Teraz jest 2016-04-30, 23:29


regulacja luzu zaworowego

Moderatorzy: Michau, Pstry, Marcin, Binio

  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

pablo

Forumowicz

  • Posty: 1205
  • Dołączył(a): 2008-05-31, 21:10
  • Lokalizacja: Bydgoszcz
  • Imię: Paweł
  • Silnik: --- wybierz ---
  • Województwo: Kujawsko-Pomorskie

regulacja luzu zaworowego

Post2008-12-26, 11:48

Mam silnik X17DTL. Z tego co wiem to ten silnik nie posiada hydraulicznych popychaczy. Po jakim przebiegu należy dokonać regulacji luzu zaworowego i jaki jest sposób tej regulacji ??

GRZEGORZ

2008-12-29, 10:41

Offline
Avatar użytkownika

ArKos

Forumowicz

  • Posty: 119
  • Dołączył(a): 2008-09-06, 10:39
  • Lokalizacja: śląsk
  • Imię: Arek
  • Silnik: X20XEV
  • KM: 136
  • Województwo: Śląskie
  • Garaż: Stare kombi Z-266 Nova Schwarz :)

Post2008-12-29, 10:41

według mnie i według EPC silnik posiada hydrauliczne kompensatory luzu zaworowego

Obrazek

jeśli klepie to albo regeneracja hydraulicznych popychaczy albo wymiana
Offline
Avatar użytkownika

Arczi89

Klubowicz

Re: regulacja luzu zaworowego

Post2011-03-04, 16:39

a może ktoś znaleźć fotkę lub powiedzieć jak są regulowane luzy w Y17DT ? (1.7 DTI)
Offline
Avatar użytkownika

suchy

Przyjaciel

  • Posty: 499
  • Dołączył(a): 2009-01-14, 12:27
  • Lokalizacja: Będzin
  • Imię: Tomek
  • Silnik: X20DTL
  • Województwo: Śląskie

Re: regulacja luzu zaworowego

Post2011-03-04, 20:34

W Y17DT podobnie jak w innych konstrukcjach Isuzu nie ma hydraulicznej regulacji. Luzy zaworowe należy zmierzyć a ewentualne nieprawidłowości skompensować poprzez wymianę płytek zaworowych znajdujących się bezpośrednio pod krzywkami wałka rozrządu. Prawidłowy luz roboczy zaworów (na zimno) (ssący i wydechowy taki sam) to 0,4 +/- 0,05mm. Trzeba zrzucić pokrywę zaworów, zmierzyć luz na każdym z zaworów, zdemontować kolejno płytki z zaworów z niewłaściwym luzem, odczytać lub zmierzyć ich grubości i średnicę, zamontować z powrotem aby nie unieruchamiać auta. Następnie trzeba obliczyć właściwe grubości płytek i udać się na poszukiwanie właściwych (czasami nie trzeba kupować wszystkich, niektóre grubości mogą idealnie pasować w miejsce innych). Koszt jednej płytki to około 5zł (tyle płaciłem w grudniu za płytkę, wymieniałem w 1,5TD Isuzu w Corsie B), warto popytać w sklepie z częściami do Renault, ASO omijać z daleka bo za 1 szt chcą 65zł.
Offline
Avatar użytkownika

Mati8867

Forumowicz

  • Posty: 582
  • Dołączył(a): 2009-11-22, 22:07
  • Lokalizacja: KRA
  • Imię: Mateusz
  • Silnik: Z18XE
  • KM: 125
  • GG: 1159610
  • Telefon: 663684651
  • Województwo: Małopolskie
  • Garaż: Magmarot Bertone by Mati8867

Re: regulacja luzu zaworowego

Post2011-03-04, 20:59

Skoro już jest taki fajny temacik to chciałem zasięgnąć porady ;)
Od jakiegoś czasu podczas dodawania gazu słyszę takie cykliczne cykanie z okolic silnika - nie występuje to podczas postoju oraz ustaje podczas puszczania pedału przyspieszenia, wydaje mi się że dźwięk ten wydobywa się tak jakby bardziej od strony kierowcy - najwyraźniej jest słyszalny gdy silnik osiągnie temperaturę roboczą bo pracuje naprawdę cichutko tylko to cykanie. Po otwarciu maski dźwięk ten jest niesłyszalny lub w ogóle nie występuje. Moje przypuszczenia idą właśnie w kierunku hydraulicznych popychaczy, ale może to coś innego ?. Myślałem także o którymś wtrysku, ale auto nie kopci, moc jest taka jak była - zapala do strzała. Silnik jak w profilu X17DTL zalany olejem Valvoline Max Live 10W40.
Offline
Avatar użytkownika

Arczi89

Klubowicz

Re: regulacja luzu zaworowego

Post2011-03-04, 21:06

suchy napisał(a):W Y17DT podobnie jak w innych konstrukcjach Isuzu nie ma hydraulicznej regulacji. Luzy zaworowe należy zmierzyć a ewentualne nieprawidłowości skompensować poprzez wymianę płytek zaworowych znajdujących się bezpośrednio pod krzywkami wałka rozrządu. Prawidłowy luz roboczy zaworów (na zimno) (ssący i wydechowy taki sam) to 0,4 +/- 0,05mm. Trzeba zrzucić pokrywę zaworów, zmierzyć luz na każdym z zaworów, zdemontować kolejno płytki z zaworów z niewłaściwym luzem, odczytać lub zmierzyć ich grubości i średnicę, zamontować z powrotem aby nie unieruchamiać auta. Następnie trzeba obliczyć właściwe grubości płytek i udać się na poszukiwanie właściwych (czasami nie trzeba kupować wszystkich, niektóre grubości mogą idealnie pasować w miejsce innych). Koszt jednej płytki to około 5zł (tyle płaciłem w grudniu za płytkę, wymieniałem w 1,5TD Isuzu w Corsie B), warto popytać w sklepie z częściami do Renault, ASO omijać z daleka bo za 1 szt chcą 65zł.


Dzięki za rzeczową i konkretną odpowiedź ;)
Offline

vis

Początkujący

  • Posty: 27
  • Dołączył(a): 2011-09-03, 11:06
  • Imię: Irek
  • Silnik: Y17DT
  • KM: 75
  • Województwo: Dolnośląskie

Re: regulacja luzu zaworowego

Post2012-03-02, 22:59

Pytanie- czy przy planowaniu głowicy przy okazji wymiany uszczelki regulują luzy?Miałem wymienianą uszczelkę i szlifowaną głowicą. Nie pytajcie ile kosztowało..
Offline
Avatar użytkownika

wesol

Forumowicz

  • Posty: 4053
  • Dołączył(a): 2008-05-05, 22:03
  • Lokalizacja: Goleniów

Re: regulacja luzu zaworowego

Post2012-03-03, 15:33

Nie rozumiem pytania bo sam stwierdziles ze miales planowana glowice oraz wiadoma rzecza jest wymiana uszczelki. Jesli dales im do wymiany uszczelniacze zaworowe to wtedy bym zrozumial ze potrzeba jest regulacja a przynajmniej sprawdzenie luzu. Jedno to nie drugie. Równie dobrze mogles spytac czy wymienili symering na walku.
Następna strona



Powrót do ON

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość