Teraz jest 2016-08-27, 07:18


czujnik położenia wału

Moderatorzy: Michau, Pstry, Marcin, Binio

  • Autor
  • Wiadomość
Offline

pawlo0508

  • Posty: 2
  • Dołączył(a): 2011-08-13, 08:28

Re: czujnik położenia wału

Post2011-08-13, 08:39

A i jest to opel astra G 1.6 silnik Z16XE

GRZEGORZ

2011-08-13, 15:00

Offline

topor

  • Posty: 7
  • Dołączył(a): 2011-07-28, 07:12
  • Imię: Tomek
  • Silnik: Y17DT
  • Województwo: Lubelskie

Re: czujnik położenia wału

Post2011-08-13, 15:00

Wymieniłem czujnik. Aśka od razu chodzi jak marzenie :super:
Podsumowując może komuś to się jeszcze przyda padnięty czujnik położenia wału może wywołać:
- zaczyna się od pojedynczych i sporadycznych szarpnięć
- mulenie i spadek mocy przy ciepłym silniku (nawet niebieski dymek z tyłu)
- opadający obrotomierz (u mnie tego nie było!)
- tryb awaryjny (brak turbo)
Koledzy dziękuję za wszystkie podpowiedzi!
Pozdrawiam! :)
Offline
Avatar użytkownika

kitoo

Forumowicz

  • Posty: 111
  • Dołączył(a): 2011-02-28, 23:06
  • Lokalizacja: Kraków, Bochnia, Przemyśl, Stalowa Wola, Paszkówka
  • Imię: Piotr
  • Silnik: X18XE1
  • KM: 115
  • Telefon: HTC
  • Województwo: Małopolskie
  • Garaż: Złota Strzała by Kitoo

Re: czujnik położenia wału

Post2011-11-23, 12:38

Dołącze się do tematu. Czy ktoś mógłby pomóc?
U mnie wszystko było dobrze do momentu gdy zrobili rozrząd.
Po tym padł czujnik i kontrolka 'check engine' paliła się cały czas. Wtedy auto nie miało mocy i nic więcej.

KILKA DNI PÓŹNIEJ CZUJNIK ZOSTAŁ WYMIENIONY NA NOWY – (ZAMIENNIK ZA OK. 200ZŁ, NIE PAMIĘTAM NAZWY). PO TEJ ZAMIANIE ZAPALA SIĘ KONTROLKA CHECK ENGINE – ALE
- ZAPALA SIĘ OD CZASU DO CZASU TYLKO PRZY ODPALANIU – BEZ ZNACZENIA CZY SILNIK CIEPŁY CZY ZIMNY (NA ZIMNYM RZADZIEJ).
- JAK SIĘ ZAPALI, ZAWSZE WYSTARCZY ZGASIĆ I NA NOWO ODPALIĆ – ZAWSZE GAŚNIE.
- KIEDY SIĘ ZAPALA TO WTEDY KRĘCI DŁUŻEJ, JAK KRĘCI SIĘ KRÓTKO TO WTEDY NIGDY SIĘ NIE ZAPALA
- NIE ZAPALA SIĘ W TRAKCIE JAZDY
- NIE MA SZARPANIA
- NIE MA SKAKANIA WSKAZÓWEK – OBROTY RÓWNO UTRZYMUJĄ SIĘ NA TYM SAMYM POZIOMIE
- WYDAJE MI SIĘ ŻE JEST SPADEK MOCY (JEZDZIŁEM PRZEZ TYDZIEN ASTRA COMBI 2003, 1,6 I ZBIERAŁ SIĘ SZYBCIEJ NIŻ MÓJ 1,8 )

OD TEJ ZAMIANY JAKOŚ MI TO NIE PRZESZKADZAŁO ZBYTNIO – POMYŚLAŁEM ŻE NIE ZOSTAŁ WYKASOWANY BŁĄD NA KOMPIE.
PRZY WYMIANIE OLEJU (16TYŚ KM PÓŹNIEJ) POSTANOWILIŚMY PODŁĄCZYĆ GO DO KOMPA – BŁĄD SKASOWALIŚMY I … ‘CHECK ENGINE’ ZAPALIŁO SIĘ NA NOWO. STWIERDZILIŚMY, CZUJNIK PEWNIE OD POCZĄTKU BYŁ WADLIWY. WYMIENILIŚMY NA NOWY I KOMPLETNIE NIC SIĘ NIE POPRAWIŁO. ZAPALA SIĘ JAK ZAPALAŁ DO TEJ PORY.
PODŁĄCZYLIŚMY JESZCZE MASĘ Z CZUJNIKA DODATKOWO – ALE NIC NIE POMOGŁO.
P0340 JAK BYŁO TAK JEST. CO TO MOŻE BYĆ?

CZYTAŁEM TO CO WCZEŚNIEJ PISANO JUŻ NA FORUM, ALE OBJAWY MAM INNE
Offline
Avatar użytkownika

kitoo

Forumowicz

  • Posty: 111
  • Dołączył(a): 2011-02-28, 23:06
  • Lokalizacja: Kraków, Bochnia, Przemyśl, Stalowa Wola, Paszkówka
  • Imię: Piotr
  • Silnik: X18XE1
  • KM: 115
  • Telefon: HTC
  • Województwo: Małopolskie
  • Garaż: Złota Strzała by Kitoo

Re: czujnik położenia wału

Post2011-11-28, 15:04

Proszę ponownie w sprawie powyżej. Czy ktoś mógły mi pomóc, doradzić? Miał podobne objawy, co zrobił?
Offline
Avatar użytkownika

suru81

Początkujący

  • Posty: 199
  • Dołączył(a): 2009-05-19, 17:47
  • Lokalizacja: SanOK
  • Imię: suru
  • Silnik: Z20LET
  • KM: 200...
  • Województwo: Podkarpackie

Re: czujnik położenia wału

Post2011-11-28, 17:13

Mam nadzieje, że nie to samo, ale........
mi po tym jak w X18XE olej zarzuciło na świece i trochę silnik pogłupiał na gazie, wywaliło błąd czujnika...
wymiana jednego, podróbka - NIC
wymiana drugiego, niby oryginał - NIC
podpięcie, rozcięcie wiązek, sprawdzanie w serwisie Opla - NIC
DIAGNOZA - uszkodzony komputer sterujący :kwasny:

Udało się go reanimować przez wymianę jakiegoś podzespołu w sterowniku i wgranie nowego programy (z Vectry i straciłem immobiliser :()

trochę kasy niepotrzebnie poszło się....., ale w końcu udało się go reanimować
Offline
Avatar użytkownika

empir

Przyjaciel

  • Posty: 1599
  • Dołączył(a): 2008-12-23, 19:09
  • Lokalizacja: Częstochowa
  • Imię: Peter
  • Silnik: Y17DT
  • Województwo: Śląskie
  • Garaż: SSH - szara seria H

Re: czujnik położenia wału

Post2012-09-03, 15:34

Podbije temat, przy dużym obciążeniu silnika - długi podjazd pod górę z dużą prędkością(120km/h) lub prosta płaska droga, ale prędkość 150-160km/h wywala mi check'a, sczytałem błędy - 0335 - czujnik wału.

Teraz pytanie - w tej chwili błąd pojawia się w skrajnych przypadkach(jak powyżej) - czy trzeba go wymienić? Może on mieć jakieś negatywne skutki dla silnika? Podczas normalnej jazdy, chociażby po mieście, ewentualnie po za, ale z wykorzystaniem pełnego zakresu obrotów wszystko jest w jak najlepszym porządku. Czekać aż zacznie częściej sypać błędami?
Offline
Avatar użytkownika

fan_dieseli

Forumowicz

  • Posty: 135
  • Dołączył(a): 2011-01-22, 10:30
  • Lokalizacja: DG
  • Imię: Sławek
  • Silnik: Y17DT
  • KM: 75
  • Województwo: Śląskie

Re: czujnik położenia wału

Post2012-09-03, 21:31

Wtyczka Ci się przypadkiem nie luzuje?

Z doświadczenia wiem że jak pada taki czujnik położenia wału to są problemy z uruchomieniem silnika, z gaśnięciem na wolnych obrotach wtedy napewno będziesz dłużej/częściej kręcił rozrusznikiem co może spowodować jego uszkodzenie.
Offline
Avatar użytkownika

ŚwiętyG-no

Forumowicz

  • Posty: 2221
  • Dołączył(a): 2012-08-30, 20:56
  • Lokalizacja: Gniezno/Konin
  • Imię: Patryk
  • Silnik: Z17DTL
  • KM: 80 / 175Nm
  • Województwo: Wielkopolskie

Re: czujnik położenia wału

Post2012-09-03, 21:43

Tak też kiedyś miałem, jak silnik się dobrze rozgrzał to Asia gasła na wolnych obrotach a żeby ją odpalić musiałem chwilę poczekać aż się trochę silnik schłodzi. Na gorącym mogłem kręcić i kręcić, i nic...
Poprzednia stronaNastępna strona



Powrót do Silnik i układ wydechowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości