Teraz jest 2017-01-23, 13:42


Odłączenie podgrzewania przepustnicy

Moderatorzy: Michau, Pstry, Marcin, Binio

  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

wesol

Forumowicz

  • Posty: 4166
  • Dołączył(a): 2008-05-05, 22:03
  • Lokalizacja: Goleniów

Re: Odłączenie podgrzewania przepustnicy

Post2014-06-08, 10:49

ja bym zrobil testy czy wiecej paliwa nie spala przy braku tego podgrzewania. Generalnie chyba nie musze tlumaczyc ile palil duzy fiat czy inne autka jak silnik byl zimny czyli na tzw ssaniu.
Ostatnio edytowano 2014-06-08, 11:02 przez wesol, łącznie edytowano 1 raz
Offline

Mariusz94

Forumowicz

  • Posty: 863
  • Dołączył(a): 2009-03-16, 13:54
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Imię: Mariusz
  • Silnik: --- wybierz ---
  • Województwo: Mazowieckie

Re: Odłączenie podgrzewania przepustnicy

Post2014-06-08, 11:00

wesol napisał(a):ja bym zrobil testy czy wiecej paliwa nie spala przy braku tego podgrzewania. Generlnie chyabnie musze tlupaczyc ile palil duzy fiat czy inne autka jak silnik byl zimny czyli na tzw ssaniu.

Tak tak, tylko ssanie, a podgrzewanie przepustnicy to co innego...
Tym bardziej nie ma, co porównywać konstrukcji Fiata 125P, który był autem na gaźniku, do konstrukcji jaką jest Astra. A na ssaniu każde auto pali więcej, ale ssanie to nie podgrzewanie przepustnicy, Astra G też musi mieć ssanie w chłodne dni, że w ogóle pracowała na jałowych obrotach. A po odłączeniu podgrzewania, nawet niech spali 0.1l więcej, to nie jest tragedia, a przynajmniej w upalne dnia auto nie łapie muła.
Offline
Avatar użytkownika

Thomy

Forumowicz

  • Posty: 492
  • Dołączył(a): 2011-09-24, 18:29
  • Imię: Tomek
  • Silnik: Z16XE
  • KM: 101
  • GG: 5786233
  • Województwo: Dolnośląskie
  • Wiek: 15
  • Garaż: Astra G 1.6 16V Njoy

Re: Odłączenie podgrzewania przepustnicy

Post2014-06-08, 11:09

Zimna przepustnica nie załącza ssania bo czujnik temperatury jest w bloku silnika, może auto się dłużej nagrzewać ale to nie będą jakieś długie dystanse może ok 5% tak więc myślę że zimna przepustnica nie ma wpływu na spalanie.
Offline
Avatar użytkownika

wesol

Forumowicz

  • Posty: 4166
  • Dołączył(a): 2008-05-05, 22:03
  • Lokalizacja: Goleniów

Re: Odłączenie podgrzewania przepustnicy

Post2014-06-08, 11:10

pamietaj kleg ze ECM robi wszystko by utryzmac obroty na zadanym poziomie. JEsli paliwo nie bedzie dobrze odparowywac to ECM bedzie go przelewał. Moz enei duzo zale zawsze. Po co jest ssanie i jak myslisz jak jest kontrolowane w autach nowszych?? W benzynie ma byc meiszanka stechiometryczna caly czas. Jesli paliwo nie jest w stanie odparowywac dobrz ei tworzyc meiszanki to ecm bedzie podlewal paliwem.
Jak mialem meganke kiedys coprawda z silnikiem 1.4 jednopunktem to sobei zalozylem weżownice owinieta na waz wodny by dodatkowo podgrzewac benzyna idaca do wtrysku jednopunktowego. Taki pseldo zabieg obnizajacy spalanie choc nigdy nie wnikalem czy cos to daje.
Offline

Mariusz94

Forumowicz

  • Posty: 863
  • Dołączył(a): 2009-03-16, 13:54
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Imię: Mariusz
  • Silnik: --- wybierz ---
  • Województwo: Mazowieckie

Re: Odłączenie podgrzewania przepustnicy

Post2014-06-08, 11:24

Tak się składa, że do ssania służy czujnik IAT, czyli czujnik temperatury powietrza dolotowego i czujnik temperatury chłodziwa to za ich pomocą ECM ustala dawkę paliwa, czym ustalane są też obroty jałowe, tym samym jeśli czujnik wyśle sygnał o niskiej temperaturze do ECM, doleje paliwa, a więc obroty wzrosną, a gdy silnik nagrzeję się na tyle, że czujnik wykryje wzrost temperatury powietrza i chłodziwa automatycznie zmniejsza dawkę paliwa i od nowa ustala mieszankę, aby ustabilizować obroty, na niższym poziomie. A w przepustnicy zachodzi tylko dozowanie powietrza, więc jej podgrzewanie nie ma nic wspólnego ze spalaniem i ssaniem.
Offline
Avatar użytkownika

wesol

Forumowicz

  • Posty: 4166
  • Dołączył(a): 2008-05-05, 22:03
  • Lokalizacja: Goleniów

Re: Odłączenie podgrzewania przepustnicy

Post2014-06-08, 11:51

czyli awaria cuzjnika temperatury cieczy i auto nie jedzie??? Przecież nie da rady ustalic skladu?? No i czujnik temperatury powietrza zasysanego to raczje kolego ten czujnik pokazuje to co zasysa i nie ma tu poziom nagrzania zasadniczego wplywu na jego odczyty. Temp powietrza dolotwego jest prqwie ze taka sama gdy silnik zimny i gdy goracy. Co w sytuacji gdy mamay do czynienia z silnikiem uturbionym gdzie temperatura powietrza sie zmienia dosc znacznie i gwaltownie?? Po co w takim razie jest lambda na ukladzie wydechowym. Co wazniejsze czy czujnik temp cieczy poiwetrza czy lambda. Do tego dodam ci kolego jeszcze ze waznym odczytem jest tez temperatura paliwa- bardzo waznym zaznacze. Tak samo co z przeplwyka jesli wystepuje w danej jednostce.

Zapraszam na Klonowica 11 do Szczecina- mamay tam fajne symulatory ze zmeinnymi roznymi parametrami dla silników ZI.
Offline

Mariusz94

Forumowicz

  • Posty: 863
  • Dołączył(a): 2009-03-16, 13:54
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Imię: Mariusz
  • Silnik: --- wybierz ---
  • Województwo: Mazowieckie

Re: Odłączenie podgrzewania przepustnicy

Post2014-06-08, 11:58

Jeśli to takie dziwne dla Ciebie, to tak, ale przy awarii czujnika chłodziwa na ECM, często jest tak, że silnik pracuje w trybie awaryjnym, a czujnik IAT, pomaga w dawkowaniu Paliwa, poczytaj temat Jaśka, albo Mariocccp, tam opisali jak ECM w silniku B207 i Z20NET działa gdy odczyta zbyt wysoką temperaturę powietrza dolotowego. Tym samym IAT ma działanie w ssaniu, ponieważ po odpaleniu silnika, gdy odczyt wyjdzie, ze zasysa zimne powietrze silnik będzie chodził na ssaniu, gdy odczyta, że powietrze ma jakąś cieplejszą wartość temperatury,czyli np. +15 stopni, automatycznie wyłączy ssanie zaraz po rozruchu.
Offline
Avatar użytkownika

wesol

Forumowicz

  • Posty: 4166
  • Dołączył(a): 2008-05-05, 22:03
  • Lokalizacja: Goleniów

Re: Odłączenie podgrzewania przepustnicy

Post2014-06-08, 12:14

tak tak wiem. tak samo jak ssanie nie ma dwóch stanów czyli on i off. zobacz w zime jak odpalisz auto jak jest lane paliwskiem i zaraz jest to zmniejszane stopniowo. generalnie kolego tak czy siak silnik ma ustalane palwo glownie z mapy zapisanej w sterowniku. pewne tylko czujniki koryguja wartosci. nawet lambda nie jest elementem sterujacym w silniku i silnik moze sie bez niej obejsc nawet dosc dobrze.

Nie jestem przekonany czy taka zmiana wplywa tak do konca dobrze. ECM napewno ma uwzglednione w mapie ze auto jak sie rozgrzeje to ze kolektor tez jest rozgrzany.

Tak jak pisalem juz chyba dwa razy ja bym to eksperymentalnie sprawdzal bo widac ze skutki moga byc dobre i zle takiej przeróbki. Po cos to jest w aucie zalozone.
Poprzednia stronaNastępna strona



Powrót do Silnik i układ wydechowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości