Podłączenie rury dolotu powietrza !!!

Moderatorzy: Michau, Pstry, Marcin, Binio

Podłączenie rury dolotu powietrza !!!

przez artekb2 » 2010-07-26, 21:40

Witam.
Mam pytanie może ktoś się spotkał z podłączeniem rury do obudowy filtra powietrza na gazie.Moi gazownicy wyjęli rurę z przodu i poprowadzili ja bezpośrednio do tyłu by nie łapał podmuchów powietrza dołączę załącznik i narysuje jak to u mnie wygląda i czy wy też tak macie bo silnik szybciej mi się nagrzewa i wentylator prawie chodzi na okrągło czekam na odp.
Prędkość uzależnia (skraca widoczność)!!!

Początkujący
Avatar użytkownika
 
Posty: 37
Dołączył(a): 2010-06-25, 21:19
Lokalizacja: Police
Imię: Bartosz
Silnik: X16SZR
KM: 75
Telefon: 508
Województwo: Zachodniopomorskie
Garaż: ASTRA 5D HB POLICE

przez GRZEGORZ » 2010-07-26, 21:47

Polecamy Wam:

GRZEGORZ

 

Re: Podłączenie rury dolotu powietrza !!!

przez No.186 » 2010-07-26, 21:47

Skaszanili regulacje i stosują pólśrodki - załóż rure normalnie i męcz ich żeby gaz wyregulowali.
Rure odwrócili żeby nie gasł na luzie przy większej prędkości.
Przesiadka na Signuma V6 w automacie :)

Forumowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 609
Dołączył(a): 2009-09-05, 11:55
Lokalizacja: Ostrołęka
Imię: Artur
Silnik: Z32SE
KM: 211
Województwo: Mazowieckie
Garaż: Z18XE

Re: Podłączenie rury dolotu powietrza !!!

przez artekb2 » 2010-07-26, 21:56

ok tak zrobię ale oni regulowali i teraz jest tak ze jak jadę to check engine zapala się od 120 km/h a wcześniej potrafił przy 80 km/h bo dostaje za molo powietrza ja tak wnioskuje bo błąd sondy lambdy jest nie dobra mieszanka o numerach 0147 tak mi się wydaje nie pamiętam ale coś takiego wyszło
Prędkość uzależnia (skraca widoczność)!!!

Początkujący
Avatar użytkownika
 
Posty: 37
Dołączył(a): 2010-06-25, 21:19
Lokalizacja: Police
Imię: Bartosz
Silnik: X16SZR
KM: 75
Telefon: 508
Województwo: Zachodniopomorskie
Garaż: ASTRA 5D HB POLICE

Re: Podłączenie rury dolotu powietrza !!!

przez Barton » 2010-07-26, 22:01

Błąd wywala właśnie dlatego że gazownicy spaprali robotę
A jak silnik przejeździ tak dłużej, to sonda naprawdę padnie i będą wydatki
Barton

 

Re: Podłączenie rury dolotu powietrza !!!

przez artekb2 » 2010-07-26, 22:14

czyli rada jest taka zmontować rurę normalnie i do gazowników coś mi się wydaje ze już pora zmienić gazowników i zajrzeć do innych a może zamontować stożkowy filtr i zobaczyć co i jak ????
Prędkość uzależnia (skraca widoczność)!!!

Początkujący
Avatar użytkownika
 
Posty: 37
Dołączył(a): 2010-06-25, 21:19
Lokalizacja: Police
Imię: Bartosz
Silnik: X16SZR
KM: 75
Telefon: 508
Województwo: Zachodniopomorskie
Garaż: ASTRA 5D HB POLICE

Re: Podłączenie rury dolotu powietrza !!!

przez czagi » 2010-07-26, 22:17

stożek narobi jeszcze większego zamieszania gaz nie lubi stożka ....
Ja wyrażam tylko swoją opinię, nie musisz się z nią zgadzać

Forumowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1814
Dołączył(a): 2009-05-17, 11:11
Imię: Damian
Silnik: X18XE1
KM: 111
GG: 2003222
Województwo: Małopolskie
Garaż: sportive 17" CMS -35/30

Re: Podłączenie rury dolotu powietrza !!!

przez artekb2 » 2010-07-27, 08:36

Rura podpięta normalnie do silnika przejechałem się dość spory kawałek i auto nie gaśnie check engine zapalił się i tak ale to jak jechałem wolno i bardzo trzęsło po drodze z bruku wiec tak zostawiam i zobacze na dłużej co się dzieje.
Prędkość uzależnia (skraca widoczność)!!!

Początkujący
Avatar użytkownika
 
Posty: 37
Dołączył(a): 2010-06-25, 21:19
Lokalizacja: Police
Imię: Bartosz
Silnik: X16SZR
KM: 75
Telefon: 508
Województwo: Zachodniopomorskie
Garaż: ASTRA 5D HB POLICE

Re: Podłączenie rury dolotu powietrza !!!

przez zawarcza » 2010-07-27, 09:25

Zasugeruj się Kolego radą Kolegi Bartona, rura zasysająca powietrze powinna być skierowana tak jak "firma założyła". Objaw gaśnięcia przy pewnych prędkościach spowodowany jest złym składem mieszanki (za uboga = za dużo powietrza). Widzę że u kolegi jest X16SZR (i instalacja 1 - szej generacji) nie jest to rozwiązanie bezawaryjne. Sonda będzie się zapalać nawet jak wyregulujesz dobrze skład (przy pomocy komputera i analizatora spalin a nie na oko czy słuch). Mam Astrę F z silnikiem X14NZ i check nigdy się nie zapalił (2 generacja z emulatorem i krokowcem) 70kkm na LPG.

Proponuję dołożyć trochę do instalacji już istniejącej, założyć emulator i zmienić gazwonika !!

Pozdrawiam
BYŁA:
ASTRA G X20XEV 136KM @ LPG Zavoli,OMVL 9-9,5l/100Km

JEST:
ASTRA H Z19DTH 150KM ON 5-6,5l/100Km

Przyjaciel
Avatar użytkownika
 
Posty: 192
Dołączył(a): 2010-07-20, 22:27
Lokalizacja: Pińczów
Imię: Łukasz
Silnik: --- wybierz ---
KM: 150
Województwo: Świętokrzyskie

Re: Podłączenie rury dolotu powietrza !!!

przez artekb2 » 2010-07-27, 17:29

ok sprawdziłem wyregulowali gaz u innego gazownika podpięli do kompa rura oryginał wiec śmigam do pracy jadąc auto szarpało zgasło zapaliłem check palił się zgasł wracam z pracy do gazownika on na kompa wszystko ok wracam wiec do domu i dojeżdżam do skrzyżowania zgasł a układ instalacyjny mam z 2007r dts gas system
Prędkość uzależnia (skraca widoczność)!!!

Początkujący
Avatar użytkownika
 
Posty: 37
Dołączył(a): 2010-06-25, 21:19
Lokalizacja: Police
Imię: Bartosz
Silnik: X16SZR
KM: 75
Telefon: 508
Województwo: Zachodniopomorskie
Garaż: ASTRA 5D HB POLICE

Re: Podłączenie rury dolotu powietrza !!!

przez zawarcza » 2010-07-27, 21:31

Prawdopodobnie masz następujące objawy:
1. Za bogata mieszanka paliwowo - gazowa, ile pali tego gazu ten silniczek, przy masie Asi G ok 1250kg powinien spalić ok 8 do 9 litrów. Zarzuca świece !!
2. Mieszanka za uboga = nie ma się co palić i gaśnie

Sprawdź układ zapłonowy, rezystancję przewodów (świece piszesz że zmieniałeś), ten silnik jest prosty jak kuchenka gazowa :) - sorki za określenie

A może Koledze się mikser rozszczelnił ?? i lewe powietrze zasysa i gaśnie, albo dolot powietrza pęknięty - możesz to sam ocenić ściągając pokrywę wtrysku.
BYŁA:
ASTRA G X20XEV 136KM @ LPG Zavoli,OMVL 9-9,5l/100Km

JEST:
ASTRA H Z19DTH 150KM ON 5-6,5l/100Km

Przyjaciel
Avatar użytkownika
 
Posty: 192
Dołączył(a): 2010-07-20, 22:27
Lokalizacja: Pińczów
Imię: Łukasz
Silnik: --- wybierz ---
KM: 150
Województwo: Świętokrzyskie

Re: Podłączenie rury dolotu powietrza !!!

przez artekb2 » 2010-07-27, 22:00

WŁAŚNIE rurę skierowaliśmy do dołu i jest ok a okazało się jeszcze że elektor zawór przy parowniku nie stykał czasem wyczyściłem styki WD i papier ścierny podałem dobrą masę rozkręciłem obudowę dolotu powietrza sprawdziłem mikser czy uszczelka trzyma i czy dokręcony jest okazało się że dość słabo nowe śruby i dokręciłem po przejechaniu z 30 km było ok a auto pali ok 8-9 litrów jak jeżdżę w cyklu mieszanym miasto trasa ale każda wypowiedz od forumowiczów jest cenną radą wiec dziękuje a mam pytanie mój parownik jest na dole schowany pod zderzak i tam wiadomo woda i te sprawy czy jak za sili-konowałem wtyczki z góry by się woda nie dostawała coś może się narobić jak mogli go tam umieścić może jakoś go zabudować ????
Prędkość uzależnia (skraca widoczność)!!!

Początkujący
Avatar użytkownika
 
Posty: 37
Dołączył(a): 2010-06-25, 21:19
Lokalizacja: Police
Imię: Bartosz
Silnik: X16SZR
KM: 75
Telefon: 508
Województwo: Zachodniopomorskie
Garaż: ASTRA 5D HB POLICE

Re: Podłączenie rury dolotu powietrza !!!

przez zawarcza » 2010-07-28, 13:46

W Asi G za zderzakiem raczej jest sucho, jeżeli Koledze wtyki korodują proponuję koszulki termokurczliwe i uszczelniać, izolować, stosować profilaktykę :)

Jeżeli parownik jest w okolicy modułu chłodzenia i Masz uszkodzoną (popękaną) plastikową (chyba ABS lub PP) osłonę koła to na 100% zalewa go wodą moduł i parownik.

Zrób testy przy pomocy węża i strumienia wody, polej centralnie na zderzak i zobaczysz

Pozdrawiam
BYŁA:
ASTRA G X20XEV 136KM @ LPG Zavoli,OMVL 9-9,5l/100Km

JEST:
ASTRA H Z19DTH 150KM ON 5-6,5l/100Km

Przyjaciel
Avatar użytkownika
 
Posty: 192
Dołączył(a): 2010-07-20, 22:27
Lokalizacja: Pińczów
Imię: Łukasz
Silnik: --- wybierz ---
KM: 150
Województwo: Świętokrzyskie

Re: Podłączenie rury dolotu powietrza !!!

przez artekb2 » 2010-07-28, 20:54

a pytanie mam jeszcze jedno czy w tym parowniku śruba dolna to spust tak zwanego oleju??posiadam ten parownik i cała instalacja jest na tych podzespołach,a parownik umieścili na dole i wtyczki zaśniedziały zabudowałem parownik termoizolacja na wysoką temperaturę i będzie ok ale jeśli mam go na wierzchu to czy spuścić jakiś olej o którym się dowiedziałem
Prędkość uzależnia (skraca widoczność)!!!

Początkujący
Avatar użytkownika
 
Posty: 37
Dołączył(a): 2010-06-25, 21:19
Lokalizacja: Police
Imię: Bartosz
Silnik: X16SZR
KM: 75
Telefon: 508
Województwo: Zachodniopomorskie
Garaż: ASTRA 5D HB POLICE

Re: Podłączenie rury dolotu powietrza !!!

przez zawarcza » 2010-07-28, 22:33

Nie jestem pewien (poprawcie mnie koledzy jeżeli się mylę)
Dolna ilość powietrza
Górna (przy zaworze) ilość mieszanki powietrze - gaz na wolnych obrotach

Trzeba gazownika zapytać ??

Nigdy nic nie słyszałem o jakimś oleju :nie:, do parownika doprowadzone są 3 lub 4 węże:
1. Doprowadzenie wody (czynnika ogrzewającego rozprężający się gaz)
2. Analogicznie odprowadzenie (obieg)
3. Doprowadzenie mieszanki
4. Odprowadzenie nadmiaru (w niektórych instalacjach) czyli gardełko do silnika

Cytuje:
Ciekły gaz wysokociśnieniowym przewodem płynie do parownika reduktora. Tutaj podgrzany ciepłą wodą przechodzi w fazę lotną a ciśnienie spada do wartości około 1000 hPa. Lotny zostaje zmieszany z powietrzem i dzięki małemu nadciśnieniu zostaje zassany przez silnik.

Myślę że to wystarczy

A zapomniałem dodać wcześniej (dla Kolegi Barton'a), działanie sondy lambda nie zależy wprost od spalanego paliwa, tylko od temperatury spalin i ilości powietrza w spalinach. Ogniwo generuje sygnał napięciowy po podgrzaniu do odpowiedniej temperatury (zależy od zastosowanego ogniwa). Również ch-ki sond są zgodne (gdy jest niska temp i mała ilość tlenu daje np. max amplitudę w zależności 1V, 5V opel) i analogicznie odwrotnie. Temat morze, aczkolwiek ważny i źle rozwijany . Sonda może paść gdy np.: na ogniwie nagromadzi się nagar, lub uszkodzi (przerwie) rezystancja grzałek itp. Na forum, zaprzyjaźnionego A_K_P opisywałem proces diagnozy sondy.

Przeważnie:
1. Opala się sondę nad gazem w powietrzu wypalając nagar
2. Podłącza się sondę pod zasilanie np.: prostownik (pobór od 2 do 3A) i grzeje się sama na zasilaczu przy pomocy wbudowanej grzałki

Dlatego tyle pomyłek - Ale to nie ten temat :)

Pozdrawiam
BYŁA:
ASTRA G X20XEV 136KM @ LPG Zavoli,OMVL 9-9,5l/100Km

JEST:
ASTRA H Z19DTH 150KM ON 5-6,5l/100Km

Przyjaciel
Avatar użytkownika
 
Posty: 192
Dołączył(a): 2010-07-20, 22:27
Lokalizacja: Pińczów
Imię: Łukasz
Silnik: --- wybierz ---
KM: 150
Województwo: Świętokrzyskie

Re: Podłączenie rury dolotu powietrza !!!

przez Lucek » 2010-07-29, 22:10

Czy zdjęcia które przedstawiłeś ukazują twój silnik ?? Jest tam pokazany podstawowy bład czyli zamiast silnika krokowego śruba regulacyjna... Dolot powinien być poprowadzony orginalnie, przynajmniej ja tak mam... Zaślepiony mam łapacz, ponieważ gaz potrzebuje mniej powietrza niż benzyna, przy zbyt dużej ilości powietrza zawsze będzie się dusił i gasł.
Obrazek

Shit happens...all the time

Szybka jazda jest zbyt wolna

Przyjaciel
Avatar użytkownika
 
Posty: 648
Dołączył(a): 2008-12-13, 14:57
Lokalizacja: NO
Imię: Jacek
Silnik: X16SZR
KM: 180KM 410Nm
GG: 12607991
Województwo: Warmińsko-Mazurskie

Następna strona

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość