Teraz jest 2017-01-20, 16:55


Nowy termostat a podgrzewanie przepustnicy

Moderatorzy: Michau, Pstry, Marcin, Binio

  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Minos

Moderator

  • Posty: 6870
  • Dołączył(a): 2008-07-10, 20:24
  • Lokalizacja: Gliwice
  • Imię: Ja
  • Silnik: X20XER
  • KM: 160
  • Województwo: Śląskie
  • Garaż: Czarna perełka - OPC 1399

Re: Nowy termostat a podgrzewanie przepustnicy

Post2015-03-09, 12:03

GuGi napisał(a):ale... w jakimś celu to zostało zrobione :-)

W takim:
http://www.astra-g.pl/viewtopic.php?f=76&t=35313
Offline
Avatar użytkownika

GuGi

Forumowicz

  • Posty: 289
  • Dołączył(a): 2011-09-20, 10:40
  • Lokalizacja: Gorlice/Rzeszów
  • Imię: Łukasz (161CBF123)
  • Silnik: Z16XE
  • KM: 101
  • GG: 6835505
  • Telefon: LG G2
  • Województwo: Małopolskie
  • Wiek: 23

Re: Nowy termostat a podgrzewanie przepustnicy

Post2015-03-09, 14:12

więc dlaczego w oryginale płyn krążył cały czas, a w tym co teraz mam, płyn krąży tylko wtedy gdy termostat się otwiera ? ? tak wiem, że wynika to z innej budowy termostatu, jednak, dlaczego taki zabieg został zastosowany ? ?
Offline
Avatar użytkownika

Minos

Moderator

  • Posty: 6870
  • Dołączył(a): 2008-07-10, 20:24
  • Lokalizacja: Gliwice
  • Imię: Ja
  • Silnik: X20XER
  • KM: 160
  • Województwo: Śląskie
  • Garaż: Czarna perełka - OPC 1399

Re: Nowy termostat a podgrzewanie przepustnicy

Post2015-03-09, 18:25

GuGi napisał(a):więc dlaczego w oryginale płyn krążył cały czas, a w tym co teraz mam, płyn krąży tylko wtedy gdy termostat się otwiera ? ? tak wiem, że wynika to z innej budowy termostatu, jednak, dlaczego taki zabieg został zastosowany ? ?

A przeczytałeś ten temat cały ?.
Bo widocznie czytałeś po łebkach albo tego w ogóle nie zrozumiałeś, a jeżeli nie zrozumiałeś to jest od tego takie coś jak internet wpisujesz interesujące ciebie hasło i wyskakują setki tematów na zadane przez Ciebie pytanie
Offline
Avatar użytkownika

GuGi

Forumowicz

  • Posty: 289
  • Dołączył(a): 2011-09-20, 10:40
  • Lokalizacja: Gorlice/Rzeszów
  • Imię: Łukasz (161CBF123)
  • Silnik: Z16XE
  • KM: 101
  • GG: 6835505
  • Telefon: LG G2
  • Województwo: Małopolskie
  • Wiek: 23

Re: Nowy termostat a podgrzewanie przepustnicy

Post2015-03-10, 00:05

to w takim razie zapytam może troszkę inaczej i bynajmniej wiem do czego służy internet. . .
Jaki sens w takim razie ma podgrzewanie przepustnicy, gdy silnik jest już nagrzany do ok 90 stopni - bo tylko wtedy to działa w tym nowym termostacie podczas gdy podgrzewanie nie działa gdy silnik jest zimny. Na mój rozum podgrzewanie powinno działać gdy silnik po uruchomieniu "od zera" się grzeje (przepustnica jest zimna) a woda krążąca na małym obiegu podgrzewa stopniowo przepustnicę. Gdy nagrzeje się silnik, automatycznie przepustnica również staje się cieplejsza z wiadomych względów, pod maską ciepło, elementy się nagrzewają więc i przepustnica jest cieplejsza.
Na to pytanie nie znalazłem odpowiedzi, więc co konstruktorzy tych nowych termostatów mieli za pomysł aby wlot do ogrzewania przepustnicy umieścić w miejscu gdzie przelew możliwy jest jedynie przy otwarciu termostatu?
Offline
Avatar użytkownika

Exodos

Klubowicz

  • Posty: 1484
  • Dołączył(a): 2011-10-09, 09:10
  • Lokalizacja: Bielsko-Biała/Czechowice-Dziedzice
  • Imię: Tomasz
  • Silnik: X18XE1
  • KM: ???
  • GG: 8331420
  • Telefon: 693297525
  • Województwo: Śląskie
  • Wiek: 27
  • Garaż: Astra G by Exodos Air Ride On Board

Re: Nowy termostat a podgrzewanie przepustnicy

Post2015-03-10, 16:09

Między innymi pomaga w odpowietrzaniu układu, reszta to nie potrzebne zawracanie głowy.
Offline
Avatar użytkownika

GuGi

Forumowicz

  • Posty: 289
  • Dołączył(a): 2011-09-20, 10:40
  • Lokalizacja: Gorlice/Rzeszów
  • Imię: Łukasz (161CBF123)
  • Silnik: Z16XE
  • KM: 101
  • GG: 6835505
  • Telefon: LG G2
  • Województwo: Małopolskie
  • Wiek: 23

Re: Nowy termostat a podgrzewanie przepustnicy

Post2015-03-10, 21:01

dzisiaj po delikatnym rozwierceniu oryginalnej obudowy założyłem nowy wkład z odpowietrznikiem, działa tak jak powinno. Skoro tak oryginalnie było, to tak zrobiłem :-)
Offline
Avatar użytkownika

Thomy

Forumowicz

  • Posty: 492
  • Dołączył(a): 2011-09-24, 18:29
  • Imię: Tomek
  • Silnik: Z16XE
  • KM: 101
  • GG: 5786233
  • Województwo: Dolnośląskie
  • Wiek: 15
  • Garaż: Astra G 1.6 16V Njoy

Re: Nowy termostat a podgrzewanie przepustnicy

Post2015-03-12, 21:14

To już wytłumaczę w czym problem masz zły termostat ja też kupiłem zły chociaż po numerach katalogowych wychodziło że ten jest dobry ale molestowałem sprzedawcę żeby sprowadził mi dobry. Jeżeli jest podgrzewanie przepustnicy to musi być praktycznie od uruchomienia silnika. Bo jaki sens było by podgrzanie od 90*C. Ten termostat co kupiłeś jest do jakiegoś innego silnika może i diesla gdzie w dekielku jest zaworek odpowietrzający i odpowietrznik idzie bezpośrednio do zbiornika wyrównawczego. Co do odłączenia podgrzewania to ten zabieg polecam na lato zimą lepiej mieć włączone grzanie żeby nie zamarzała.
Offline
Avatar użytkownika

GuGi

Forumowicz

  • Posty: 289
  • Dołączył(a): 2011-09-20, 10:40
  • Lokalizacja: Gorlice/Rzeszów
  • Imię: Łukasz (161CBF123)
  • Silnik: Z16XE
  • KM: 101
  • GG: 6835505
  • Telefon: LG G2
  • Województwo: Małopolskie
  • Wiek: 23

Re: Nowy termostat a podgrzewanie przepustnicy

Post2015-03-12, 23:18

Więc tak, dla potomnych :-)
Z prawej zamiennik, z lewej oryginał do silnika Z16XE, widać otwór przez który przepływa płyn - krąży on cały czas przez przepustnice,
w zamienniku płyn krążył tylko po otwarciu termostatu, więc jaki w tym sens ma podgrzewanie przepustnicy gdy silnik ma ok 90*, dla mnie żaden.

Obrazek

teraz odwrotnie, z prawej oryginał, z lewej zamiennik.

Obrazek

wkłady do termostatów, chyba nie ma potrzeby wyjaśniać który oryginał :-) na nowym widać mosiężny odpowietrznik. . .

Obrazek

Obrazek

oczywiście nowy termostat nie pasuje do oryginalnej obudowy, więc trzeba delikatnie rozwiercić otwór na sworzeń, (widać na zdjęciu zeszlifowana cześć, w zamienniku sworzeń jest równy) nie pogłębiając go zbytnio, po złożeniu najlepiej wrzucić termostat z obudową do wody i kontrolując temperaturę obserwować kiedyś się otwiera. U mnie zaczęło brać przy ok 87* a całkowicie się otworzył przy 95*.
Pozdrawiam.
Poprzednia stronaNastępna strona



Powrót do Silnik i układ wydechowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości