Astra G Club Polska on Facebook

 




Odpowiedz w temacie  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Wspomaganie kierownicy - problem 
Autor Wiadomość

Imię: Daniel
Silnik: Y20DTH
KM: 101
GG: 755585
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Post Wspomaganie kierownicy - problem
Witam

Mam problem ze wspomaganiem w Astrze 2.0 DTI kombi. Zaznaczam, że przeszukałem tematy związane ze wspomaganiem i nie znalazłem akurat takiego przypadku.

Otóż w mojej Astrze w momencie skręcania, czy w lewo czy w prawo spod kierownicy dobiega dziwny dźwięk (dosyć głośny) jakby skrzypienie, skrobanie (coś jakby dźwięk tarcia). Dodam, że nie jest dźwięk dotyczący bezpośrednio kręcenia kierownicą (w sensie że kierownica o coś ociera), ale pojawiający się z opóźnieniem (jakby praca silnika elektrycznego). Zauważyłem, że muszę użyć większej siły przy kręceniu kierownicą oraz kiedy wykonuję większy skręt (np. przy manewrach na parkingu) czuć jakby przeskakiwanie na kierownicy, tzn że nie jest to płynny skręt ale wrażenie jakby szarpania.
Wczoraj sprawdzałem co prawda po trasie, korek i takie dziwne siteczko zbiornika płynu wspomagania - wszystko było mokre, tzn nie jest tam sucho (być może mniejszy poziom, bo tego nie sprawdziłem).

Czy ktoś spotkał się z takim czymś ?


2011-03-07, 12:28
Zobacz profil
 
Polecamy Wam:



2011-03-07, 12:55
Forumowicz
Avatar użytkownika

Imię: Polo
Silnik: Z20LET
KM: ???
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Sosnowiec
Post Re: Wspomaganie kierownicy - problem
Jezeli slychac prace silniczka albo kierownica ciezko chodzi tzn., ze jest zbyt niski poziom plynu w przekladni kierowniczej.

_________________
Można sprzedać żone, ale nie Bertone :-)


2011-03-07, 12:55
Zobacz profil

Imię: Daniel
Silnik: Y20DTH
KM: 101
GG: 755585
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Post Re: Wspomaganie kierownicy - problem
Czyli nie ma to nic wspólnego ze wspomaganiem ??


2011-03-07, 13:22
Zobacz profil
Forumowicz
Avatar użytkownika

Imię: Adam
Silnik: X16XEL
KM: 100
Telefon: nokia 500
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Post Re: Wspomaganie kierownicy - problem
Koledze chodziło o niski poziom płynu w układzie wspomagania (napisał w przekładni kierowniczej) stąd pewnie Twoje zapytanie.
Sprawdź poziom płynu, dolej ewentualny ubytek i daj znać czy się poprawiło. Jak płynu znowu będzie brakowało to szukaj nieszczelności w układzie wspomagania.


2011-03-07, 13:53
Zobacz profil
Forumowicz
Avatar użytkownika

Imię: Polo
Silnik: Z20LET
KM: ???
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Sosnowiec
Post Re: Wspomaganie kierownicy - problem
kadafi napisał(a):
Koledze chodziło o niski poziom płynu w układzie wspomagania (napisał w przekładni kierowniczej)

Dokładnie

kadafi napisał(a):
Jak płynu znowu będzie brakowało to szukaj nieszczelności w układzie wspomagania.

Normalne, we wszystkich astrach jakie znam ubywa plynu w przekladni kierowniczej. To juz jest bolaczka opli, nawet w necie mozna duzo artykulow poczytac na temat nieszczelnosci i luzow przekladni kierowniczych w Oplach.

_________________
Można sprzedać żone, ale nie Bertone :-)


2011-03-07, 16:23
Zobacz profil
Ekspert

Imię: bogdan
Silnik: Z14XE
KM: 90
Województwo: Małopolskie
Post Re: Wspomaganie kierownicy - problem
Polus
Cytuj:
Normalne, we wszystkich astrach jakie znam ubywa plynu w przekladni kierowniczej. To juz jest bolaczka opli, nawet w necie mozna duzo artykulow poczytac na temat nieszczelnosci i luzow przekladni kierowniczych w Oplach.

Jednak nie wiesz o czym piszesz.

denas
Cytuj:
Wczoraj sprawdzałem co prawda po trasie, korek i takie dziwne siteczko zbiornika płynu wspomagania - wszystko było mokre, tzn nie jest tam sucho

Albo zdycha silnik pompy, albo są problemy z kablem impulsowym od alternatora.


2011-03-07, 16:43
Zobacz profil
Forumowicz
Avatar użytkownika

Imię: Polo
Silnik: Z20LET
KM: ???
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Sosnowiec
Post Re: Wspomaganie kierownicy - problem
[quote="HersonJednak nie wiesz o czym piszesz.[/quote]

Wiem doskonale o czym pisze. To czy usterka wystepuje wczesniej czy szybciej zalezy od nastepujacych czynnikow:
- rozmiar opony
- jaki zawias
- sposob jezdzenia
Przy astrach z silnikiem turbo gdzie opona jest 215/40/17 i zawias seryjnie dosc twardy usterka zaczyna sie gdzies w okolicach 100 - 120 tys i juz trzeba niewielkie ilosci oleju przekladniowego dolewac. Oczywiscie zalezy tez od jazdy, bo widzialem przypadki gdzie kierowca ostro jezdzil w zakretach (nie przemieszczal sie jak normalny kowalski) to przekladnia przy 100 tys byla totalnie do wyrzucenia... 2 regeneracje nie przynosily skutkow. Wiem, ze jak ktos ma astre 60 konna i jezdzi zwyczajnie to moze i 200 tys wytrzyma przekladnia.

_________________
Można sprzedać żone, ale nie Bertone :-)


2011-03-08, 22:15
Zobacz profil
Ekspert

Imię: bogdan
Silnik: Z14XE
KM: 90
Województwo: Małopolskie
Post Re: Wspomaganie kierownicy - problem
Dla Ciebie płyn hydrauliczny w układzie wspomagania i olej w przekładni kierowniczej, to jest to samo.


2011-03-08, 23:00
Zobacz profil
Forumowicz
Avatar użytkownika

Imię: Polo
Silnik: Z20LET
KM: ???
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Sosnowiec
Post Re: Wspomaganie kierownicy - problem
Herson napisał(a):
Dla Ciebie płyn hydrauliczny w układzie wspomagania i olej w przekładni kierowniczej, to jest to samo.

Ja mowie o oleju przekladniowym !! Ktory pracuje w pompie wspomagania.

_________________
Można sprzedać żone, ale nie Bertone :-)


2011-03-08, 23:23
Zobacz profil
Ekspert

Imię: bogdan
Silnik: Z14XE
KM: 90
Województwo: Małopolskie
Post Re: Wspomaganie kierownicy - problem
Polus napisał(a):
kadafi napisał(a):
Koledze chodziło o niski poziom płynu w układzie wspomagania (napisał w przekładni kierowniczej)

Dokładnie

kadafi napisał(a):
Jak płynu znowu będzie brakowało to szukaj nieszczelności w układzie wspomagania.

Normalne, we wszystkich astrach jakie znam ubywa plynu w przekladni kierowniczej. To juz jest bolaczka opli, nawet w necie mozna duzo artykulow poczytac na temat nieszczelnosci i luzow przekladni kierowniczych w Oplach.

Wiesz o czym piszesz?


2011-03-08, 23:37
Zobacz profil
Forumowicz
Avatar użytkownika

Imię: Polo
Silnik: Z20LET
KM: ???
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Sosnowiec
Post Re: Wspomaganie kierownicy - problem
Ok Herson :) oswiec mnie.

_________________
Można sprzedać żone, ale nie Bertone :-)


2011-03-10, 00:14
Zobacz profil

Imię: Daniel
Silnik: Y20DTH
KM: 101
GG: 755585
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Post Re: Wspomaganie kierownicy - problem
Aktualizacja: dzisiaj nie mam już w ogóle wspomagania, nie czuć już tych przeskoków na kierownicy i dźwięk spod kierownicy jest jakby bardziej cichy. Czyli mam rozumieć, że pompa do wymiany ?


2011-03-10, 08:55
Zobacz profil
Forumowicz
Avatar użytkownika

Imię: Adam
Silnik: X16XEL
KM: 100
Telefon: nokia 500
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Post Re: Wspomaganie kierownicy - problem
Jeśli jest płyn w zbiorniczku (siteczko mokre) to prawdopodobnie silnik/pompa podziękowały za współpracę. Trzeba jednak to sprawdzić zanim wymienisz pół układu wspomagania.


2011-03-10, 10:22
Zobacz profil
Ekspert

Imię: bogdan
Silnik: Z14XE
KM: 90
Województwo: Małopolskie
Post Re: Wspomaganie kierownicy - problem
Polus napisał(a):
Herson napisał(a):
Dla Ciebie płyn hydrauliczny w układzie wspomagania i olej w przekładni kierowniczej, to jest to samo.

Ja mowie o oleju przekladniowym !! Ktory pracuje w pompie wspomagania.

Jeszcze większe brednie.
W pompie wspomagania jest płyn hydrauliczny.

denas napisał(a):
Aktualizacja: dzisiaj nie mam już w ogóle wspomagania, nie czuć już tych przeskoków na kierownicy i dźwięk spod kierownicy jest jakby bardziej cichy. Czyli mam rozumieć, że pompa do wymiany ?

Niestety na to wygląda.


2011-03-10, 10:27
Zobacz profil

Imię: Daniel
Silnik: Y20DTH
KM: 101
GG: 755585
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Post Re: Wspomaganie kierownicy - problem
Po dokładnym sprawdzeniu sitko było mokre, ale jak je wytarłem i włożyłem jeszcze raz to było suche :) wiec na pewno zbyt niski poziom płynu albo całkowity jego brak. Dzisiaj doleje i zobacze co się będzie działo.


2011-03-10, 15:54
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w temacie   [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: henek i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  


Wszystkie prawa zastrzeżone dla Astra G CLUB © 2008-2014 - GRAPHI PLUS GROUP.


REGULAMINY: | | | | | | |


Czasopismo internetowe dla kobiet

[ Time : 0.115s | 25 Queries | GZIP : On ]