Teraz jest 2016-06-25, 20:27


Wspomaganie kierownicy - problem

Moderatorzy: Michau, Pstry, Marcin, Binio

  • Autor
  • Wiadomość
Offline

denas

  • Posty: 14
  • Dołączył(a): 2010-09-04, 14:33
  • Lokalizacja: Poznań
  • Imię: Daniel
  • Silnik: Y20DTH
  • KM: 101
  • GG: 755585
  • Województwo: Wielkopolskie

Wspomaganie kierownicy - problem

Post2011-03-07, 11:28

Witam

Mam problem ze wspomaganiem w Astrze 2.0 DTI kombi. Zaznaczam, że przeszukałem tematy związane ze wspomaganiem i nie znalazłem akurat takiego przypadku.

Otóż w mojej Astrze w momencie skręcania, czy w lewo czy w prawo spod kierownicy dobiega dziwny dźwięk (dosyć głośny) jakby skrzypienie, skrobanie (coś jakby dźwięk tarcia). Dodam, że nie jest dźwięk dotyczący bezpośrednio kręcenia kierownicą (w sensie że kierownica o coś ociera), ale pojawiający się z opóźnieniem (jakby praca silnika elektrycznego). Zauważyłem, że muszę użyć większej siły przy kręceniu kierownicą oraz kiedy wykonuję większy skręt (np. przy manewrach na parkingu) czuć jakby przeskakiwanie na kierownicy, tzn że nie jest to płynny skręt ale wrażenie jakby szarpania.
Wczoraj sprawdzałem co prawda po trasie, korek i takie dziwne siteczko zbiornika płynu wspomagania - wszystko było mokre, tzn nie jest tam sucho (być może mniejszy poziom, bo tego nie sprawdziłem).

Czy ktoś spotkał się z takim czymś ?

GRZEGORZ

2011-03-07, 11:55

Offline
Avatar użytkownika

Polus

Forumowicz

  • Posty: 104
  • Dołączył(a): 2010-04-04, 18:27
  • Lokalizacja: Sosnowiec
  • Imię: Polo
  • Silnik: Z20LET
  • KM: ???
  • Województwo: Śląskie

Re: Wspomaganie kierownicy - problem

Post2011-03-07, 11:55

Jezeli slychac prace silniczka albo kierownica ciezko chodzi tzn., ze jest zbyt niski poziom plynu w przekladni kierowniczej.
Offline

denas

  • Posty: 14
  • Dołączył(a): 2010-09-04, 14:33
  • Lokalizacja: Poznań
  • Imię: Daniel
  • Silnik: Y20DTH
  • KM: 101
  • GG: 755585
  • Województwo: Wielkopolskie

Re: Wspomaganie kierownicy - problem

Post2011-03-07, 12:22

Czyli nie ma to nic wspólnego ze wspomaganiem ??
Offline
Avatar użytkownika

kadafi

Forumowicz

  • Posty: 154
  • Dołączył(a): 2008-10-01, 10:56
  • Lokalizacja: Tarnowskie Góry
  • Imię: Adam
  • Silnik: X16XEL
  • KM: 100
  • Województwo: Śląskie
  • Wiek: 39

Re: Wspomaganie kierownicy - problem

Post2011-03-07, 12:53

Koledze chodziło o niski poziom płynu w układzie wspomagania (napisał w przekładni kierowniczej) stąd pewnie Twoje zapytanie.
Sprawdź poziom płynu, dolej ewentualny ubytek i daj znać czy się poprawiło. Jak płynu znowu będzie brakowało to szukaj nieszczelności w układzie wspomagania.
Offline
Avatar użytkownika

Polus

Forumowicz

  • Posty: 104
  • Dołączył(a): 2010-04-04, 18:27
  • Lokalizacja: Sosnowiec
  • Imię: Polo
  • Silnik: Z20LET
  • KM: ???
  • Województwo: Śląskie

Re: Wspomaganie kierownicy - problem

Post2011-03-07, 15:23

kadafi napisał(a):Koledze chodziło o niski poziom płynu w układzie wspomagania (napisał w przekładni kierowniczej)

Dokładnie

kadafi napisał(a):Jak płynu znowu będzie brakowało to szukaj nieszczelności w układzie wspomagania.

Normalne, we wszystkich astrach jakie znam ubywa plynu w przekladni kierowniczej. To juz jest bolaczka opli, nawet w necie mozna duzo artykulow poczytac na temat nieszczelnosci i luzow przekladni kierowniczych w Oplach.
Offline

Herson

Ekspert

  • Posty: 537
  • Dołączył(a): 2010-08-22, 16:59
  • Imię: Bogdan
  • Silnik: Z14XE
  • KM: 90
  • Województwo: Małopolskie

Re: Wspomaganie kierownicy - problem

Post2011-03-07, 15:43

Polus
Normalne, we wszystkich astrach jakie znam ubywa plynu w przekladni kierowniczej. To juz jest bolaczka opli, nawet w necie mozna duzo artykulow poczytac na temat nieszczelnosci i luzow przekladni kierowniczych w Oplach.

Jednak nie wiesz o czym piszesz.

denas
Wczoraj sprawdzałem co prawda po trasie, korek i takie dziwne siteczko zbiornika płynu wspomagania - wszystko było mokre, tzn nie jest tam sucho

Albo zdycha silnik pompy, albo są problemy z kablem impulsowym od alternatora.
Offline
Avatar użytkownika

Polus

Forumowicz

  • Posty: 104
  • Dołączył(a): 2010-04-04, 18:27
  • Lokalizacja: Sosnowiec
  • Imię: Polo
  • Silnik: Z20LET
  • KM: ???
  • Województwo: Śląskie

Re: Wspomaganie kierownicy - problem

Post2011-03-08, 21:15

[quote="HersonJednak nie wiesz o czym piszesz.[/quote]

Wiem doskonale o czym pisze. To czy usterka wystepuje wczesniej czy szybciej zalezy od nastepujacych czynnikow:
- rozmiar opony
- jaki zawias
- sposob jezdzenia
Przy astrach z silnikiem turbo gdzie opona jest 215/40/17 i zawias seryjnie dosc twardy usterka zaczyna sie gdzies w okolicach 100 - 120 tys i juz trzeba niewielkie ilosci oleju przekladniowego dolewac. Oczywiscie zalezy tez od jazdy, bo widzialem przypadki gdzie kierowca ostro jezdzil w zakretach (nie przemieszczal sie jak normalny kowalski) to przekladnia przy 100 tys byla totalnie do wyrzucenia... 2 regeneracje nie przynosily skutkow. Wiem, ze jak ktos ma astre 60 konna i jezdzi zwyczajnie to moze i 200 tys wytrzyma przekladnia.
Offline

Herson

Ekspert

  • Posty: 537
  • Dołączył(a): 2010-08-22, 16:59
  • Imię: Bogdan
  • Silnik: Z14XE
  • KM: 90
  • Województwo: Małopolskie

Re: Wspomaganie kierownicy - problem

Post2011-03-08, 22:00

Dla Ciebie płyn hydrauliczny w układzie wspomagania i olej w przekładni kierowniczej, to jest to samo.
Następna strona



Powrót do Ogólne pytania

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości