorow.Prosze o jakies info.z gory dzieki.
Ostatnio edytowano 2009-03-02, 09:18 przez MlodyB7, łącznie edytowano 1 raz
Offline
Avatar użytkownika

marcinpsk

Ekspert

  • Posty: 1381
  • Dołączył(a): 2008-07-01, 12:35
  • Imię: abc
  • Silnik: --- wybierz ---
  • Województwo: Mazowieckie

Post2009-03-02, 09:17

Spytaj sie tego mechanika czy wie dlaczego sportowe sprezyny sa sprezynami progresywnymi... Jak bedzie wiedzial to odrazu odpowie sobie dlaczego sciagnal je rekami bez sciskacza do sprezyn.
Offline
Avatar użytkownika

bobas

Forumowicz

  • Posty: 602
  • Dołączył(a): 2008-08-01, 08:10
  • Lokalizacja: Gliwice
  • Imię: Łukasz
  • Silnik: --- wybierz ---
  • Województwo: Śląskie

Post2009-03-02, 09:39

jak ma się kolor spręzyny do twardości ??
Offline
Avatar użytkownika

MlodyB7

Przyjaciel

  • Posty: 351
  • Dołączył(a): 2008-11-13, 11:13
  • Lokalizacja: Chorzow
  • Imię: Michal
  • Silnik: X18XE1
  • KM: 116
  • Województwo: Śląskie

Post2009-03-02, 12:29

bobas napisał(a):jak ma się kolor spręzyny do twardości ??


Sprezyny czerwone.To jak wymienie amortyzatory i wloze spowrotem sprezyny to mysle ze bedzie ok.Koles mi powedzal ze to jest niebezpieczne zebym jezdzil na takich sprezynach.Wiec ze strachu wymienilem na standardy z tylu.
Offline
Avatar użytkownika

Bartolo

VIP

  • Posty: 3435
  • Dołączył(a): 2008-09-16, 22:17
  • Lokalizacja: Bielsko-Biała
  • Imię: Bartosz
  • Silnik: Z19DT
  • KM: 150KM / 320Nm
  • GG: 6997645
  • Województwo: Śląskie
  • Garaż: Projekt GTC - Bartolo

Post2009-03-02, 13:15

marcinpsk napisał(a):Spytaj sie tego mechanika czy wie dlaczego sportowe sprezyny sa sprezynami progresywnymi...

a może byś to wyjaśnił bo ja na przykład nie wiem o co chodzi a z ciekawości bym sie dowiedział jak można ;)

[ Dodano: 2009-03-02, 13:17 ]
Jest to taki rodzaj sprężyn, najczęściej śrubowych, w których charakterystyka jest zmienna. Wraz ze wzrostem ugięcia elementu sprężynującego zwiększa się opór jaki potrzebny jest do jego ściśnięcia.

Na ilustracji sprężyny progresywne o charakterystycznym beczułkowatym kształcie.


to rozumiem że na początku łatwo je zgiąć a w miarę zbliżania się do "końca" idzie coraz ciężej ?? Niby proste :P Zwykłe nie są takie ?? Pracują rowno w całym zakresie ??
Offline
Avatar użytkownika

MlodyB7

Przyjaciel

  • Posty: 351
  • Dołączył(a): 2008-11-13, 11:13
  • Lokalizacja: Chorzow
  • Imię: Michal
  • Silnik: X18XE1
  • KM: 116
  • Województwo: Śląskie

Post2009-03-02, 13:22

Bartolo napisał(a):to rozumiem że na początku łatwo je zgiąć a w miarę zbliżania się do "końca" idzie coraz ciężej Niby proste Zwykłe nie są takie Pracują rowno w całym zakresie


Jak sprezyna jesy o 40mm nizsza to wiadomo ze nie trzeba jej sciskac az tyle co zwykla bo ona juz jest o 4cm nizsza.Wiec to chyba logiczne.Tylko sie zastanawiam czym on sie sugerowal mowiac mi ze sprezyna jest na maxa zurzyta? <cisza2>
Offline
Avatar użytkownika

marcinpsk

Ekspert

  • Posty: 1381
  • Dołączył(a): 2008-07-01, 12:35
  • Imię: abc
  • Silnik: --- wybierz ---
  • Województwo: Mazowieckie

Post2009-03-02, 14:00

Bartolo napisał(a):a może byś to wyjaśnił bo ja na przykład nie wiem o co chodzi a z ciekawości bym sie dowiedział jak można ;)

[ Dodano: 2009-03-02, 13:17 ]
Jest to taki rodzaj sprężyn, najczęściej śrubowych, w których charakterystyka jest zmienna. Wraz ze wzrostem ugięcia elementu sprężynującego zwiększa się opór jaki potrzebny jest do jego ściśnięcia.

Na ilustracji sprężyny progresywne o charakterystycznym beczułkowatym kształcie.


to rozumiem że na początku łatwo je zgiąć a w miarę zbliżania się do "końca" idzie coraz ciężej ?? Niby proste :P Zwykłe nie są takie ?? Pracują rowno w całym zakresie ??


Dokladnie o to chodzi
Offline
Avatar użytkownika

Bartolo

VIP

  • Posty: 3435
  • Dołączył(a): 2008-09-16, 22:17
  • Lokalizacja: Bielsko-Biała
  • Imię: Bartosz
  • Silnik: Z19DT
  • KM: 150KM / 320Nm
  • GG: 6997645
  • Województwo: Śląskie
  • Garaż: Projekt GTC - Bartolo

Post2009-03-02, 22:46

a co sie z tym wiąże ?? dla czego one są lepsze od tych działających tak samo w całym zakresie ??
Następna strona



Powrót do Zawieszenie i układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości