Teraz jest 2016-12-10, 09:46


Twój KLIK w reklamię utrzymuje forum! Wyłącz program blokujący!



Krzywo stoi

Moderatorzy: Michau, Pstry, Marcin, Binio

  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Lucek

Przyjaciel

  • Posty: 650
  • Dołączył(a): 2008-12-13, 14:57
  • Lokalizacja: NO
  • Imię: Jacek
  • Silnik: X16SZR
  • KM: 180KM 410Nm
  • GG: 12607991
  • Województwo: Warmińsko-Mazurskie

Re: Krzywo stoi

Post2010-06-03, 09:54

Ostatnio mierzyłem u siebie przód, prawa strona ok. 4 mm wyżej od lewej... jest podejrzenie że sprężyna się lekko przesunęła, bo przy zakładaniu dosyć luźno siedziała w gnieździe. Tyłu nie mierzyłem bo mam serię, ale z ciekawości sprawdzę.

GRZEGORZ

2010-06-03, 09:55

Offline
Avatar użytkownika

Pidu

Ekspert

  • Posty: 1530
  • Dołączył(a): 2008-10-11, 22:26
  • Lokalizacja: EX / ZS
  • Imię: Piotr
  • Silnik: --- wybierz ---
  • Województwo: Zachodniopomorskie

Re: Krzywo stoi

Post2010-06-03, 09:55

Ja widzę dwa możliwe powody - albo wpływ ma rozkład masy auta (w tym przypadku prawa lewa strona - bez kierowcy, pasażerów itp) albo też auta nie są idealnie proste. Skoro wielokrotna zmiana zawieszeń i zamiana stronami nie przynosi efektu, więc problem tkwi albo w przesuniętych punktach mocowania elementów zawieszenia albo w różnicy kg nacisku danej ćwiartki auta.
Offline
Avatar użytkownika

Binio

VIP

  • Posty: 5538
  • Dołączył(a): 2008-09-03, 21:33
  • Lokalizacja: Gliwice
  • Imię: Mariusz
  • Silnik: X18XE1
  • KM: 116
  • Województwo: Śląskie
  • Garaż: Astra Caravan Binio

Re: Krzywo stoi

Post2010-06-03, 10:00

z tego co widziałem, jak ległem pod autem, to lewa sprężyna była bardziej ściśnięta, tak jakby właśnie tam był większy nacisk
Offline
Avatar użytkownika

Martens

Forumowicz

  • Posty: 186
  • Dołączył(a): 2009-11-27, 10:35
  • Lokalizacja: Oborniki
  • Imię: Krzysztof
  • Silnik: X16XEL
  • KM: 101
  • Telefon: SGS4
  • Województwo: Wielkopolskie
  • Garaż: Czarny HB 3D by Martens

Re: Krzywo stoi

Post2010-07-15, 08:42

Ja jak wczoraj zmierzyłem to każde nadkole na innej wysokości :dobani: i ogólnie lewa strona stoi o centyetr nizej niż prawa
niedlugo chce wymienic sprezyny wiec zobacze czy cos pomoże
Offline

Janek

Forumowicz

  • Posty: 156
  • Dołączył(a): 2010-10-26, 21:17
  • Lokalizacja: Kielce
  • Imię: Karol
  • Silnik: X20XER
  • KM: 160
  • GG: 4813511
  • Telefon: 889625180
  • Województwo: Świętokrzyskie

Re: Krzywo stoi

Post2010-11-19, 19:11

Wiecie co wymienialem wczoraj nadkola i wlasnie zastanawiam sie czemu tak jest lewa str nizej niz prawa mowie o przodzie tylu nie sprawdzalem... juz mi sie snily koszmary w nocy ze moje auto po dachu jest... :kwasny: ale widze nie jestem sam w tym "klubie szczesliwcow" :kwasny:
Offline
Avatar użytkownika

wawrzula

Moderator

  • Posty: 3007
  • Dołączył(a): 2009-01-29, 08:47
  • Lokalizacja: Łódź :D
  • Imię: Mateusz
  • Silnik: Y20DTH
  • KM: 101
  • Województwo: Łódzkie
  • Garaż: wawrzuli Astra G

Re: Krzywo stoi

Post2010-11-19, 19:17

Moze to wina tego, ze ta lewa strona jest zawsze bardziej obciążona od prawej, ze względu na obecność kierowcy.
Offline
Avatar użytkownika

wojtasek

Forumowicz

  • Posty: 665
  • Dołączył(a): 2009-09-16, 23:13
  • Lokalizacja: Mosina\Poznań
  • Imię: Wojtek
  • Silnik: Z18XE
  • GG: 551848
  • Województwo: Wielkopolskie

Re: Krzywo stoi

Post2010-11-19, 19:29

hek, jak już tutaj ktoś wspomniał były już takie tematy sam jeden zakładałem. dodam że po wymianei sprężyn na kyb jest deczko lepiej ;)
Offline
Avatar użytkownika

Alek

Ekspert

  • Posty: 226
  • Dołączył(a): 2008-06-24, 11:40
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Imię: Alek
  • Silnik: X20XER
  • KM: 160
  • GG: 3449307
  • Województwo: Mazowieckie
  • Garaż: Astra G OPC X20XER

Re: Krzywo stoi

Post2010-11-24, 00:21

Teoretycznie z lewej strony siedzi kierowca i ją dociąża, ale z tyłu po prawej jest zbiornik paliwa, który też swoje waży...
Statystycznie w większości Astr pękają tylne lewe sprężyny...
Nie wiem jakie są dane odnośnie tego w którą stronę większą ilość razy skręcamy, a tym samym którą stronę bardziej obciążamy.
Co do pomiarów, to wydaje mi się, że część z Was mogła nie sprawdzać wysokości zawieszenia na równym podłożu. Czasami pozornie równe miejsce może być delikatnie pochylone, a tym samym jedna strona będzie wyżej stała niż druga.
Poprzednia stronaNastępna strona



Powrót do Zawieszenie i układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości