Teraz jest 2017-04-24, 20:04


Y20DTH 2002r zimą

  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

waldif

Początkujący

  • Posty: 57
  • Dołączył(a): 2009-07-14, 20:14
  • Imię: waldi
  • Silnik: Y20DTH
  • Województwo: Kujawsko-Pomorskie

Re: Y20DTH 2002r zimą

Post2017-01-02, 22:18

Właśnie robiłem podobnie z tymi weżykami. Na zasilanie pompy wtryskowej dałem ropę z butelki przez dodatkową pompkę. Powrót z pompy wtryskowej został podpięty normalnie. Auto nie chciało odpalić, dopiero Plak pomógł i po około 30s odpaliła na ropie (na Plaku od razu odpaliła). I tak pochodziła minutkę. Potem podpiąłem wąż do filtra, znowu plak i chodziła na ropie z baku. Ale nierówno i dymu sporo. Link z Opel Scannera który dałem powyżej to właśnie z pracy na ropie z baku. Generalnie nie odpali bez Plaka....
Offline
Avatar użytkownika

LuMpY

Moderator

  • Posty: 6426
  • Dołączył(a): 2013-06-04, 18:52
  • Imię: Maciek
  • Silnik: X20DTL
  • KM: 82
  • Województwo: Małopolskie
  • Garaż: Astra G 2.0 DTL by LuMpY

Re: Y20DTH 2002r zimą

Post2017-01-03, 09:15

głupie pytanie - nie będzie to tez związane z przepływką?
Offline

mail4skwarka

Forumowicz

  • Posty: 241
  • Dołączył(a): 2013-08-09, 20:44
  • Imię: Robert
  • Silnik: Z16SE
  • KM: 84
  • Województwo: Zachodniopomorskie
  • Garaż: Mój garaż

Re: Y20DTH 2002r zimą

Post2017-01-03, 14:01

Przepływkę może odpiąć i spróbować odpalic, raczej pompa siada
Offline
Avatar użytkownika

waldif

Początkujący

  • Posty: 57
  • Dołączył(a): 2009-07-14, 20:14
  • Imię: waldi
  • Silnik: Y20DTH
  • Województwo: Kujawsko-Pomorskie

Re: Y20DTH 2002r zimą

Post2017-01-03, 17:16

Przepływka odpięta i bez zmian. Dziś o dziwo odpalił bez Plaka ale nie za pierwszym razem. Dalej nie reaguje na pedał gazu i chodzi nierówno. Bez przepływki dodatkowo P0100 i P0110.

Jeszcze pytanie do doświadczonych w temacie pompy. Czy błąd P1220 wskazuje uszkodzenie tranzystora czy zatarcie tłoczka?
W Bosch Serwis chcą za kompletny remont, tj. wymianę sterownika i remont mechaniczny 2500zł. :zalamany:
Kombinuję aby samemu dokonać naprawy jeśli to tylko tranzystor, nie zdejmować pompy tylko sam sterownik i wymienić ten tranzystor, jest to wykonalne?
Offline
Avatar użytkownika

wesol

Forumowicz

  • Posty: 4220
  • Dołączył(a): 2008-05-05, 22:03
  • Lokalizacja: Goleniów

Re: Y20DTH 2002r zimą

Post2017-01-03, 18:44

przeplywka nie ma nic do odpalania auta. Nie jest brana pod uwage przy tym procesie. Poza tym jak juz pracuje silnik na jalowych tez nie jest w stanie ograniczyc ilosci paliwa ani wywolac blad P1220. Przeplywomierz jest ogranicznikiem zadymienia czyli tenie dawke maksymalną. Jeszcze raz powtórze wyraznie MAKSYMALNĄ by auto nie bylo nieco przelewane paliwem puki turbo nie wstanie i nie zacznie pompowac powietrza do silnika ten tzw efekt turbo dziury. Problem moze lezec w kablotece na drodze od pompy do ECM w samym ecm i w elektronice pompy Czasem w mechatronice pompy.
Offline
Avatar użytkownika

Dziadek13

Początkujący

  • Posty: 660
  • Dołączył(a): 2011-12-18, 19:27
  • Lokalizacja: Mysłowice
  • Imię: Jorg
  • Silnik: X20DTL
  • KM: 82KM
  • Województwo: Śląskie
  • Wiek: 100

Re: Y20DTH 2002r zimą

Post2017-01-03, 20:36

waldif napisał(a):Jeszcze pytanie do doświadczonych w temacie pompy. Czy błąd P1220 wskazuje uszkodzenie tranzystora czy zatarcie tłoczka? .

Coś od bosch.
P1220.
Z tego wynika że możemy mieć niedługo wydatek i to duży,ale!!.
P1220 bosch podaje jako przestawiacz wtrysku.Uszkodzony nastawnik kąta wtrysku w pompie wtryskowej .
Zaciera się nastawnik dawki.
P1220 "Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 1.Wartość rzeczywistego startu wtrysku poza wymaganym zakresem .

Coś od opla - opis kodu usterki.
================================
Ważne:
===========
Układ paliwowy jest bardzo wrażliwy. Prace należy wykonywać z zachowaniem dużej czystości i ostrożności.
Powietrze w układzie paliwowym może spowodować uszkodzenia pompy paliwowej. Z tego powodu nie wolno
dopuścić do całkowitego opróżnienia zbiornika paliwa.
===========
Co robimy.
===========
Kontrola zawartości prawidłowego rodzaju paliwa w zbiorniku
Sprawdź czy nie ma przecieków w odnośnym systemie
Sprawdź podłączone przewody i rurki pod kątem przełamań, uszkodzeń, itd.
Punkty pęknięcia / ślady przetarcia na przewodach paliwowych lub wtryskowych
Kontrola złączy przewodów paliwowych (szybkozłącza).
Kontrola wycieków w przewodach olejowych.
Kontrola stanu mocowań trójnikowych.
Kontrola uszczelek przewodów paliwowych wlotowych i powrotnych przy pompie wtryskowej.
(używać wyłącznie uszczelek zatwierdzonych przez producenta pojazdu)
Kontrola siły dokręcenia pustych śrub.
Kontrola poprawności mocowania złączy i uszczelnień
Kontrola filtra paliwa
Zatkanie, wycieki, powietrze lub woda w systemie paliwowym

Wskazówka:
==========
Odpowietrzyć układ paliwowy za pomocą KM-948 i odpowiednich reduktorów
2
Ważne:
======
Podczas tego testu spełnione muszą być następujące warunki:
Porównaj parametry listy danych z całym osiągalnym zakresem prędkości obrotowej silnika.
Porównać poniższe parametry listy danych:
Tester diagnostyczny parametr listy danych
Rzeczywisty początek wtrysku
Tester diagnostyczny parametr listy danych
Pożądany początek wtrysku.

Wskazówka:
==========
Wykonać jazdę próbną na dłuższym dystansie zmieniając poziom obciążenia.
Czy porównanie parametrów listy danych wskazuje na niedopuszczalne odchylenie w dłuższym czasie?
3
Wyświetlacz testera Początek dostawy :Instrukcja
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Wartość wymagana 20 ... 25 °OWK
4
Wyświetlacz testera Pożądany początek wtrysku :Instrukcja
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Wartość wymagana 3 ... 6 °OWK
5
Wyświetlacz testera Rzeczywisty początek wtrysku : Instrukcja
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Wartość wymagana 2,8 ... 6,2 °OWK
Wskazówka:
Wartość nominalna i obecna muszą być zgodne
6
Wyświetlacz testera Pożądana masa paliwa : Instrukcja
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Wartość wymagana 4 ... 10 mg/suw
7
Wyświetlacz testera Masa paliwa :Instrukcja
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Wartość wymagana 4 ... 10 mg/suw
=================================


Jak się uszkadza tranzystor w sterowniku to musi być powód a jest nim zacierający się tłoczek czyli większy pobór prądu i spalony tranzystor więc wymiana samego tranzystora to złudne marzenie że będzie ok, jak już to robimy całościowo regeneracje pompy.
Jeden gość pisał:
Jestem po krytycznej sytuacji z DTLem na pompie 002.. objawy? Cały czas falowanie , nawet gdy się rozgrzała , delikatne szarpanie powyżej 2500 obrotów, zgaszona po 10 minutach ledwo zapaliła.. wsadziłem na chwile pompke z corsy b 1.6 16V (pompka 3.5 bar) i po podłączeniu na chwile szczała ropą z uszczelki sterownika pompy wtryskowej oraz wężyków przelewowych. Dobranie się zajeło mi nie całą godzinę ,wymiana-2minuty ,czyszczenie dolotu itd. łącznie 5 godzin. w zbiorniku mam 10 litrów stała pod średnio stromą górke przodem do góry całą noc , następny dzień i kolejną noc . Efekt? Jakby chodziła 5 minut temu :) uszczelka w serwisie BOSCH kosztowała mnie 30.00zł . Strach ma wielkie oczy Panowie :) a jeśli ktoś ma taką samą pompe to dodam ,że w 002 sterownik od czujnika prędkości pompy jest na wtyczce więc bez obaw można zdjąć sterownik , nie wiem jak w nowszych. Moja uszczelka ,zrobiła się płaska i plastikowa więc minimum te licznikowe 349kkm mam
Offline
Avatar użytkownika

waldif

Początkujący

  • Posty: 57
  • Dołączył(a): 2009-07-14, 20:14
  • Imię: waldi
  • Silnik: Y20DTH
  • Województwo: Kujawsko-Pomorskie

Re: Y20DTH 2002r zimą

Post2017-01-03, 20:59

Niedobrze......
Jeśli ten film nie kłamie to nie ma wątpliwości :(

Film

Czy ktoś może polecić jakiś zakład w kujawsko-pomrskim który porządnie naprawi pompę? Czy ewentualnie serwis Boscha w Bydgoszczy jest najlepszym wyborem?
Offline
Avatar użytkownika

LuMpY

Moderator

  • Posty: 6426
  • Dołączył(a): 2013-06-04, 18:52
  • Imię: Maciek
  • Silnik: X20DTL
  • KM: 82
  • Województwo: Małopolskie
  • Garaż: Astra G 2.0 DTL by LuMpY

Re: Y20DTH 2002r zimą

Post2017-01-04, 08:59

co do ceny jaką podałeś to są to niestety takie granice cenowe, u mnie kompletnie regenerowana pompa + uszczelki na silniku kosztowało ok 4 lata temu 2300zł, gwarancja chyba rok była na pompę, do tej pory chodzi bez problemu
Poprzednia stronaNastępna strona