wspomaganie

Moderatorzy: Michau, Pstry, Marcin, Binio

wspomaganie

przez SCMALUSZEK » 2009-06-15, 21:44

część wszystkim mam mały problem chodzi o wspomaganie po odpaleniu i na zimnym silniku pięknie działa a jak przejadę kilka kilometrów to wspomaganie na parkingu jakby wyłącza się wie ktoś co może być nie tak ???
Avatar użytkownika
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2009-02-22, 17:16
Lokalizacja: Częstochowa

przez GRZEGORZ » 2009-06-15, 21:46

Polecamy Wam:

GRZEGORZ
 

przez sebox » 2009-06-15, 21:46

Płyn masz :D albo coś z ładowaniem, sprawdź alternator :)
Avatar użytkownika
VIP
 
Posty: 1837
Dołączył(a): 2008-10-05, 07:43
Lokalizacja: NOS
Silnik: --- wybierz ---
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Garaż: Astra by SEBOX

przez SCMALUSZEK » 2009-06-15, 21:48

płyn jest ok lampki przygasają jak pokręcę kierą akumulator też pięknie sie świeci tzn. ta lampka
Avatar użytkownika
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2009-02-22, 17:16
Lokalizacja: Częstochowa

przez przemo79 » 2009-06-15, 21:51

a paseczek nie piszczy od wspomagania?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Posty: 73
Dołączył(a): 2009-05-18, 15:51
Lokalizacja: Bydgoszcz
Imię: Przemek
Silnik: X16XEL
KM: 101
GG: 5005847
Telefon: 887.....
Województwo: Kujawsko-Pomorskie

przez SCMALUSZEK » 2009-06-15, 21:53

no właśnie że nie i to mnie przeraża sam nie wiem o co chodzi :(
Avatar użytkownika
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2009-02-22, 17:16
Lokalizacja: Częstochowa

przez marcinpsk » 2009-06-15, 21:54

przemo79 napisał(a):a paseczek nie piszczy od wspomagania?


Nie ma czegos takiego w astrze g .
Jak lampka ladowania sie swieci to wina alternatora. Najwyrazniej nie daje kolo 14 V na wolnych obrotach. Pewnie padl regulator napiecia.
Avatar użytkownika
Ekspert
 
Posty: 1383
Dołączył(a): 2008-07-01, 12:35
Imię: abc
Silnik: --- wybierz ---
Województwo: Mazowieckie

przez sebox » 2009-06-15, 21:57

marcinpsk napisał(a):
przemo79 napisał(a):a paseczek nie piszczy od wspomagania?


Nie ma czegos takiego w astrze g .
Jak lampka ladowania sie swieci to wina alternatora. Najwyrazniej nie daje kolo 14 V na wolnych obrotach. Pewnie padl regulator napiecia.

Dokładnie... albo jedna z diod się przepaliła...
Avatar użytkownika
VIP
 
Posty: 1837
Dołączył(a): 2008-10-05, 07:43
Lokalizacja: NOS
Silnik: --- wybierz ---
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Garaż: Astra by SEBOX

przez marcinpsk » 2009-06-15, 21:58

sebox napisał(a):
marcinpsk napisał(a):
przemo79 napisał(a):a paseczek nie piszczy od wspomagania?


Nie ma czegos takiego w astrze g .
Jak lampka ladowania sie swieci to wina alternatora. Najwyrazniej nie daje kolo 14 V na wolnych obrotach. Pewnie padl regulator napiecia.

Dokładnie... albo jedna z diod się przepaliła...


Regulator napiecia to jest wlasnie kilka diod ;)
Avatar użytkownika
Ekspert
 
Posty: 1383
Dołączył(a): 2008-07-01, 12:35
Imię: abc
Silnik: --- wybierz ---
Województwo: Mazowieckie

przez SCMALUSZEK » 2009-06-15, 21:59

sory ale nie załapałem piszę o lampce w akumulatorze tej co pokazuje stan naładowania ona mi się świeci ale ok może coś namieszałem podlatuję jutro do aso zobaczymy co tam sie dzieje dzięki i pozdrawiam
Avatar użytkownika
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2009-02-22, 17:16
Lokalizacja: Częstochowa

przez sebox » 2009-06-15, 22:02

marcinpsk napisał(a):Regulator napiecia to jest wlasnie kilka diod ;)

Maiłem podobny przypadek i koleś mi powiedział że spalił się regulator i 2 diody :zdegustowany:
Avatar użytkownika
VIP
 
Posty: 1837
Dołączył(a): 2008-10-05, 07:43
Lokalizacja: NOS
Silnik: --- wybierz ---
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Garaż: Astra by SEBOX

przez lezak » 2009-06-16, 09:08

http://astra-g.pl/viewtopic.php?t=2011& ... alternator

Tutaj masz opisane jak wyglądał u mnie problem i jak był zdiagnozowany. Pozdro!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Posty: 2199
Dołączył(a): 2008-09-04, 21:34
Lokalizacja: Łódź
Imię: Michał
Silnik: Y17DT
KM: 75 TURBOkucy
GG: 5041098
Województwo: Łódzkie
Garaż: Błękitny leżakowóz

przez Zyzio » 2009-06-16, 20:17

Podepne się do tematu,

Na początku kwietnia padł mi alternator - z tego co mi powiedziano zostały wymienione diody + regulator napięcia. niestety od tamtej pory mam problemy ze wspomaganiem - tj. niby chodzi ok, ale na wolnych obrotach podczas krecenia kierownica, obroty spadaja do 300-400, co powoduje straszliwe szarpanie calym samochodem. Ci co byli w Broczynie wiedza o co chodzi.

Gdy pojechalem na naprawe gwarancyjna sprawdzili mi jedynie ladowanie akumulatora (ktore bylo ok) i powiedzieli ze to nie ich wina.

Jak sadzicie, mogli mi dac zly regulator napiecia? Pomimo tego ze ladowanie jest ok, przy dodatkowym poborze mocy jest chwilowy, lecz odczuwalny spadek obrotow.

Dodam jeszcze, ze za wszystko wzieli sobie 300 zl, a z tematu u lezaka wyczytalem ze nowy aku tyle kosztuje... I wez tu uwierz mechanikowi.... grrrrr :cisza:
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Posty: 166
Dołączył(a): 2008-10-13, 07:52
Lokalizacja: Szczecin

Re: wspomaganie

przez Ryano » 2010-04-07, 18:27

Podpinam sie pod temat, choc moj problem nie ma nic wspolnego z obecnym no ale ok, moze ktos pomoze:

Witam, od paru dni mam okropny problem, przy predkosci 10km/h lub gdy stoje w miejscu i krece kierownica w jakas strone, to slysze skrzypienie.
Dolalem plynu wspomagania, nie pomoglo, ale zauwazylem ze to na 100% nie pompa, bo to skrzypienie jest nawet przy wylaczonym silniku jak krece kiera skrzypienie jest szczegolnie slyszalne jak troche pojezdze autem to potem na parkingu jest dosc mocne skrzypenie przy lekkich skretach kierownica w ktorakolwiek strone, sasiad stwierdzil ze to jakby cos na prowadnicy czy tulejkach, a wszystko zaczelo sie jakby po wymianie stalowke z zimowkami na alusy z letnimi, choc nie wiem czy to ma cos wspolnego.
Spotkal sie ktos kiedys z takim problemem?

Szukalem w szukajce i niestety rozwiazania co moze powodowac ten problem nie znalazlem!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Posty: 55
Dołączył(a): 2009-09-03, 21:32
Lokalizacja: Częstochowa
Imię: Bartek
Silnik: X16XEL
KM: 101
GG: 1456597
Województwo: Śląskie
Garaż: Opel Astra G 1.6 16V Edition 100 ;))

Re: wspomaganie

przez wawrzula » 2010-04-07, 18:30

Ryano napisał(a): a wszystko zaczelo sie jakby po wymianie stalowke z zimowkami na alusy z letnimi, choc nie wiem czy to ma cos wspolnego.

poświeć popołudnie i załóż stalówki dla pewności, że to nie zmiana koła jest winna.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Posty: 3006
Dołączył(a): 2009-01-29, 08:47
Lokalizacja: Łódź :D
Imię: Mateusz
Silnik: Y20DTH
KM: 101
Województwo: Łódzkie
Garaż: wawrzuli Astra G

Re: wspomaganie

przez Ryano » 2010-04-07, 18:41

wawrzula napisał(a):
Ryano napisał(a): a wszystko zaczelo sie jakby po wymianie stalowke z zimowkami na alusy z letnimi, choc nie wiem czy to ma cos wspolnego.

poświeć popołudnie i załóż stalówki dla pewności, że to nie zmiana koła jest winna.


w sumie faktycznie jest to jakas mysl, jutro w chwili wolnego czasu wrzuce na przod zimowki, a jak nie to bede szukal dalej ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Posty: 55
Dołączył(a): 2009-09-03, 21:32
Lokalizacja: Częstochowa
Imię: Bartek
Silnik: X16XEL
KM: 101
GG: 1456597
Województwo: Śląskie
Garaż: Opel Astra G 1.6 16V Edition 100 ;))

Następna strona

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości