Teraz jest 2017-01-22, 00:37


CZARNY TRAKTOR w wersji KOMBI

[TYLKO ASTRA-G]

Moderator: wawrzula

  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

AlphaFTN

Klubowicz

CZARNY TRAKTOR w wersji KOMBI

Post2013-01-25, 00:15

Witam wszystkich serdecznie w swoim garażu! :)

Na forum jestem już jakiś czas, początkowo nie planowałem zakładania tego tematu, jednak w końcu zmieniłem zdanie - będzie to forma dokumentacji, jak przebiegała (i ciągle przebiega) moja przygoda z Astrą G :) Autko zakupiłem w czerwcu 2011. Było to tuż przed urodzeniem się potomka, tak więc poszukiwaną opcją było kombi (wszelkie wózki, bujaczki i inne graty co by nie gadać trochę miejsca zajmują - kto ma, ten wie :) ). Początkowo miał być to diesel 2.0 101KM, natomiast skończyło się na wersji słabszej (82KM). Jest to moje pierwsze auto, kupione takie, a nie inne, gdybym teraz był mądrzejszy o informacje z forum, których wcześniej nie miałem zapewne wybrałbym inaczej (być może inny silnik, być większą uwagę zwróciłbym na pewne szczegóły, wyposażenie, itp). Ale cóż - jeżdżę tym co jest i zapewne jeszcze trochę pojeżdżę, bo autko mi się wkręciło i lubię z nim conieco przymodzić, jak widać w mini historii auta poniżej :)

Obrazek

KRÓTKI OPIS AUTA:

Silnik: diesel 2.0 (X20DTL, 82KM)
Rok produkcji: 2000
Nadwozie: kombi
Wersja: 2000 EDITION
Lakier: czarny metalik (298 Mitternachtsschwarz / Midnight Black)
Przebieg w momencie zakupu: ok. 187000 km (06.2011), obecnie: ok. 198000 km (01.2013)

Wyposażenie fabryczne:

- klimatyzacja manualna
- tempomat
- elektryczne szyby przód
- elektryczne lusterka (podgrzewane)
- ABS
- kierownica wielofunkcyjna (ze sterowaniem radia)
- radio ccr600 ze zmieniarką w schowku
- centralny zamek


Auto miało być użytkowane jako narzędzie do jazdy (tak jak młotek służy do wbijania gwoździ), niestety przez forum pojawiało się coraz więcej pomysłów na modyfikacje i coraz więcej pieniędzy było wydawanych na zupełnie niepotrzebne nikomu rzeczy - mody ;)

WYKONANE MODYFIKACJE:

- montaż intercoolera i orurowania
- chip tuning (obecnie mamy nieco ponad 97KM)
- montaż aluramek do licznika oraz na pokrętła nawiewów
- zmiana całego podświetlenia wewnętrznego z "żarówkowego" na czerwone
- dalsze zabawy z licznikiem (wskazówki z Mondeo MK3, ringi black/chrom, tarcze z NJoy podświetlone na biało paskami LED, doświetlenie wskazówek na czerwono diodami 3mm, kontrolka włączonych świateł)
- montaż spryskiwaczy mgłowych z Insigni
- zmiana podświetlenia w lampkach podsufitki i schowku na ledowe (biały zimny)
- konsola środkowa pomalowana w czarny połysk
- montaż komputera pokładowego w języku polskim (od Davida z Czech)
- montaż manetki z płynną regulacją wycieraczek z Omegi
- montaż skórzanej kierownicy z "bicepsami" (oryginał z wersji OPC Turbo)
- zmiana lewarka zmiany biegów oraz ręcznego na sprzęt z Astry H
- zakup dywaników welurowych na wiosnę/lato
- ciemne kierunkowskazy przód (Dectane)
- ciemne lampy przód (oryginały Hella Magic Colors z ciemnym odbłyśnikiem)
- ciemne lampy tył (wersja OPC, oryginały GM/SWF)
- montaż okrągłych świateł dziennych zamiast wcześniej planowanych halogenów
- zmiana podświetlenia tablicy rejestracyjnej na ledowe (biały ciepły)
- doświetlenie bagażnika pod kotarą modułami led-flux (biały zimny)
- montaż modułu do domykania szyb z pilota przy zamykaniu centralnego zamka
- zmiana oryginalnego grilla na oryginał Irmschera z logo
- pomalowanie zacisków hamulcowych na czerwono
- wymiana tapicerki na półskóry z Vectry B SRI
- polakierowanie listew i klamek w kolor nadwozia, odnowienie plastików progowych
- polakierowanie i doklejenie spoilera na tylną klapę (replika lotki OPC)
- wymiana osłony pokrywy zaworów na wersję z Saaba 2.2TiD (ładniej wygłusza)
- dołożenie oryginalnej dokładki OPC1 pod zderzak przedni
- wymiana kompletu sprężyn na obniżające nówki Vogtland (-35/-35)
- wymiana amortyzatorów na nówki MTS technik o skróconym skoku
- wymiana felg na oryginalne Oplowskie 17'' z Astry 2.0 Turbo
- dołożenie dystansu 10mm na tylną oś
- wymiana lusterka wstecznego na fotochromatyczne z Vectry C

PLANY NA PRZYSZŁOŚĆ:

- ew. dołożenie ładniejszej końcówki wydechu
- ew. demontaż haka...
- dbanie na bieżąco o dobry stan techniczny i blacharkę...

Czego raczej nie będzie? Nie będzie 17", nie będzie 18", nie będzie gwintów, nie będzie "szeroko i nisko". Jeżdżę po takich okolicach, że musi być po ludzku. Nie będę wnerwiał siebie i innych ;) Autko ma raczej charakter spokojnego dupowozu i tak pozostanie :)

EDIT: A jednak wpadły felgi 17" i niższe zawieszenie - wygląda przyzwoicie i ciągle da się jeździć :) Pewne rzeczy trzeba sprawdzić empirycznie :ok:

ZDJĘCIA Z RÓŻNYCH AKCJI:

Montaż intercoolera i chip tuning:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

W przypadku tego silniczka są to zabiegi na plus - niestety w serii nie jest on zbyt żwawy (zwłaszcza jeśli weźmiemy budę kombi)... Obecnie autko w użytkowym zakresie obrotów porusza się już całkiem sprawnie i do wyprzedzenia tira nie potrzeba pasa startowego ;)

Montaż intercoolera i orurowania przebiegał jak widać na zdjęciach w dwóch etapach - pierwszy "na sztukę", z rurkami jakie były pod ręką oraz podciętą oryginalną osłoną. No i drugi - już porządniejszy, z rurą z kwasówki, silikonowymi kolankami. Po spasowaniu całości na wierzch trafiła nieco zmodzona osłona z Saaba 2.2 TiD, która ładniej przykrywa pokrywę zaworów oraz lepiej wytłumia jej pracę (od spodu osłony jest nieco pianki wygłuszającej).

Modyfikacje licznika:

Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek

Aluramki na licznik i pokrętła nawiewów to były pierwsze mody, jakie zostały wykonane pod wpływem forum. Potem do licznika dołożyłem wskazówki z Modeo Mk3. Dalej w ruch poszło podświetlenie całości diodami w oprawkach r5/t5, ale efekt nie był zadowalający. Skończyło się na tarczach podświetlonych paskami LED, doświetleniu wskazówek czerwonymi diodami, tarcze zmieniłem na NJoy'owe, a aluramki zostały zastąpione oryginalnymi ringami black/chrom. Po setnym rozłożeniu licznika całość wreszcie wygląda tak, jak powinno być od razu ;)

Zmiana podświetlenia wewnętrznego z "żarówkowego" na czerwone:

Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek

To już były momentami grubsze modyfikacje, jednak efekt końcowy jest bardzo zadowalający i bardzo ożywił wnętrze w stosunku do serii :)

Montaż kierownicy skórzanej w miejsce "plastikowej":

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Najpierw zamontowana została w Astrolocie kierownica obszyta skórą perforowaną, jednak po jakimś czasie w jej miejsce wleciała kiera z OPC Turbo (z bicepsami) :)

Montaż komputera pokładowego od Davida z Czech + manetka z płynną regulacją wycieraczek:

Obrazek Obrazek Obrazek

Zamontowałem sobie komputer od Davida z Czech w wersji pod TID - polecam, jest on ciekawą, tańszą od MIDa alternatywą. Komputerek jest w wersji polskiej, podłącza się go pod oryginalny wyświetlacz. Główne zalety to pełna konfiguracja przez użytkownika oraz fakt, że w TID nie przepalają się linie i nie potrzeba kłopotliwych i kosztownych regeneracji. Do kompletu wleciała manetka do sterowania kompem, ale w wersji z Omegi - z płynną regulacją szybkości działania wycieraczek na pierwszym biegu, co znakomicie sprawdza się we wszelkiego rodzaju "mżawkach".

Montaż lewarka zmiany biegów i dźwigni hamulca ręcznego z Astry H:

Obrazek Obrazek Obrazek

Zmiana na plus jeśli chodzi o estetykę, mieszki i chromy. Może nie wszystkim się podoba, ale ja sprawdziłem wcześniej jak to wygląda i musiałem mieć ten zestaw u siebie. W tzw. "międzyczasie" konsola pomalowała się w czarny połysk, a do środka wleciały welurowe dywaniki i to na chwilę obecną zamyka modyfikacje wnętrza na jakiś czas :)

Montaż okrągłych świateł DRL w miejscu na halogeny + ciemne lampy przód + grill Irmscher look:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Początkowo planowałem zamontować ori halogeny, jednak zmieniła się koncepcja i przy pomocy szwagrów zamontowałem w ich miejsce okrągłe światła do jazdy dziennej. Dla mnie jest to mod bardziej praktyczny i lepszy wizualnie, ale to oczywiście kwestia gustu. Chętni mogą obejrzeć więcej szczegółów z akcji w MANUALU. Do tego na przedzie pojawiły się ciemne lampki (Depo) oraz grill (Irmscher look FK), które na razie zakończyły temat frontu :)

Zakupy zima 2012/2013 i ich montaż wiosna 2013:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Zimą udało zakupić się trochę nowych gratów - felgi 16'' z Bertony wraz z oponami, oryginalny grill Irmscher z samochodzikiem. Ponadto okazyjnie upolowałem mały rarytas - tylne lampy z wersji OPC. Wraz z poprawą pogody graty zostały zamontowane, a Astra wygląda jak na zdjęciach powyżej :)

Malowanie zacisków:

Obrazek Obrazek Obrazek

Zardzewiałe zaciski zostały pomalowane na czerwony kolor i przestały straszyć ;) Do malowania został użyty czerwony Hammerite, mam nadzieję, że zbyt szybko nie zejdzie.

Wymiana tapicerki na półskóry z Vectry B SRI:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Niespodziewany mod wnętrza :) Wcześniej go nie planowałem, ale został dosyć szybko podpatrzony i wprowadzony w życie. W Astrze nie ma właściwie łatwo dostępnych półskór do kombiaka, a te co można spotkać (wesja z Silver Edition) są z białą alcantarą, czyli stosunkowo mało praktyczne. Pełna skóra też nie wchodziła w grę ze względów praktycznych. Z pomocą przyszły fotele z Vectry B SRI :) Są bez porównania wygodniejsze od seryjnych Astrowych - są kubełkowe, mają regulację odcinka lędźwiowego, regulowane podudzia, regulowane zagłówki, mają kieszenie z tyłu przednich foteli - po prostu niebo a ziemia. Przednie fotele podchodzą plug&play, przekładką tylnej kanapy zajął się tapicer. Mimo, że było trochę kłopotów to ostateczny efekt wynagradza w pełni trud związany z wprowadzaniem projektu w życie. Fotele są dużo wygodniejsze, prezentują się w każdym aspekcie lepiej - mod na plus i polecam go wszystkim, którzy cierpią z powodu jakości taboretów w naszej Astrze :ok: Ostatnie dwie fotki przedstawiają foto sprzed roku oraz po dzisiejszej wymianie.

Naprawa zardzewiałego błotnika tylnego, malowanie klamek i listew bocznych w kolor nadwozia, odnowienie wypłowiałych nakładek progowych, polakierowanie i dołożenie dokładki OPC na tylną klapę:

Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek

Zabawy lakiernicze zaczęły się od naprawy blacharskich (a skończyły się na odrobinie bonusowego malowania)... Zaczęło się od naprawy tylnego nadkola, które żarła ruda. Rdza została wyrżnięta, wspawano reperaturkę i całość została pomalowana i odpowiednio zabezpieczona (z cieniowaniem na sąsiednich drzwiach). Podłoga pod nakładkami na progach również została zabezpieczona antykorozyjnie. Na tylną klapę trafiła dokładka z Astry kombi OPC (replika z laminatu), która urozmaiciła tył auta. Efekt końcowy jest bardzo zadowalający. Gdy auto stało w warsztacie wypłowiałe klamki i listwy zostały wysłane do kolegi tomaszkowy, który je polakierował w kolor nadwozia - wielkie dzięki! Plastik nakładki progowej również został odnowiony - potraktowany opalarką oraz środkiem do konserwacji plastików firmy Sonax. Gdy całość była rozebrana wszelkie profile zamknięte (drzwi, progi) zostały potraktowane konserwacją (fluidolem Novol) aby przedłużyć ich żywotność... Wielkie podziękowania lecą do kolegi Smyk87, który bardzo pomógł przy rozbiórce i składaniu całości do kupy. Akcja zakończyła się pełnym sukcesem :) Zdjęcia na dole pokazują auto przed zabawą z listwami/klamkami/progami oraz po :)

Oklejenie drzwi matą wygłuszającą:

Obrazek Obrazek Obrazek

Przy okazji lakierowania elementów takich jak klamki i listwy drzwi w kolor nadwozia, kiedy wszystko było rozebrane (wymagał tego demontaż klamek) do głowy wpadł mi też pomysł z wywaleniem sponiewieranej oryginalnej folii zabezpieczającej drzwi i zastąpienie jej matą wygłuszającą. Po małych konsultacjach została do celu użyta mata butylowa z aluminiowym płaszczem STP SILVER. Powyżej kilka zdjęć z prac (w tym miejscu jeszcze raz wielkie dzięki kolegom z klubu - Smyk87 oraz Grzesiek_TIMON za ładnych kilka roboczogodzin spędzonych na klejeniu całości!) :ok:

Fotosesja - 30.08.2013:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek

Dzięki uprzejmości kolegi wisniowy85 była okazja spotkać się wieczorem i pstryknąć kilka zdjęć w ciekawej scenerii dobrym aparatem. Fotograf z wizją + dobry aparat = sukces! :) Mi się zdjęcia bardzo podobają - a Wam?

Fotosesja - 19.07.2014:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

I jeszcze raz sesja by wisniowy85! Minął roczek, auto się nieco zmieniło i to już mniej więcej etap końcowy modyfikacji :)

Aktualne zdjęcia auta:

Obrazek
Obrazek

I tak już mniej więcej zostanie... :)

Serdecznie zapraszam do wyrażania wszelkich opinii, komentarzy i propozycji! Konstruktywna krytyka również mile widziana :)
Ostatnio edytowano 2014-11-22, 22:58 przez AlphaFTN, łącznie edytowano 58 razy
Offline
Avatar użytkownika

SADEK

Klubowicz

  • Posty: 4639
  • Dołączył(a): 2011-08-29, 08:34
  • Lokalizacja: Radom
  • Imię: Konrad
  • Silnik: X16SZR
  • KM: powinno byc 75km
  • Telefon: 792377511
  • Województwo: Świętokrzyskie
  • Garaż: SADKOWÓZ - mała stłuczka tym razem AG :(

Re: CZARNY TRAKTOR w wersji KOMBI

Post2013-01-25, 00:28

no panie nareszcie:-D

Oby tak dalej

Ale malowanie progow bym sobie odpuscil:P
Offline

Maćko

Klubowicz

Re: CZARNY TRAKTOR w wersji KOMBI

Post2013-01-25, 00:56

Ale żeś się rozpisał. ;)
Garaż założony z dbałością o każdy szczegół. :ok:
Offline
Avatar użytkownika

ŚwiętyG-no

Forumowicz

  • Posty: 2226
  • Dołączył(a): 2012-08-30, 20:56
  • Lokalizacja: Gniezno/Konin
  • Imię: Patryk
  • Silnik: Z17DTL
  • KM: 80 / 175Nm
  • Województwo: Wielkopolskie

Re: CZARNY TRAKTOR w wersji KOMBI

Post2013-01-25, 08:08

Fajna Astra. Najbardziej podobają mi się zegary :ok:
Offline
Avatar użytkownika

rocket_pl

Forumowicz

Re: CZARNY TRAKTOR w wersji KOMBI

Post2013-01-25, 08:24

Piknie piknie :)
Offline
Avatar użytkownika

AlphaFTN

Klubowicz

Re: CZARNY TRAKTOR w wersji KOMBI

Post2013-01-25, 09:07

SADEK napisał(a):Oby tak dalej

Ale malowanie progow bym sobie odpuscil:P

Sadku - ale WHY? :) Obecnie odkładam troszkę monet na zabawy lakiernicze (nadkole, lotka srotka pierdziotka) i trochę powiem szczerze męczą mnie już te wyblakłe plastiki - nie wiem jak one są robione, ale w porównaniu np. z nakładkami na vagach szwagrów z podobnych roczników prezentują się słabo - u nich te plastiki są w miarę jednolite, natomiast na te Astrowe są nie dość, że sporo jaśniejsze to do tego plamiaste :) Dodam, że chłopaki wcale nie tańczą dookoła swoich aut z czernidłami ;) A patrząc dajmy na to na Bertonkę (gdzie całość jest w kolorze nadwozia) to prezentuje się to o wiele lepiej niż u mnie - proszę bardzo pierwsza z brzegu forumowa kolegi Miked:
Obrazek
Tak więc zobaczymy, czasu jeszcze jest trochę, ale korci mnie, żeby wszystko polakierować i będzie święty spokój ;)

Maćko napisał(a):Ale żeś się rozpisał. ;)
Garaż założony z dbałością o każdy szczegół. :ok:

E tam rozpisał - długo nie zakładałem garażu, to się nazbierało, hehe ;)

ŚwiętyG-no napisał(a):Fajna Astra. Najbardziej podobają mi się zegary :ok:

Dzięki, zegary były rozbierane 100 razy ale mam taki plan, żeby już do nich w miarę możliwości nie zaglądać :)

rocket_pl napisał(a):Piknie piknie :)

Piknych to jest wiele aut forumowych, do których moje nie ma nijak startu. Ale na wiosnę jak się uda zrealizować trochę planów powinno być choć troszkę lepiej :)
Offline
Avatar użytkownika

ŚwiętyG-no

Forumowicz

  • Posty: 2226
  • Dołączył(a): 2012-08-30, 20:56
  • Lokalizacja: Gniezno/Konin
  • Imię: Patryk
  • Silnik: Z17DTL
  • KM: 80 / 175Nm
  • Województwo: Wielkopolskie

Re: CZARNY TRAKTOR w wersji KOMBI

Post2013-01-25, 09:18

Do swojego licznika zaglądałem 3 razy i po tych 3 razach mam już dość. Mam nadzieję, że już więcej nie będę musiał tego robić :[
Online
Avatar użytkownika

kraja

Klubowicz

Re: CZARNY TRAKTOR w wersji KOMBI

Post2013-01-25, 09:54

Proszę kto założył garaż :) Twoja Astra spodobała mi się od pierwszego wejrzenia ;) Lubie czarne kolory a uroku jej dodawały felgi z mniejszym ET. A teraz jest coraz lepiej- lampki, grill, dzienne itd. Jak zrobisz jej małe malowanko i założysz lotkę to będzie jeszcze lepiej wyglądała ;)
Następna strona



Powrót do Garaże Klubowiczów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości