Teraz jest 2017-04-24, 04:34


Y20DTH 2002r zimą

  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

maniek13

Forumowicz

  • Posty: 73
  • Dołączył(a): 2011-05-24, 09:16
  • Lokalizacja: WRZEŚNIA
  • Imię: mariusz
  • Silnik: Z18XE
  • KM: 125
  • Województwo: Wielkopolskie
  • Garaż: Mój garaż

Re: Y20DTH 2002r zimą

Post2011-09-09, 15:30

dolacze sie :) mianowicie gdy auto po dlugim postoju odpali idealnie lecz po przejechaniu 2-4 km drugim razem ciezko kreci czasem wogole nie odpali za 3 razem juz lepiej jaka przyczyna prosze o pomoc bo zima tuz tuz dzieki
Offline
Avatar użytkownika

D4r3k

Ekspert

  • Posty: 3182
  • Dołączył(a): 2009-08-06, 16:34
  • Lokalizacja: Ruda śląska
  • Imię: Darek
  • Silnik: X20DTL
  • KM: 82???
  • GG: ?????
  • Województwo: Śląskie
  • Wiek: 33
  • Garaż: Re: Seacik D4r3k

Re: Y20DTH 2002r zimą

Post2011-09-09, 15:41

maniek13 napisał(a):dolacze sie :) mianowicie gdy auto po dlugim postoju odpali idealnie lecz po przejechaniu 2-4 km drugim razem ciezko kreci czasem wogole nie odpali za 3 razem juz lepiej jaka przyczyna prosze o pomoc bo zima tuz tuz dzieki

Zacznij od zmiany softu w ECU koszt w ASO to ok 150zł z dopiskiem ułatwiony rozruch na zimnym silniku
Offline
Avatar użytkownika

maniek13

Forumowicz

  • Posty: 73
  • Dołączył(a): 2011-05-24, 09:16
  • Lokalizacja: WRZEŚNIA
  • Imię: mariusz
  • Silnik: Z18XE
  • KM: 125
  • Województwo: Wielkopolskie
  • Garaż: Mój garaż

Re: Y20DTH 2002r zimą

Post2011-09-09, 19:08

co to znaczy zmiana softu ECU?
Offline
Avatar użytkownika

wesol

Forumowicz

  • Posty: 4220
  • Dołączył(a): 2008-05-05, 22:03
  • Lokalizacja: Goleniów

Re: Y20DTH 2002r zimą

Post2011-09-09, 20:32

D4r3k napisał(a):
maniek13 napisał(a):dolacze sie :) mianowicie gdy auto po dlugim postoju odpali idealnie lecz po przejechaniu 2-4 km drugim razem ciezko kreci czasem wogole nie odpali za 3 razem juz lepiej jaka przyczyna prosze o pomoc bo zima tuz tuz dzieki

Zacznij od zmiany softu w ECU koszt w ASO to ok 150zł z dopiskiem ułatwiony rozruch na zimnym silniku


Nie spotkalem sie z czyms takim i nie ma zadnej wzmianki ani w tisie ani nawet komunikatach od GM.
Offline
Avatar użytkownika

D4r3k

Ekspert

  • Posty: 3182
  • Dołączył(a): 2009-08-06, 16:34
  • Lokalizacja: Ruda śląska
  • Imię: Darek
  • Silnik: X20DTL
  • KM: 82???
  • GG: ?????
  • Województwo: Śląskie
  • Wiek: 33
  • Garaż: Re: Seacik D4r3k

Re: Y20DTH 2002r zimą

Post2011-09-09, 20:51

wesol napisał(a):
D4r3k napisał(a):
maniek13 napisał(a):dolacze sie :) mianowicie gdy auto po dlugim postoju odpali idealnie lecz po przejechaniu 2-4 km drugim razem ciezko kreci czasem wogole nie odpali za 3 razem juz lepiej jaka przyczyna prosze o pomoc bo zima tuz tuz dzieki

Zacznij od zmiany softu w ECU koszt w ASO to ok 150zł z dopiskiem ułatwiony rozruch na zimnym silniku


Nie spotkalem sie z czyms takim i nie ma zadnej wzmianki ani w tisie ani nawet komunikatach od GM.

Cóż może wasze ASO jest słabe i nie wiecie ze się aktualizuje soft. Możesz się zapytać kolegę suchy na pewno Ci pomoże i wyjaśni
Offline

Mariusz_760301

Początkujący

  • Posty: 96
  • Dołączył(a): 2010-02-06, 22:24
  • Imię: Mariusz
  • Silnik: Y20DTH
  • KM: 101
  • Województwo: Śląskie

Re: Y20DTH 2002r zimą

Post2011-09-29, 21:19

Potwierdzam - zmiana softu pomaga.Nie każde ASO wie o tej aktualizacji.
Przyjrzyjcie się także czujnikowi temp silnika. W niskich temp. ma on stromą charakterystykę co przy jego osłabieniu (znieczuleniu) powoduje zawirowania w czasie grzania świec. Wymiana tylko na Bosch.
Offline
Avatar użytkownika

waldif

Początkujący

  • Posty: 57
  • Dołączył(a): 2009-07-14, 20:14
  • Imię: waldi
  • Silnik: Y20DTH
  • Województwo: Kujawsko-Pomorskie

Re: Y20DTH 2002r zimą

Post2017-01-02, 20:21

Odświeżam temat po przerwie, jest zima :)
Problem jest chyba z kategorii ciężkiej, błąd P1220, auto odpala tylko na Plaku po czym chodzi koślawo. Po dodaniu gazu wkręca się tylko do 1100 obr/min i wywala błąd P1220. Czy to pompa wtryskowa padła? Oglądałem układ paliwowy i podciśnienia i myślę że są ok. Odpowietrzałem też pompę.

Zastanawia mnie też ten parametr:
Foto
Offline
Avatar użytkownika

wesol

Forumowicz

  • Posty: 4220
  • Dołączył(a): 2008-05-05, 22:03
  • Lokalizacja: Goleniów

Re: Y20DTH 2002r zimą

Post2017-01-02, 21:19

blad zwiazany z dawkowaniem paliwa. Problem z nastawnikiem w pompie lub ECM a w tych silnikach to raczje wychodzi zazwyczaj ze to pompa kaput. Podepnij na wezykach bezposrednio z butelki pompe paliwa. I podejscie paliwa i powrot na tych dwoch wezykach. Wtedy proba odpalenia i jak sie wkreca. Filtr nie jest potrzebny.

Odpisujac na ten post z 2011 roku to powiem ze nasze aso az takie slabe nei jest. Ma numer 002 czyli drugie w polsce. Pierwsze jest w Wawie a drugie nasze znaczy sie kozla. A chodzilo mi oto ze nei ma zadnej wzmianki gdzies ze jest jakas zmiana wprowadzona w sofcie ze lepiej odpala inaczje to mi to pokaz gdzie to jest zapisane. Poza tym wiele razy robilem aktualizacje softu techem 2 i opisywalem jak sie to robi. Podpinamy techa pod auto. Odczytujemy identyfikacje auta silnika itd i ze chcemy aktualizacje wykonac. Tech sobei zapisuje dane wersji to co jest w aucie. Odpinamy techa i idziemy do stacjnarnego kompa. Podpianmy techa pod zasilacz bo inaczje techa sie nie wlaczy przecie i podpinamy kabel do tech z wtykiem RJ cos ala telefoniczne zlacze jak do neta lan itp. Program na stacjonarze odczytuje dane z tech i sprawdza czy jest jakas nowsza wersja aktualna. Jest to sciaga na stacjonara potem zapisuje sie na techu. Wracamy do auta z techem i zapodajemy w opcjach aktualizacje do ECM. Nie ma opcji wyboru softu z serwera GM. Nic tu nie mozemy ani zmienic z jakiejs puli z innymi slnikami it bo nie ma opcji wyboru czegokolwiek to samo sie dzieje na podstawie tych danych z techa z jakim autem mamy do czynienia. Tak wiec jakies brednie ze jest jakas poprawa w odpalaniu jest wyssana z palca bo nigdzie o tym nie wyczytasz.
Poprzednia stronaNastępna strona