Teraz jest 2017-04-29, 02:31


[ON] Brak mocy w 2. DTI

  • Autor
  • Wiadomość
Offline

alienPL

  • Posty: 5
  • Dołączył(a): 2009-08-16, 22:28
  • Lokalizacja: olsztyn

[ON] Brak mocy w 2. DTI

Post2009-08-16, 22:42

Moj problem w astrze 2.0 dti z 99r dotyczy mianowicie tego ze brakuje mocy. Jakby sie turbina nie włączała. Tzn, zapalala się najpierw żółta kontrolka ----chyba check sie nazywa- gdy przekraczalem 3tys obrotów na 3 biegu, i musialem wylaczyc silnik zeby blad zniknol. Rozebralem taki czyjnik klap czegos tak po prawej stronie od EGR taki okragły czarny , i w środku mial full oleju i ta gumka była pofałdowana, gdy wyczyścilem to ustapił błąd na kilka godzin.
Wiec Pojechalem do mechanika i podlaczyl pod komputer i się okazało ze jest uszkodzony tzw, selenoid przepustnicy spalin, i zamienil mi miejscami ten czujnik z selenoidem regulacji EGR. przez 2tyg bylo ok i teraz znowu jest to samo a nawet gorzej gdyż od 1tys obr włacza sie check. pozniej przy 2.5tys obr znika ale samochod nie ciagnie.
Poza tym w tych przewodzikach od czujników EGR i selenoid i tego czarnego klap cos tam- te przewody sa cały czas zaolejone.
Mam wyjazd w srode i nie da sie jeżdzic. czytałem tematy na forum ale nikt nie mial dodatkowego problemu z zaolejonymi przewodami.
Co robic?
Prosze o pomoc bo mechanicy nie potrafia tego zlikwidowac. Co z tego ze kupie nowe czujniki jak moze ten olej je psuje??Nie wiem...
aha- i teraz wogole turbiny nie słychac......
Offline
Avatar użytkownika

Sopel

Forumowicz

  • Posty: 255
  • Dołączył(a): 2009-06-09, 10:46
  • Lokalizacja: STARGARD SZCZ

Post2009-08-16, 23:14

Może turbina na wykończeniu? a w filtrze paliwa nie zbiera się olej? i w dolocie tez
Offline

Ice

VIP

  • Posty: 1236
  • Dołączył(a): 2008-05-02, 10:58
  • Imię: Ice
  • Silnik: X20DTL
  • Województwo: Śląskie

Post2009-08-17, 09:37

alienPL, ja miałem problem z olejem w przewodach skonczyło sie na wymianie turbiny :( ale na poczatku jak wyczysciłem wszystkie przewody, egr, zawory przez poł roku było ok wiec wyczyśc wszystko i na jakis czas będziesz miał ok :)
Offline

alienPL

  • Posty: 5
  • Dołączył(a): 2009-08-16, 22:28
  • Lokalizacja: olsztyn

Post2009-08-17, 12:39

tzn, dzis zdjolem kolektor z EGR-em i wszystko Usyfione na maxa, wiec do wyczyszczenia.

Z tym olejem mechanik mi powiedział dzis ze Vacu Pompa siada. Co o tym myslicie???
a ten zawor klap cos tam co jest po prawej stronie od EGR to chyba wymienie bo ktos sie wczesniej dobieral to polamal obudowe. I do EGR tez musial sie chyba dobierac bo na silikon jakis skleil.
Offline
Avatar użytkownika

Sopel

Forumowicz

  • Posty: 255
  • Dołączył(a): 2009-06-09, 10:46
  • Lokalizacja: STARGARD SZCZ

Post2009-08-17, 15:58

alienPL napisał(a):I do EGR tez musial sie chyba dobierac bo na silikon jakis skleil.

jak to skleil na silikom? :zdziwko:
alienPL napisał(a):Z tym olejem mechanik mi powiedział dzis ze Vacu Pompa siada.

alienPL, jesli vacu pompa sie sypie to są taż inne obiawy. masz słabe chamulce? tzn gdy kilka razy nacisniesz podczes jazdy b.słabo hamuje ?
a ten spadek mocy może być spowodowany i raczej napewno jest tym zaworkiem od podcisnienia
alienPL napisał(a):a ten zawor klap cos tam co jest po prawej stronie od EGR to chyba wymienie bo ktos sie wczesniej dobieral to polamal obudowe

prawdopodobnie ktos go juz czyscil
alienPL napisał(a):dzis zdjolem kolektor z EGR-em i wszystko Usyfione na maxa, wiec do wyczyszczenia.

we wszystkich astach w których nie było to czyszczone jest syf.Ja też niedawno czyśiłem :kwasny:
Offline

alienPL

  • Posty: 5
  • Dołączył(a): 2009-08-16, 22:28
  • Lokalizacja: olsztyn

Post2009-08-17, 22:24

a wiec, po dzisiejszym dniu- wyczyscilem kolektor i podstawe kolektora i zmienilem te dwie uszczelki, oczyscilem EGR i zmienilem ten zawór od podcisnienia jak sie nie myle tak sie nazywa?? ten po prawej stronie kolo EGR. heh
następnie przeczyscilem przewody co byl w nich olej.
Odkreciłem rurę co idzie od turbo do Intercoolera i w środku jest cała w oleju.....??!!
podłaczylem samochod pod kompa i wykazało błąd EGR. Usunełem błąd i nie pokazuje sie narazie-mogl sie blad pojawic bo bylo wszytsko brudne zanim oczyscilem.
Ale nadal nie ma mocy i włacza sie check tzn jak z obrotów spada z np.2800obr/min do poziomu 900 obr to zaswieca sie check.

Co do hamulca kilka razy mialem wrazenie ze jest twrdszy pedal ale to po jakims czasie ustapilo.
Co robic dalej???
rece opadaja....VAcu wymieniac? EGR??? TURBo??? duze koszty.....

Ciekawe czy cos nie jest zrabane z tymi selenoidami - 3 takie czujniki -dwa po prawej stronie i 1 po lewej. Napewno wiecie o czym mowie ale dla pewnosci nigdy nie szkodzi napisac...
Offline
Avatar użytkownika

Sopel

Forumowicz

  • Posty: 255
  • Dołączył(a): 2009-06-09, 10:46
  • Lokalizacja: STARGARD SZCZ

Post2009-08-17, 22:30

alienPL napisał(a):Co do hamulca kilka razy mialem wrazenie ze jest twrdszy pedal ale to po jakims czasie ustapilo.

to właśnie niska wydajność pompy vacu :kwasny:
Ciekawe czy cos nie jest zrabane z tymi selenoidami - 3 takie czujniki -dwa po prawej stronie i 1 po lewej. Napewno wiecie o czym mowie ale dla pewnosci nigdy nie szkodzi napisac...

sprawdzasz je zamieniając miejscami.
alienPL napisał(a):Odkreciłem rurę co idzie od turbo do Intercoolera i w środku jest cała w oleju.....??!!

pada turbo :kwasny: ...
a mocno autko dymi
Offline

alienPL

  • Posty: 5
  • Dołączył(a): 2009-08-16, 22:28
  • Lokalizacja: olsztyn

Post2009-08-17, 22:34

0 dymu z rury!! jak podkrece na wysokie obroty to taka mgiełka tylko
Następna strona