Teraz jest 2016-02-09, 12:40


pasek rozrządu rozrząd wymiana paska rozrządu

Moderatorzy: Michau, Pstry, Marcin, Binio

  • Autor
  • Wiadomość
Offline

rafalek999

Forumowicz

  • Posty: 43
  • Dołączył(a): 2008-09-22, 11:31
  • Lokalizacja: Warszawa

pasek rozrządu rozrząd wymiana paska rozrządu

Post2008-09-25, 17:03

Witam, ponieważ nie mogłem dogrzebać się tej i informacji na forum (za bardzo grzebać mi sie nie chciało) postanowiłem zamiescić ten temat, ma on na celu usystematyzowanie informacji na temat pasków rozrządu i ich wymiany, proszę wiec o zamieszczenie informacji co ile kilometrów powinno sie wymieniać pasek rozrządu w konkretnych silnikach, przydatne będą informacje, "co ile kilometrów wg producenta," , " co ile kilometrów w praktyce" ile to kosztuje w astrze, dobrze było by gdyby iformacje były syntetyczne..

Jeżeli komuś się ten post niepodoba, i uważa go za zaśmiecanie forum, może go usunąć.

P.S mam astre 1.6KAT 75km , dlatego tez informacja na temat tego silnika interesuje mnie najbardziej.

GRZEGORZ

2008-09-25, 19:24

Offline
Avatar użytkownika

exen

Początkujący

  • Posty: 27
  • Dołączył(a): 2008-09-07, 11:09
  • Lokalizacja: Gliwice

Re: pasek rozrządu rozrząd wymiana paska rozrządu

Post2008-09-25, 19:24

Z16XE co 90kkm wg książki serwisowej OPLA
X16SZR co 120kkm wg książki serwisowej OPLA

warunek jest oczywiście jeden, oryginalne części...
Offline
Avatar użytkownika

marcinpsk

Ekspert

  • Posty: 1383
  • Dołączył(a): 2008-07-01, 12:35
  • Imię: abc
  • Silnik: --- wybierz ---
  • Województwo: Mazowieckie

Re: pasek rozrządu rozrząd wymiana paska rozrządu

Post2008-09-25, 19:42

exen napisał(a):Z16XE co 90kkm wg książki serwisowej OPLA
X16SZR co 120kkm wg książki serwisowej OPLA

warunek jest oczywiście jeden, oryginalne części...


Tak na poczatku podawali ale radza w wiekszosci ASO robic tak:

wszystkie 8V co 120 tys km
wszystkie 16V co 60 tys. km

czestotliwosc wymiany paska w szestnastkach dlatego zalecaja wieksza poniewaz zdarzalo sie czesto swojego czasu jak zalecali co 120, pozniej 90 kkm ze paski pekaly i byla niezla kaszana z silnikow w prawie nowych autach.
Offline
Avatar użytkownika

Traviz

VIP

  • Posty: 2357
  • Dołączył(a): 2008-06-11, 10:12
  • Imię: Krzysiek
  • Silnik: X16SZR
  • KM: 75
  • Telefon: 692033337
  • Województwo: Mazowieckie
  • Garaż: Polarseeblau Astra by Traviz

Post2008-09-25, 19:51

rafalek999 napisał(a):P.S mam astre 1.6KAT 75km , dlatego tez informacja na temat tego silnika interesuje mnie najbardziej.

Silnik bezkolizyjny, więc pęknięcie paska rozrządu nie jest tak straszne jak w 16v ;)
O ile w ogóle jest straszne :P
Offline
Avatar użytkownika

exen

Początkujący

  • Posty: 27
  • Dołączył(a): 2008-09-07, 11:09
  • Lokalizacja: Gliwice

Re: pasek rozrządu rozrząd wymiana paska rozrządu

Post2008-09-26, 06:36

marcinpsk napisał(a):
exen napisał(a):Z16XE co 90kkm wg książki serwisowej OPLA
X16SZR co 120kkm wg książki serwisowej OPLA

warunek jest oczywiście jeden, oryginalne części...


Tak na poczatku podawali ale radza w wiekszosci ASO robic tak:

wszystkie 8V co 120 tys km
wszystkie 16V co 60 tys. km

czestotliwosc wymiany paska w szestnastkach dlatego zalecaja wieksza poniewaz zdarzalo sie czesto swojego czasu jak zalecali co 120, pozniej 90 kkm ze paski pekaly i byla niezla kaszana z silnikow w prawie nowych autach.


To co piszesz wyżej, to stare dzieje ale prawda.
Natomiast nie dotyczy to nowych Z16XE, tam co 90kkm. Tylko tak jak mówię, warunek - oryginalne podzespoły!
Offline
Avatar użytkownika

Hector

Przyjaciel

  • Posty: 439
  • Dołączył(a): 2008-04-29, 16:20
  • Lokalizacja: WaWa
  • Imię: Marcin
  • Silnik: Z20LET
  • KM: 200
  • GG: 13711066
  • Województwo: Mazowieckie

Post2008-09-26, 07:13

exen napisał(a):Natomiast nie dotyczy to nowych Z16XE, tam co 90kkm. Tylko tak jak mówię, warunek - oryginalne podzespoły!

w Z16XE po 2003 roku wymienia się co 90 tys. km., natomiast do RM 2002 wymienia się tradycyjnie czyli co 60 tys. km.

kobi777

Post2008-09-26, 15:13

jak masz układ bezkolizyjny to spokojnie do 90 tys objedziesz , a we wszystkich 16v lepiej wymieniać co 60 tys bo jak się urwie to straty duże i kosztowne mogą być.

A co do pękania pasków

http://www.dziennik.pl/auto/article52082/Pasek_rozrzadu_cala_prawda.html
Offline

Astra_fox

Forumowicz

  • Posty: 25
  • Dołączył(a): 2008-09-22, 14:59
  • Lokalizacja: Słupsk - pomorskie
  • Imię: Tomek
  • Silnik: Y17DT
  • KM: 75
  • GG: 2122014
  • Województwo: Pomorskie

Post2008-09-26, 15:34

Y17DT 16 zaworowy. wg książki serwisowej Opla przy ok 120tys
z praktyki przy ok 80-90 tys km

PS. Ja niedawno jakieś 2 tys km temu miełem pecha i nowy pasek rozrzadu pękł po przejechaniu 1500km :cry:

kobi777

Post2008-09-26, 15:54

Nie wiem dlaczego wszystkiego nie robią na łańcuchu tylko raz pasek raz łancuch koledzy z dieslami się cieszą przynajmniej wszytkie 2.0 i 2.2 oplowskie chyba mają łańcuch.
Mercedes ani jednego silnika nie robi na pasku czy benzyna czy diesel wszytko łańcuch.
Pasek ....pewnie jakiś sens w tym jest lekka konstrukcja ,cichsza praca,łatwy serwis chyba że pęknie wtedy problem.

Nie słyszałem żeby ktoś wymieniał łańcuch rozrządu ale znajomy mi mówił że do oplowskiego 2.0 DTI(bo taki ma) wymiany nikt nie chce się za bardzo podjąć i koszt parę razy wyższy niż paska ale ma przejechane ponad 400 tys (ile to pasków by było i tak się opłaca <gwizdze> )

p.s do każdej wymiany paska napinacz,rolki,pompa wody, robocizna jak sam sobie nie wymienisz itd
Offline
Avatar użytkownika

wesol

Forumowicz

  • Posty: 3994
  • Dołączył(a): 2008-05-05, 22:03
  • Lokalizacja: Goleniów

Post2008-09-27, 10:22

lancuch to stosuja amerykanie w wiekszosci i z nimi koncerny zwiazane. paski to raczej europejskie rozwiazanie. Czemu to stosuja a no zeby miec na czym zarobic. Koszty wymiany lancucha nie sa az takie duze bo jesli przyjmiemy ze paskowego to koszt okolo 1000-1200 to lancucha w okolicy 2000 zl. W paskowym moze byc rznie bo moze to byc pasek plus jedna rolka a moze tez byc pasek, kilka rolek, pompa wody i dlatego taka rozbierznosc cenowa bywa w paskowych bo od praktycznie 200 do 1200 a juz np w 2,5 TDI vaga to sie tez trzeba liczyc z kosztem 2 tys zl.
Offline

cucek

Forumowicz

  • Posty: 225
  • Dołączył(a): 2009-01-13, 20:19
  • Imię: Jacek
  • Silnik: X16XEL
  • KM: 101
  • Województwo: Kujawsko-Pomorskie

Post2009-02-02, 12:30

Mam pytanie odnośnie napinacza paska rozrządu. Czy regulacja naciągu powinna odbywac się na zimnym czy ciepłym silniku? Jezeli ustawimy napinacz prawidłowo na zimnym silniku to po rozgrzaniu napinacz pokazuje za duze naciągnięcie i analogicznie odwrotnie jeżeli ustawiamy na ciepłym to jak ostygnie napinacz pokazuje za małe naciągnięcie. logiczne iż wynika to z rozszerzalności temperaturowej ciał i dlatego przy ciepłym silniku pasek jest mocniej naciągnięty.
Więc jak ustawiacie napinacz u siebie? Na ciepłym czy zimnym silniku?

kobi777

Post2009-02-02, 15:06

Napinacz ustawiasz na zimnym silniku ...wogóle cała robota wymiany kompletnego rozrządu+pompa wody odbywa się na zimnym silniku .

Po przejechaniu około 1500-2000 km wjeżdżasz na kanał i sprawdzasz na ciepłym silniku czy ustawienie jest w normie i ewentualna korekta .Ale większość mechaników i nawet ASO olewają to :/ ....nic o drugiej wizycie nawet nie wspomną .Bo w 99% przypadków jest OK i nie trzeba nic robić.
Offline

cucek

Forumowicz

  • Posty: 225
  • Dołączył(a): 2009-01-13, 20:19
  • Imię: Jacek
  • Silnik: X16XEL
  • KM: 101
  • Województwo: Kujawsko-Pomorskie

Post2009-02-02, 15:12

no właśnie chodzi o to że ustawienie na zimnym silniku będzie inne niz na ciepłym. Przy prawidłowym ustawieniu na zimnym, po rozgrzaniu do własciwej temp pracy silnika ustawienie naciągu paska będzie za duże. Stąd moje pytanie jaka przyjąc opcje.
Offline
Avatar użytkownika

Jeżon

Przyjaciel

  • Posty: 720
  • Dołączył(a): 2009-01-25, 22:55
  • Lokalizacja: NOS
  • Imię: Łukasz
  • Silnik: X18XE1
  • Województwo: Warmińsko-Mazurskie

Post2009-02-04, 15:37

a zna ktoś przybliżoną kwote wymiany paska rozrządu do x18xe ... bo chyba mnie czeka wymiana a nie wiem jak z kasą bedzie w tym miesiącu ... :/
Offline
Avatar użytkownika

marcinpsk

Ekspert

  • Posty: 1383
  • Dołączył(a): 2008-07-01, 12:35
  • Imię: abc
  • Silnik: --- wybierz ---
  • Województwo: Mazowieckie

Post2009-02-04, 15:50

Kolo 250 zl za orginalny zestaw rozrzadu + pompa wody okolo 100 zl + robocizna 9chyba ze samemu zrobisz)
Następna strona



Powrót do Ogólne pytania

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości