Astra G Club Polska on Facebook

 




Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Nie chce obrócić wałem korbowym - 1.7DTI 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Imię: Kamil
Silnik: Y17DT
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Post Nie chce obrócić wałem korbowym - 1.7DTI
Witam, auto Opel Astra 2000r edycja 2000 silnik 1.7 DTI nie było wcześniej żadnych niepokojących objawów (oznak złej pracy silnik, bądź świecących się kontrolek) Po przejechaniu drogi ok. 20 km zostawiłem auto przed domem na jakieś 4h. Po probie odpalenia kontrolki wszystkie standardowo się zapalają i gasną. Akumulator nowy,markowy i dobrany wg. katalogu (sprawdzany jeszcze przed tym postem miernikiem), rozrusznik również jest sprawy. Auto po przekręceniu kluczyka chce uruchomić silnik, ale nie może obrócić wałem korbowym (coś jakby mu przeszkadzało, zawiesiło się).


2010-03-30, 20:37
Zobacz profil
 
Polecamy Wam:



2010-03-30, 21:15
Forumowicz
Avatar użytkownika

Imię: Mariusz
Silnik: X17DTL
KM: o dużo za mało :/
Województwo: Śląskie
Garaż: Turbo SZYBKI'ego
Lokalizacja: Rybnik
Post Re: Nie chce obrucić wałem korbowym - 1.7DTI
sonic napisał(a):
Witam, auto Opel Astra 2000r edycja 2000 silnik 1.7 DTI nie było wcześniej żadnych niepokojących objawów (oznak złej pracy silnik, bądź świecących się kontrolek) Po przejechaniu drogi ok. 20 km zostawiłem auto przed domem na jakieś 4h. Po probie odpalenia kontrolki wszystkie standardowo się zapalają i gasną. Akumulator nowy,markowy i dobrany wg. katalogu (sprawdzany jeszcze przed tym postem miernikiem), rozrusznik również jest sprawy. Auto po przekręceniu kluczyka chce uruchomić silnik, ale nie może obrócić wałem korbowym (coś jakby mu przeszkadzało, zawiesiło się).

Wymiany oleju były na bieżąco?
Jakim olejem zalany i jaki jest jego stan, poziom?
Co robiłeś przed tym zanim wyłączyłeś silnik tzn. czy czasem nie katowałeś silnika ?
Skąd wiesz że rozrusznik jest dobry?
Rozrusznik kręci i nic się nie dzieje czy nawet nie może ruszyć bebechów?
Teraz do czego piję: albo masz padnięty aku to że ma 12V wcale nie znaczy że podaje odpowiedni prąd na rozrusznik, albo rozrusznik skończył swój żywot, albo najgorsze wyjście zasyfiły się zawory lub popychacze.

_________________
Obrazek


2010-03-30, 21:15
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Imię: Kamil
Silnik: Y17DT
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Post Re: Nie chce obrucić wałem korbowym - 1.7DTI
1. Były jak trzeba wg. kartki z serwisu.
2. Olejem oryginalnym GM w serwisie Opla, myślę, że 10W40 (tak jakoś w maju czekałaby mnie pierwsza wymiana jako nowego właściciela). Poziom oleju bardzo dobry.
3. Nie mam w zwyczaju katować silnik (chyba ze poprzedni właściciel to robił) Z resztą ten silnik to do żwawych nie należy, wiec nawet nie kusi do wstawiania.
Astrę ma już ponad pół roku i mam wszystkie faktury napraw na nią. Z tego co widziałem 2 razy był naprawiany rozrusznik. Nie wiem czy były wymieniane szczotki czy coś innego ...
4. Założyłem ze tak bo ostatni faktura na niego jest dość świeża, popukanie w rozrusznik oraz na pych też nie pomaga, poza tym i tu już odp. na kolejne pyt. - niestety jak to napisałeś "nie chce ruszyć bebechów" :zalamany:
5. Akumulator ma ponad 13 V, sprawdzany na innym aucie odpala, poza tym na kablach też nie chce ruszyć.

Też obstawiam zawory, popychacze albo coś z wałem korbowym, tłokami, panewkami ... Myślałem, że ktoś z forumowiczów może miał już taki problem.


2010-03-30, 21:52
Zobacz profil
Forumowicz
Avatar użytkownika

Imię: Mariusz
Silnik: X17DTL
KM: o dużo za mało :/
Województwo: Śląskie
Garaż: Turbo SZYBKI'ego
Lokalizacja: Rybnik
Post Re: Nie chce obrucić wałem korbowym - 1.7DTI
Brat miał identycznie w golfie niestety koszt naprawy zatartych popychaczy i zaworów UPG i całego rozrządu zamknął się u niego w 5 tyś. Było to spowodowane tym że poprzedni właściciel nie wymieniał na czas oleju plus jazda aż do odcięcia :hyhy: Radzę odwiedzić mechaniola bo sam raczej nic nie poradzisz no chyba że masz na podmianę rozrusznik.

_________________
Obrazek


2010-03-31, 04:54
Zobacz profil
Forumowicz
Avatar użytkownika

Lokalizacja: Goleniów
Post Re: Nie chce obrucić wałem korbowym - 1.7DTI
Zapewne szczotki na rozruszniku padly. Sa dwie pary ustwione do siebie prostopadle. Z tego powodu rozrusznik jest jakby silnikiem podwójnym- jakby dwa silniki elektryczne w jednym. Jak padnie jedna szczotka z tych 4 szt to mamy automatycznie polowe mocy bo dzial tylko jeden kompelt szczotek. Skoro rozrusznik ma prawie dwa kW mocy normalnie to w tym przypadku ma jej polowe czyli niecalego kilowata i zakreci co by moze zakrecil ale silnik benzynowy 1.4 czy 1.2 ale diesla nie ma szans. Mysle ze nawet gdyby nie byla to trafna diagnoza to warto rozebrac rozrusznik. sprawdzic szczotki, przeropowac go calego i wtedy probować. Kable tez mysle ze posprawdzales od aku, od elektromagnesa( wyrzutnika) rozrusznika, mase na karoserii i aku itd.

Zawsze tez mozesz wykrecic swieczki zarowe i probowac zakrecic rozrusznikiem czy obróci walem.

_________________
NIE POMAGAM NA PW ANI NIE ODPISUJE NA ZAPYTANIA!!


2010-03-31, 09:43
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Imię: Kamil
Silnik: Y17DT
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Post Re: Nie chce obrócić wałem korbowym - 1.7DTI
Niestety okazało się ze poszedł pasek rozrządu, olej również wymagał już wymiany. Za bardzo byłem pewien siebie i zaufałem poprzedniej osobie. Do wymiany również głowica i kilka innych drobniejszych rzeczy.

Dziękuje wszystkim za pomoc i polecam wymianę/sprawdzenie paska i oleju zawsze po zakupie używanego auta niezależnie co mówi poprzedni sprzedawca.


2010-04-15, 17:41
Zobacz profil
Forumowicz
Avatar użytkownika

Imię: Mariusz
Silnik: X17DTL
KM: o dużo za mało :/
Województwo: Śląskie
Garaż: Turbo SZYBKI'ego
Lokalizacja: Rybnik
Post Re: Nie chce obrócić wałem korbowym - 1.7DTI
Czyli kupa kasy pójdzie w furę no niestety rozrząd i olej to podstawa lepiej dać tysiaka niż pięć.

_________________
Obrazek


2010-04-15, 22:33
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Imię: Kamil
Silnik: Y17DT
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Post Re: Nie chce obrócić wałem korbowym - 1.7DTI
Dokładnie Kolego-masz racje! Jeszcze poszedł mi rozrusznik męczył się od odpalania poprzedniego silnika. Wymieniłem wirnik i szczotki. Obecnie auto jest już po naprawach "regeneracja silnika i rozrusznika". Wydałem po znajomości ok 4 tyś. ale warto było. Kultura pracy jest o wiele lepsza, obecnie auto odpala na dotyk, zbiera się lepiej, jeszcze mniej pali no i trochę przebieg odmłodniał :-)

Jeszcze raz dziękuje i pozdrawiam. Jakby nie patrzeć Twoja diagnoza była trafiona!


2010-04-19, 19:53
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w temacie   [ Posty: 8 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  


Wszystkie prawa zastrzeżone dla Astra G CLUB © 2008-2014 - GRAPHI PLUS GROUP.


REGULAMINY: | | | | | | |


Czasopismo internetowe dla kobiet

[ Time : 0.159s | 25 Queries | GZIP : On ]