regulacja luzu zaworowego

Moderatorzy: Michau, Pstry, Marcin, Binio

regulacja luzu zaworowego

przez pablo » 2008-12-26, 11:48

Mam silnik X17DTL. Z tego co wiem to ten silnik nie posiada hydraulicznych popychaczy. Po jakim przebiegu należy dokonać regulacji luzu zaworowego i jaki jest sposób tej regulacji ??

Forumowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1206
Dołączył(a): 2008-05-31, 21:10
Lokalizacja: Bydgoszcz
Imię: Paweł
Silnik: --- wybierz ---
Województwo: Kujawsko-Pomorskie

przez GRZEGORZ » 2008-12-29, 10:41

Polecamy Wam:

GRZEGORZ

 

przez ArKos » 2008-12-29, 10:41

według mnie i według EPC silnik posiada hydrauliczne kompensatory luzu zaworowego

Obrazek

jeśli klepie to albo regeneracja hydraulicznych popychaczy albo wymiana
http://forum.samnaprawiam.com

Forumowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 119
Dołączył(a): 2008-09-06, 10:39
Lokalizacja: śląsk
Imię: Arek
Silnik: X20XEV
KM: 136
Województwo: Śląskie
Garaż: Stare kombi Z-266 Nova Schwarz :)

Re: regulacja luzu zaworowego

przez Arczi89 » 2011-03-04, 16:39

a może ktoś znaleźć fotkę lub powiedzieć jak są regulowane luzy w Y17DT ? (1.7 DTI)
Obrazek

Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2171
Dołączył(a): 2010-07-16, 20:24
Imię: Artur
Silnik: --- wybierz ---
KM: 140
Województwo: Świętokrzyskie
Garaż: Asztra 1.7DTi by Arczi89 - 93 KM, 215 Nm

Re: regulacja luzu zaworowego

przez suchy » 2011-03-04, 20:34

W Y17DT podobnie jak w innych konstrukcjach Isuzu nie ma hydraulicznej regulacji. Luzy zaworowe należy zmierzyć a ewentualne nieprawidłowości skompensować poprzez wymianę płytek zaworowych znajdujących się bezpośrednio pod krzywkami wałka rozrządu. Prawidłowy luz roboczy zaworów (na zimno) (ssący i wydechowy taki sam) to 0,4 +/- 0,05mm. Trzeba zrzucić pokrywę zaworów, zmierzyć luz na każdym z zaworów, zdemontować kolejno płytki z zaworów z niewłaściwym luzem, odczytać lub zmierzyć ich grubości i średnicę, zamontować z powrotem aby nie unieruchamiać auta. Następnie trzeba obliczyć właściwe grubości płytek i udać się na poszukiwanie właściwych (czasami nie trzeba kupować wszystkich, niektóre grubości mogą idealnie pasować w miejsce innych). Koszt jednej płytki to około 5zł (tyle płaciłem w grudniu za płytkę, wymieniałem w 1,5TD Isuzu w Corsie B), warto popytać w sklepie z częściami do Renault, ASO omijać z daleka bo za 1 szt chcą 65zł.

Przyjaciel
Avatar użytkownika
 
Posty: 500
Dołączył(a): 2009-01-14, 12:27
Lokalizacja: Będzin
Imię: Tomek
Silnik: X20DTL
Województwo: Śląskie

Re: regulacja luzu zaworowego

przez Mati8867 » 2011-03-04, 20:59

Skoro już jest taki fajny temacik to chciałem zasięgnąć porady ;)
Od jakiegoś czasu podczas dodawania gazu słyszę takie cykliczne cykanie z okolic silnika - nie występuje to podczas postoju oraz ustaje podczas puszczania pedału przyspieszenia, wydaje mi się że dźwięk ten wydobywa się tak jakby bardziej od strony kierowcy - najwyraźniej jest słyszalny gdy silnik osiągnie temperaturę roboczą bo pracuje naprawdę cichutko tylko to cykanie. Po otwarciu maski dźwięk ten jest niesłyszalny lub w ogóle nie występuje. Moje przypuszczenia idą właśnie w kierunku hydraulicznych popychaczy, ale może to coś innego ?. Myślałem także o którymś wtrysku, ale auto nie kopci, moc jest taka jak była - zapala do strzała. Silnik jak w profilu X17DTL zalany olejem Valvoline Max Live 10W40.

Forumowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 562
Dołączył(a): 2009-11-22, 22:07
Lokalizacja: KRA
Imię: Mateusz
Silnik: Z18XE
KM: 125
GG: 1159610
Telefon: 663684651
Województwo: Małopolskie
Garaż: Magmarot Bertone by Mati8867

Re: regulacja luzu zaworowego

przez Arczi89 » 2011-03-04, 21:06

suchy napisał(a):W Y17DT podobnie jak w innych konstrukcjach Isuzu nie ma hydraulicznej regulacji. Luzy zaworowe należy zmierzyć a ewentualne nieprawidłowości skompensować poprzez wymianę płytek zaworowych znajdujących się bezpośrednio pod krzywkami wałka rozrządu. Prawidłowy luz roboczy zaworów (na zimno) (ssący i wydechowy taki sam) to 0,4 +/- 0,05mm. Trzeba zrzucić pokrywę zaworów, zmierzyć luz na każdym z zaworów, zdemontować kolejno płytki z zaworów z niewłaściwym luzem, odczytać lub zmierzyć ich grubości i średnicę, zamontować z powrotem aby nie unieruchamiać auta. Następnie trzeba obliczyć właściwe grubości płytek i udać się na poszukiwanie właściwych (czasami nie trzeba kupować wszystkich, niektóre grubości mogą idealnie pasować w miejsce innych). Koszt jednej płytki to około 5zł (tyle płaciłem w grudniu za płytkę, wymieniałem w 1,5TD Isuzu w Corsie B), warto popytać w sklepie z częściami do Renault, ASO omijać z daleka bo za 1 szt chcą 65zł.


Dzięki za rzeczową i konkretną odpowiedź ;)
Obrazek

Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2171
Dołączył(a): 2010-07-16, 20:24
Imię: Artur
Silnik: --- wybierz ---
KM: 140
Województwo: Świętokrzyskie
Garaż: Asztra 1.7DTi by Arczi89 - 93 KM, 215 Nm

Re: regulacja luzu zaworowego

przez vis » 2012-03-02, 22:59

Pytanie- czy przy planowaniu głowicy przy okazji wymiany uszczelki regulują luzy?Miałem wymienianą uszczelkę i szlifowaną głowicą. Nie pytajcie ile kosztowało..

Początkujący

 
Posty: 27
Dołączył(a): 2011-09-03, 11:06
Imię: Irek
Silnik: Y17DT
KM: 75
Województwo: Dolnośląskie

Re: regulacja luzu zaworowego

przez wesol » 2012-03-03, 15:33

Nie rozumiem pytania bo sam stwierdziles ze miales planowana glowice oraz wiadoma rzecza jest wymiana uszczelki. Jesli dales im do wymiany uszczelniacze zaworowe to wtedy bym zrozumial ze potrzeba jest regulacja a przynajmniej sprawdzenie luzu. Jedno to nie drugie. Równie dobrze mogles spytac czy wymienili symering na walku.
NIE POMAGAM NA PW ANI NIE ODPISUJE NA ZAPYTANIA!!

Forumowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 3586
Dołączył(a): 2008-05-05, 22:03
Lokalizacja: Goleniów

Re: regulacja luzu zaworowego

przez vis » 2012-03-04, 00:21

Ach więc czeka mnie być może kolejny wydatek.. Jedni piszą że luzy zaworowe reguluje się ok 150 tys przebiegu inni, że przejechali blisko 300 tys bez regulacji. Bynajnmniej nie słyszę stuków, żadnego innego dźwięku od około 100 tys moich kilometrów

Początkujący

 
Posty: 27
Dołączył(a): 2011-09-03, 11:06
Imię: Irek
Silnik: Y17DT
KM: 75
Województwo: Dolnośląskie

Re: regulacja luzu zaworowego

przez Hypno » 2012-08-02, 20:15

Mati8867 napisał(a):Skoro już jest taki fajny temacik to chciałem zasięgnąć porady ;)
Od jakiegoś czasu podczas dodawania gazu słyszę takie cykliczne cykanie z okolic silnika - nie występuje to podczas postoju oraz ustaje podczas puszczania pedału przyspieszenia, wydaje mi się że dźwięk ten wydobywa się tak jakby bardziej od strony kierowcy - najwyraźniej jest słyszalny gdy silnik osiągnie temperaturę roboczą bo pracuje naprawdę cichutko tylko to cykanie. Po otwarciu maski dźwięk ten jest niesłyszalny lub w ogóle nie występuje. Moje przypuszczenia idą właśnie w kierunku hydraulicznych popychaczy, ale może to coś innego ?. Myślałem także o którymś wtrysku, ale auto nie kopci, moc jest taka jak była - zapala do strzała. Silnik jak w profilu X17DTL zalany olejem Valvoline Max Live 10W40.



Podjedz do mechanika i niech osłucha stetoskopem Vacum Pompe :) na 99% to ona. U mnie tak było.

Przyjaciel
Avatar użytkownika
 
Posty: 270
Dołączył(a): 2012-05-18, 08:37
Lokalizacja: Gdańsk
Imię: Damiano
Silnik: Z32SE
KM: 211
GG: 7818044
Województwo: Pomorskie
Garaż: Hypno's Astra czyli Mało Mocy Wielka Dusza :) - Czas na Viki

Re: regulacja luzu zaworowego

przez adams » 2013-09-02, 10:45

Czy do wymiany płytek wystarczy zdjąć dekiel czy trzeba rozpiąć rozrząd, zdjąć wałki itp. aby był lepszy dostęp? Pomiary należy dokonać na dobrze wystudzonym silniku, najlepiej po nocy tak? Jeszcze jakieś niespodzianki po drodze? Nowa uszczelka pod dekiel to konieczność czy może zostać ta co jest jeżeli ma powiedzmy 2 tygodnie? Płytki do Y17DT można gdzieś dokupić poza ASO? Bo w ASO ok 75 zł za sztukę ehhh :kwasny:
Obrazek<-- Realne spalanie przy ciężkiej nodze ;-)
Moja dokładka FRONT SZPOJLER - http://www.jcdesign.be/a/astragba.htm - Sprzedam

Forumowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1402
Dołączył(a): 2009-04-12, 20:41
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Adams
Silnik: Y17DT
KM: ZA MAŁO!
Województwo: Mazowieckie

Re: regulacja luzu zaworowego

przez wesol » 2013-09-02, 16:59

nie wiem czy wystepuja te plytki w zamienniku. To sa jakies plytki cyz szklanki??
Regulacje dokonujesz na sil;niku normalnie wystudzonym- nie musi to byc 20 godzin czy cos w tym stylu- poprostu tak by nie mial tkiej temp bys sie mogl poparzyć- wystarczy 30-40 stopni. ROzrzad musisz nie tyle co rozpiac od paska ale musisz walki wyciagnac a pamietaj ze jeden walek napedza drugi wiec na kolach zebatych musisz idealnie zgrać.
NIE POMAGAM NA PW ANI NIE ODPISUJE NA ZAPYTANIA!!

Forumowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 3586
Dołączył(a): 2008-05-05, 22:03
Lokalizacja: Goleniów

Re: regulacja luzu zaworowego

przez adams » 2013-09-03, 07:03

W 1 ASO powiedzieli że są zamienniki płytek na rynku ale po ok 60 zł czyli bez rewelacji... Z tymi wałkami to mi powiedzieli że się nic nie rusza bo mają jakiś przyrząd do naginania i wyciągania płytek - dziwna metoda no ale w drugim ASO powiedzieli że trzeba ściągać głowicę :szok: no comment :zdegustowany: Mam nadzieje że przez tą "regulację" pozbędę się tego nieprzyjemnego klekotu...
Obrazek<-- Realne spalanie przy ciężkiej nodze ;-)
Moja dokładka FRONT SZPOJLER - http://www.jcdesign.be/a/astragba.htm - Sprzedam

Forumowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1402
Dołączył(a): 2009-04-12, 20:41
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Adams
Silnik: Y17DT
KM: ZA MAŁO!
Województwo: Mazowieckie

Re: regulacja luzu zaworowego

przez wesol » 2013-09-03, 16:17

skoro nie ma dzwigienek tylko krzywka walku dusi bezposrednio w dól na zawór to niby jak mozna wyciagnac ta szklanke?? Nie wiem co za przyrzad maja bo moze faktycznie jest cos co pozwala na wduszenie zaworu i wyciagniecie tych szklanek. Mysle ze poza aso dostaniesz te szklanki i tak w duzo lepszej cenie nawet oryginalne czesci wiec nie widze problemu.
NIE POMAGAM NA PW ANI NIE ODPISUJE NA ZAPYTANIA!!

Forumowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 3586
Dołączył(a): 2008-05-05, 22:03
Lokalizacja: Goleniów

Re: regulacja luzu zaworowego

przez Bocian » 2013-09-23, 18:59

Mam pytanie odnośnie regulacji luzu zaworowego:

Czy w silniku Z17DTL do regulacji luzu zaworowego trzeba demontować wtryskiwacze ?

Początkujący

 
Posty: 57
Dołączył(a): 2010-07-14, 07:15
Lokalizacja: Wolbrom / Kraków
Imię: Bartek
Silnik: Z17DTL
KM: 80
GG: 8167356
Województwo: Małopolskie

Następna strona

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: 17dti i 3 gości