Teraz jest 2016-06-30, 11:16


problem z odpalaniem, mechanik wymienia wszytko co sie da...

Moderatorzy: Michau, Pstry, Marcin, Binio

  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

PrzemasPP

Forumowicz

  • Posty: 665
  • Dołączył(a): 2010-08-25, 12:51
  • Lokalizacja: Czeladź
  • Imię: Przemek
  • Silnik: X20DTL
  • KM: 82
  • GG: 4235068
  • Telefon: 602597523
  • Województwo: Śląskie
  • Garaż: Nowy czarnuch na miescie ;)

Re: problem z odpalaniem, mechanik wymienia wszytko co sie da...

Post2011-10-18, 17:03

Po demontażu przelewów zapowietrzenie to niestety standard. Zamiast kręcić kilka razy kiedy już odpalił trzeba go było przegonić parę kilometrów tak żeby dostał temperatury ładnie. Ja tak zrobiłem i potem już odpalało normalnie :) Generalnie słuchaj tego co kolega Suchy mówi, bo bez kozery słusznie ma rangę eksperta ! ;)

GRZEGORZ

2011-10-19, 07:35

Offline
Avatar użytkownika

suchy

Przyjaciel

  • Posty: 499
  • Dołączył(a): 2009-01-14, 12:27
  • Lokalizacja: Będzin
  • Imię: Tomek
  • Silnik: X20DTL
  • Województwo: Śląskie

Re: problem z odpalaniem, mechanik wymienia wszytko co sie da...

Post2011-10-19, 07:35

Z powodu takiej a nie innej konstrukcji silnika (1 wałek rozrządu i konieczność zastosowania trawersów wtryskiwaczy) przewody zwrotne podłączone są do wejścia pompy. Konieczne jest bowiem utrzymanie podciśnienia w układzie powrotu aby wykluczyć możliwość przedostawania się paliwa do oleju silnikowego przez ewentualną nieszczelność na trawersie (stąd ewentualne ślady oleju w filtrze paliwa, jest zasysany przez nieszczelne uszczelniacze trawersów). Dlatego jakakolwiek nieszczelność w układzie powrotu powoduje zapowietrzenie układu paliwowego na wejściu pompy.
Każda ze stwierdzonych przez Ciebie usterek mogła być przyczyną zapowietrzania. Jeżeli układ został uszczelniony to po odpowietrzeniu problemy z odpaleniem nie powinny się powtarzać (Miejmy nadzieję ;) ).
Offline

piotr.wrc

Początkujący

  • Posty: 52
  • Dołączył(a): 2011-10-02, 11:23
  • Lokalizacja: Nowa Ruda
  • Imię: Piotr
  • Silnik: X20DTL
  • KM: 82
  • Województwo: Dolnośląskie

Re: problem z odpalaniem, mechanik wymienia wszytko co sie da...

Post2011-10-19, 09:58

Panowie mam pilne pytanie:

czy odpowietrzanie auta przez poprostu kręcenie rozrusznikiem może uszkodzic sterownik pompy?

Czy przy takim kręceniu układ się całkowicie odpowietrzy?

Czytałem na jakimś forum że po pierwsze jest to niebezpueczne dla pompy a po drugie nie do końca odpowietrza układ. Że nalezy to zrobic w warsztacie....

Jutro wymieniam filtr, sprawdzę przy okazji czy ne ma w nim oleju.
Zastanawia mnie jeszcze jedna kwestia:
mam założony zawór zwrotny paliwa i wydaje mi się że jest on założony w złym miejscu, u mnie jest on na węży który prowadzi z filtra paliwa do pompy. Wygląda na to że zamiarem osoby która go zakładała było żeby paliwo nie cofało się do filtra.... czy nie powinno byc tak że zawór ma byc na przewodzie za pompa gdzie paliwo wraca do baku?
Myślicie że to może byc przyczyną moich problemów?
Offline
Avatar użytkownika

suchy

Przyjaciel

  • Posty: 499
  • Dołączył(a): 2009-01-14, 12:27
  • Lokalizacja: Będzin
  • Imię: Tomek
  • Silnik: X20DTL
  • Województwo: Śląskie

Re: problem z odpalaniem, mechanik wymienia wszytko co sie da...

Post2011-10-19, 18:08

Teoretycznie próba uruchomienia silnika z zapowietrzonym układem paliwa lub brakiem paliwa może doprowadzić do uszkodzenia zarówno sterownika jak i samej pompy. Przepływające przez pompę paliwo smaruje układy mechaniczne pompy i odbiera temperaturę od pracującej powyżej elektroniki (sterownika). Praktycznie można kręcić "na sucho" pamiętając aby nie kręcić zbyt długo i robić przerwy. Istnieją jednak inne szybsze sposoby uruchomienia zapowietrzonego silnika bez korzystania ze specjalistycznego narzędzia do odsysania ;)

Jak silnik już odpali i będzie prawidłowo pracował na obrotach to dokładnie odpowietrzy się sam.

Zawór zwrotny powinien znajdować się na przewodzie powrotnym do zbiornika (lewa strona pompy patrząc od przodu auta). Jest to śruba z kulką i sprężynką, sprężynka dociska kulkę w kierunku od łba śruby czyli przeciwnie do kierunku wypychanego przez pompę paliwa, w stanie spoczynku zamknięty zawór poprzez wytwarzane podciśnienie zapobiega cofaniu się paliwa z pompy i układu wejściowego zasilanie paliwem. Jakoś nie widzę możliwości zamontowania sprawnego zaworu na przewodzie zasilającym, bo działa nie w tym kierunku :zdziwko:
Offline

piotr.wrc

Początkujący

  • Posty: 52
  • Dołączył(a): 2011-10-02, 11:23
  • Lokalizacja: Nowa Ruda
  • Imię: Piotr
  • Silnik: X20DTL
  • KM: 82
  • Województwo: Dolnośląskie

Re: problem z odpalaniem, mechanik wymienia wszytko co sie da...

Post2011-10-19, 18:14

suchy nie dokońca się zrozumieliśmy ... Ty mówisz o zaworze zwrotnym na pompie.
Ja natomiast opisałem zawór zwrotny ktory jest zamontowany na przewodzie paliwowym. Z tego co sie orientuje to seryjnie nie jest montowany(bo przeciez jest na pompie) ale na tym forum juz ludzie pytali gdzie zamontowac zawór zwrotny paliwa.wygląda on tak : http://allegro.pl/zawor-zwrotny-paliwa- ... 72411.html

i mam go zamontowanego naprawde tam gdzie powyżej tłumaczyłem, myślisz że to może szkodzic?
Offline
Avatar użytkownika

suchy

Przyjaciel

  • Posty: 499
  • Dołączył(a): 2009-01-14, 12:27
  • Lokalizacja: Będzin
  • Imię: Tomek
  • Silnik: X20DTL
  • Województwo: Śląskie

Re: problem z odpalaniem, mechanik wymienia wszytko co sie da...

Post2011-10-19, 19:24

No to faktycznie nie zrozumieliśmy się :)
Tak na chłopski rozum, zamontowanie zaworu na przewodzie zasilającym tak naprawdę zabezpiecza tylko przed cofaniem się paliwa z kawałka przewodu przed zaworem i filtra, i to tylko pod warunkiem jego szczelności (obudowy filtra). Jakakolwiek nieszczelność za takim zaworem czyli przewody nadmiarowe, trawersy, złącza przy pompie spowodują, że paliwo ucieknie do baku przez przewód powrotny, zresztą zgodnie z kierunkiem przepływu zaworu zwrotnego w pompie (nieco zużyta sprężynka w starym zaworze dodatkowo ułatwi zadanie). Uważam więc, że stosowanie dodatkowego zaworu na przewodzie zasilającym mija się troszkę z celem.
Offline

piotr.wrc

Początkujący

  • Posty: 52
  • Dołączył(a): 2011-10-02, 11:23
  • Lokalizacja: Nowa Ruda
  • Imię: Piotr
  • Silnik: X20DTL
  • KM: 82
  • Województwo: Dolnośląskie

Re: problem z odpalaniem, mechanik wymienia wszytko co sie da...

Post2011-10-19, 20:57

Wiecie Panowie ja się tak zastanawiam nad tym wszystkim. Jakich mamy cudownych specjalistów... Kim był ten mechanik , który naprawiał auto poprzedniemu właścicielowi. Ja się kompletnie na tym nie znam ale zauważyłem że coś jest nie tak z tym zaworem, o którym piszemy we wcześniejszych postach, a ktoś to założył! Drugi ekspert to ten u którego wcześniej robiłem auto, niby najlepszy w mieście, niby ma sprzęt, ludzi , dość duży warsztat a 2 razy już mnie zawiódł. Pierwszy raz jak miałem golfa i założyłem gaz u niego (był drogi ale ponoć robi solidnie) tylko że ja z tym gazem jeździłęm do niego z 15 razy po założeniu, a to silnik gasł , a to gaz gdzieś uciekał. Drugi raz to teraz z tą naprawą Astry , raz że powymieniał mi prawdopodobnie niepotrzebnie czujniki i jeszcze kazał wymienić sterownik kompa, to dwa że facet nie zauważył, chociaż ściągał tą osłone silnika , że w dwóch miejscach na przelewach cieknie, że nie ma oringów na wejściu do filtra , że zawór jest założony w złym miejscu.....
Specjaliści od pomp wtryskowych też mówią, jeden że na 100% sterownik pompy, drugi że na 100% pompa do regeneracji, 3 że pompa i sterownik do regeneracji, 4 ze na 100% układ się zapowietrza....
To jest jakaś masakra, jak tu się odnaleźć???
Ja już nie wiem gdzie w tym mieście można oddać samochód i być o niego spokojnym, że nie powymienia mi niepotrzebne części, nie zepsuje itd. masakra.

myślę że bezpieczniej jest samemu próbować szukać problemu z pomocą kolegów z forum, czytając różne tematy na forum...
Jak narazie problemu nie rozwiązałem ale znalazłem kilka rzeczy , których nie powinno być i to naprawiłem. Dzięki kolegą z forum , głównie dzięki koledze suchy mam jeszcze kilka rzeczy do sprawdzenia i może się uda.
Lepiej samemu poświęcić trochę czasu i może uda się znaleźć usterkę i naprawić za 50 czy 100 zł niż oddawać pompe do regeneracji... tym bardziej że może być sprawna.
Znalazłem na tym forum link do angielskiej strony z tematem jak diagnozować pompę postaram się to przetłumaczyć i wrzucić w ramach odwdzięczenia:)

pozdro i sory za zaśmiecanie ale musiałem się wyżalić:)
Offline

piotr.wrc

Początkujący

  • Posty: 52
  • Dołączył(a): 2011-10-02, 11:23
  • Lokalizacja: Nowa Ruda
  • Imię: Piotr
  • Silnik: X20DTL
  • KM: 82
  • Województwo: Dolnośląskie

Re: problem z odpalaniem, mechanik wymienia wszytko co sie da...

Post2011-10-20, 18:51

Panowie kwestia zapowietrzania, wymieniłem dzisiaj filtr, odpływ był trochęzabity jakąś czarną mazią - czy tak wyglada olej silnikowy zmieszany z paliwem? Było tego mało i bardzo gęste.
Wyjąłem ten niepotrzebny zawór zwrotny wymieniłem przewody paliwowe od filtra do pompy i odplyw od pompy. Ten wężyk między pompoą a filtrem założyłem chwilowo przezroczysty.
Widze że leci powietrze, silnik pochodził z 15 minut później przegoniłem go trochę na odcinku 10 km. Po przyjechaniu do domu widze że dalej w wężyku jest powietrze, czy już powinno go tam nie byc?
Obudowa filtra wydaje sie ok, te węże które wchodzą do filtra są luźne wymienilem oringi ale one jakoś sie tak dziwnie trzymaja. Macie jakieś pomysly?
Poprzednia stronaNastępna strona



Powrót do ON

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości