Teraz jest 2017-01-20, 00:34


[Manual] Czyszczenie/polerowanie lamp przednich AG

Jeśli nie boisz się samemu naprawiać, tuningować lub udoskonalać swoją astrę wejdź i przeczytaj nasze manuale.


* * *
LISTA DOSTĘPNYCH MANUALI
* * *

Moderator: Minos

  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Dziadek

Klubowicz

  • Posty: 5241
  • Dołączył(a): 2009-02-15, 22:09
  • Lokalizacja: Chrzanów
  • Imię: Wojciech
  • Silnik: X20XEV
  • KM: 136
  • GG: 6788227
  • Telefon: Nokia X2
  • Województwo: Małopolskie
  • Garaż: Limited 100, 17" GM, -35/-30, Alpine, Hertz

[Manual] Czyszczenie/polerowanie lamp przednich AG

Post2009-09-16, 22:19

Witam wszystkich serdecznie.

Szukałem na forum informacji dotyczącej czyszczenia kloszy/lamp przednich, bezpośredniego tematu nie znalazłem, podobnie jak i nie było manuala, dlatego postanowiłem takowego zrobić i przedstawić wam efekty i możliwości wyczyszczenia lamp przednich z brudów, zacieków, zmatowień, oraz pozbyć się przebarwień.
Oczywiście czyszczenie/polerowanie dotyczy kloszy lamp przednich od strony zewnętrznej.
Mam nadzieję, że nie dubluje nikogo oraz że posłuży ten temat pomocą.

Potrzebne materiały:
- papier ścierny o gramaturze: 1000, 1500, 2000 - papier ścierny musi być papierem wodnym !!
- pasta lekkościerna - ja używałem pasty TEMPO
- ściereczki, szmatki
- woda w butelce (najlepiej jak w zakrętce butelki przepali się dziurkę np. rozgrzanym cienkim gwoździem)
- oczywiście trochę wolnego czasu (ok 1 h na jedną lampę) i chęci

Zanim zobaczycie jak lampy wyczyścić, to chciałbym wam pokazać jak moje lampy wyglądały przed tą czynnością (tutaj koledzy czagim, oraz ROBO81 - mogą wypowiedzieć się co do efektu)
Obrazek
Obrazek
Obrazek


1. Jak już wspomniałem potrzebny jest papier ścierny o gramaturze 1000,1500,2000 cena jednego arkusza wynosi ok 1,50zł - 2,50zł.
Od stopnia zabrudzenia lamp zależy zużycie papieru. Ja na czyszczenie obu lamp zużyłem po jednym arkuszu, ale kupiłem po 2 arkusze każdego.
Poniżej przestawiam zdjęcie papierów:
Obrazek

2. Przygotowujemy butelkę (najlepiej 1,5 litra lub 2 l) z wodą....

3. Odrywamy kawałek papieru ściernego (pasek) mniej więcej wielkości prostokąta 4cm x 6 cm (tak na "oko") - jednak wielkość jest dowolna. Najważniejsze aby nie był to cały arkusz, lecz wygodny kawałek wielkości np dłoni.

4. Czyszczenie lamp zaczynamy od papieru o gramaturze 1000:
Najpierw jednak polewamy lampę wodą, oraz papier ścierny
Obrazek
następnie podłużnymi jak i kolistymi ruchami ręki zaczynamy ścieranie wszelkich nieczystości i samego klosza.... - należy przy tym uważać aby sobie nie porysować karoserii
W ten sposób ścieramy lampę aż do momentu kiedy uzyskamy efekt zmatowienia (tak jakby ktoś wylał mleko na reflektor)
poniżej zdjęcie lampy po zmatowieniu:
Obrazek

5. Następnym etapem czyszczenia jest ścieranie lamp papierem ściernym o gramaturze 1500.
Schemat postępowania jest analogiczny, jak w przypadku ścierania w pkt 4.
Po ścieraniu papierem 1500 - oczywiście należy pamiętać o polewaniu wodą lampy, tak aby cały czas papier był mokry i aby cały czas woda ciekła o reflektorze - kolejnym etapem jest ścieranie lampy papierem o gramaturze 2000.
Co jest ważne, ścieramy do momentu aż nie przestanie nam spływać zmatowiona woda z lampy wraz z drobnymi pyłkami z lampy.
Ogólnie rzecz biorąc matowienie nie powinno zająć więcej niż 7-10min na każdym z papierów.

6. Gdy lampy są starte już papierem 2000 powinniśmy widzieć różnice pomiędzy zmatowieniem po użyciu papieru 1000 a po użyciu papieru 2000:
tak to u mnie wyglądało:
Obrazek
Należy lampy powycierać i pozwolić im troszkę przeschnąć
Jeśli z lampy zniknęły przebarwienia itp. kolejnym etapem jest polerowanie.
Do tego użyłem pasty lekkościernej TEMPO, ale można użyć też innych np. AutoMax.
Pastę nakładamy na lampę:
Obrazek
a następnie wcieramy w reflektor za pomocą szmatki ruchami kolistymi:
Obrazek
Powyższą czynność nakładania i wcierania pasty powtarzamy kilka krotnie.

Następnie bierzemy puszkę piwa do ręki (my niestety tego nie zrobiliśmy) otwieramy.... i odstawiamy ją na chwilę, by móc za chwilę cieszyć się z czystych i ładnych lamp.
Zanim jednak zabierzemy się za chłodzenie organizmu po ciężkiej pracy :P bierzemy szmatkę - najlepiej flanelową i polerujemy reflektor.

7. Po tak przeprowadzonej polerce, pozostaje nam podziwiać efekt, który u mnie wygląda teraz tak:
Obrazek
Obrazek

Mam nadzieję, że ten krótki manual pomoże komuś kto ma dylemat: "co zrobić z lampami aby były ładne i czyste"...

Bardzo proszę o komentowanie i wasze uwagi i spostrzeżenia.

Bardzo dziękuję koledze CZAGIM który pomagał mi i uczestniczył przy pracach związanych z czyszczeniem lamp.
Offline
Avatar użytkownika

FilL

Zbanowany

  • Posty: 1039
  • Dołączył(a): 2009-06-18, 23:07
  • Lokalizacja: Gdańsk
  • Imię: Kamil
  • Silnik: Y17DT
  • KM: 75 (55 KW)
  • GG: 938281
  • Województwo: Pomorskie

Post2009-09-16, 22:42

Na forum nie zdublowales, ale w necie jest takich poradnikow od cholery :)
Sposob dobry - ale w przypadku bardziej skatowanych lamp polecam zaczynac od papieru wodnego 800 i konczyc na 2500. Do finalnego polerowania lepiej uzyc FARECLI G3 i polerowac mechanicznie - inaczej rece opadaja po 2-3h ;)

Ogolnie poradnik bardzo dobry i przejrzysty :)
Offline
Avatar użytkownika

ash

Forumowicz

  • Posty: 286
  • Dołączył(a): 2009-08-08, 16:21
  • Lokalizacja: Łódź
  • Imię: Adam
  • Silnik: C20XE
  • KM: 166
  • Telefon: 792 77 88 85
  • Województwo: Łódzkie

Post2009-09-17, 00:00

ja osobiscie do polerki uzywam tylko g3 i mechanicznie jade. ta pasta jest troche mniej scierna le przy odpowiednich obrotach poleruje sie rewelacja. jednak nie kazdy ma polerke i dlatego chwalic kolege za podanie kilku sposobów na wykonanie tej czynnosci bezu uzycia sprzetu dodatkowego. czysto i przejzyscie jak Twoje lampy :super: dobry post :boy:
Offline
Avatar użytkownika

Dziadek

Klubowicz

  • Posty: 5241
  • Dołączył(a): 2009-02-15, 22:09
  • Lokalizacja: Chrzanów
  • Imię: Wojciech
  • Silnik: X20XEV
  • KM: 136
  • GG: 6788227
  • Telefon: Nokia X2
  • Województwo: Małopolskie
  • Garaż: Limited 100, 17" GM, -35/-30, Alpine, Hertz

Post2009-09-17, 05:23

ash napisał(a):czysto i przejzyscie jak Twoje lampy
a wszystko to to koszt ok 15-20 zł wraz z pastą Tempo która kosztuje ok 7zł-8zł

Jeśli chodzi o mechaniczne polerowanie, to właśnie nie miałem za bardzo jak, albowiem nie mam polerki.
Cała praca była pracą ręczną, nie użyłem żadnego przyrządu, który miałby mi pomóc, dlatego może troszkę na rękach(a w zasadzie czułem - bo teraz już nic czuje)lekkie zmęczenie.
Ale myślę, że było warto.
Offline

ags

Forumowicz

  • Posty: 26
  • Dołączył(a): 2009-09-02, 12:19
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Silnik: Z16SE
  • Województwo: Mazowieckie

Post2009-09-17, 07:25

dziadek1982, plus za kompletny poradnik. Myślę że przyda się nie jednemu. W wolnej chwili zabieram się za polerkę ;-)
Zastanawiam się czy warto, lub czy jest sens na koniec użyć lakieru bezbarwnego. Czy ktoś może próbował?
Offline
Avatar użytkownika

Dziadek

Klubowicz

  • Posty: 5241
  • Dołączył(a): 2009-02-15, 22:09
  • Lokalizacja: Chrzanów
  • Imię: Wojciech
  • Silnik: X20XEV
  • KM: 136
  • GG: 6788227
  • Telefon: Nokia X2
  • Województwo: Małopolskie
  • Garaż: Limited 100, 17" GM, -35/-30, Alpine, Hertz

Post2009-09-17, 07:34

ags napisał(a):Zastanawiam się czy warto, lub czy jest sens na koniec użyć lakieru bezbarwnego. Czy ktoś może próbował?
nie wiem czy nie będzie problemem użycie lakieru bezbarwnego... ponieważ jak zapastujesz lampy to zostaje na nich drobna nie widoczna dla oka powłoka - nawet po polerce - i pytanie czy lakier będzie się trzymał - bo powierzchnia jest natłuszczona...

Mam nadzieję, że przyda się post.
Oczywiście, mam prośbę do wszystkich, którzy będą korzystać z opisu i prac aby wstawili fotkę przed czyszczeniem/polerowaniem, oraz po polerce.
Nie obrażę się również, jak dostanę Piwko :P :P
Offline

ags

Forumowicz

  • Posty: 26
  • Dołączył(a): 2009-09-02, 12:19
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Silnik: Z16SE
  • Województwo: Mazowieckie

Post2009-09-17, 07:52

Chyba masz rację. Rzeczywiście po polerce jest powłoka... Fotki zrobię. a Piwko w swoim czasie :)
Offline
Avatar użytkownika

maloniak

Forumowicz

  • Posty: 337
  • Dołączył(a): 2009-05-04, 20:03
  • Lokalizacja: Toruń
  • Imię: Hubert
  • Silnik: X20DTH
  • KM: 108
  • GG: 1899856
  • Telefon: 607 856 372
  • Województwo: Kujawsko-Pomorskie
  • Garaż: Maloney Astra

Post2009-09-17, 11:15

Podobny temat byl :P

http://www.astra-g.pl/viewtopic.php?t=3204

no ale tam byl owolanie o pomoc :boy:

w sobote bede sie zabieral z tym ze mam polerke zrobie foto i pokaze :)

niezla robota.

ps. mam lampy w kartonie wiec mi bedzei latwiej troszke niz na aucie.
Następna strona



Powrót do Manuale i literatura - czyli zrób to sam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość