Teraz jest 2017-01-20, 00:37


[Manual] Wymiana wahacza przedniego.

Jeśli nie boisz się samemu naprawiać, tuningować lub udoskonalać swoją astrę wejdź i przeczytaj nasze manuale.


* * *
LISTA DOSTĘPNYCH MANUALI
* * *

Moderator: Minos

  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Domess

Klubowicz

  • Posty: 1464
  • Dołączył(a): 2009-11-19, 22:21
  • Lokalizacja: Chorzów
  • Imię: Marcin
  • Silnik: Z16XE
  • KM: 116
  • GG: 2379707
  • Województwo: Śląskie
  • Garaż: ASTRA SILVER WAGON BY DOMESS

[Manual] Wymiana wahacza przedniego.

Post2010-10-03, 23:05

Witam,

Przejdę od razu do konkretów.
Zamiast bawić się w wymianę samego sworznia - polecam wymieć cały wahacz.
Według mnie mnie pracy bo nie trzeba roznitowywać sworznia od wahacza.

Obrazek

Poza tym mamy pewność, że mamy nowy prosty wahacz.

Potrzebne narzędzia :

- Standardowy klucz do odkręcania koła + ewentualna śruba zabezpieczająca.
- standardowy lewarek + konik ewentualnie coś innego do podłożenia pod auto.
- podnośnik olejowy.
- Klucze 2 x 18 nasadowy + oczkowy.
- WD 40.
- Dobry śrubokręt lub mały przecinak.
- Młotek

Kilka dni przed wymianą zapuściłem WD 40 miejsca przykręcenia wahacza.

W pierwszej kolejności ściagamy koło.

Następnie dla bezpieczeństwa zabezpieczamy samochód konikiem - najlepiej pod sanki.

Obrazek

Odkręcamy kolejno sworzeń wahacza od piasty :

Obrazek

2 x 18 Klucz + śrubokręt lub mały przecinak do rozchylenia piasty.

Śrubę można spokojnie wyjąć - jednak sworzeń nie wyskoczy z piasty - trzeba wbić coś w przerwę piasty i młotkiem potraktować wahacz i wtedy dopiero wyskoczy.

Następnie odkręcamy wahacz od sanek.

Tył klucz 2 x 18.
Obrazek

Przód klucz 2 x 18
Obrazek

Kolumna trzyma się u góry na śrubie więc nie ma obawy, że nam opadnie.

Jednak przy przykręcaniu nowego wahacza należy ustawić wahacz w pozycji idealnie poziomej tz zero i dopiero go dokręcić do sanek. To jest jego prawidłowa pozycja. Przykręcenie w pozycji opuszczonej może negatywnie wpłynąć na gumy w mocowaniach do sanek.

Ja wykorzystałem do tego podnośnik olejowy podstawiłem pod kolumnę - konkretnie po sworzeń wahacza i podniosłem do odpowiedniej pozycji.


Potem wszystko porządnie dokręcam.

Czas pracy około 1,5 godziny.

Powrót do Manuale i literatura - czyli zrób to sam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości