Teraz jest 2017-12-13, 06:33


Diesel: DTL, DTI, DTH - zamulony, słaby

  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Miniek

Forumowicz

  • Posty: 888
  • Dołączył(a): 2010-09-10, 11:38
  • Imię: MICHAŁ
  • Silnik: X20DTH
  • KM: sto jeden
  • GG: 8873103
  • Telefon: SE
  • Województwo: Lubelskie

Re: Diesel: DTL, DTI, DTH - zamulony, słaby

Post2017-04-21, 12:01

Czy można na testy jakoś odłaczyć EZ od klap?Chodzi mi na chwilę pominąć go.Ten od turbo bym ominął podłączając przewód bezpośrednio pod gruszkę turbiny.Został by mi EGR.2 bym miał na czas testów z głowy.
Zamieniane na przemian te Ez i każy z nich na miejscu przy turbo zaciąga sztangę do końca.Wcale jakby nie dostaje sygnały w miejscu EZ klapek.Każde przymulenie a wskazówka ani drgnie.
Offline
Avatar użytkownika

Dziadek13

Początkujący

  • Posty: 694
  • Dołączył(a): 2011-12-18, 19:27
  • Lokalizacja: Mysłowice
  • Imię: Jorg
  • Silnik: X20DTL
  • KM: 82KM
  • Województwo: Śląskie
  • Wiek: Słuszny

Re: Diesel: DTL, DTI, DTH - zamulony, słaby

Post2017-04-21, 19:06

Sprawdź czystość czujnika doładowania no i ciekawe jak wygląda dolot bo to wszystko ma istotny wpływ na działanie klapek.
Najlepiej sprawdzić ruszając z drugiego biegu powinien zadziałać siłownik klapek.
Pominąć zawsze możesz i wtedy będziesz wiedział że siłownik klapek działa,tak samo możesz zatkać palcem dolny filterek i wtedy może zaciągnąć siłownik klapek.
Offline
Avatar użytkownika

Miniek

Forumowicz

  • Posty: 888
  • Dołączył(a): 2010-09-10, 11:38
  • Imię: MICHAŁ
  • Silnik: X20DTH
  • KM: sto jeden
  • GG: 8873103
  • Telefon: SE
  • Województwo: Lubelskie

Re: Diesel: DTL, DTI, DTH - zamulony, słaby

Post2017-04-21, 19:40

Czujnik niedawno czyściłem.U mnie nie jest on zbytnio zabrudzony z racji małego przebiegu.Dziś trochę podziałałem z tym podciśnieniem.Odłączałem klapy,Podłaczałem na krótko przewody do gruszki od turbo.Jedynie co mi właśnie nie daje zrozumieć to działanie tych klap.I próbowałem przydusić silnik i ruszanie z dwójki niestety wskazówka wakuometru nie drgnie.EZ też zamieniałem miejscami.Wcale jakby EZ nie dostawał sygnału.Przy zatkaniu dolnego króćca EZ klapki się zamykają. Sprawdzałem szczelność gruszki klapek i tu jest też wszystko ok.Nie wiem co jest grane.
Dziadek13 Czy ty przeprowadzałeś taki test z podpiętym wakuometrem i jazda próbna?Chodzi o klapy wirowe.Chętnie bym zobaczył taki filmik i jak zachowanie poprawne tego EZ. :zalamany:
Forum Astra-H.pl
Offline
Avatar użytkownika

Dziadek13

Początkujący

  • Posty: 694
  • Dołączył(a): 2011-12-18, 19:27
  • Lokalizacja: Mysłowice
  • Imię: Jorg
  • Silnik: X20DTL
  • KM: 82KM
  • Województwo: Śląskie
  • Wiek: Słuszny

Re: Diesel: DTL, DTI, DTH - zamulony, słaby

Post2017-04-21, 20:13

Nie kręciłem filmu podczas testów.
Może sprawdź ecu czy widzi ez klap po prostu odłącz wtyczke i powinien wywalić błąd.
Offline
Avatar użytkownika

wesol

Forumowicz

  • Posty: 4329
  • Dołączył(a): 2008-05-05, 22:03
  • Lokalizacja: Goleniów

Re: Diesel: DTL, DTI, DTH - zamulony, słaby

Post2017-04-22, 13:12

Tak wywali blad ale chyba nie powinno to zmulic auta. Czyli nie wplywa na moc i jazde autem. Ale reki nie dam uciac bo dawno temu robilem eksperymenty z tym.
Offline
Avatar użytkownika

Miniek

Forumowicz

  • Posty: 888
  • Dołączył(a): 2010-09-10, 11:38
  • Imię: MICHAŁ
  • Silnik: X20DTH
  • KM: sto jeden
  • GG: 8873103
  • Telefon: SE
  • Województwo: Lubelskie

Re: Diesel: DTL, DTI, DTH - zamulony, słaby

Post2017-04-22, 15:49

Tak kiedyś odpinałem wtyczkę i błąd zaraz wyskakuje.
Offline
Avatar użytkownika

Dziadek13

Początkujący

  • Posty: 694
  • Dołączył(a): 2011-12-18, 19:27
  • Lokalizacja: Mysłowice
  • Imię: Jorg
  • Silnik: X20DTL
  • KM: 82KM
  • Województwo: Śląskie
  • Wiek: Słuszny

Re: Diesel: DTL, DTI, DTH - zamulony, słaby

Post2017-04-22, 18:30

No to widzi ez klapek czyli wszystko dobre, wygląda na nieszczelność z wyjścia ez na klapki (sprawdzić siłownik) lub nie drożność do wakumetra z tąd brak wskazań na wakumetrze.
Offline
Avatar użytkownika

Miniek

Forumowicz

  • Posty: 888
  • Dołączył(a): 2010-09-10, 11:38
  • Imię: MICHAŁ
  • Silnik: X20DTH
  • KM: sto jeden
  • GG: 8873103
  • Telefon: SE
  • Województwo: Lubelskie

Re: Diesel: DTL, DTI, DTH - zamulony, słaby

Post2017-04-23, 10:29

Wakuometr sprawdzany tzn. w jedną stronę (test podczas jazdy) podpiety po EZ EGR-a i wszystko działa.Spowrotem do EZ klap i cały czas wskazówka na 0.EZ zamieniane nić nie zmienia się.EZ raczej nie przepuszcza bo na innym miejscu działa prawidłowo.Siłownik klapek sprawdzony po zaciągnięciu nie opada.Zatkany także dolny króciec przy EZ klap i też ładnie siłownik się zaciąga.Także wygląda ok.
Dziadek13Wszystkiego Najlepszego. :urodziny: :urodziny:
Poprzednia stronaNastępna strona