Teraz jest 2017-07-25, 17:29


Kilka pytań odnośnie Vacum - pompy podciśnienia

  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

waldif

Początkujący

  • Posty: 57
  • Dołączył(a): 2009-07-14, 20:14
  • Imię: waldi
  • Silnik: Y20DTH
  • Województwo: Kujawsko-Pomorskie

Re: Kilka pytań odnośnie Vacum - pompy podciśnienia

Post2016-12-19, 21:46

EGR wyczyszczony już był, kolektor dolotowy i czujnik doładowania też. Silnik sam z siebie nie szarpie, odpala i chodzi równo. Ale jak się jedzie to przy wciskaniu gazy podczas zmiany biegu np. z biegu 2 na 3 to przy około 1500obr/min szarpie, tak jakby łapał moc i ją tracił. Powyżej około 2200 idzie już normalnie.
Offline
Avatar użytkownika

Widget

Forumowicz

  • Posty: 246
  • Dołączył(a): 2011-09-08, 23:42
  • Lokalizacja: Brodnica
  • Imię: Łukasz
  • Silnik: Y20DTH
  • KM: 101
  • GG: 151000
  • Województwo: Kujawsko-Pomorskie
  • Garaż: ﭮﭒﭫﭖﭲﮊﮎﮆ by Widget

Re: Kilka pytań odnośnie Vacum - pompy podciśnienia

Post2016-12-20, 02:16

Jeżeli turbo nie nadąża to problemem może być vacu. Jak pompa jest zniszczona to daje za małe ciśnienie i zawór turbiny nie otwiera się na czas. Teoretycznie powinien się pojawić check bo komputer powinien wyczuć różnicę, ale może wada jest na tyle mała że jeszcze tego nie wyłapuje. Piszesz że szarpie przy 1500, to mi raczej nie wygląda na Vacu bo turbo się jeszcze nie rozkręca, o ile dobrze pamiętam to przy Y20DTH powyżej 2000 (coś między 2000-2200, nie pamiętam dokładnie).

Możesz sprawdzić przy okazji vacu jeżeli ktoś jeszcze potwierdzi diagnozę. Rozebrałem kiedyś moją uszkodzoną, tak wygląda w środku:

http://widget.gato.in/auto/vacum/ (gdzieś chyba nawet na forum poradnik robiłem)
Offline
Avatar użytkownika

wesol

Forumowicz

  • Posty: 4262
  • Dołączył(a): 2008-05-05, 22:03
  • Lokalizacja: Goleniów

Re: Kilka pytań odnośnie Vacum - pompy podciśnienia

Post2016-12-20, 08:40

szarpania moga wynikac z ukladu egr. On moze ostro w tej kwestii mieszac i stawiam na niego. Turbo owszem budzi sie czyli pokonuje sily oporu grziesz przy 1900-2000 obr. To tez zalezne jest od kilku czynnikow ale to nie istotne. Sprawdz egr wyczysc wpsikaj tez w wezyki od elektrozaworkow od egr klpa wirowych itd troszke odrdzewiacza tlustego- moze byc pare kropel oleju z ropą. Niech zaciagnie jak silnik pracuje.
Forum Astra-H.pl
Offline
Avatar użytkownika

waldif

Początkujący

  • Posty: 57
  • Dołączył(a): 2009-07-14, 20:14
  • Imię: waldi
  • Silnik: Y20DTH
  • Województwo: Kujawsko-Pomorskie

Re: Kilka pytań odnośnie Vacum - pompy podciśnienia

Post2016-12-21, 19:56

A czy problemem może być przepływka? W Opel Scanerze przy 900obr/min mam wartość 514mg/stroke, niby norma to 200-350. Znajomy w vectrze też ma ponad 500.
Offline
Avatar użytkownika

wesol

Forumowicz

  • Posty: 4262
  • Dołączył(a): 2008-05-05, 22:03
  • Lokalizacja: Goleniów

Re: Kilka pytań odnośnie Vacum - pompy podciśnienia

Post2016-12-23, 18:20

jakby byl odwrotnie czyli by anizala to by byl mulasty. Tu masz prawidlowe wartosci.
Offline

zibi1961

  • Posty: 8
  • Dołączył(a): 2016-08-30, 07:20
  • Imię: zbyszek
  • Silnik: Y20DTH
  • KM: 101
  • Województwo: Łódzkie
  • Wiek: 55

Re: Kilka pytań odnośnie Vacum - pompy podciśnienia

Post2016-12-26, 17:58

Pod elektrozaworem od klap zawirowań jest filterek powietrza .Zdejmij go i zaślep wężyk ,otworzą się wtedy klapy zawirowań zaraz po zapaleniu auta .Jeżeli to pomoże na twój problem tzn. zniknie muł przy niskich obrotach , nie będzie szarpać to elektrozawór jest do wymiany lub może być uszkodzona membrana gruszki klap lub zbyt niskie podciśnienie .Klapy powinny być zamknięte przy niskich obrotach (ekologia) a przy przyspieszaniu powinny się otwierać ponieważ rośnie gwałtownie zapotrzebowanie na powietrze .Ja na razie jeżdżę z otwartymi klapami zawirowań i jest OK auto jest żwawe z niskich obrotów nie wiem tylko jaki to ma wpływ na spalanie bo nie sprawdzałem .
Offline
Avatar użytkownika

Dziadek13

Początkujący

  • Posty: 680
  • Dołączył(a): 2011-12-18, 19:27
  • Lokalizacja: Mysłowice
  • Imię: Jorg
  • Silnik: X20DTL
  • KM: 82KM
  • Województwo: Śląskie
  • Wiek: Słuszny

Re: Kilka pytań odnośnie Vacum - pompy podciśnienia

Post2016-12-26, 18:22

zibi1961 napisał(a):Klapy powinny być zamknięte przy niskich obrotach (ekologia) a przy przyspieszaniu powinny się otwierać ponieważ rośnie gwałtownie zapotrzebowanie na powietrze .

Nie pisz bzdur bo zaniżasz poziom forum jak chcesz wiedzieć kiedy działają klapki to podepnij pod nie wakumetr i jego daj na wycieraczke i jazda.
Masz taki mały opis nie jest dokładnie mój ale razem rozgryzaliśmy działenie żeby wyrzucić egr i klapki.
Działanie klapek zawirowań .
============================
Zastanawia was jedno gdy sprawdzamy podcisnienie na klapach zawirowan odrazu po zapaleniu silnika jest 0.05 bara,ale siłownika nie rusza,zaczynamy dodawać gazu i tez nic więc wyciągamy i podłanczamy do układu podciśnienia zegar do mierzenia podciśnienia z pod maski i montujemy go do np wycieraczki żebyśmy widzieli co sie dzieje z podciśnieniem i teraz jedziemy tak pare kilometrów i nawet przy 4000-4500 obr/min podcisnienie sie nie pokazuje,a tu nagle pokazalo sie ale dopiero jak przydławiliśmy silnik (za duzy bieg) -0,6 ,zatrzymujemy sie i ruszamy z dwójki kilka razy i podcisnienie czyli (zamkniecie klapek)pokazuje sie w momecie przyduszenia sie,ruszanie z 2 lub 3.
Klapki otwarte-pełen przeplyw powietrza pełne doładowanie -najwieksza moc.
Klapki w pewnym sensie zabezpieczają i osłaniają silnik przed przeładowaniem i regulują pracę właśnie przy hamowaniu silnikiem -zamykają sie wtedy gdy po dynamicznej jeżdzie puścimy pedał gazu.
I tak na biegu jałowym są otwarte i nawet wymuszenie (ręczne) zamknięcia nie powoduje widocznych efektów w pracy silnika.
Czyli nawet przy przegazowaniu klapki sie nie poruszają (na postoju).
Naprawiać czy nie układ klapek.
===============================
Co i jak ale nie chodzi tu o moc ale o wkręcanie się silnika z niskich obrotów bez klapek jak jedziemy na autostradzie czy ogólnie w trasie to tych różnic nie ma ale jazda po mieście to już całkiem inna sprawa i tego nie da się oszukać mulasty dół i nic więcej.Bo klapy mają na celu chwilowe "utrudnienie" przepływu w nagłym naciśnięciu na gaz, aby czujnik ciśnienia doładowania szybciej zarejestrował przyrost w kol doładowania i tym samym szybciej zwiększył dawkę paliwa sądząc że turbina osiągnęła odpowiednie ciśnienie doładowania. W momencie gdy silnik dostanie pełną dawkę paliwa ilość spalin rozpędza ją jeszcze bardziej i klapy mogą się otworzyć i nie stawiać więcej zdecydowanie niechcianego oporu .Najlepiej odłączyć klapki pojeździć i zdecydować czy naprawić układ sterowania klapkami.
Oplowskie silniki 2,0 DTi i 2,2 DTi mają inną konstrukcje kolektora dolotowego sprawia, że zarówno z zamkniętymi i otwartymi długość kolektora jest taka sama i zawirowanie powietrza mozna wstawić między bajki a gdzie to istnieje to budowany jest filtr DPF a do tych silników nie budowano DPF.
Offline
Avatar użytkownika

wesol

Forumowicz

  • Posty: 4262
  • Dołączył(a): 2008-05-05, 22:03
  • Lokalizacja: Goleniów

Re: Kilka pytań odnośnie Vacum - pompy podciśnienia

Post2016-12-26, 22:22

generalnie w uproszczeniu chodzi o dlawienie silnika a w sumie to moze nie dlawienie a W sumie mala moc bo male zapotrzebowanie w danej chwili. Chodzi oto ze malo paliwa bedzie podlane do komory wiec lepiej by przy dwoch zaworach dolotowych jakby otworzyc jeden co spowoduje zawirowanie powietrze wiec duzo efektywniej wymiesza powietrze z paliwem.
Poprzednia stronaNastępna strona