Astra G Club Polska on Facebook

 




Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
regulacja luzu zaworowego 
Autor Wiadomość
Forumowicz
Avatar użytkownika

Imię: Paweł
Silnik: --- wybierz ---
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Post regulacja luzu zaworowego
Mam silnik X17DTL. Z tego co wiem to ten silnik nie posiada hydraulicznych popychaczy. Po jakim przebiegu należy dokonać regulacji luzu zaworowego i jaki jest sposób tej regulacji ??


2008-12-26, 12:48
Zobacz profil
 
Polecamy Wam:



2008-12-29, 11:41
Forumowicz
Avatar użytkownika

Imię: Arek
Silnik: X20XEV
KM: 136
Województwo: Śląskie
Garaż: Stare kombi Z-266 Nova Schwarz :)
Lokalizacja: śląsk
Post 
według mnie i według EPC silnik posiada hydrauliczne kompensatory luzu zaworowego

Obrazek

jeśli klepie to albo regeneracja hydraulicznych popychaczy albo wymiana

_________________
http://forum.samnaprawiam.com


2008-12-29, 11:41
Zobacz profil WWW
Klubowicz
Avatar użytkownika

Imię: Artur
Silnik: --- wybierz ---
KM: 140
Województwo: Świętokrzyskie
Garaż: Asztra 1.7DTi by Arczi89 - 93 KM, 215 Nm
Post Re: regulacja luzu zaworowego
a może ktoś znaleźć fotkę lub powiedzieć jak są regulowane luzy w Y17DT ? (1.7 DTI)

_________________
Obrazek


2011-03-04, 17:39
Zobacz profil
Przyjaciel
Avatar użytkownika

Imię: Tomek
Silnik: X20DTL
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Będzin
Post Re: regulacja luzu zaworowego
W Y17DT podobnie jak w innych konstrukcjach Isuzu nie ma hydraulicznej regulacji. Luzy zaworowe należy zmierzyć a ewentualne nieprawidłowości skompensować poprzez wymianę płytek zaworowych znajdujących się bezpośrednio pod krzywkami wałka rozrządu. Prawidłowy luz roboczy zaworów (na zimno) (ssący i wydechowy taki sam) to 0,4 +/- 0,05mm. Trzeba zrzucić pokrywę zaworów, zmierzyć luz na każdym z zaworów, zdemontować kolejno płytki z zaworów z niewłaściwym luzem, odczytać lub zmierzyć ich grubości i średnicę, zamontować z powrotem aby nie unieruchamiać auta. Następnie trzeba obliczyć właściwe grubości płytek i udać się na poszukiwanie właściwych (czasami nie trzeba kupować wszystkich, niektóre grubości mogą idealnie pasować w miejsce innych). Koszt jednej płytki to około 5zł (tyle płaciłem w grudniu za płytkę, wymieniałem w 1,5TD Isuzu w Corsie B), warto popytać w sklepie z częściami do Renault, ASO omijać z daleka bo za 1 szt chcą 65zł.

_________________
G-araż


2011-03-04, 21:34
Zobacz profil
Forumowicz
Avatar użytkownika

Imię: Mateusz
Silnik: Z18XE
KM: 125
GG: 1159610
Telefon: 663684651
Województwo: Małopolskie
Garaż: Magmarot Bertone by Mati8867
Lokalizacja: KRA
Post Re: regulacja luzu zaworowego
Skoro już jest taki fajny temacik to chciałem zasięgnąć porady ;)
Od jakiegoś czasu podczas dodawania gazu słyszę takie cykliczne cykanie z okolic silnika - nie występuje to podczas postoju oraz ustaje podczas puszczania pedału przyspieszenia, wydaje mi się że dźwięk ten wydobywa się tak jakby bardziej od strony kierowcy - najwyraźniej jest słyszalny gdy silnik osiągnie temperaturę roboczą bo pracuje naprawdę cichutko tylko to cykanie. Po otwarciu maski dźwięk ten jest niesłyszalny lub w ogóle nie występuje. Moje przypuszczenia idą właśnie w kierunku hydraulicznych popychaczy, ale może to coś innego ?. Myślałem także o którymś wtrysku, ale auto nie kopci, moc jest taka jak była - zapala do strzała. Silnik jak w profilu X17DTL zalany olejem Valvoline Max Live 10W40.


2011-03-04, 21:59
Zobacz profil
Klubowicz
Avatar użytkownika

Imię: Artur
Silnik: --- wybierz ---
KM: 140
Województwo: Świętokrzyskie
Garaż: Asztra 1.7DTi by Arczi89 - 93 KM, 215 Nm
Post Re: regulacja luzu zaworowego
suchy napisał(a):
W Y17DT podobnie jak w innych konstrukcjach Isuzu nie ma hydraulicznej regulacji. Luzy zaworowe należy zmierzyć a ewentualne nieprawidłowości skompensować poprzez wymianę płytek zaworowych znajdujących się bezpośrednio pod krzywkami wałka rozrządu. Prawidłowy luz roboczy zaworów (na zimno) (ssący i wydechowy taki sam) to 0,4 +/- 0,05mm. Trzeba zrzucić pokrywę zaworów, zmierzyć luz na każdym z zaworów, zdemontować kolejno płytki z zaworów z niewłaściwym luzem, odczytać lub zmierzyć ich grubości i średnicę, zamontować z powrotem aby nie unieruchamiać auta. Następnie trzeba obliczyć właściwe grubości płytek i udać się na poszukiwanie właściwych (czasami nie trzeba kupować wszystkich, niektóre grubości mogą idealnie pasować w miejsce innych). Koszt jednej płytki to około 5zł (tyle płaciłem w grudniu za płytkę, wymieniałem w 1,5TD Isuzu w Corsie B), warto popytać w sklepie z częściami do Renault, ASO omijać z daleka bo za 1 szt chcą 65zł.


Dzięki za rzeczową i konkretną odpowiedź ;)

_________________
Obrazek


2011-03-04, 22:06
Zobacz profil
Początkujący

Imię: Irek
Silnik: Y17DT
KM: 75
Województwo: Dolnośląskie
Post Re: regulacja luzu zaworowego
Pytanie- czy przy planowaniu głowicy przy okazji wymiany uszczelki regulują luzy?Miałem wymienianą uszczelkę i szlifowaną głowicą. Nie pytajcie ile kosztowało..


2012-03-02, 23:59
Zobacz profil
Forumowicz
Avatar użytkownika

Lokalizacja: Goleniów
Post Re: regulacja luzu zaworowego
Nie rozumiem pytania bo sam stwierdziles ze miales planowana glowice oraz wiadoma rzecza jest wymiana uszczelki. Jesli dales im do wymiany uszczelniacze zaworowe to wtedy bym zrozumial ze potrzeba jest regulacja a przynajmniej sprawdzenie luzu. Jedno to nie drugie. Równie dobrze mogles spytac czy wymienili symering na walku.

_________________
NIE POMAGAM NA PW ANI NIE ODPISUJE NA ZAPYTANIA!!


2012-03-03, 16:33
Zobacz profil
Początkujący

Imię: Irek
Silnik: Y17DT
KM: 75
Województwo: Dolnośląskie
Post Re: regulacja luzu zaworowego
Ach więc czeka mnie być może kolejny wydatek.. Jedni piszą że luzy zaworowe reguluje się ok 150 tys przebiegu inni, że przejechali blisko 300 tys bez regulacji. Bynajnmniej nie słyszę stuków, żadnego innego dźwięku od około 100 tys moich kilometrów


2012-03-04, 01:21
Zobacz profil
Przyjaciel
Avatar użytkownika

Imię: Damiano
Silnik: Z32SE
KM: 211
GG: 7818044
Województwo: Pomorskie
Garaż: Hypno's Astra czyli Mało Mocy Wielka Dusza :) - Czas na Viki
Lokalizacja: Gdańsk
Post Re: regulacja luzu zaworowego
Mati8867 napisał(a):
Skoro już jest taki fajny temacik to chciałem zasięgnąć porady ;)
Od jakiegoś czasu podczas dodawania gazu słyszę takie cykliczne cykanie z okolic silnika - nie występuje to podczas postoju oraz ustaje podczas puszczania pedału przyspieszenia, wydaje mi się że dźwięk ten wydobywa się tak jakby bardziej od strony kierowcy - najwyraźniej jest słyszalny gdy silnik osiągnie temperaturę roboczą bo pracuje naprawdę cichutko tylko to cykanie. Po otwarciu maski dźwięk ten jest niesłyszalny lub w ogóle nie występuje. Moje przypuszczenia idą właśnie w kierunku hydraulicznych popychaczy, ale może to coś innego ?. Myślałem także o którymś wtrysku, ale auto nie kopci, moc jest taka jak była - zapala do strzała. Silnik jak w profilu X17DTL zalany olejem Valvoline Max Live 10W40.



Podjedz do mechanika i niech osłucha stetoskopem Vacum Pompe :) na 99% to ona. U mnie tak było.

_________________
__

https://www.facebook.com/WedkarstwoRzeczne
__


2012-08-02, 21:15
Zobacz profil WWW
Forumowicz
Avatar użytkownika

Imię: Adams
Silnik: Y17DT
KM: ZA MAŁO!
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Post Re: regulacja luzu zaworowego
Czy do wymiany płytek wystarczy zdjąć dekiel czy trzeba rozpiąć rozrząd, zdjąć wałki itp. aby był lepszy dostęp? Pomiary należy dokonać na dobrze wystudzonym silniku, najlepiej po nocy tak? Jeszcze jakieś niespodzianki po drodze? Nowa uszczelka pod dekiel to konieczność czy może zostać ta co jest jeżeli ma powiedzmy 2 tygodnie? Płytki do Y17DT można gdzieś dokupić poza ASO? Bo w ASO ok 75 zł za sztukę ehhh :kwasny:

_________________
Obrazek<-- Realne spalanie przy ciężkiej nodze ;-)
Moja dokładka - http://www.jcdesign.be/a/astragba.htm - Sprzedam


2013-09-02, 11:45
Zobacz profil
Forumowicz
Avatar użytkownika

Lokalizacja: Goleniów
Post Re: regulacja luzu zaworowego
nie wiem czy wystepuja te plytki w zamienniku. To sa jakies plytki cyz szklanki??
Regulacje dokonujesz na sil;niku normalnie wystudzonym- nie musi to byc 20 godzin czy cos w tym stylu- poprostu tak by nie mial tkiej temp bys sie mogl poparzyć- wystarczy 30-40 stopni. ROzrzad musisz nie tyle co rozpiac od paska ale musisz walki wyciagnac a pamietaj ze jeden walek napedza drugi wiec na kolach zebatych musisz idealnie zgrać.

_________________
NIE POMAGAM NA PW ANI NIE ODPISUJE NA ZAPYTANIA!!


2013-09-02, 17:59
Zobacz profil
Forumowicz
Avatar użytkownika

Imię: Adams
Silnik: Y17DT
KM: ZA MAŁO!
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Post Re: regulacja luzu zaworowego
W 1 ASO powiedzieli że są zamienniki płytek na rynku ale po ok 60 zł czyli bez rewelacji... Z tymi wałkami to mi powiedzieli że się nic nie rusza bo mają jakiś przyrząd do naginania i wyciągania płytek - dziwna metoda no ale w drugim ASO powiedzieli że trzeba ściągać głowicę :szok: no comment :zdegustowany: Mam nadzieje że przez tą "regulację" pozbędę się tego nieprzyjemnego klekotu...

_________________
Obrazek<-- Realne spalanie przy ciężkiej nodze ;-)
Moja dokładka - http://www.jcdesign.be/a/astragba.htm - Sprzedam


2013-09-03, 08:03
Zobacz profil
Forumowicz
Avatar użytkownika

Lokalizacja: Goleniów
Post Re: regulacja luzu zaworowego
skoro nie ma dzwigienek tylko krzywka walku dusi bezposrednio w dól na zawór to niby jak mozna wyciagnac ta szklanke?? Nie wiem co za przyrzad maja bo moze faktycznie jest cos co pozwala na wduszenie zaworu i wyciagniecie tych szklanek. Mysle ze poza aso dostaniesz te szklanki i tak w duzo lepszej cenie nawet oryginalne czesci wiec nie widze problemu.

_________________
NIE POMAGAM NA PW ANI NIE ODPISUJE NA ZAPYTANIA!!


2013-09-03, 17:17
Zobacz profil
Początkujący

Imię: Bartek
Silnik: Z17DTL
KM: 80
GG: 8167356
Województwo: Małopolskie
Lokalizacja: Wolbrom / Kraków
Post Re: regulacja luzu zaworowego
Mam pytanie odnośnie regulacji luzu zaworowego:

Czy w silniku Z17DTL do regulacji luzu zaworowego trzeba demontować wtryskiwacze ?


2013-09-23, 19:59
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w temacie   [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  


Wszystkie prawa zastrzeżone dla Astra G CLUB © 2008-2014 - GRAPHI PLUS GROUP.


REGULAMINY: | | | | | | |


Czasopismo internetowe dla kobiet

[ Time : 0.147s | 33 Queries | GZIP : On ]