pasek rozrządu rozrząd wymiana paska rozrządu

Moderatorzy: Michau, Pstry, Marcin, Binio

pasek rozrządu rozrząd wymiana paska rozrządu

przez rafalek999 » 2008-09-25, 17:03

Witam, ponieważ nie mogłem dogrzebać się tej i informacji na forum (za bardzo grzebać mi sie nie chciało) postanowiłem zamiescić ten temat, ma on na celu usystematyzowanie informacji na temat pasków rozrządu i ich wymiany, proszę wiec o zamieszczenie informacji co ile kilometrów powinno sie wymieniać pasek rozrządu w konkretnych silnikach, przydatne będą informacje, "co ile kilometrów wg producenta," , " co ile kilometrów w praktyce" ile to kosztuje w astrze, dobrze było by gdyby iformacje były syntetyczne..

Jeżeli komuś się ten post niepodoba, i uważa go za zaśmiecanie forum, może go usunąć.

P.S mam astre 1.6KAT 75km , dlatego tez informacja na temat tego silnika interesuje mnie najbardziej.
ASTRA 1.6KAT (X16SZR) 98rok hatchback

Forumowicz

 
Posty: 43
Dołączył(a): 2008-09-22, 11:31
Lokalizacja: Warszawa

przez GRZEGORZ » 2008-09-25, 19:24

Polecamy Wam:

GRZEGORZ

 

Re: pasek rozrządu rozrząd wymiana paska rozrządu

przez exen » 2008-09-25, 19:24

Z16XE co 90kkm wg książki serwisowej OPLA
X16SZR co 120kkm wg książki serwisowej OPLA

warunek jest oczywiście jeden, oryginalne części...
Pozdrawiam,
Robert
ASTRA H Z19DT COSMO
[OP-COM - do dyspozycji zaprzyjaźnionych forumowiczów]
http://www.komputerygliwice.pl

Początkujący
Avatar użytkownika
 
Posty: 27
Dołączył(a): 2008-09-07, 11:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: pasek rozrządu rozrząd wymiana paska rozrządu

przez marcinpsk » 2008-09-25, 19:42

exen napisał(a):Z16XE co 90kkm wg książki serwisowej OPLA
X16SZR co 120kkm wg książki serwisowej OPLA

warunek jest oczywiście jeden, oryginalne części...


Tak na poczatku podawali ale radza w wiekszosci ASO robic tak:

wszystkie 8V co 120 tys km
wszystkie 16V co 60 tys. km

czestotliwosc wymiany paska w szestnastkach dlatego zalecaja wieksza poniewaz zdarzalo sie czesto swojego czasu jak zalecali co 120, pozniej 90 kkm ze paski pekaly i byla niezla kaszana z silnikow w prawie nowych autach.
[

Ekspert
Avatar użytkownika
 
Posty: 1383
Dołączył(a): 2008-07-01, 12:35
Imię: abc
Silnik: --- wybierz ---
Województwo: Mazowieckie

przez Traviz » 2008-09-25, 19:51

rafalek999 napisał(a):P.S mam astre 1.6KAT 75km , dlatego tez informacja na temat tego silnika interesuje mnie najbardziej.

Silnik bezkolizyjny, więc pęknięcie paska rozrządu nie jest tak straszne jak w 16v ;)
O ile w ogóle jest straszne :P

VIP
Avatar użytkownika
 
Posty: 2357
Dołączył(a): 2008-06-11, 10:12
Imię: Krzysiek
Silnik: X16SZR
KM: 75
Telefon: 692033337
Województwo: Mazowieckie
Garaż: Polarseeblau Astra by Traviz

Re: pasek rozrządu rozrząd wymiana paska rozrządu

przez exen » 2008-09-26, 06:36

marcinpsk napisał(a):
exen napisał(a):Z16XE co 90kkm wg książki serwisowej OPLA
X16SZR co 120kkm wg książki serwisowej OPLA

warunek jest oczywiście jeden, oryginalne części...


Tak na poczatku podawali ale radza w wiekszosci ASO robic tak:

wszystkie 8V co 120 tys km
wszystkie 16V co 60 tys. km

czestotliwosc wymiany paska w szestnastkach dlatego zalecaja wieksza poniewaz zdarzalo sie czesto swojego czasu jak zalecali co 120, pozniej 90 kkm ze paski pekaly i byla niezla kaszana z silnikow w prawie nowych autach.


To co piszesz wyżej, to stare dzieje ale prawda.
Natomiast nie dotyczy to nowych Z16XE, tam co 90kkm. Tylko tak jak mówię, warunek - oryginalne podzespoły!
Pozdrawiam,
Robert
ASTRA H Z19DT COSMO
[OP-COM - do dyspozycji zaprzyjaźnionych forumowiczów]
http://www.komputerygliwice.pl

Początkujący
Avatar użytkownika
 
Posty: 27
Dołączył(a): 2008-09-07, 11:09
Lokalizacja: Gliwice

przez Hector » 2008-09-26, 07:13

exen napisał(a):Natomiast nie dotyczy to nowych Z16XE, tam co 90kkm. Tylko tak jak mówię, warunek - oryginalne podzespoły!

w Z16XE po 2003 roku wymienia się co 90 tys. km., natomiast do RM 2002 wymienia się tradycyjnie czyli co 60 tys. km.
IV Zlot Ogólnopolski AGC
I miejsce w konkursie wiedzy Astra G
II miejsce na 1/4 mili w klasie Medium
II Zlot Ogólnopolski AGC
III miejsce na najładniejsze auto

Przyjaciel
Avatar użytkownika
 
Posty: 435
Dołączył(a): 2008-04-29, 16:20
Lokalizacja: WaWa
Imię: Marcin
Silnik: Z20LET
KM: 200
GG: 13711066
Województwo: Mazowieckie

przez kobi777 » 2008-09-26, 15:13

jak masz układ bezkolizyjny to spokojnie do 90 tys objedziesz , a we wszystkich 16v lepiej wymieniać co 60 tys bo jak się urwie to straty duże i kosztowne mogą być.

A co do pękania pasków

http://www.dziennik.pl/auto/article52082/Pasek_rozrzadu_cala_prawda.html
kobi777

 

przez Astra_fox » 2008-09-26, 15:34

Y17DT 16 zaworowy. wg książki serwisowej Opla przy ok 120tys
z praktyki przy ok 80-90 tys km

PS. Ja niedawno jakieś 2 tys km temu miełem pecha i nowy pasek rozrzadu pękł po przejechaniu 1500km :cry:
Ferrari jest ugrzecznioną wersją Boga...

Forumowicz

 
Posty: 25
Dołączył(a): 2008-09-22, 14:59
Lokalizacja: Słupsk - pomorskie
Imię: Tomek
Silnik: Y17DT
KM: 75
GG: 2122014
Województwo: Pomorskie

przez kobi777 » 2008-09-26, 15:54

Nie wiem dlaczego wszystkiego nie robią na łańcuchu tylko raz pasek raz łancuch koledzy z dieslami się cieszą przynajmniej wszytkie 2.0 i 2.2 oplowskie chyba mają łańcuch.
Mercedes ani jednego silnika nie robi na pasku czy benzyna czy diesel wszytko łańcuch.
Pasek ....pewnie jakiś sens w tym jest lekka konstrukcja ,cichsza praca,łatwy serwis chyba że pęknie wtedy problem.

Nie słyszałem żeby ktoś wymieniał łańcuch rozrządu ale znajomy mi mówił że do oplowskiego 2.0 DTI(bo taki ma) wymiany nikt nie chce się za bardzo podjąć i koszt parę razy wyższy niż paska ale ma przejechane ponad 400 tys (ile to pasków by było i tak się opłaca <gwizdze> )

p.s do każdej wymiany paska napinacz,rolki,pompa wody, robocizna jak sam sobie nie wymienisz itd
kobi777

 

przez wesol » 2008-09-27, 10:22

lancuch to stosuja amerykanie w wiekszosci i z nimi koncerny zwiazane. paski to raczej europejskie rozwiazanie. Czemu to stosuja a no zeby miec na czym zarobic. Koszty wymiany lancucha nie sa az takie duze bo jesli przyjmiemy ze paskowego to koszt okolo 1000-1200 to lancucha w okolicy 2000 zl. W paskowym moze byc rznie bo moze to byc pasek plus jedna rolka a moze tez byc pasek, kilka rolek, pompa wody i dlatego taka rozbierznosc cenowa bywa w paskowych bo od praktycznie 200 do 1200 a juz np w 2,5 TDI vaga to sie tez trzeba liczyc z kosztem 2 tys zl.
NIE POMAGAM NA PW ANI NIE ODPISUJE NA ZAPYTANIA!!

Forumowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 3586
Dołączył(a): 2008-05-05, 22:03
Lokalizacja: Goleniów

przez cucek » 2009-02-02, 12:30

Mam pytanie odnośnie napinacza paska rozrządu. Czy regulacja naciągu powinna odbywac się na zimnym czy ciepłym silniku? Jezeli ustawimy napinacz prawidłowo na zimnym silniku to po rozgrzaniu napinacz pokazuje za duze naciągnięcie i analogicznie odwrotnie jeżeli ustawiamy na ciepłym to jak ostygnie napinacz pokazuje za małe naciągnięcie. logiczne iż wynika to z rozszerzalności temperaturowej ciał i dlatego przy ciepłym silniku pasek jest mocniej naciągnięty.
Więc jak ustawiacie napinacz u siebie? Na ciepłym czy zimnym silniku?
Caravan X16XEL + Elpigaz Stella

Forumowicz

 
Posty: 225
Dołączył(a): 2009-01-13, 20:19
Imię: Jacek
Silnik: X16XEL
KM: 101
Województwo: Kujawsko-Pomorskie

przez kobi777 » 2009-02-02, 15:06

Napinacz ustawiasz na zimnym silniku ...wogóle cała robota wymiany kompletnego rozrządu+pompa wody odbywa się na zimnym silniku .

Po przejechaniu około 1500-2000 km wjeżdżasz na kanał i sprawdzasz na ciepłym silniku czy ustawienie jest w normie i ewentualna korekta .Ale większość mechaników i nawet ASO olewają to :/ ....nic o drugiej wizycie nawet nie wspomną .Bo w 99% przypadków jest OK i nie trzeba nic robić.
kobi777

 

przez cucek » 2009-02-02, 15:12

no właśnie chodzi o to że ustawienie na zimnym silniku będzie inne niz na ciepłym. Przy prawidłowym ustawieniu na zimnym, po rozgrzaniu do własciwej temp pracy silnika ustawienie naciągu paska będzie za duże. Stąd moje pytanie jaka przyjąc opcje.
Caravan X16XEL + Elpigaz Stella

Forumowicz

 
Posty: 225
Dołączył(a): 2009-01-13, 20:19
Imię: Jacek
Silnik: X16XEL
KM: 101
Województwo: Kujawsko-Pomorskie

przez Jeżon » 2009-02-04, 15:37

a zna ktoś przybliżoną kwote wymiany paska rozrządu do x18xe ... bo chyba mnie czeka wymiana a nie wiem jak z kasą bedzie w tym miesiącu ... :/
1. Opel Astra HB 3D X18XE1 116KM -1999r. http://imageshack.us/clip/my-videos/190/mov09990.mp4/ :zakochany:
2. Opel Astra Bertone X18XE1 116KM - 2000r.
3. ??

1. Obrazek 2. Obrazek 3. ??

Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 720
Dołączył(a): 2009-01-25, 22:55
Lokalizacja: NOS
Imię: Łukasz
Silnik: X18XE1
Województwo: Warmińsko-Mazurskie

przez marcinpsk » 2009-02-04, 15:50

Kolo 250 zl za orginalny zestaw rozrzadu + pompa wody okolo 100 zl + robocizna 9chyba ze samemu zrobisz)
[

Ekspert
Avatar użytkownika
 
Posty: 1383
Dołączył(a): 2008-07-01, 12:35
Imię: abc
Silnik: --- wybierz ---
Województwo: Mazowieckie

Następna strona

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości