Teraz jest 2016-02-08, 23:48


filtr powietrza

Moderatorzy: Michau, Pstry, Marcin, Binio

  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Herer

Przyjaciel

  • Posty: 593
  • Dołączył(a): 2009-08-23, 08:21
  • Lokalizacja: Kraków/Chrzanów
  • Imię: Herer
  • Silnik: --- wybierz ---
  • KM: 170
  • Telefon: SONY XPERIA
  • Województwo: Małopolskie

Re:

Post2010-08-16, 09:02

mariocccp napisał(a):Usuń jeszcze restrykcje z filtra powietrza, daj większy łapacz, wywal na lato podgrzewanie przepustnicy jeżeli masz i będzie dobrze ;)


marioccp. możesz wyjaśnić ten skrót myślowy? bo ja nie łapie tego..

druga sprawa, to słyszałem od mechanika, że lepiej standardowy, papierowy filtr wymieniać częściej niż wrzucać wynalazki

GRZEGORZ

2010-08-16, 09:35

Offline
Avatar użytkownika

mariocccp

Przyjaciel

Re: filtr powietrza

Post2010-08-16, 09:35

Każdy mechanik mówi co innego, jak czegoś nie znają to się boją i nie polecają. Tak to jest ogólnie...

Zakładasz łapacz z VC w aso ok 80zł + łącznik ok 40zł.
W puszcze filtra powietrza są 2 rurki, które się usuwa, było gdzieś o tym, nawet wczoraj ktoś to robił w 2.2 i pisał o odczuciach (nie pamiętam kto).
Do tego filtr K&N, w zależności od silnika 2-5KM i lepiej się wkręca do poczytania na AOC jest mega duży temat gdzie ludki wrzucają opis modów i wykresy z hamowni.
Wywalenie podgrzewania przepustnicy to jest 5 minut tylko trzeba mieć odpowiednią złączkę, efekt jest taki że nie grzeje się kolektor ssący, przepustnica i dolot do samej puszki, nie ma zmuły jak się silnik zagrzeje spod świateł ale to w x18xe1 taka przypadłość itp.
U mnie w przepustnicy został 1 wężyk od podciśnienia, pozostałe 4 out ;)
Offline
Avatar użytkownika

Herer

Przyjaciel

  • Posty: 593
  • Dołączył(a): 2009-08-23, 08:21
  • Lokalizacja: Kraków/Chrzanów
  • Imię: Herer
  • Silnik: --- wybierz ---
  • KM: 170
  • Telefon: SONY XPERIA
  • Województwo: Małopolskie

Re: filtr powietrza

Post2010-08-16, 10:29

cholera trochę to dla mnie skomplikowane...ja bym jeszcze popsuł cuś....jaki efekt Ci mariocccp mod przyniósł??
Offline
Avatar użytkownika

mariocccp

Przyjaciel

Re: filtr powietrza

Post2010-08-16, 10:46

Efekt że się przepustnica i kolektor nie grzeje i nie brudzi :P
Hamowni nie robiłem i na razie nie robię bo jeszcze nie skończyłem grzebać ;)
Offline
Avatar użytkownika

macneil

Forumowicz

  • Posty: 88
  • Dołączył(a): 2010-02-05, 20:32
  • Lokalizacja: Kudowa Zdroj
  • Imię: Jedrek
  • Silnik: X18XE1
  • KM: 116
  • Województwo: Dolnośląskie

Re: filtr powietrza

Post2010-08-16, 10:58

mariocccp a mogl bys sie cofnac i zobaczyc moje pytanie? jest pod koniec poprzedniej stronki:) no chyba ze masz stozek to odpada. dzieki;)
Offline
Avatar użytkownika

mariocccp

Przyjaciel

Re: filtr powietrza

Post2010-08-16, 14:36

Dźwięk się zmieni.
Jak założysz jeszcze łapacz z VC bo oryginalny jest z silencerem :P to będzie słychać jak przepustnica się otwiera i zasysa powietrze :hyhy:
Offline
Avatar użytkownika

macneil

Forumowicz

  • Posty: 88
  • Dołączył(a): 2010-02-05, 20:32
  • Lokalizacja: Kudowa Zdroj
  • Imię: Jedrek
  • Silnik: X18XE1
  • KM: 116
  • Województwo: Dolnośląskie

Re: filtr powietrza

Post2010-08-16, 21:32

dzieki wielkie:) takiej odpowiedzi oczekiwalem:) wiec zabieram sie za szukanie lapacza:)

czy chodzi o cos takiego?

http://moto.allegro.pl/item1164816107_l ... przod.html
Offline

adams

Forumowicz

  • Posty: 1494
  • Dołączył(a): 2009-04-12, 20:41
  • Imię: Adam
  • Silnik: --- wybierz ---
  • Województwo: Mazowieckie

Re: filtr powietrza

Post2011-12-28, 10:27

A czy jest sens wrzucić k&n do y17dt (isuzu)? Mogę się spodziewać jakiejś różnicy? Ten łapacz od VC to od silnika 2.2?
Offline

kasja

Forumowicz

Re: filtr powietrza

Post2012-01-03, 20:52

Może być od 2.2, od 1.9 CDTI albo od 2.0T (Z20LEH).
Offline

adams

Forumowicz

  • Posty: 1494
  • Dołączył(a): 2009-04-12, 20:41
  • Imię: Adam
  • Silnik: --- wybierz ---
  • Województwo: Mazowieckie

Re: filtr powietrza

Post2012-01-04, 17:30

Dobra dzięki za podpowiedź, muszę się tym zainteresować + wkładka K&N :super:
Offline
Avatar użytkownika

wawrzula

Moderator

  • Posty: 3007
  • Dołączył(a): 2009-01-29, 08:47
  • Lokalizacja: Łódź :D
  • Imię: Mateusz
  • Silnik: Y20DTH
  • KM: 101
  • Województwo: Łódzkie
  • Garaż: wawrzuli Astra G

Re: filtr powietrza

Post2012-01-04, 17:40

Ktoś na forum już opisywał skutki działania wkładki K&N więc poszukaj w tematach.


edit:
wróć :), to chodziło o stożek a nie wkładkę
viewtopic.php?f=76&t=5708&p=136461#p136461
Offline
Avatar użytkownika

wesol

Forumowicz

  • Posty: 3994
  • Dołączył(a): 2008-05-05, 22:03
  • Lokalizacja: Goleniów

Re: filtr powietrza

Post2012-01-04, 18:16

nie tędy droga. Masz podlać paliwem i podnieśc cisnienie powietrza o 0,1 gora 0,2 bara i bedzie mocy wiecej.
Offline

adams

Forumowicz

  • Posty: 1494
  • Dołączył(a): 2009-04-12, 20:41
  • Imię: Adam
  • Silnik: --- wybierz ---
  • Województwo: Mazowieckie

Re: filtr powietrza

Post2012-01-04, 18:38

wesol napisał(a):nie tędy droga. Masz podlać paliwem i podnieśc cisnienie powietrza o 0,1 gora 0,2 bara i bedzie mocy wiecej.


Tyczy się mojego planowanego moda? Lepsze płuca są wskazane przy serii jak i przy wirusie... Czy to się tyczy tylko benzyny?
Offline

kasja

Forumowicz

Re: filtr powietrza

Post2012-01-04, 19:02

Zrób cały mod z restrykcją obudowy filtra, tutaj zdania na temat tych rurek są podzielone, wyczytałam na angielskich forach (AON), że u niektórych lepiej sprawdziło się usunąć dolną rurkę, a górną zostawić. Ja mam usunięte dwie, w AH też mamy usunięte dwie, tam najpierw usunięto jedną, potem drugą, nie było różnicy, więc nie ma żadnej. Dobrze też zmienić rurę na odcinku filtr powietrza->przepustnica na metalową, albo jak ma być po kosztach to PCV.

Na AON był gdzieś wykres Z16XEP w AH, przed modem było 104KM, a po modyfikacji 107,8KM.
Offline
Avatar użytkownika

wesol

Forumowicz

  • Posty: 3994
  • Dołączył(a): 2008-05-05, 22:03
  • Lokalizacja: Goleniów

Re: filtr powietrza

Post2012-01-08, 07:54

adams napisał(a):
wesol napisał(a):nie tędy droga. Masz podlać paliwem i podnieśc cisnienie powietrza o 0,1 gora 0,2 bara i bedzie mocy wiecej.


Tyczy się mojego planowanego moda? Lepsze płuca są wskazane przy serii jak i przy wirusie... Czy to się tyczy tylko benzyny?


W vagach robimy tka ze do 160-170 koni nie grzebiemy nic w ukladzie dolotowym itp sprawach. Nie daje to zadnej roznicy poprostu i kasa wywalona w błoto bo szkoda dawać za to 100-czy 200 zl jak przyrost bedzie porostu maloodczuwalny.
Pomiary w stylu 104 przed i 107 po takich modach to sobie mozna wsadzić miedzy książki. Dlaczego? bo inny pomiar mocy silnika jest na pierwszym pomiarze i inny na drugim. Nie mowie tu juz o shamowaniu na innym biegu czy w innym dniu gdzie nna temp powietrza jest czy cisnienie itp. JEsli mam przyznać racje co do modzenia dolotu to tylko i wyłącznie jesli ktos wykona porting glowicy oraz da lepszy kolektro dolotowy a nie zeby mi ktos wciskał kit o podniesieniu mocy łapaczme od vikiC. To jest nie tyle śmieszne co żenujące poprostu. Zaden filtr powietrza w aucie nie pracuje na 90% swojej mozliwosci. Ma wydajność kilkukrotnie wiekszą. Nie wierzysz to idz na uczelnie troszke poprojektuj wydechy i doloty. Jako dowód nie trzeba tutaj na hamownie jechać bo wystarczy przed modzeniem sobie obejrzeć parametry na techu i po modzeniu porównać. nie bedzie wiecje podlewane i nie bedzie wiecej powietrza to nie ma o czym rozmawiać.
Poprzednia stronaNastępna strona



Powrót do Ogólne pytania

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 4 gości