Teraz jest 2017-02-27, 07:41


Problem z odpaleniem auta

Moderatorzy: Pstry, Michau, Marcin, Binio

  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Sn@ke

Początkujący

  • Posty: 27
  • Dołączył(a): 2010-09-08, 17:11
  • Imię: Marcin
  • Silnik: X16SZR
  • KM: 75
  • Województwo: Małopolskie

Problem z odpaleniem auta

Post2012-01-29, 10:31

Witam.
Przyszedł pierwszy dzień mrozu i po wyjściu z pracy o 22 mialem niespodzianke. Auto nie odpala. Początkowo myślałem ze aku padł, ale przy pomocy znajomego i 15 min ładowanie przez kable też nic. Nie odpalił. Wtedy to już był pewnie zalany. Pojechałem kolejnego dnia z rana. Przekręciłem kluczyk i pewne było ze aku rozładowany (miałem zamiar juz kupić ale zakup troche się przyspieszył) więc przywiozłem nowy. Podpinam i lipa. Niby "kręci" ale nie chce odpalić. Efekt kilku prób - znów zalanie. Teraz mam pytanie co w takim razie może być jeszcze nie tak, skoro nowy akumulator nic nie pomógl prócz tego ze "kręci". O samochodach się dopiero uczę więc nie mam pojęcia w czym tkwi problem.
Ps. Czy ucho dzieki któremu będzie mnie mógł ktoś zholować będzie pasowało z innym aut bo u mnie mieście nie mogę nigdzie kupić, a zanim zamówie i mi prześlą z allegro to będzie czw-pt.
Za pomoc z góry dziekuje.
Offline
Avatar użytkownika

poczat

Klubowicz

  • Posty: 1562
  • Dołączył(a): 2008-11-05, 17:46
  • Lokalizacja: Gliwice
  • Imię: Łukasz
  • Silnik: Z18XE
  • KM: 125
  • GG: 2954452
  • Województwo: Śląskie

Re: Problem z opaleniem auta

Post2012-01-29, 13:35

ucho pasuje z każdej astry
masz ten sam silnik co ja x16szr i jesli nie odpala przy mrozie to pada sterownik silnika - standard w tym modelu.

jeśli chcesz później moge Ci więcej informacji wypisać bo teraz musze lecieć

albo odezwij sie na PW


EDIT:

tak jak obiecałem dodatkowe informacje, co do zalania to bym był zdystansowany - to juz nieco nowoczesniejsza technologia ;)

generalnie jeśli rozrusznik kręci to wina napewno nie leży po stronie aku. Jeśli rozrusznik by nie zakręcił ani razu to wtedy masz aku padnietę. Podjedź do auta z kimś, zabierz ze sobą świece i sprawdź czy jest podawany zapłon na poszczegolne świece - wyjnij 1 fajke włóż do niej świece i przyłóż do metalowego elementu, wtedy niech druga osoba spróbuje odpalić - powinna przeskoczyć iskra.
Jeśli jej nie ma - wyjnik sterownik silnika ktory jest obok akumulatora w takiej prostokątnej wąskiej skrzyneczce i zagrzej na kuchence elektrycznej albo kaloryferze, piecu ten sterownik do temperatury +/- 20*C i włóż spowrotem - spróbuj odpalić. Jeśli odpali to do wymiany sterownik -> daje 90% ze to to;p
Tylko pamiętaj, że przy nagrzaniu sterownika ma nagrzać się również wnętrze a nie tylko obudowa - więc dłuższy czas nagrzewania siłą rzeczy.
Offline

Sn@ke

Początkujący

  • Posty: 27
  • Dołączył(a): 2010-09-08, 17:11
  • Imię: Marcin
  • Silnik: X16SZR
  • KM: 75
  • Województwo: Małopolskie

Re: Problem z opaleniem auta

Post2012-01-29, 22:44

Jutro miałem zamiar kupić komplet świec i jechać je wymienić, ale sie wstrzymam. Co kogo pytałem to inne opinie. Jedni mówią ze świece do wymiany, dzisiaj znajomy rzucił nawet teze ze moze mam gdzieś przerwany wężyk od dopływu paliwa, ale raz po kilku próbach strasznie czuć było paliwo a jak zerknąłem pod maskę to w miejscu gdzie zaczyna sie wydech przy silniku wygłądało jakby ciekło paliwo. Czyli pompka podawała ale nie było spalania.
Z tego co napisałeś ja to rozumiem tak. Mam wykręcać każda świece osobno i przykładac ją do metalowego elementu. Po sprawdzeniu wszystkich 4 jesli nie będzie iskry na jakiejś choćby jednej to znaczy ze sterownik padł, tak? A ten sterownik wykręce bez specjalistycznych kluczy ?? Jakbyś mógł to cyknij fotke bo nie chce wykrecic tego co nie trzeba :P aha i jesli to jest to, to jaki czeka mnie wydatek??

aha i czy jak go odepne i pozniej podłącze to bez problemu uruchomie auto??
Offline
Avatar użytkownika

poczat

Klubowicz

  • Posty: 1562
  • Dołączył(a): 2008-11-05, 17:46
  • Lokalizacja: Gliwice
  • Imię: Łukasz
  • Silnik: Z18XE
  • KM: 125
  • GG: 2954452
  • Województwo: Śląskie

Re: Problem z opaleniem auta

Post2012-01-30, 08:13

nie ma spalania - nie ma wtrysku

wystarczy, że wyjmiesz jedną fajke którą kolwiek i ząłożysz do niej świece - nie koniecznie wykręcając te co masz założone. I sprawdzisz. Gdybyś miał przerwany wężyk to auto by zaskoczyło na 200-500 obrotów i by padło. (około 2-3 sekundy by trwało takie coś).W miejscu gdzie zaczyna sie wydech czyli przy kolektorze wydechowym? Łatwo możesz sprawdzić - ściągnij tą dużą plastikową osłone co jest montowana na 2ch śrubach gwiazdkowych i będziesz widział czy cieknie czy nie - bo tam jest caly układ multec'a czyli wtrysk, regulator itd.

Sterownik wykrecisz bez zadnych kluczy - wszystko jest za zatrzaskach i wtyczkach.
http://pictures.trader.pl/pictures/orig ... 941223.jpg tak wygląda sterownik na prawo od akumulatora na lewo od wlewu płynu do spryskiwaczy;) nie da sie pomylić.

wyciagniecie sterownika nie wpływa na odpalenie, chyba że bedziesz uruchamiał bez ^^ no i chyba, że sobie wepniesz sam sterownik z innego auta.
Bo sterownik ma doprogramowany kod do pętli immo + pastylki w kluczyku.

Koszta:

400-700zl
komplet sterownik + immobiliser + pastylka
lub
300zł sterownik + 200zł programowanie w ASO

jak by Ci sie udało po nagrzaniu sterownika odpalić to podjedź kiedyś na sląsk, jest gościu, który ma tego mase to bym Ci odrazu to mogł wymienic bo to jakies 15-30min roboty.
Offline

Sn@ke

Początkujący

  • Posty: 27
  • Dołączył(a): 2010-09-08, 17:11
  • Imię: Marcin
  • Silnik: X16SZR
  • KM: 75
  • Województwo: Małopolskie

Re: Problem z opaleniem auta

Post2012-01-30, 09:51

wlasnie po wymianie aku i próbie odpalenia było tak, że obroty podskoczyły do 500 juz jakby miał odpalić ale jednak nie dał rady.
Zamówiłem ucho na allegro bo nigdzie nie można dostać a nie mam od kogo pozyczyc. Takze pewnie kolo sr-czw dopiero dostane. To wczesniej nie jade po niego bo nie ma po co. A pozatym nic tam na takim wypizdowie nie zrobie. Pierwsze co zrobie jak juz go ściągne do siebie to wyjme ten sterownik i rozgrzeje go w domu. Bede pisał co i jak.
Dzieki za dotychczasową pomoc ;)
Offline
Avatar użytkownika

Alcoolique

Początkujący

  • Posty: 47
  • Dołączył(a): 2011-01-01, 19:31
  • Lokalizacja: Szczecin
  • Imię: Krzysztof
  • Silnik: X14XE
  • KM: 90
  • Województwo: Zachodniopomorskie

Re: Problem z opaleniem auta

Post2012-01-30, 13:49

Powiem tylko, że 2 tygodnie temu miałem podobny problem. Rozrusznik kręcił, ale nie odpalał. Padła pompa paliwa.
Offline

Sn@ke

Początkujący

  • Posty: 27
  • Dołączył(a): 2010-09-08, 17:11
  • Imię: Marcin
  • Silnik: X16SZR
  • KM: 75
  • Województwo: Małopolskie

Re: Problem z opaleniem auta

Post2012-02-07, 14:00

Własnie sprawdziłem sterownik silnika i nadal nic. Lezał 24 godziny poczatkowo troche na piecu pozniej obok. Czyli spokojnie powinien sie nagrzac. Podłaczyłem od razu i nic. Nadal kręci, ale ani drgnie. Obrotomierz tez stoi w miejcu. Czasem jak sie dłużej przytrzyma to podskoczy troche ponad 0.
Czy mozliwe jest aby było mało oleju? Po próbie odpalenia gaśnie kontrolka oleju. Na bagnecie jest niby do tego pierwszego wcięcia, a mam podzielony na 3.

Słyszałem też opinie, że mógł się przesunąć pasek rozrządu.
Offline

zuras

Forumowicz

  • Posty: 42
  • Dołączył(a): 2011-09-13, 18:14
  • Lokalizacja: Grudziądz
  • Imię: Janusz
  • Silnik: X16XEL
  • KM: 101
  • GG: 4544920
  • Województwo: Kujawsko-Pomorskie

Re: Problem z opaleniem auta

Post2012-02-07, 16:41

a paliwo dochodzi do silnika? Czy to sprawdzałeś? Nie stawiaj od razu na najgorsze rzeczy, zacznij od najprostszych. Czy samochód stoi na dworze, na minusowej temperaturze?
Następna strona



Powrót do Pb

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości