Wspomaganie kierownicy - problem

Moderatorzy: Michau, Pstry, Marcin, Binio

Wspomaganie kierownicy - problem

przez denas » 2011-03-07, 11:28

Witam

Mam problem ze wspomaganiem w Astrze 2.0 DTI kombi. Zaznaczam, że przeszukałem tematy związane ze wspomaganiem i nie znalazłem akurat takiego przypadku.

Otóż w mojej Astrze w momencie skręcania, czy w lewo czy w prawo spod kierownicy dobiega dziwny dźwięk (dosyć głośny) jakby skrzypienie, skrobanie (coś jakby dźwięk tarcia). Dodam, że nie jest dźwięk dotyczący bezpośrednio kręcenia kierownicą (w sensie że kierownica o coś ociera), ale pojawiający się z opóźnieniem (jakby praca silnika elektrycznego). Zauważyłem, że muszę użyć większej siły przy kręceniu kierownicą oraz kiedy wykonuję większy skręt (np. przy manewrach na parkingu) czuć jakby przeskakiwanie na kierownicy, tzn że nie jest to płynny skręt ale wrażenie jakby szarpania.
Wczoraj sprawdzałem co prawda po trasie, korek i takie dziwne siteczko zbiornika płynu wspomagania - wszystko było mokre, tzn nie jest tam sucho (być może mniejszy poziom, bo tego nie sprawdziłem).

Czy ktoś spotkał się z takim czymś ?



 
Posty: 14
Dołączył(a): 2010-09-04, 14:33
Lokalizacja: Poznań
Imię: Daniel
Silnik: Y20DTH
KM: 101
GG: 755585
Województwo: Wielkopolskie

przez GRZEGORZ » 2011-03-07, 11:55

Polecamy Wam:

GRZEGORZ

 

Re: Wspomaganie kierownicy - problem

przez Polus » 2011-03-07, 11:55

Jezeli slychac prace silniczka albo kierownica ciezko chodzi tzn., ze jest zbyt niski poziom plynu w przekladni kierowniczej.
Można sprzedać żone, ale nie Bertone :-)

Forumowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 104
Dołączył(a): 2010-04-04, 18:27
Lokalizacja: Sosnowiec
Imię: Polo
Silnik: Z20LET
KM: ???
Województwo: Śląskie

Re: Wspomaganie kierownicy - problem

przez denas » 2011-03-07, 12:22

Czyli nie ma to nic wspólnego ze wspomaganiem ??



 
Posty: 14
Dołączył(a): 2010-09-04, 14:33
Lokalizacja: Poznań
Imię: Daniel
Silnik: Y20DTH
KM: 101
GG: 755585
Województwo: Wielkopolskie

Re: Wspomaganie kierownicy - problem

przez kadafi » 2011-03-07, 12:53

Koledze chodziło o niski poziom płynu w układzie wspomagania (napisał w przekładni kierowniczej) stąd pewnie Twoje zapytanie.
Sprawdź poziom płynu, dolej ewentualny ubytek i daj znać czy się poprawiło. Jak płynu znowu będzie brakowało to szukaj nieszczelności w układzie wspomagania.

Forumowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 150
Dołączył(a): 2008-10-01, 10:56
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Imię: Adam
Silnik: X16XEL
KM: 100
Telefon: nokia 500
Województwo: Śląskie

Re: Wspomaganie kierownicy - problem

przez Polus » 2011-03-07, 15:23

kadafi napisał(a):Koledze chodziło o niski poziom płynu w układzie wspomagania (napisał w przekładni kierowniczej)

Dokładnie

kadafi napisał(a):Jak płynu znowu będzie brakowało to szukaj nieszczelności w układzie wspomagania.

Normalne, we wszystkich astrach jakie znam ubywa plynu w przekladni kierowniczej. To juz jest bolaczka opli, nawet w necie mozna duzo artykulow poczytac na temat nieszczelnosci i luzow przekladni kierowniczych w Oplach.
Można sprzedać żone, ale nie Bertone :-)

Forumowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 104
Dołączył(a): 2010-04-04, 18:27
Lokalizacja: Sosnowiec
Imię: Polo
Silnik: Z20LET
KM: ???
Województwo: Śląskie

Re: Wspomaganie kierownicy - problem

przez Herson » 2011-03-07, 15:43

Polus
Normalne, we wszystkich astrach jakie znam ubywa plynu w przekladni kierowniczej. To juz jest bolaczka opli, nawet w necie mozna duzo artykulow poczytac na temat nieszczelnosci i luzow przekladni kierowniczych w Oplach.

Jednak nie wiesz o czym piszesz.

denas
Wczoraj sprawdzałem co prawda po trasie, korek i takie dziwne siteczko zbiornika płynu wspomagania - wszystko było mokre, tzn nie jest tam sucho

Albo zdycha silnik pompy, albo są problemy z kablem impulsowym od alternatora.

Ekspert

 
Posty: 486
Dołączył(a): 2010-08-22, 16:59
Imię: Bogdan
Silnik: Z14XE
KM: 90
Województwo: Małopolskie

Re: Wspomaganie kierownicy - problem

przez Polus » 2011-03-08, 21:15

[quote="HersonJednak nie wiesz o czym piszesz.[/quote]

Wiem doskonale o czym pisze. To czy usterka wystepuje wczesniej czy szybciej zalezy od nastepujacych czynnikow:
- rozmiar opony
- jaki zawias
- sposob jezdzenia
Przy astrach z silnikiem turbo gdzie opona jest 215/40/17 i zawias seryjnie dosc twardy usterka zaczyna sie gdzies w okolicach 100 - 120 tys i juz trzeba niewielkie ilosci oleju przekladniowego dolewac. Oczywiscie zalezy tez od jazdy, bo widzialem przypadki gdzie kierowca ostro jezdzil w zakretach (nie przemieszczal sie jak normalny kowalski) to przekladnia przy 100 tys byla totalnie do wyrzucenia... 2 regeneracje nie przynosily skutkow. Wiem, ze jak ktos ma astre 60 konna i jezdzi zwyczajnie to moze i 200 tys wytrzyma przekladnia.
Można sprzedać żone, ale nie Bertone :-)

Forumowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 104
Dołączył(a): 2010-04-04, 18:27
Lokalizacja: Sosnowiec
Imię: Polo
Silnik: Z20LET
KM: ???
Województwo: Śląskie

Re: Wspomaganie kierownicy - problem

przez Herson » 2011-03-08, 22:00

Dla Ciebie płyn hydrauliczny w układzie wspomagania i olej w przekładni kierowniczej, to jest to samo.

Ekspert

 
Posty: 486
Dołączył(a): 2010-08-22, 16:59
Imię: Bogdan
Silnik: Z14XE
KM: 90
Województwo: Małopolskie

Re: Wspomaganie kierownicy - problem

przez Polus » 2011-03-08, 22:23

Herson napisał(a):Dla Ciebie płyn hydrauliczny w układzie wspomagania i olej w przekładni kierowniczej, to jest to samo.

Ja mowie o oleju przekladniowym !! Ktory pracuje w pompie wspomagania.
Można sprzedać żone, ale nie Bertone :-)

Forumowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 104
Dołączył(a): 2010-04-04, 18:27
Lokalizacja: Sosnowiec
Imię: Polo
Silnik: Z20LET
KM: ???
Województwo: Śląskie

Re: Wspomaganie kierownicy - problem

przez Herson » 2011-03-08, 22:37

Polus napisał(a):
kadafi napisał(a):Koledze chodziło o niski poziom płynu w układzie wspomagania (napisał w przekładni kierowniczej)

Dokładnie

kadafi napisał(a):Jak płynu znowu będzie brakowało to szukaj nieszczelności w układzie wspomagania.

Normalne, we wszystkich astrach jakie znam ubywa plynu w przekladni kierowniczej. To juz jest bolaczka opli, nawet w necie mozna duzo artykulow poczytac na temat nieszczelnosci i luzow przekladni kierowniczych w Oplach.

Wiesz o czym piszesz?

Ekspert

 
Posty: 486
Dołączył(a): 2010-08-22, 16:59
Imię: Bogdan
Silnik: Z14XE
KM: 90
Województwo: Małopolskie

Re: Wspomaganie kierownicy - problem

przez Polus » 2011-03-09, 23:14

Ok Herson :) oswiec mnie.
Można sprzedać żone, ale nie Bertone :-)

Forumowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 104
Dołączył(a): 2010-04-04, 18:27
Lokalizacja: Sosnowiec
Imię: Polo
Silnik: Z20LET
KM: ???
Województwo: Śląskie

Re: Wspomaganie kierownicy - problem

przez denas » 2011-03-10, 07:55

Aktualizacja: dzisiaj nie mam już w ogóle wspomagania, nie czuć już tych przeskoków na kierownicy i dźwięk spod kierownicy jest jakby bardziej cichy. Czyli mam rozumieć, że pompa do wymiany ?



 
Posty: 14
Dołączył(a): 2010-09-04, 14:33
Lokalizacja: Poznań
Imię: Daniel
Silnik: Y20DTH
KM: 101
GG: 755585
Województwo: Wielkopolskie

Re: Wspomaganie kierownicy - problem

przez kadafi » 2011-03-10, 09:22

Jeśli jest płyn w zbiorniczku (siteczko mokre) to prawdopodobnie silnik/pompa podziękowały za współpracę. Trzeba jednak to sprawdzić zanim wymienisz pół układu wspomagania.

Forumowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 150
Dołączył(a): 2008-10-01, 10:56
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Imię: Adam
Silnik: X16XEL
KM: 100
Telefon: nokia 500
Województwo: Śląskie

Re: Wspomaganie kierownicy - problem

przez Herson » 2011-03-10, 09:27

Polus napisał(a):
Herson napisał(a):Dla Ciebie płyn hydrauliczny w układzie wspomagania i olej w przekładni kierowniczej, to jest to samo.

Ja mowie o oleju przekladniowym !! Ktory pracuje w pompie wspomagania.

Jeszcze większe brednie.
W pompie wspomagania jest płyn hydrauliczny.

denas napisał(a):Aktualizacja: dzisiaj nie mam już w ogóle wspomagania, nie czuć już tych przeskoków na kierownicy i dźwięk spod kierownicy jest jakby bardziej cichy. Czyli mam rozumieć, że pompa do wymiany ?

Niestety na to wygląda.

Ekspert

 
Posty: 486
Dołączył(a): 2010-08-22, 16:59
Imię: Bogdan
Silnik: Z14XE
KM: 90
Województwo: Małopolskie

Re: Wspomaganie kierownicy - problem

przez denas » 2011-03-10, 14:54

Po dokładnym sprawdzeniu sitko było mokre, ale jak je wytarłem i włożyłem jeszcze raz to było suche :) wiec na pewno zbyt niski poziom płynu albo całkowity jego brak. Dzisiaj doleje i zobacze co się będzie działo.



 
Posty: 14
Dołączył(a): 2010-09-04, 14:33
Lokalizacja: Poznań
Imię: Daniel
Silnik: Y20DTH
KM: 101
GG: 755585
Województwo: Wielkopolskie

Następna strona

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości