Astra G Club Polska on Facebook

 




Odpowiedz w temacie  [ Posty: 163 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Następna strona
problem z odpalaniem, mechanik wymienia wszytko co sie da... 
Autor Wiadomość
Początkujący

Imię: Piotr
Silnik: X20DTL
KM: 82
Województwo: Dolnośląskie
Lokalizacja: Nowa Ruda
Post Re: problem z odpalaniem, mechanik wymienia wszytko co sie da...
ok , dzięki. już wiem żeby nie tankowac auto stoi w dół.

Błąd jest wykasowany, nie ma go w pamięci, ale pojawia się przy odpalaniu-ale tak jak mówiłem nie zawsze.

suchy szybki jesteś:) dzięki Ci wielkie! jesteś moją jedyną nadzieją:) :super:


2011-10-18, 13:10
Zobacz profil
 
Polecamy Wam:



2011-10-18, 17:27
Początkujący

Imię: Piotr
Silnik: X20DTL
KM: 82
Województwo: Dolnośląskie
Lokalizacja: Nowa Ruda
Post Re: problem z odpalaniem, mechanik wymienia wszytko co sie da...
sprawdziłem przewody przelewowe okazało sie że jeden który wchodzi do wtryskiwacza leje rope, inny ktory idzie chyba do pompy był pęknięty - wymieniliśmy wszystkie. Oprócz tego okazało sie że na przewodach które wchodzą do filtra nie ma uszczelki oring i przewód ten lata luźno więc też założyłem oringi. Czy to mogło byc przyczyną zapowietrzania się?

Po wymianie tych przewodów i załżeniu oringów auto chyba się zapowietrzylo. Długo musialem kecic oczywiście wyskoczył mój tradycyjny błąd 1335. Jak zgasiłem to auto znowu nie chcialo odpalic i nastepne kilka odpaleń musialem dłużej kręcic a teraz juz jest ok odpala normalnie. Zobaczymy co będzie jutro czy odpali normalnie!!!??

pozdro dla wszystkich!


2011-10-18, 17:27
Zobacz profil
Klubowicz
Avatar użytkownika

Imię: Przemek
Silnik: X20DTL
KM: 82
GG: 4235068
Telefon: 602597523
Województwo: Śląskie
Garaż: Nowy czarnuch na miescie ;)
Lokalizacja: Czeladź
Post Re: problem z odpalaniem, mechanik wymienia wszytko co sie da...
Po demontażu przelewów zapowietrzenie to niestety standard. Zamiast kręcić kilka razy kiedy już odpalił trzeba go było przegonić parę kilometrów tak żeby dostał temperatury ładnie. Ja tak zrobiłem i potem już odpalało normalnie :) Generalnie słuchaj tego co kolega Suchy mówi, bo bez kozery słusznie ma rangę eksperta ! ;)

_________________
http://www.loombard.pl

Chodź pokażę ci garaże, garaże pełne marzeń !


2011-10-18, 18:03
Zobacz profil
Przyjaciel
Avatar użytkownika

Imię: Tomek
Silnik: X20DTL
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Będzin
Post Re: problem z odpalaniem, mechanik wymienia wszytko co sie da...
Z powodu takiej a nie innej konstrukcji silnika (1 wałek rozrządu i konieczność zastosowania trawersów wtryskiwaczy) przewody zwrotne podłączone są do wejścia pompy. Konieczne jest bowiem utrzymanie podciśnienia w układzie powrotu aby wykluczyć możliwość przedostawania się paliwa do oleju silnikowego przez ewentualną nieszczelność na trawersie (stąd ewentualne ślady oleju w filtrze paliwa, jest zasysany przez nieszczelne uszczelniacze trawersów). Dlatego jakakolwiek nieszczelność w układzie powrotu powoduje zapowietrzenie układu paliwowego na wejściu pompy.
Każda ze stwierdzonych przez Ciebie usterek mogła być przyczyną zapowietrzania. Jeżeli układ został uszczelniony to po odpowietrzeniu problemy z odpaleniem nie powinny się powtarzać (Miejmy nadzieję ;) ).

_________________
G-araż


2011-10-19, 08:35
Zobacz profil
Początkujący

Imię: Piotr
Silnik: X20DTL
KM: 82
Województwo: Dolnośląskie
Lokalizacja: Nowa Ruda
Post Re: problem z odpalaniem, mechanik wymienia wszytko co sie da...
Panowie mam pilne pytanie:

czy odpowietrzanie auta przez poprostu kręcenie rozrusznikiem może uszkodzic sterownik pompy?

Czy przy takim kręceniu układ się całkowicie odpowietrzy?

Czytałem na jakimś forum że po pierwsze jest to niebezpueczne dla pompy a po drugie nie do końca odpowietrza układ. Że nalezy to zrobic w warsztacie....

Jutro wymieniam filtr, sprawdzę przy okazji czy ne ma w nim oleju.
Zastanawia mnie jeszcze jedna kwestia:
mam założony zawór zwrotny paliwa i wydaje mi się że jest on założony w złym miejscu, u mnie jest on na węży który prowadzi z filtra paliwa do pompy. Wygląda na to że zamiarem osoby która go zakładała było żeby paliwo nie cofało się do filtra.... czy nie powinno byc tak że zawór ma byc na przewodzie za pompa gdzie paliwo wraca do baku?
Myślicie że to może byc przyczyną moich problemów?


2011-10-19, 10:58
Zobacz profil
Przyjaciel
Avatar użytkownika

Imię: Tomek
Silnik: X20DTL
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Będzin
Post Re: problem z odpalaniem, mechanik wymienia wszytko co sie da...
Teoretycznie próba uruchomienia silnika z zapowietrzonym układem paliwa lub brakiem paliwa może doprowadzić do uszkodzenia zarówno sterownika jak i samej pompy. Przepływające przez pompę paliwo smaruje układy mechaniczne pompy i odbiera temperaturę od pracującej powyżej elektroniki (sterownika). Praktycznie można kręcić "na sucho" pamiętając aby nie kręcić zbyt długo i robić przerwy. Istnieją jednak inne szybsze sposoby uruchomienia zapowietrzonego silnika bez korzystania ze specjalistycznego narzędzia do odsysania ;)

Jak silnik już odpali i będzie prawidłowo pracował na obrotach to dokładnie odpowietrzy się sam.

Zawór zwrotny powinien znajdować się na przewodzie powrotnym do zbiornika (lewa strona pompy patrząc od przodu auta). Jest to śruba z kulką i sprężynką, sprężynka dociska kulkę w kierunku od łba śruby czyli przeciwnie do kierunku wypychanego przez pompę paliwa, w stanie spoczynku zamknięty zawór poprzez wytwarzane podciśnienie zapobiega cofaniu się paliwa z pompy i układu wejściowego zasilanie paliwem. Jakoś nie widzę możliwości zamontowania sprawnego zaworu na przewodzie zasilającym, bo działa nie w tym kierunku :zdziwko:

_________________
G-araż


2011-10-19, 19:08
Zobacz profil
Początkujący

Imię: Piotr
Silnik: X20DTL
KM: 82
Województwo: Dolnośląskie
Lokalizacja: Nowa Ruda
Post Re: problem z odpalaniem, mechanik wymienia wszytko co sie da...
suchy nie dokońca się zrozumieliśmy ... Ty mówisz o zaworze zwrotnym na pompie.
Ja natomiast opisałem zawór zwrotny ktory jest zamontowany na przewodzie paliwowym. Z tego co sie orientuje to seryjnie nie jest montowany(bo przeciez jest na pompie) ale na tym forum juz ludzie pytali gdzie zamontowac zawór zwrotny paliwa.wygląda on tak : http://allegro.pl/zawor-zwrotny-paliwa- ... 72411.html

i mam go zamontowanego naprawde tam gdzie powyżej tłumaczyłem, myślisz że to może szkodzic?


2011-10-19, 19:14
Zobacz profil
Przyjaciel
Avatar użytkownika

Imię: Tomek
Silnik: X20DTL
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Będzin
Post Re: problem z odpalaniem, mechanik wymienia wszytko co sie da...
No to faktycznie nie zrozumieliśmy się :)
Tak na chłopski rozum, zamontowanie zaworu na przewodzie zasilającym tak naprawdę zabezpiecza tylko przed cofaniem się paliwa z kawałka przewodu przed zaworem i filtra, i to tylko pod warunkiem jego szczelności (obudowy filtra). Jakakolwiek nieszczelność za takim zaworem czyli przewody nadmiarowe, trawersy, złącza przy pompie spowodują, że paliwo ucieknie do baku przez przewód powrotny, zresztą zgodnie z kierunkiem przepływu zaworu zwrotnego w pompie (nieco zużyta sprężynka w starym zaworze dodatkowo ułatwi zadanie). Uważam więc, że stosowanie dodatkowego zaworu na przewodzie zasilającym mija się troszkę z celem.

_________________
G-araż


2011-10-19, 20:24
Zobacz profil
Początkujący

Imię: Piotr
Silnik: X20DTL
KM: 82
Województwo: Dolnośląskie
Lokalizacja: Nowa Ruda
Post Re: problem z odpalaniem, mechanik wymienia wszytko co sie da...
Wiecie Panowie ja się tak zastanawiam nad tym wszystkim. Jakich mamy cudownych specjalistów... Kim był ten mechanik , który naprawiał auto poprzedniemu właścicielowi. Ja się kompletnie na tym nie znam ale zauważyłem że coś jest nie tak z tym zaworem, o którym piszemy we wcześniejszych postach, a ktoś to założył! Drugi ekspert to ten u którego wcześniej robiłem auto, niby najlepszy w mieście, niby ma sprzęt, ludzi , dość duży warsztat a 2 razy już mnie zawiódł. Pierwszy raz jak miałem golfa i założyłem gaz u niego (był drogi ale ponoć robi solidnie) tylko że ja z tym gazem jeździłęm do niego z 15 razy po założeniu, a to silnik gasł , a to gaz gdzieś uciekał. Drugi raz to teraz z tą naprawą Astry , raz że powymieniał mi prawdopodobnie niepotrzebnie czujniki i jeszcze kazał wymienić sterownik kompa, to dwa że facet nie zauważył, chociaż ściągał tą osłone silnika , że w dwóch miejscach na przelewach cieknie, że nie ma oringów na wejściu do filtra , że zawór jest założony w złym miejscu.....
Specjaliści od pomp wtryskowych też mówią, jeden że na 100% sterownik pompy, drugi że na 100% pompa do regeneracji, 3 że pompa i sterownik do regeneracji, 4 ze na 100% układ się zapowietrza....
To jest jakaś masakra, jak tu się odnaleźć???
Ja już nie wiem gdzie w tym mieście można oddać samochód i być o niego spokojnym, że nie powymienia mi niepotrzebne części, nie zepsuje itd. masakra.

myślę że bezpieczniej jest samemu próbować szukać problemu z pomocą kolegów z forum, czytając różne tematy na forum...
Jak narazie problemu nie rozwiązałem ale znalazłem kilka rzeczy , których nie powinno być i to naprawiłem. Dzięki kolegą z forum , głównie dzięki koledze suchy mam jeszcze kilka rzeczy do sprawdzenia i może się uda.
Lepiej samemu poświęcić trochę czasu i może uda się znaleźć usterkę i naprawić za 50 czy 100 zł niż oddawać pompe do regeneracji... tym bardziej że może być sprawna.
Znalazłem na tym forum link do angielskiej strony z tematem jak diagnozować pompę postaram się to przetłumaczyć i wrzucić w ramach odwdzięczenia:)

pozdro i sory za zaśmiecanie ale musiałem się wyżalić:)


2011-10-19, 21:57
Zobacz profil
Początkujący

Imię: Piotr
Silnik: X20DTL
KM: 82
Województwo: Dolnośląskie
Lokalizacja: Nowa Ruda
Post Re: problem z odpalaniem, mechanik wymienia wszytko co sie da...
Panowie kwestia zapowietrzania, wymieniłem dzisiaj filtr, odpływ był trochęzabity jakąś czarną mazią - czy tak wyglada olej silnikowy zmieszany z paliwem? Było tego mało i bardzo gęste.
Wyjąłem ten niepotrzebny zawór zwrotny wymieniłem przewody paliwowe od filtra do pompy i odplyw od pompy. Ten wężyk między pompoą a filtrem założyłem chwilowo przezroczysty.
Widze że leci powietrze, silnik pochodził z 15 minut później przegoniłem go trochę na odcinku 10 km. Po przyjechaniu do domu widze że dalej w wężyku jest powietrze, czy już powinno go tam nie byc?
Obudowa filtra wydaje sie ok, te węże które wchodzą do filtra są luźne wymienilem oringi ale one jakoś sie tak dziwnie trzymaja. Macie jakieś pomysly?


2011-10-20, 19:51
Zobacz profil
Przyjaciel
Avatar użytkownika

Imię: Tomek
Silnik: X20DTL
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Będzin
Post Re: problem z odpalaniem, mechanik wymienia wszytko co sie da...
Ta maź na dnie filtra to może być to, co tankujemy razem z paliwem (oby ;) ). Jak w paliwie jest olej, to filtr jest mocno zanieczyszczony.
Niewielką ilością pęcherzyków powietrza się nie przejmuj, zaobserwuj tylko, czy wężyk się nie opróżnia. A jak w ogóle z odpalaniem po Twoim zabiegu?

_________________
G-araż


2011-10-20, 22:38
Zobacz profil
Początkujący

Imię: Piotr
Silnik: X20DTL
KM: 82
Województwo: Dolnośląskie
Lokalizacja: Nowa Ruda
Post Re: problem z odpalaniem, mechanik wymienia wszytko co sie da...
No niestety ale nadal jestem w dupie! Na wężyku widzę drobne pęcherzyki powietrza , ale problem z odpalaniem to chyba nie ich wina.Paliwo nie ucieka z wężyka. Przy okazji sprawdziłem świece, każda działa.
Błąd 1335 dalej mi towarzyszy.... Czy ma ktoś jeszcze jakieś pomysły? Czy została mi jeż tylko wymiana pompy?


2011-10-21, 13:34
Zobacz profil
Przyjaciel
Avatar użytkownika

Imię: Tomek
Silnik: X20DTL
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Będzin
Post Re: problem z odpalaniem, mechanik wymienia wszytko co sie da...
Wiesz, nie chcę być złym prorokiem ale biorąc pod uwagę to, że praktycznie wyeliminowałeś wszystkie inne usterki mogące mieć wpływ na trudny rozruch oraz to, że poprzedni właściciel coś już kombinował (zawór zwrotny, "oszukiwacz" temperatury) to podejrzenia coraz mocniej skierowane są ku pompie :kwasny:
A jakie masz średnie spalanie, nie kopci zbytnio? Może wtryski się kończą. Zrób test przelewowy. Tylko cały czas mnie ciekawi powód tego błędu.
Możesz spróbować jeszcze takiego półśrodka http://moto.allegro.pl/chip-ulatwiajacy-rozruch-opel-bmw-audi-vw-seat-i1864042171.html

_________________
G-araż


2011-10-21, 14:48
Zobacz profil
Początkujący

Imię: Piotr
Silnik: X20DTL
KM: 82
Województwo: Dolnośląskie
Lokalizacja: Nowa Ruda
Post Re: problem z odpalaniem, mechanik wymienia wszytko co sie da...
Cholera nie wiem co robic. Znalazłem pompiarza niedaleko, spróbuje sie z nim umówic, ale nie jest to łatwe.... Czemu to sie dzieje tylko czasami, czemu prędkośc silnika i pompy jest dokladnie w stosunku 1/2 , co by wskazywało na prawidłowe działanie pompy.


2011-10-21, 15:56
Zobacz profil
Ekspert
Avatar użytkownika

Imię: Piotr
Silnik: --- wybierz ---
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: EX / ZS
Post Re: problem z odpalaniem, mechanik wymienia wszytko co sie da...
Nie mam takiego doświadczenia jak suchy, ale wydaje mi się, że prędkość nie jest wyznacznikiem stanu pompy.

Z drugiej strony - czy walnięta pompa nie dawałaby o sobie znać także w czasie jazdy?


2011-10-21, 16:20
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w temacie   [ Posty: 163 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  


Wszystkie prawa zastrzeżone dla Astra G CLUB © 2008-2014 - GRAPHI PLUS GROUP.


REGULAMINY: | | | | | | |


Czasopismo internetowe dla kobiet

[ Time : 0.135s | 28 Queries | GZIP : On ]