Teraz jest 2016-07-30, 10:07


Podłączenie rury dolotu powietrza !!!

Moderatorzy: Michau, Pstry, Marcin, Binio

  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

artekb2

Początkujący

  • Posty: 37
  • Dołączył(a): 2010-06-25, 21:19
  • Lokalizacja: Police
  • Imię: Bartosz
  • Silnik: X16SZR
  • KM: 75
  • Telefon: 508
  • Województwo: Zachodniopomorskie
  • Garaż: ASTRA 5D HB POLICE

Re: Podłączenie rury dolotu powietrza !!!

Post2010-07-27, 17:29

ok sprawdziłem wyregulowali gaz u innego gazownika podpięli do kompa rura oryginał wiec śmigam do pracy jadąc auto szarpało zgasło zapaliłem check palił się zgasł wracam z pracy do gazownika on na kompa wszystko ok wracam wiec do domu i dojeżdżam do skrzyżowania zgasł a układ instalacyjny mam z 2007r dts gas system

GRZEGORZ

2010-07-27, 21:31

Offline
Avatar użytkownika

zawarcza

Przyjaciel

  • Posty: 192
  • Dołączył(a): 2010-07-20, 22:27
  • Lokalizacja: Pińczów
  • Imię: Łukasz
  • Silnik: --- wybierz ---
  • KM: 150
  • Województwo: Świętokrzyskie

Re: Podłączenie rury dolotu powietrza !!!

Post2010-07-27, 21:31

Prawdopodobnie masz następujące objawy:
1. Za bogata mieszanka paliwowo - gazowa, ile pali tego gazu ten silniczek, przy masie Asi G ok 1250kg powinien spalić ok 8 do 9 litrów. Zarzuca świece !!
2. Mieszanka za uboga = nie ma się co palić i gaśnie

Sprawdź układ zapłonowy, rezystancję przewodów (świece piszesz że zmieniałeś), ten silnik jest prosty jak kuchenka gazowa :) - sorki za określenie

A może Koledze się mikser rozszczelnił ?? i lewe powietrze zasysa i gaśnie, albo dolot powietrza pęknięty - możesz to sam ocenić ściągając pokrywę wtrysku.
Offline
Avatar użytkownika

artekb2

Początkujący

  • Posty: 37
  • Dołączył(a): 2010-06-25, 21:19
  • Lokalizacja: Police
  • Imię: Bartosz
  • Silnik: X16SZR
  • KM: 75
  • Telefon: 508
  • Województwo: Zachodniopomorskie
  • Garaż: ASTRA 5D HB POLICE

Re: Podłączenie rury dolotu powietrza !!!

Post2010-07-27, 22:00

WŁAŚNIE rurę skierowaliśmy do dołu i jest ok a okazało się jeszcze że elektor zawór przy parowniku nie stykał czasem wyczyściłem styki WD i papier ścierny podałem dobrą masę rozkręciłem obudowę dolotu powietrza sprawdziłem mikser czy uszczelka trzyma i czy dokręcony jest okazało się że dość słabo nowe śruby i dokręciłem po przejechaniu z 30 km było ok a auto pali ok 8-9 litrów jak jeżdżę w cyklu mieszanym miasto trasa ale każda wypowiedz od forumowiczów jest cenną radą wiec dziękuje a mam pytanie mój parownik jest na dole schowany pod zderzak i tam wiadomo woda i te sprawy czy jak za sili-konowałem wtyczki z góry by się woda nie dostawała coś może się narobić jak mogli go tam umieścić może jakoś go zabudować ????
Offline
Avatar użytkownika

zawarcza

Przyjaciel

  • Posty: 192
  • Dołączył(a): 2010-07-20, 22:27
  • Lokalizacja: Pińczów
  • Imię: Łukasz
  • Silnik: --- wybierz ---
  • KM: 150
  • Województwo: Świętokrzyskie

Re: Podłączenie rury dolotu powietrza !!!

Post2010-07-28, 13:46

W Asi G za zderzakiem raczej jest sucho, jeżeli Koledze wtyki korodują proponuję koszulki termokurczliwe i uszczelniać, izolować, stosować profilaktykę :)

Jeżeli parownik jest w okolicy modułu chłodzenia i Masz uszkodzoną (popękaną) plastikową (chyba ABS lub PP) osłonę koła to na 100% zalewa go wodą moduł i parownik.

Zrób testy przy pomocy węża i strumienia wody, polej centralnie na zderzak i zobaczysz

Pozdrawiam
Offline
Avatar użytkownika

artekb2

Początkujący

  • Posty: 37
  • Dołączył(a): 2010-06-25, 21:19
  • Lokalizacja: Police
  • Imię: Bartosz
  • Silnik: X16SZR
  • KM: 75
  • Telefon: 508
  • Województwo: Zachodniopomorskie
  • Garaż: ASTRA 5D HB POLICE

Re: Podłączenie rury dolotu powietrza !!!

Post2010-07-28, 20:54

a pytanie mam jeszcze jedno czy w tym parowniku śruba dolna to spust tak zwanego oleju??posiadam ten parownik i cała instalacja jest na tych podzespołach,a parownik umieścili na dole i wtyczki zaśniedziały zabudowałem parownik termoizolacja na wysoką temperaturę i będzie ok ale jeśli mam go na wierzchu to czy spuścić jakiś olej o którym się dowiedziałem
Offline
Avatar użytkownika

zawarcza

Przyjaciel

  • Posty: 192
  • Dołączył(a): 2010-07-20, 22:27
  • Lokalizacja: Pińczów
  • Imię: Łukasz
  • Silnik: --- wybierz ---
  • KM: 150
  • Województwo: Świętokrzyskie

Re: Podłączenie rury dolotu powietrza !!!

Post2010-07-28, 22:33

Nie jestem pewien (poprawcie mnie koledzy jeżeli się mylę)
Dolna ilość powietrza
Górna (przy zaworze) ilość mieszanki powietrze - gaz na wolnych obrotach

Trzeba gazownika zapytać ??

Nigdy nic nie słyszałem o jakimś oleju :nie:, do parownika doprowadzone są 3 lub 4 węże:
1. Doprowadzenie wody (czynnika ogrzewającego rozprężający się gaz)
2. Analogicznie odprowadzenie (obieg)
3. Doprowadzenie mieszanki
4. Odprowadzenie nadmiaru (w niektórych instalacjach) czyli gardełko do silnika

Cytuje:
Ciekły gaz wysokociśnieniowym przewodem płynie do parownika reduktora. Tutaj podgrzany ciepłą wodą przechodzi w fazę lotną a ciśnienie spada do wartości około 1000 hPa. Lotny zostaje zmieszany z powietrzem i dzięki małemu nadciśnieniu zostaje zassany przez silnik.

Myślę że to wystarczy

A zapomniałem dodać wcześniej (dla Kolegi Barton'a), działanie sondy lambda nie zależy wprost od spalanego paliwa, tylko od temperatury spalin i ilości powietrza w spalinach. Ogniwo generuje sygnał napięciowy po podgrzaniu do odpowiedniej temperatury (zależy od zastosowanego ogniwa). Również ch-ki sond są zgodne (gdy jest niska temp i mała ilość tlenu daje np. max amplitudę w zależności 1V, 5V opel) i analogicznie odwrotnie. Temat morze, aczkolwiek ważny i źle rozwijany . Sonda może paść gdy np.: na ogniwie nagromadzi się nagar, lub uszkodzi (przerwie) rezystancja grzałek itp. Na forum, zaprzyjaźnionego A_K_P opisywałem proces diagnozy sondy.

Przeważnie:
1. Opala się sondę nad gazem w powietrzu wypalając nagar
2. Podłącza się sondę pod zasilanie np.: prostownik (pobór od 2 do 3A) i grzeje się sama na zasilaczu przy pomocy wbudowanej grzałki

Dlatego tyle pomyłek - Ale to nie ten temat :)

Pozdrawiam
Offline
Avatar użytkownika

Lucek

Przyjaciel

  • Posty: 650
  • Dołączył(a): 2008-12-13, 14:57
  • Lokalizacja: NO
  • Imię: Jacek
  • Silnik: X16SZR
  • KM: 180KM 410Nm
  • GG: 12607991
  • Województwo: Warmińsko-Mazurskie

Re: Podłączenie rury dolotu powietrza !!!

Post2010-07-29, 22:10

Czy zdjęcia które przedstawiłeś ukazują twój silnik ?? Jest tam pokazany podstawowy bład czyli zamiast silnika krokowego śruba regulacyjna... Dolot powinien być poprowadzony orginalnie, przynajmniej ja tak mam... Zaślepiony mam łapacz, ponieważ gaz potrzebuje mniej powietrza niż benzyna, przy zbyt dużej ilości powietrza zawsze będzie się dusił i gasł.
Offline
Avatar użytkownika

artekb2

Początkujący

  • Posty: 37
  • Dołączył(a): 2010-06-25, 21:19
  • Lokalizacja: Police
  • Imię: Bartosz
  • Silnik: X16SZR
  • KM: 75
  • Telefon: 508
  • Województwo: Zachodniopomorskie
  • Garaż: ASTRA 5D HB POLICE

Re: Podłączenie rury dolotu powietrza !!!

Post2010-07-29, 22:23

a czy kolega Lucek może przedstawić swoje zdjęcie silnika, moje zdjęcie jest poglądowe jutro porobię zdjęcia auta i przedstawię jak to u mnie wygląda mam silniczek krokowy w swoim aucie idą do niego kable a dolot powietrza zrobiłem rurę dolotu skierowałem delikatnie w dół i już przestał się dusić:)
Poprzednia stronaNastępna strona



Powrót do LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość