filtr powietrza

Moderatorzy: Michau, Pstry, Marcin, Binio

Re:

przez Herer » 2010-08-16, 09:02

mariocccp napisał(a):Usuń jeszcze restrykcje z filtra powietrza, daj większy łapacz, wywal na lato podgrzewanie przepustnicy jeżeli masz i będzie dobrze ;)


marioccp. możesz wyjaśnić ten skrót myślowy? bo ja nie łapie tego..

druga sprawa, to słyszałem od mechanika, że lepiej standardowy, papierowy filtr wymieniać częściej niż wrzucać wynalazki
Impossible is nothing
Czarny Superb II,CFGB, 2.0 TDI / 170KM, Elegance, DSG
od 21.12.2013, 137000kk, 2010 r.

Przyjaciel
Avatar użytkownika
 
Posty: 593
Dołączył(a): 2009-08-23, 08:21
Lokalizacja: Kraków/Chrzanów
Imię: Herer
Silnik: --- wybierz ---
KM: 170
Telefon: SONY XPERIA
Województwo: Małopolskie

przez GRZEGORZ » 2010-08-16, 09:35

Polecamy Wam:

GRZEGORZ

 

Re: filtr powietrza

przez mariocccp » 2010-08-16, 09:35

Każdy mechanik mówi co innego, jak czegoś nie znają to się boją i nie polecają. Tak to jest ogólnie...

Zakładasz łapacz z VC w aso ok 80zł + łącznik ok 40zł.
W puszcze filtra powietrza są 2 rurki, które się usuwa, było gdzieś o tym, nawet wczoraj ktoś to robił w 2.2 i pisał o odczuciach (nie pamiętam kto).
Do tego filtr K&N, w zależności od silnika 2-5KM i lepiej się wkręca do poczytania na AOC jest mega duży temat gdzie ludki wrzucają opis modów i wykresy z hamowni.
Wywalenie podgrzewania przepustnicy to jest 5 minut tylko trzeba mieć odpowiednią złączkę, efekt jest taki że nie grzeje się kolektor ssący, przepustnica i dolot do samej puszki, nie ma zmuły jak się silnik zagrzeje spod świateł ale to w x18xe1 taka przypadłość itp.
U mnie w przepustnicy został 1 wężyk od podciśnienia, pozostałe 4 out ;)
BIAŁKA TATRZAŃSKA

Czorny GTS 2.0T
3xxps 4xxnm

STAGE 7 》siemens deka 630cc, TD04Hm-19Tcnc, Downpipe3", Exhaust3", FMIC 300x600x76, intel pipe 3", MAF 3", AEM dryflow, PFR7H-10

Obrazek

Przyjaciel
Avatar użytkownika
 
Posty: 3473
Dołączył(a): 2008-12-01, 11:46
Lokalizacja: Białka Tatrzańska
Imię: Mariusz
Silnik: X18XE1
KM: 161@6500/187nm
GG: 6261474
Województwo: Małopolskie
Garaż: Furmanka by mariocccp, focal ps-165, OZ superturismo GT

Re: filtr powietrza

przez Herer » 2010-08-16, 10:29

cholera trochę to dla mnie skomplikowane...ja bym jeszcze popsuł cuś....jaki efekt Ci mariocccp mod przyniósł??
Impossible is nothing
Czarny Superb II,CFGB, 2.0 TDI / 170KM, Elegance, DSG
od 21.12.2013, 137000kk, 2010 r.

Przyjaciel
Avatar użytkownika
 
Posty: 593
Dołączył(a): 2009-08-23, 08:21
Lokalizacja: Kraków/Chrzanów
Imię: Herer
Silnik: --- wybierz ---
KM: 170
Telefon: SONY XPERIA
Województwo: Małopolskie

Re: filtr powietrza

przez mariocccp » 2010-08-16, 10:46

Efekt że się przepustnica i kolektor nie grzeje i nie brudzi :P
Hamowni nie robiłem i na razie nie robię bo jeszcze nie skończyłem grzebać ;)
BIAŁKA TATRZAŃSKA

Czorny GTS 2.0T
3xxps 4xxnm

STAGE 7 》siemens deka 630cc, TD04Hm-19Tcnc, Downpipe3", Exhaust3", FMIC 300x600x76, intel pipe 3", MAF 3", AEM dryflow, PFR7H-10

Obrazek

Przyjaciel
Avatar użytkownika
 
Posty: 3473
Dołączył(a): 2008-12-01, 11:46
Lokalizacja: Białka Tatrzańska
Imię: Mariusz
Silnik: X18XE1
KM: 161@6500/187nm
GG: 6261474
Województwo: Małopolskie
Garaż: Furmanka by mariocccp, focal ps-165, OZ superturismo GT

Re: filtr powietrza

przez macneil » 2010-08-16, 10:58

mariocccp a mogl bys sie cofnac i zobaczyc moje pytanie? jest pod koniec poprzedniej stronki:) no chyba ze masz stozek to odpada. dzieki;)

Forumowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 88
Dołączył(a): 2010-02-05, 20:32
Lokalizacja: Kudowa Zdroj
Imię: Jedrek
Silnik: X18XE1
KM: 116
Województwo: Dolnośląskie

Re: filtr powietrza

przez mariocccp » 2010-08-16, 14:36

Dźwięk się zmieni.
Jak założysz jeszcze łapacz z VC bo oryginalny jest z silencerem :P to będzie słychać jak przepustnica się otwiera i zasysa powietrze :hyhy:
BIAŁKA TATRZAŃSKA

Czorny GTS 2.0T
3xxps 4xxnm

STAGE 7 》siemens deka 630cc, TD04Hm-19Tcnc, Downpipe3", Exhaust3", FMIC 300x600x76, intel pipe 3", MAF 3", AEM dryflow, PFR7H-10

Obrazek

Przyjaciel
Avatar użytkownika
 
Posty: 3473
Dołączył(a): 2008-12-01, 11:46
Lokalizacja: Białka Tatrzańska
Imię: Mariusz
Silnik: X18XE1
KM: 161@6500/187nm
GG: 6261474
Województwo: Małopolskie
Garaż: Furmanka by mariocccp, focal ps-165, OZ superturismo GT

Re: filtr powietrza

przez macneil » 2010-08-16, 21:32

dzieki wielkie:) takiej odpowiedzi oczekiwalem:) wiec zabieram sie za szukanie lapacza:)

czy chodzi o cos takiego?

http://moto.allegro.pl/item1164816107_l ... przod.html

Forumowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 88
Dołączył(a): 2010-02-05, 20:32
Lokalizacja: Kudowa Zdroj
Imię: Jedrek
Silnik: X18XE1
KM: 116
Województwo: Dolnośląskie

Re: filtr powietrza

przez adams » 2011-12-28, 10:27

A czy jest sens wrzucić k&n do y17dt (isuzu)? Mogę się spodziewać jakiejś różnicy? Ten łapacz od VC to od silnika 2.2?
Obrazek<-- Realne spalanie przy ciężkiej nodze ;-)
Moja dokładka FRONT SZPOJLER - http://www.jcdesign.be/a/astragba.htm - Sprzedam

Forumowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1402
Dołączył(a): 2009-04-12, 20:41
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Adams
Silnik: Y17DT
KM: ZA MAŁO!
Województwo: Mazowieckie

Re: filtr powietrza

przez kasja » 2012-01-03, 20:52

Może być od 2.2, od 1.9 CDTI albo od 2.0T (Z20LEH).
Opel Astra G 1.6 16v, 1999r Comfort+
Opel Astra H 1.4 16v, 2006r Enjoy+

Forumowicz

 
Posty: 122
Dołączył(a): 2011-05-30, 07:54
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Kasia
Silnik: X16XEL
KM: 101
Województwo: Mazowieckie
Garaż: Opel Astra G 1.6 16v Comfort+ by Kasja :)

Re: filtr powietrza

przez adams » 2012-01-04, 17:30

Dobra dzięki za podpowiedź, muszę się tym zainteresować + wkładka K&N :super:
Obrazek<-- Realne spalanie przy ciężkiej nodze ;-)
Moja dokładka FRONT SZPOJLER - http://www.jcdesign.be/a/astragba.htm - Sprzedam

Forumowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1402
Dołączył(a): 2009-04-12, 20:41
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Adams
Silnik: Y17DT
KM: ZA MAŁO!
Województwo: Mazowieckie

Re: filtr powietrza

przez wawrzula » 2012-01-04, 17:40

Ktoś na forum już opisywał skutki działania wkładki K&N więc poszukaj w tematach.


edit:
wróć :), to chodziło o stożek a nie wkładkę
viewtopic.php?f=76&t=5708&p=136461#p136461

Moderator
Avatar użytkownika
 
Posty: 3000
Dołączył(a): 2009-01-29, 08:47
Lokalizacja: Łódź :D
Imię: Mateusz
Silnik: Y20DTH
KM: 101
Województwo: Łódzkie
Garaż: wawrzuli Astra G

Re: filtr powietrza

przez wesol » 2012-01-04, 18:16

nie tędy droga. Masz podlać paliwem i podnieśc cisnienie powietrza o 0,1 gora 0,2 bara i bedzie mocy wiecej.
NIE POMAGAM NA PW ANI NIE ODPISUJE NA ZAPYTANIA!!

Forumowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 3586
Dołączył(a): 2008-05-05, 22:03
Lokalizacja: Goleniów

Re: filtr powietrza

przez adams » 2012-01-04, 18:38

wesol napisał(a):nie tędy droga. Masz podlać paliwem i podnieśc cisnienie powietrza o 0,1 gora 0,2 bara i bedzie mocy wiecej.


Tyczy się mojego planowanego moda? Lepsze płuca są wskazane przy serii jak i przy wirusie... Czy to się tyczy tylko benzyny?
Obrazek<-- Realne spalanie przy ciężkiej nodze ;-)
Moja dokładka FRONT SZPOJLER - http://www.jcdesign.be/a/astragba.htm - Sprzedam

Forumowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1402
Dołączył(a): 2009-04-12, 20:41
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Adams
Silnik: Y17DT
KM: ZA MAŁO!
Województwo: Mazowieckie

Re: filtr powietrza

przez kasja » 2012-01-04, 19:02

Zrób cały mod z restrykcją obudowy filtra, tutaj zdania na temat tych rurek są podzielone, wyczytałam na angielskich forach (AON), że u niektórych lepiej sprawdziło się usunąć dolną rurkę, a górną zostawić. Ja mam usunięte dwie, w AH też mamy usunięte dwie, tam najpierw usunięto jedną, potem drugą, nie było różnicy, więc nie ma żadnej. Dobrze też zmienić rurę na odcinku filtr powietrza->przepustnica na metalową, albo jak ma być po kosztach to PCV.

Na AON był gdzieś wykres Z16XEP w AH, przed modem było 104KM, a po modyfikacji 107,8KM.
Opel Astra G 1.6 16v, 1999r Comfort+
Opel Astra H 1.4 16v, 2006r Enjoy+

Forumowicz

 
Posty: 122
Dołączył(a): 2011-05-30, 07:54
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Kasia
Silnik: X16XEL
KM: 101
Województwo: Mazowieckie
Garaż: Opel Astra G 1.6 16v Comfort+ by Kasja :)

Re: filtr powietrza

przez wesol » 2012-01-08, 07:54

adams napisał(a):
wesol napisał(a):nie tędy droga. Masz podlać paliwem i podnieśc cisnienie powietrza o 0,1 gora 0,2 bara i bedzie mocy wiecej.


Tyczy się mojego planowanego moda? Lepsze płuca są wskazane przy serii jak i przy wirusie... Czy to się tyczy tylko benzyny?


W vagach robimy tka ze do 160-170 koni nie grzebiemy nic w ukladzie dolotowym itp sprawach. Nie daje to zadnej roznicy poprostu i kasa wywalona w błoto bo szkoda dawać za to 100-czy 200 zl jak przyrost bedzie porostu maloodczuwalny.
Pomiary w stylu 104 przed i 107 po takich modach to sobie mozna wsadzić miedzy książki. Dlaczego? bo inny pomiar mocy silnika jest na pierwszym pomiarze i inny na drugim. Nie mowie tu juz o shamowaniu na innym biegu czy w innym dniu gdzie nna temp powietrza jest czy cisnienie itp. JEsli mam przyznać racje co do modzenia dolotu to tylko i wyłącznie jesli ktos wykona porting glowicy oraz da lepszy kolektro dolotowy a nie zeby mi ktos wciskał kit o podniesieniu mocy łapaczme od vikiC. To jest nie tyle śmieszne co żenujące poprostu. Zaden filtr powietrza w aucie nie pracuje na 90% swojej mozliwosci. Ma wydajność kilkukrotnie wiekszą. Nie wierzysz to idz na uczelnie troszke poprojektuj wydechy i doloty. Jako dowód nie trzeba tutaj na hamownie jechać bo wystarczy przed modzeniem sobie obejrzeć parametry na techu i po modzeniu porównać. nie bedzie wiecje podlewane i nie bedzie wiecej powietrza to nie ma o czym rozmawiać.
NIE POMAGAM NA PW ANI NIE ODPISUJE NA ZAPYTANIA!!

Forumowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 3586
Dołączył(a): 2008-05-05, 22:03
Lokalizacja: Goleniów

Poprzednia stronaNastępna strona

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: SADEK, wojtekgdz i 5 gości