Astra G Club Polska on Facebook

 




Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
LEWE POWIETRZE - Szarpanie przy dodawaniu i puszczaniu gazu 
Autor Wiadomość
Forumowicz
Avatar użytkownika

Imię: Bogdan
Silnik: X16XEL
KM: 101
GG: 5472425
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Bytom - Centrum
Post LEWE POWIETRZE - Szarpanie przy dodawaniu i puszczaniu gazu
Witam,

Jako, że z problemem szarpania całym samochodem przy naciśnięciu lub puszczeniu pedału gazu zmierzam się już równo 3 lata i efektu nie ma, nadal jest tak samo, nic gorzej lub lepiej, mimo podmian wszystkiego prawie co się da, czyszczenia przeustnicy, egr, zaślepiania, wymianie krokowego, filtrów, całego rozrządu itd, w końcu mam zamiar ten problem rozwiązać.

W najbliższe dni, może jutro będę miał sprawny MAP SENSOR, CZUJNIK PEDAŁU SPRZĘGŁA i jeszcze sprawdzę czy problem minie, po ich podmianie, ale czuję, że to nie musi być to, chodź to prawdopodobne typu.

Chciałbym szanownych kolegów prosić o porady względem kilku innych przyczyn, tj.:

1. LEWE POWIETRZE - mimo iż sprawdzałem psikając samostartem wszędzie, nigdzie obroty się nie zmieniały, lewe powietrze gdzieś możę brać, bardzo prawdopodobne to tylny kolektor dolotowy, a dokładniej jego uszczelka lub gdzie indziej, podobno od filtra do przepustnicy mało istotne jest, nawet minimalna nieszczelność, zresztą tam jest wszystko idealnie wpięte.

Jakie znacie metody na srawdzenie nieszczelności powodujące LEWE POWIETRZE, najlepiej z doświadczenia z astrami, prosiłbym o opis typu, miałem taki problem, wszyscy wykluczali, w danych warunkach wydawało się być ok, ale stosująć taka a taką metodę w takich a takich warunkach, stosując takie a takie narzędzia/materiały udało się wykryć, że np. dziura jest tam i tam.

Jako, że wielu z nas ma problem z falowaniem obrotów, szarpaniem i stosowało chyba już wszytko co na forach jest opisane, proszę w imieniu swoim jak i wielu innych o wskazówki ludzi, którzy problem mieli i go rozwiązali.

Mój główny problem w x16xel, bez gazu, to taki, że:

1. Odpalam silnik zimny, minute na ssaniu pochodzi i obroty opadają do 800 i falują przez 2,5 minuty 500 - 900, co jest nienormalne, po tych 2,5 minutach nagle się stabilizują, ale też nie są idealne, obroty pracują idealnie tak jak wykres sondy lambda w opelscanner, może to wina sondy lambda, może w niej grzałka jest zepsuta i to powoduje problem... bo ciągle pokazuje w programie, że HEATER, grzałka jest włączona/active, ale z tego co wiem, to lambda to raczej wskaźnik stanu rzeczywistego, czyli nie od niego zależy, że tak obroty falują.

Proszę o rady.

2. Ruszam dodająć delikatnie gazu, a obroty rosną niewspółmiernie mocniej, tzn. delikatny nacisk i szarpie, bo jakby za dużo paliwa/powietrza dostaje, czyli pedał gazu jest bardzo czuły, wręcz ciężko go kontrolować, trzeba manewrować pedałem sprzęgła, by nie szarpał i ponownie wysprzęglać delikatniej (chodź zawsze robię to delikatnie).
Pasowałabymi tu opcja, że gdzieś te lewe powietrze dochodzi i stąd, ja otwieram przepustnicę naciskająć leko gaz, a obroty zamiast powoli rosnąć np. o 50-100 rpm rosną o 200-300 i stąd mam te szarpania, czyli jakby gdzieś ciągnął za dużo powietrza.

Znowu jak puszczam gaz, gdzie komputer przyzwyczaił się już do pewnej dawki powietrza jadąć np. na 2 biegu np. 2000 obrotów i puszczam nagle gaz, silnik tak 3 razy się przydusza i dopiero obroty opadają, dość gwałtownie, podobno CZUJNIK POŁOŻENIA SPRZĘGŁA za to odpowiada, bo daje sygnał komputerowi, by przytrzymał jeszcze obroty i powoli opuszczał, a nie gwałtownie, stąd zamówiłem ten czujnik i sprawdzę.

Podsumowanie:

Problem z szarpaniem przy dodaniu, puszczeniu gazu oraz falowaniem obrotów mam od 3 lat, non stop jest tak samo, nic nie śmierdzi ze sprzęgła, strzelam, że jak to nie będzie MAP SENSOR lub CZUJNIK POŁOŻENIA SPRZĘGŁA, to jakieś lewe powietrze.

Proszę o porady krok po kroku jak sprawdzić szczelność dolotu, różne metody skuteczne domowymi sposobami.

Nadmieniam, że podmieniałem świece oryginały GM, filtry, listwy DIS 2 magnetti marelli i NGK i ciągle to samo, puszczam 3 razy szarpnie, dodam 3 razy szarpnie, gdy nagle wciskam gaz, to jest taka mikro jakby dziura, że jakby się zadławi najpierw, ale to jest bardzo króćiutkie, ale to też może powodować te szarpnięcie przy dodaniu gazu.

Paliwo leję dobre, dodatki testowałem, czuję, że to będzie jakaś pierdołka jakiś czujnik lub lewe powietrze, ale w ciężko dostepnym miejscu.

Koledzy proszę o Wasze rady, chciałbym w końcu temat zakończyć z tym falowaniem i szarpaniem, bo to jakoś powiązane musi być, mam już tego dość.

Jeżeli ktoś z kolegów ma sondę lambda sprawną pożyczyć na testy byłbym wdzięczny, 4 przewodową, może ona jest powodem, ale wątpię. Jeżeli ktoś jest z niedaleka od Bytomia i chciałbym pomóc mi rozwiązać problem, będę wdzięczny.

Jeździłem autem kolegi, to samo auto, zero objawów jak u mnie, ten sam rocznik itd.

_________________
Zapraszam Wszystkich na moje ogólnotematyczne FORUM pożytecznej i praktycznej wiedzy, nazwa projektu to ForumWiedzy.pl, proszę o wsparcie w rozwoju :):

Forum: http://www.ForumWiedzy.pl - zarejestruj się
YouTube: http://www.youtube.com/user/BogdanLigeza - subskrybuj kanał
FaceBook: https://www.facebook.com/ForumWiedzyPL - polub Nas

Przy okazji - Szczęśliwego Nowego Roku :)


2013-04-09, 08:02
Zobacz profil WWW
 
Polecamy Wam:



2013-04-09, 09:00
Forumowicz
Avatar użytkownika

Imię: Kamil
Silnik: X18XE1
KM: 115
GG: 5963960
Województwo: Mazowieckie
Garaż: Silver Astra Sportive by Kazik - czarne alu str 3:-)
Lokalizacja: okolice Otwocka
Post Re: LEWE POWIETRZE - Szarpanie przy dodawaniu i puszczaniu gazu
sondę lambda możesz sprawdzić miernikiem jakie ma wartości. Jakby była pdanieta sonda to byś miał chcek. Co do lewego powietrza to weź zdejmij rure co idzie od filtra powietrza do przepustnicy i na uruchomionym silniku zatkaj ją ręką. Silnik powinien zgasnąć. Powiem ci że ja w swoim x18xe1 też mam podobny problem ale narazie nie mam funduszy aby coś z tym zrobić. A przepływomierz masz sprawny?

_________________
Serwis telefonów komórkowych i laptopów http://www.dobryserwis.info


2013-04-09, 09:00
Zobacz profil
Forumowicz
Avatar użytkownika

Imię: Bogdan
Silnik: X16XEL
KM: 101
GG: 5472425
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Bytom - Centrum
Post Re: LEWE POWIETRZE - Szarpanie przy dodawaniu i puszczaniu gazu
kazik_87 napisał(a):
sondę lambda możesz sprawdzić miernikiem jakie ma wartości. Jakby była pdanieta sonda to byś miał chcek. Co do lewego powietrza to weź zdejmij rure co idzie od filtra powietrza do przepustnicy i na uruchomionym silniku zatkaj ją ręką. Silnik powinien zgasnąć. Powiem ci że ja w swoim x18xe1 też mam podobny problem ale narazie nie mam funduszy aby coś z tym zrobić. A przepływomierz masz sprawny?


Witaj, dzięki za odpowiedź.

Podaj mi proszę jak sprawdzić sondę lambda, które piny, co i jak, myślę, że grzałka u mnie jest zwalona, bo dziwne jest to, że non stop pisze prze heater os2 - ACTIVE, czyli grzałka non stop włączona, a z tego co wiem, to ona ma tylko dogrzać sonde na zimnym i potem jak spaliny gorące, to już się wyłączyć, mimo wszystko mam multimetr, podaj mi proszę co dokładnie w niej sprawdzić, czy odpiąć wtyczki i rezystancję sprawdzić, czy wpiąć się w przewody któreś, jakie wartości mają być, a jakie oznaczają, że nie jest ok?

Co do pracy sondy na wykresie, to pracuje parabolicznie cos ala 100-900mA non stop i w rytm jej pracy, przez 2,5 minuty auto faluje 500-900 obrotów, potem nagle obroty się stabilizują, coś ala coś nagle zaczęło zczytywać parametry z czegoś hmmm? a przez ten czas 2,5 minut po ustaniu ssania coś nie było zczytywane, stąd te falowania w rytm wykresu sondy lambda. Nagle coś dostanie jakiejś tam temperatury po 2,5 minutach na jalowych obrotach i obroty się stabilizują, dodam, że jak dodam w czasie tych 2,5 minuty gazu tak ponad 3000 obrotow i puszcze, to juz obroty się stabilizują raczej zawsze na te 750 obrotow.

Dodam też, że jak odepnę sondę lambda z wtyczki i odpale zimne auto, to obroty są troszkę wyżej, ale nic nie faluje, stabilniej pracuje auto.

Proszę podaj mi sposób dokładny krok po kroku jak ją sprawdzić sonde i jej grzałkę.
Podaj mi też info jeżeli masz, co to może być, 1 minuta ssania obroty ok 1500 rowno, potem opadaja do 800 i falują przez 2,5 minuty aż nagle się stabilizują, coś jakby silnik czytal wykres lambdy jej odczyty i zgodnie z nimi prez 2,5 minuty pracował silnik, potem coś dostanie temperatury i obroty się stabilizują.

Dodam, że jak ruszę zimne auto i tak faluje i pojadę, to leciuteńkie naciśnięcie gazu, powoduje wzrost obrotów o ok. 400 obrotów, czyli spowoduje szarpnięcie lub też wymuszenie pracy sprzęgłem... Coś jest wtedy bardzo wrażliwe na naciśnięcie pedału gazu.

Dodam, że na komputerze, gdy delikatnie naciskam gaz, to i delikatnie wzrasta procentowo TPS, równo jak naciskam, brak skoków czy coś.

Myślę, czy to lambda lub jakieś lewe powietrze, lub może jakis czujnik na pedale gazu, który wyczuje moje naciśnięcie i daje sygnał jakiemuś komponentowi, by dał dużo paliwa nagle, zamiast płynnie, to samo gdy puszczam pedał gazu, też szarpnięcia z 3, całą budą...


Help.

_________________
Zapraszam Wszystkich na moje ogólnotematyczne FORUM pożytecznej i praktycznej wiedzy, nazwa projektu to ForumWiedzy.pl, proszę o wsparcie w rozwoju :):

Forum: http://www.ForumWiedzy.pl - zarejestruj się
YouTube: http://www.youtube.com/user/BogdanLigeza - subskrybuj kanał
FaceBook: https://www.facebook.com/ForumWiedzyPL - polub Nas

Przy okazji - Szczęśliwego Nowego Roku :)


2013-04-09, 10:33
Zobacz profil WWW
Forumowicz
Avatar użytkownika

Imię: Kamil
Silnik: X18XE1
KM: 115
GG: 5963960
Województwo: Mazowieckie
Garaż: Silver Astra Sportive by Kazik - czarne alu str 3:-)
Lokalizacja: okolice Otwocka
Post Re: LEWE POWIETRZE - Szarpanie przy dodawaniu i puszczaniu gazu
tu masz jak sprawdzić sondę lambda: http://www.astra-g.pl/viewtopic.php?p=78368
Jak po odłączeniu sondy jest dobrze czyli w pierwszej kolejności trzeba to sprawdzić.
Jak masz dostęp do kompa to sprawdź czujnik położenia przepustnicy czy działa prawidłowo.
A egr masz sprawny? u mnie też szarpał po odpuszczeniu gazu (silnik x18xe1). Zaślepiłem egr i się poprawiło.

_________________
Serwis telefonów komórkowych i laptopów http://www.dobryserwis.info


2013-04-09, 11:09
Zobacz profil
Forumowicz
Avatar użytkownika

Imię: Bogdan
Silnik: X16XEL
KM: 101
GG: 5472425
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Bytom - Centrum
Post Re: LEWE POWIETRZE - Szarpanie przy dodawaniu i puszczaniu gazu
kazik_87 napisał(a):
tu masz jak sprawdzić sondę lambda: viewtopic.php?p=78368
Jak po odłączeniu sondy jest dobrze czyli w pierwszej kolejności trzeba to sprawdzić.
Jak masz dostęp do kompa to sprawdź czujnik położenia przepustnicy czy działa prawidłowo.
A egr masz sprawny? u mnie też szarpał po odpuszczeniu gazu (silnik x18xe1). Zaślepiłem egr i się poprawiło.


Nie znalazłem tam opisu jak sprawdzić, ale z różnych wpisów, to u mnie wszystko jest ok, to jest, faluje lambda gora dol od ok. 0,1 do 0,9 gora, dol, gora dol, dam gaz to rosnie i maleje znacznie szybciej, caly czas gora dol, wiec chyba jest sprawna, zastanawia mnie tylko fakt, ze caly czas heater os2 jest active, nawet po dlugiej jezdzie, czyli grzalka non stop wlaczona, a chyba jest tylko do dogrzania i sie powinna wylaczyc.

Sprawdzenie czujnika polozenia przepustnicy, jest jak pamietam 9% i gdy naciskam to rosnie liniowo, zaleznie od nacisku, nie ma skoków, typu naciskam i przeskakuje o iles procent raz wiecej, raz mniej, mysle, ze o to sprawdzenie Ci chodziło?

EGR podmieniałem z 2 aut, moj tez wydaje sie w pelni sprawny, czyszczony, test na komputerze, co 5% suwakiem i sie otwiera, gdy zaslepie to jezdzi szybciej dynamiczniej, ale szarpanie jest jeszcze mocniejsze lub takie samo, zaslepienie, odpiecie nie wplywa na brak szarpania, to nie to, aha bledow zero w aucie, kiedys na starym EGR bylo 1405 czy jakos tak, ale wymienilem egr na oryginalny inny z rozbitka i bledow nie ma, wiec nie zaslepiam, skoro na zaslepionym i odpietej wtyczce nie ma roznicy.

Co innego powoduje te szarpania przy dodawaniu i puszczaniu, tylko co...

_________________
Zapraszam Wszystkich na moje ogólnotematyczne FORUM pożytecznej i praktycznej wiedzy, nazwa projektu to ForumWiedzy.pl, proszę o wsparcie w rozwoju :):

Forum: http://www.ForumWiedzy.pl - zarejestruj się
YouTube: http://www.youtube.com/user/BogdanLigeza - subskrybuj kanał
FaceBook: https://www.facebook.com/ForumWiedzyPL - polub Nas

Przy okazji - Szczęśliwego Nowego Roku :)


2013-04-10, 11:03
Zobacz profil WWW
Forumowicz
Avatar użytkownika

Imię: angel_dark666
Silnik: X20DTL
KM: MAŁO
GG: 4353462
Telefon: fajny
Województwo: Podkarpackie
Garaż: astra by angel_dark666
Lokalizacja: Rzeszow, Styków, Głogów Młp i okolice
Post Re: LEWE POWIETRZE - Szarpanie przy dodawaniu i puszczaniu gazu
moja siostra miala taki problem z corsie wyminiane wszystko i dalej nic, swiece, egr czyszczone wszystko i co i nic. Okazalo sie ze katalizator zapchany.

_________________

Na pozór szczęśliwi
Na pozór normalni
Banalni
Zamknięci w swych klatkach
Stworzonych przez życie
Ślepo udajemy codzienność
A ona krzyczy i krzyczeć nie przestanie
Wierząc, że coś się zmieni
Że ktoś zauważy...


op-com
strojenie anten cb
Tis 2000
Valery+SS1200/ml-145+FD2020+HF747


2013-04-10, 11:06
Zobacz profil
Forumowicz
Avatar użytkownika

Imię: Bogdan
Silnik: X16XEL
KM: 101
GG: 5472425
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Bytom - Centrum
Post Re: LEWE POWIETRZE - Szarpanie przy dodawaniu i puszczaniu gazu
angel_dark666 napisał(a):
moja siostra miala taki problem z corsie wyminiane wszystko i dalej nic, swiece, egr czyszczone wszystko i co i nic. Okazalo sie ze katalizator zapchany.


Wiesz, tylko na logikę zastanawiam się, jak katalizator może tu być powodem, patrz, po puszczeniu gazu nagle, zaczyna szarpać, ale katalizator w tym momencie kompletnie nic nie robi, bo silnik odcina doplyw paliwa/powietrza, auto jedzie swoim pendem. Więc co katalizator może tu poradzić? na moje spojrzenie, brak tu jakiś zależności.

Zapchany kataliator, jeżeli już by był, to miałbym problem z wchodzeniem na obroty, bo niemiałby gdzie spalin wypuścić, a on wkręca się wręcz gwałtownie, aż chyba za bardzo.

Jeżeli możesz, spróbuj wyjaśnić, co miałby katalizator na logikę mieć wspólnego ? opisz też dokładnie co było u siostry?

_________________
Zapraszam Wszystkich na moje ogólnotematyczne FORUM pożytecznej i praktycznej wiedzy, nazwa projektu to ForumWiedzy.pl, proszę o wsparcie w rozwoju :):

Forum: http://www.ForumWiedzy.pl - zarejestruj się
YouTube: http://www.youtube.com/user/BogdanLigeza - subskrybuj kanał
FaceBook: https://www.facebook.com/ForumWiedzyPL - polub Nas

Przy okazji - Szczęśliwego Nowego Roku :)


2013-04-10, 11:12
Zobacz profil WWW
Forumowicz
Avatar użytkownika

Imię: angel_dark666
Silnik: X20DTL
KM: MAŁO
GG: 4353462
Telefon: fajny
Województwo: Podkarpackie
Garaż: astra by angel_dark666
Lokalizacja: Rzeszow, Styków, Głogów Młp i okolice
Post Re: LEWE POWIETRZE - Szarpanie przy dodawaniu i puszczaniu gazu
niw iem jak ci to mam wytlumaczyc ale po wymianie kata wszystko wrocilo do normy.
popatrz tam sobie czy nie spadl ci gdzies od podcisnienia i czy nie jest ktorys uszkodzony bo to tez odgrywa duzo role. Przepatrz czujnik polozenia kata przepustnicy i z tego co sie orientuje jest tam jeszcze jeden czujnik przy przepustnicy regulujacy wolnymi obrotamizaraz przy lince i jej ciegnie do przepustnicy.

_________________

Na pozór szczęśliwi
Na pozór normalni
Banalni
Zamknięci w swych klatkach
Stworzonych przez życie
Ślepo udajemy codzienność
A ona krzyczy i krzyczeć nie przestanie
Wierząc, że coś się zmieni
Że ktoś zauważy...


op-com
strojenie anten cb
Tis 2000
Valery+SS1200/ml-145+FD2020+HF747


2013-04-10, 11:17
Zobacz profil
Forumowicz
Avatar użytkownika

Imię: Bogdan
Silnik: X16XEL
KM: 101
GG: 5472425
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Bytom - Centrum
Post Re: LEWE POWIETRZE - Szarpanie przy dodawaniu i puszczaniu gazu
angel_dark666 napisał(a):
niw iem jak ci to mam wytlumaczyc ale po wymianie kata wszystko wrocilo do normy.
popatrz tam sobie czy nie spadl ci gdzies od podcisnienia i czy nie jest ktorys uszkodzony bo to tez odgrywa duzo role. Przepatrz czujnik polozenia kata przepustnicy i z tego co sie orientuje jest tam jeszcze jeden czujnik przy przepustnicy regulujacy wolnymi obrotamizaraz przy lince i jej ciegnie do przepustnicy.



Sorry, nie rozumiem:

"popatrz tam sobie czy nie spadl ci gdzies od podcisnienia i czy nie jest ktorys uszkodzony " - o czym piszesz, wężykach gumowych ?
"Przepatrz czujnik polozenia kata przepustnicy" znasz jakiś sposob, bo na wykresie na kompie, pracuje idealnie wraz z naciskiem na pedał i puszczanie?

" i z tego co sie orientuje jest tam jeszcze jeden czujnik przy przepustnicy regulujacy wolnymi obrotamizaraz przy lince i jej ciegnie do przepustnicy." mówisz o silniku krokowym, czy czymś innym, bo nie bardzo rozumiem?

_________________
Zapraszam Wszystkich na moje ogólnotematyczne FORUM pożytecznej i praktycznej wiedzy, nazwa projektu to ForumWiedzy.pl, proszę o wsparcie w rozwoju :):

Forum: http://www.ForumWiedzy.pl - zarejestruj się
YouTube: http://www.youtube.com/user/BogdanLigeza - subskrybuj kanał
FaceBook: https://www.facebook.com/ForumWiedzyPL - polub Nas

Przy okazji - Szczęśliwego Nowego Roku :)


2013-04-10, 11:29
Zobacz profil WWW
Forumowicz
Avatar użytkownika

Imię: angel_dark666
Silnik: X20DTL
KM: MAŁO
GG: 4353462
Telefon: fajny
Województwo: Podkarpackie
Garaż: astra by angel_dark666
Lokalizacja: Rzeszow, Styków, Głogów Młp i okolice
Post Re: LEWE POWIETRZE - Szarpanie przy dodawaniu i puszczaniu gazu
tak.
pisze o wezach gumowych ktore ida do przepustnicy bo sa tam takie male, przegladnij czy ktorys niespadl lub nie jest uszkodzony, od serwa, ogolnie uklad podcisnienia.

czujnik polozenia kąta przepustnicy powienin byc po przeciwnej stronie jak lina od gazu, sprawdz czy we wtyczne nie zasniedzialay styki mozesz wykrecic i sprawdzic miernikiem czy rezystancja na tym ustrojstwie zmienia sie liniowo(pewnie jak ktos inny to przeczyta to mnie skrytukuje za ta rede)

"silniczek krokowy" zaobserwuj czy wogole dziala czy reguluje te obroty jak dodajesz gazu
no bo nie wiem co by ci tu innego poradzic na ta dolegliwosc

nie doczytalem ; a przeplywka ok

tak ci powiem takie usterki sa najgorsze bo nie wiadomo co a ty wymieniasz podmieniasz, wydajesz kase na mna samym koncu okazuje sie ze to jakias pierdola jest.
dlatego najlepiej sprawdzac takie pierdoly ktore nawet nie koniecznie musza odzialywacx na prace silnika.

_________________

Na pozór szczęśliwi
Na pozór normalni
Banalni
Zamknięci w swych klatkach
Stworzonych przez życie
Ślepo udajemy codzienność
A ona krzyczy i krzyczeć nie przestanie
Wierząc, że coś się zmieni
Że ktoś zauważy...


op-com
strojenie anten cb
Tis 2000
Valery+SS1200/ml-145+FD2020+HF747


2013-04-10, 11:50
Zobacz profil
Forumowicz
Avatar użytkownika

Imię: Bogdan
Silnik: X16XEL
KM: 101
GG: 5472425
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Bytom - Centrum
Post Re: LEWE POWIETRZE - Szarpanie przy dodawaniu i puszczaniu gazu
angel_dark666 napisał(a):
tak.
pisze o wezach gumowych ktore ida do przepustnicy bo sa tam takie male, przegladnij czy ktorys niespadl lub nie jest uszkodzony, od serwa, ogolnie uklad podcisnienia.

czujnik polozenia kąta przepustnicy powienin byc po przeciwnej stronie jak lina od gazu, sprawdz czy we wtyczne nie zasniedzialay styki mozesz wykrecic i sprawdzic miernikiem czy rezystancja na tym ustrojstwie zmienia sie liniowo(pewnie jak ktos inny to przeczyta to mnie skrytukuje za ta rede)

"silniczek krokowy" zaobserwuj czy wogole dziala czy reguluje te obroty jak dodajesz gazu
no bo nie wiem co by ci tu innego poradzic na ta dolegliwosc

nie doczytalem ; a przeplywka ok

tak ci powiem takie usterki sa najgorsze bo nie wiadomo co a ty wymieniasz podmieniasz, wydajesz kase na mna samym koncu okazuje sie ze to jakias pierdola jest.
dlatego najlepiej sprawdzac takie pierdoly ktore nawet nie koniecznie musza odzialywacx na prace silnika.


Wężyki ok, przepływki ten silnik nie ma tylko map sensor, krokowy nowy, przepustnica blysk, raczej kompletnie co innego, moze gdzies lewe, ale ciezko wykryc, sprubuje z dymem papierosowym wdmuchiwanym w układ, albo ten czujnik pedału sprzęgła, ew. za mocno naciągnięta linka i podczas ruchu silnika, sie sama naciaga minimalnie i komputer reaguje na to. duzo do sprawdzenia, chodz juz bardzo duzo sprawdzilem. A wyjdzie pewnie jakaś pierdoła, ale na pewno napisze na forum co to było.

_________________
Zapraszam Wszystkich na moje ogólnotematyczne FORUM pożytecznej i praktycznej wiedzy, nazwa projektu to ForumWiedzy.pl, proszę o wsparcie w rozwoju :):

Forum: http://www.ForumWiedzy.pl - zarejestruj się
YouTube: http://www.youtube.com/user/BogdanLigeza - subskrybuj kanał
FaceBook: https://www.facebook.com/ForumWiedzyPL - polub Nas

Przy okazji - Szczęśliwego Nowego Roku :)


2013-04-10, 13:31
Zobacz profil WWW
Forumowicz
Avatar użytkownika

Imię: angel_dark666
Silnik: X20DTL
KM: MAŁO
GG: 4353462
Telefon: fajny
Województwo: Podkarpackie
Garaż: astra by angel_dark666
Lokalizacja: Rzeszow, Styków, Głogów Młp i okolice
Post Re: LEWE POWIETRZE - Szarpanie przy dodawaniu i puszczaniu gazu
no wlasnie o to chodzi czasem to mala nieznaczaca pierdolka
nie wiem co ci tu moge jeszcze poradzic .

_________________

Na pozór szczęśliwi
Na pozór normalni
Banalni
Zamknięci w swych klatkach
Stworzonych przez życie
Ślepo udajemy codzienność
A ona krzyczy i krzyczeć nie przestanie
Wierząc, że coś się zmieni
Że ktoś zauważy...


op-com
strojenie anten cb
Tis 2000
Valery+SS1200/ml-145+FD2020+HF747


2013-04-10, 14:00
Zobacz profil
Forumowicz
Avatar użytkownika

Imię: Bogdan
Silnik: X16XEL
KM: 101
GG: 5472425
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Bytom - Centrum
Post Re: LEWE POWIETRZE - Szarpanie przy dodawaniu i puszczaniu gazu
masz Ty lub ktokowiel sposób na szukanie lewego powietrza ? taki skuteczny i dający sie wykonac samemu ???

_________________
Zapraszam Wszystkich na moje ogólnotematyczne FORUM pożytecznej i praktycznej wiedzy, nazwa projektu to ForumWiedzy.pl, proszę o wsparcie w rozwoju :):

Forum: http://www.ForumWiedzy.pl - zarejestruj się
YouTube: http://www.youtube.com/user/BogdanLigeza - subskrybuj kanał
FaceBook: https://www.facebook.com/ForumWiedzyPL - polub Nas

Przy okazji - Szczęśliwego Nowego Roku :)


2013-04-10, 14:59
Zobacz profil WWW
Forumowicz
Avatar użytkownika

Imię: angel_dark666
Silnik: X20DTL
KM: MAŁO
GG: 4353462
Telefon: fajny
Województwo: Podkarpackie
Garaż: astra by angel_dark666
Lokalizacja: Rzeszow, Styków, Głogów Młp i okolice
Post Re: LEWE POWIETRZE - Szarpanie przy dodawaniu i puszczaniu gazu
najlepiej wyciag caly dolot zatkaj od strony przepustnicy i wdmuchaj tam jakis dym, z papierosa czy inny i lepeij by bylo pod cisnieniem zeby bylo widac gdzie wylatuje.

_________________

Na pozór szczęśliwi
Na pozór normalni
Banalni
Zamknięci w swych klatkach
Stworzonych przez życie
Ślepo udajemy codzienność
A ona krzyczy i krzyczeć nie przestanie
Wierząc, że coś się zmieni
Że ktoś zauważy...


op-com
strojenie anten cb
Tis 2000
Valery+SS1200/ml-145+FD2020+HF747


2013-04-10, 15:05
Zobacz profil
Forumowicz
Avatar użytkownika

Imię: Bogdan
Silnik: X16XEL
KM: 101
GG: 5472425
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Bytom - Centrum
Post Re: LEWE POWIETRZE - Szarpanie przy dodawaniu i puszczaniu gazu
Witam,

jestem po kilku testach:

podmiana MAP SENSORA, zero różnicy, jak szarpał, tak szarpie skokowo przy dodawaniu i puszczaniu gazu.

Po odpięciu Sondy lambda, dalej szarpie
Po dodatkowo odpięciu EGR nie szarpie skokowo przy gwałtownym naciśnięciu, ale raz i ciągnie,
Po podpięciu lambdy i odpiętym EGR tak samo, mniej szarpie przy puszczeniu gazu, a jak dodam gaz, to szarpnie raz i ciągnie, ale raz i delikatniej, niż z wpiętym EGR.

Wychodzi na to, że EGR jest powodem szarpania, teraz na dowolnym biegu, gdy EGR jest odpięty, a gwałtownie dodam gazu, to tak lekko szarpnie i ciągnie, no nawet powiem, że jest ogień, szybko przyspiesza.

Co do czujnika położenia pedału sprzęgła, to w miejscu gdzie ma być taki czujnik, to ja mam puste miejsce, gdzie mogę wsadzić czujnik, ale nigdzie nie ma wtyczki, w ogóle jej nigdzie nie ma.

Zatem wychodzi na to, ze w aucie bez tempomatu (astra g 1.6 16v xel), takiego czujnika nie ma i nie ma go do czego podpiąć :), zatem testu z czujnikiem zrobić nie mogę.

Tak więc wychodzi na to, że mam problem z EGR, polegający na tym, że jak jest wpięta wtyczka, to gdy naciskam gaz, to szarpie skokowo z 3 razy i dopiero przyspiesza, a gdy odpięta wtyczka, to gdy wciskam gaz to szarpnie raz, słabiej i ciągnie, mocniej przyspiesza.

Ale coś jeszcze jest powodem tego, że jednak jest to szarpnięcie, powoli przekonuję się, że to lewe powietrze jednak gdzieś ciągnie, stąd te szarpnięcie, bo za dużo powietrza się dostaje.

Spróbuję jeszcze z zatkaniem przez zaklejenie łapy powietrza z przodu taśmą, tak by mnie ciągnął, przez to będzie miał mniej powietrza i będzie mógł ciągnąć przez ew. dziurę, lewe powietrze, zrówna się i nie powinno szarpać, to będzie jednoznacznie świadczyć o tym, że gdzieś lewe powietrze ciągnie i trzeba szukać.

To na tyle z mojego sprawdzania dziś. MAP SENSOR i CZUJNIK MOGĘ ZWRÓCIĆ, bo nic mi nie pomogą.

Czy ktoś ma taki czujnik położenia pedału sprzęgła, tam gdzie nie ma tempomatu?

_________________
Zapraszam Wszystkich na moje ogólnotematyczne FORUM pożytecznej i praktycznej wiedzy, nazwa projektu to ForumWiedzy.pl, proszę o wsparcie w rozwoju :):

Forum: http://www.ForumWiedzy.pl - zarejestruj się
YouTube: http://www.youtube.com/user/BogdanLigeza - subskrybuj kanał
FaceBook: https://www.facebook.com/ForumWiedzyPL - polub Nas

Przy okazji - Szczęśliwego Nowego Roku :)


2013-04-10, 21:21
Zobacz profil WWW
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w temacie   [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Garu, VectorOPC i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000- 2002, 2005, 2007 phpBB Group.


Czasopismo internetowe dla kobiet

[ Time : 0.111s | 27 Queries | GZIP : On ]