Teraz jest 2016-02-07, 15:56


Tłumik końcowy nie fabryczny.

Moderatorzy: Michau, Pstry, Marcin, Binio

  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

ash

Forumowicz

  • Posty: 286
  • Dołączył(a): 2009-08-08, 16:21
  • Lokalizacja: Łódź
  • Imię: Adam
  • Silnik: C20XE
  • KM: 166
  • Telefon: 792 77 88 85
  • Województwo: Łódzkie

Post2009-08-09, 17:13

ja mam u siebie wydech zrobiony tak: wyciety kat i wstawiona strumienica, brak srodkowego tłumika zamiast tego powiekszona o 10mm rura do konca auta. na samym końcu rozdziała i 2x mugen wm sport 100mm. do tego sa wkładki wygłuszające co moim zdaniem jest najlepsze rozwiazanie gdy samemu mozna sobie dobrac jak głosno ma układ pracowac. chyba duzo prosciej jest włozyc wkładke i samemu dokonywac zmian niz wymieniac cały kocowy tłumik gdy sie nie spodoba to co bedzie. a chyba nie da sie okreslic jak bedzie pracował jesli sie go nie wspawa w autko.....

GRZEGORZ

2009-08-09, 20:27

Offline
Avatar użytkownika

marcinpsk

Ekspert

  • Posty: 1383
  • Dołączył(a): 2008-07-01, 12:35
  • Imię: abc
  • Silnik: --- wybierz ---
  • Województwo: Mazowieckie

Post2009-08-09, 20:27

ash napisał(a):powiekszona o 10mm rura do konca auta.


Tylko po co ta rura taka ?? :szok: Do silnika 1.8 chyba turbo wpakowales ze taki luzny wydech zrobiles ?? :zdziwko:
Offline
Avatar użytkownika

FilL

Zbanowany

  • Posty: 1064
  • Dołączył(a): 2009-06-18, 23:07
  • Lokalizacja: Gdańsk
  • Imię: Kamil
  • Silnik: Y17DT
  • KM: 75 (55 KW)
  • GG: 938281
  • Województwo: Pomorskie

Post2009-08-10, 12:22

Panowie, czy uniwersalny tlumik ULTER 142/21-1 podejdzie do Astry G 1.7 DTI ?

http://www.dragon.istore.pl/sklep,405,, ... 461,0.html

Moge masakrycznie tanio kupic od znajomego :-)
Offline
Avatar użytkownika

Browarek

Moderator

  • Posty: 2400
  • Dołączył(a): 2009-01-05, 21:57
  • Lokalizacja: Krzyżanowice
  • Imię: Janusz
  • Silnik: X18XE1
  • KM: 116
  • GG: 1743265
  • Telefon: 506907081
  • Województwo: Śląskie
  • Garaż: ASTRA G OPC2 WAGON by BROWAREK

Post2009-08-10, 17:37

Podejdzie tylko trzeba się z nim troszkę pobawić :)

Dzięki za doradę też chciałem owal ale nie byłem do końca przekonany :)
Offline
Avatar użytkownika

gynox

Forumowicz

  • Posty: 76
  • Dołączył(a): 2009-05-12, 00:11
  • Imię: Tomek
  • Silnik: X12XE
  • Województwo: Wielkopolskie

Post2009-08-15, 21:49

Witam Serdecznie!

Zamierzam na dniach wymienić tłumik końcowy i mam pare pytań, a za bardzo się na tym nie znam. Mam już kilka na oku, dwie ładne rurki, i ponoć ładnie będą mruczeć, z tym że pytanie do Was jakie muszą być wymiary żeby po montażu (są one nieoryginalne ale maja opaski do montażu ) dwie końcówki nie były gdzieś schowane tylko żeby ładnie delikatnie wychodziły za zderzak i żeby dwie rurki nie były zbyt małe i duże (średnica) ( No chyba że nie ma to znaczenia?!) Oto wymiary:

I Zestaw:

Długosć całkowita: 550 mm
Długość puszki: 330 mm
Średnica puszki: 210/120 mm
Średnica końcówek: 76 mm
Długość końcówek: 170 mm
Średnica i długość rury dolotowej: 50 mm

II Zestaw:

DŁUGOŚĆ CAŁKOWITA TŁUMIKA: 680 mm
PUSZKA: 380 x 210 x 120 mm
ŚREDNICA KOŃCÓWKI: 76 mm
ŚREDNICA RURY DOLOTOWEJ: 50 mm ( Przelotowa )

III Zestaw:





Serdecznie prosze o porady... nie chce kupić zeby zalowac i zeby zle wygladalo :) Ma być ladnie. Z gory bardzo dziekuje za pomoc.
_________________Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

mariocccp

Przyjaciel

Post2009-08-17, 18:57

Nie musisz się martwić, przy montażu się wszystko ustawia skracając odpowiednio rure, także bez problemu ;)
Offline
Avatar użytkownika

gynox

Forumowicz

  • Posty: 76
  • Dołączył(a): 2009-05-12, 00:11
  • Imię: Tomek
  • Silnik: X12XE
  • Województwo: Wielkopolskie

Post2009-08-17, 22:01

Ale kozacko :) dzieki za odpowiedz mariocccp :) A powiedz mi jak moj wydech nie ma zaczepow, to oni sobie dospawaja to jakos nie :) ??? Pozdrawiam Serdecznie
Offline
Avatar użytkownika

FilL

Zbanowany

  • Posty: 1064
  • Dołączył(a): 2009-06-18, 23:07
  • Lokalizacja: Gdańsk
  • Imię: Kamil
  • Silnik: Y17DT
  • KM: 75 (55 KW)
  • GG: 938281
  • Województwo: Pomorskie

Post2009-08-17, 23:15

Dorabiasz mocowania pod Astre G :-) To chwila dla mechanika jesli wie co ma robic ;-)
Mozna spawac, a niektorzy mocuja tlumik takze na gumach (zwisa i dynda :super: ).

Mozesz takze kupic tlumik dedykowany do Astry G - polecam firme ULTER.
Tam masz juz zaczepy i wszystko slicznie jest spasowane do Astry G - Plug&Play i mozna jechac.
Jesli jednak juz bezzwrotnie masz tlumik niefabryczny nie dedykowany, to dorabiasz mocowania, jak pisalem wyzej :)
Offline
Avatar użytkownika

Dolphin

Forumowicz

  • Posty: 1314
  • Dołączył(a): 2008-05-11, 11:13
  • Lokalizacja: Śląsk
  • Imię: Adam
  • Silnik: X14XE
  • KM: 90
  • Województwo: Śląskie

Post2009-08-18, 06:37

gynox napisał(a):ŚREDNICA KOŃCÓWKI: 76 mm


76mm może być trochę za mała, a dla przykładu 100mm będzie już za duża... myślę, że 90mm powinno być OK. Ale przed zakupem najpierw sprawdź sobie te średnice jak wyglądają w Astrze i wybierz odpowiednią dla siebie.
Offline

szybcik

Forumowicz

  • Posty: 66
  • Dołączył(a): 2009-06-16, 22:52
  • Lokalizacja: Stare Babice
  • Imię: Radek
  • Silnik: Y22DTR
  • KM: 125
  • GG: 1423393
  • Województwo: Mazowieckie

Post2009-08-31, 10:34

Witam, mam jedno ważne pytanie. Mam znajomego który w corsie 1.7 cdti ma założony dedykowany tłumik ultera. Tłumik mruczy sobie jak fabryczny ale po konkretnym wciśnięciu gazu z tłumika słychać taki zaj.... świst powietrza z turbiny.Dzwięk jest taki jak by zaraz miał odlecieć:) czy a asterixie ma ktos takie doznania np w z silnika 2.2 dti?
Offline
Avatar użytkownika

mariocccp

Przyjaciel

Post2009-08-31, 19:38

Może ma strumienice albo jakiś turbo whistler ;)
Offline
Avatar użytkownika

maDmike

Forumowicz

  • Posty: 186
  • Dołączył(a): 2008-09-25, 15:08
  • Lokalizacja: LKR
  • Imię: Krzysiek
  • Silnik: X20DTL
  • GG: 5874732
  • Województwo: Lubelskie

Post2009-09-01, 15:16

Witam, mam jedno ważne pytanie. Mam znajomego który w corsie 1.7 cdti ma założony dedykowany tłumik ultera. Tłumik mruczy sobie jak fabryczny ale po konkretnym wciśnięciu gazu z tłumika słychać taki zaj.... świst powietrza z turbiny.Dzwięk jest taki jak by zaraz miał odlecieć:) czy a asterixie ma ktos takie doznania np w z silnika 2.2 dti?


:) w tamtym roku zmieniałem końcowy tłumik (standardowy) i świszczy po wciśnięciu gazu :P
wada albo zaleta fabryczna tłumika :)
Offline

szybcik

Forumowicz

  • Posty: 66
  • Dołączył(a): 2009-06-16, 22:52
  • Lokalizacja: Stare Babice
  • Imię: Radek
  • Silnik: Y22DTR
  • KM: 125
  • GG: 1423393
  • Województwo: Mazowieckie

Post2009-09-02, 12:06

Masz teraz tłumiczek ULTERA? Czy serię? Pozdrawiam :)
Offline

szybcik

Forumowicz

  • Posty: 66
  • Dołączył(a): 2009-06-16, 22:52
  • Lokalizacja: Stare Babice
  • Imię: Radek
  • Silnik: Y22DTR
  • KM: 125
  • GG: 1423393
  • Województwo: Mazowieckie

Post2009-09-02, 12:41

z tym że je nie nzwałbym tego co słyszałem u znajomego wadą :) Ten dzwięk o wiele bardziej przyciąga ucho niż basowy pomruk którego w diselku nie uswiaczysz. :super:
Offline
Avatar użytkownika

Grzana_Pl

Firma

  • Posty: 335
  • Dołączył(a): 2008-12-21, 11:44
  • Lokalizacja: Be-ce/Olsztyn
  • Imię: Grzesiek
  • Silnik: Y20DTH
  • KM: 101
  • Województwo: Warmińsko-Mazurskie
  • Garaż: Astra Caravan Black&White

Post2009-09-02, 13:33

szybcik, tylko, że miedzy CDTI a DTI jest spora różnica w dźwięku po wymianie tłumika, to co usłyszysz przy CDTI + tłumik np dedukowany Ulter nie osiągniesz tego mając DTI, zresztą Ulter nie ma dedykowanych tłumików do Astry G diesel.
Poprzednia stronaNastępna strona



Powrót do Silnik i układ wydechowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość