Teraz jest 2017-02-27, 07:44


Diesel: DTL, DTI, DTH - zamulony, słaby

Moderatorzy: Pstry, Michau, Marcin, Binio

  • Autor
  • Wiadomość
Offline

dysiol

Forumowicz

  • Posty: 64
  • Dołączył(a): 2010-05-23, 16:52
  • Imię: Kamil
  • Silnik: X20DTL
  • KM: 82
  • Województwo: Śląskie
  • Garaż: ASTRA DYSIOLA:)

Diesel: DTL, DTI, DTH - zamulony, słaby

Post2010-05-23, 16:53

witam ,

pisze w sprawie o pomoc, ponieważ posiadam astre 2 w diesel dhl 82 koni,

jestem po naprawie silnika , za którą dałem 5000 zł. Mechanicy powiedzieli, że turbina była zepsuta i olej czy co w niej jest cofa się z powrotem do silnika , i że cały silnik, jest do czyszczenia/ naprawy.

Wcześniej wogóle wyskakiwał CHECK, który informował o złej recyrkulacji, ale to zostało naprawione, w serwisie opla.

Mam taki problem : moje auto pali średnio powyżej 9.2 l ropy na 100 kilometrów, i jego prędkość to max 150 , auto troche muli , nie wiem co sie dzieje , auto powinno mieć 2 razy mniejsze spalanie, po mieście średnio mi pali 11 l. :( prosze pomóżcie, to jest moje pierwsze auto a taka już wtopa :(

za przeczytanie wiadomości i odpowiedz dziękuję Czesław

dosyc też dużo ostatnio spala olej .
Ostatnio edytowano 2012-02-08, 14:47 przez Dziadek, łącznie edytowano 2 razy
Powód: Znieniłem i poprawiłem nieco temat, aby każdy mógł skorzystać.
Offline
Avatar użytkownika

Wojtala

  • Posty: 3
  • Dołączył(a): 2010-05-23, 16:49
  • Imię: Wojciech
  • Silnik: --- wybierz ---
  • KM: 85
  • GG: 7617486
  • Województwo: Kujawsko-Pomorskie

Re: problem Astrag DTH

Post2010-05-23, 17:03

najlepiej isc do jakiegos dobrego elektromechanika pewnie masz problem ze spalaniem wyskakuje ci moze taki silniczek zolty?
Wsumie ja w automacie przy 85 km spala mi 10 l benzyny ale u mnie to norma:)
Offline

dysiol

Forumowicz

  • Posty: 64
  • Dołączył(a): 2010-05-23, 16:52
  • Imię: Kamil
  • Silnik: X20DTL
  • KM: 82
  • Województwo: Śląskie
  • Garaż: ASTRA DYSIOLA:)

Re: problem Astrag DTH

Post2010-05-23, 17:18

własnie żadna kontrolka mi nie wyskakuje, byłem w serwisie opla na kompie i nic nie wykryło, tzn. wykryło, że świece żarowe nie równo działają
Offline
Avatar użytkownika

szalony

Forumowicz

  • Posty: 326
  • Dołączył(a): 2009-08-26, 20:54
  • Lokalizacja: Oświęcim
  • Imię: Grzesiek
  • Silnik: X20DTL
  • Województwo: Małopolskie

Re: problem Astrag DTH

Post2010-05-23, 17:20

a co aż tyle kasy? powodów może być wiele, mogą wtryski już lać, możesz mieć filtry zapchane albo kiepskiej jakości, jak jezdzisz na krótkich odcinkach silnik jest niedogrzany i potrzebuje więcej paliwa, może masz agresywny styl jazdy lub baardzo już stoisz w korkach, może masz szerokie gumy np 215 na 17", albo jakieś liche paliwo lub duży % biokomponentów w składzie paliwa

świece żarowe tutaj nic nie znaczą, one są tylko potrzebne przy uruchamianiu silnika żeby nagrzać komorę spalania
Offline

dysiol

Forumowicz

  • Posty: 64
  • Dołączył(a): 2010-05-23, 16:52
  • Imię: Kamil
  • Silnik: X20DTL
  • KM: 82
  • Województwo: Śląskie
  • Garaż: ASTRA DYSIOLA:)

Re: problem Astrag DTH

Post2010-05-23, 17:27

ropa ze stacji, wszystkie filtry + oleje zostały wymienione na nowe, kolesie z warsztatu ściągnęli drugi silnik i poskładali te dwa, co ciekawe to zauważyłem że juz nie mam łańcucha tylko pasek klinowy, egr wyczyścili a na reszcie sie nie znam własnie nie stoje w korkach za bardzo , katalizator też został cały wyczyszczony, a w tym jeszcze robili sprzegło .


przed remontem palil 6.2 ropy , opony standardowe 15" auto te same co ma kolega szalony : 2.0 DTL Sportive
Offline
Avatar użytkownika

szalony

Forumowicz

  • Posty: 326
  • Dołączył(a): 2009-08-26, 20:54
  • Lokalizacja: Oświęcim
  • Imię: Grzesiek
  • Silnik: X20DTL
  • Województwo: Małopolskie

Re: problem Astrag DTH

Post2010-05-23, 17:42

pasek klinowy napędza Ci takie elementy jak klime alternator itp elementy a łańcuch jest troszke głębiej zabudowany i on napędza z wału korobowego rozrząd. katalizaotor niebardzo mogli wyczyścić to jest element eksploatacyjny który wymieniasz na nowy albo go po prostu wycinasz lub wybijasz.
może jak masz założone nowe tloki i tuleje cylindrowe wszystko musi się dotrzeć i zwiększają sie opory i przez to może więcej palić.
Offline
Avatar użytkownika

D4r3k

Ekspert

Re: problem Astrag DTH

Post2010-05-23, 17:49

Witaj Kolego masz nie ciekawy problem jest dużo przyczyn dlaczego twój silnik tyle pali ale chyba ktoś cie robi w jajo bo 1 słyszę żeby w 2.0 DTL wymienić łańcuch na pasek to raz chyba ze dali ci inny silnik w co wątpię. Najpierw trzeba by zacząć czy turbina jest ok jeśli nie to może dużo spalać oleju a potem zacząć szukać dalej.
Offline

dysiol

Forumowicz

  • Posty: 64
  • Dołączył(a): 2010-05-23, 16:52
  • Imię: Kamil
  • Silnik: X20DTL
  • KM: 82
  • Województwo: Śląskie
  • Garaż: ASTRA DYSIOLA:)

Re: problem Astrag DTH

Post2010-05-23, 17:50

a to ciekawe, koleś mi pare razy mówił ze czyścił katalizatorek , nowe tłoki raczej nie są , tylko z tego drugiego silnika, bo w tym pierwszytm były padnięte,

nie jeżdże za szybko , dziwi mnie to że moge tylko max 150 km/h dojechać , kumpel ma vectre z tym samym silnikiem i rocznikiem i jedzie spokojnie 180 ,

a spalanie to dla mnie jest jakaś masakra , jak odpalam auto i ruszam to spalanie aktualne pokazuje : 24l / 100 , 32 , a później spada na 18, 10 .... a jak jade do roboty 25 km to z prędkością 110 - 100 km to spalanie jest 7l. ,

po remoncie zrobiłem już około 1 500 - 2 000 km , i wydaje mi sie że co raz wiecej tej ropy pali.

jak byłem w serwisie i zrobili mi checka, który wyskakiwał to koleś powiedział w oplu, że był problem z zasilaniem ;/ ciekawe bardzo .
Następna strona



Powrót do ON

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości