Teraz jest 2017-04-24, 20:08


Wszystko na temat temperatury silnika

  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Cris

Forumowicz

Re: Wszystko na temat temperatury silnika

Post2016-02-04, 18:37

Gdzie w Z16SE znajduje się czujnik temperatury silnika? Są dwa (jeden na zegary, drugi na komputer), czy jeden?

Poproszę pewne info, najlepiej podparte zdjęciem. Pilne!
Offline
Avatar użytkownika

maniek13

Forumowicz

  • Posty: 73
  • Dołączył(a): 2011-05-24, 09:16
  • Lokalizacja: WRZEŚNIA
  • Imię: mariusz
  • Silnik: Z18XE
  • KM: 125
  • Województwo: Wielkopolskie
  • Garaż: Mój garaż

Re: Wszystko na temat temperatury silnika

Post2016-06-28, 22:31

Witam ! Mam maly problem mianowicie zapalil sie blad i temperatura wogole nic nie wzrosla okolo poludnia .Na wieczor po pracy odpalilem to samo wentylator zaraz sie wlaczyl , chodzil jakby chcial sie rozpasc no i blad .Po przejechaniu 100 metrow wszystko wrocilo do normy jakby sie odwiesil :) Dajcie znac jakie moga byc przyczyny czego ewentualnie wymiana :). Pierwszy taki objaw . Dziekuje uprzejmie
Offline
Avatar użytkownika

dan20014

Początkujący

  • Posty: 28
  • Dołączył(a): 2011-10-13, 15:31
  • Lokalizacja: Wrocław
  • Imię: Adam
  • Silnik: X20XEV
  • KM: 136
  • GG: 7298670
  • Telefon: 796-585-530
  • Województwo: Dolnośląskie

Re: Wszystko na temat temperatury silnika

Post2016-08-14, 09:02

Mam Astrę V20XEV, czyli 2.0 benzyna z LPG. Jeżdżę od trzech lat do Chorwacji z łódką na przyczepce. W tym roku na większych i długich podjazdach temperatura kilkukrotnie podskoczyła mi prawie do 100, a przy większości trasy wskażnik był w granicy 93-95 stopni. Oczywiście rozumiem, że dużo gór, ciągłe podjazdy i temperatura 30 stopni przez cały dzień robią swoje no i jeszcze jakieś 400 kilo na haku.

Jednak mam wrażenie, że jakos w tym roku auto mocniej się grzało. Wiatraki oba chodzą napewno dobrze, płyn do chłodnicy nowy i z najwyższej półki i nie wiem czy po prostu warunki podróżne tak dały mu w kość czy trzebaby tą sprawę głębiej zbadać.
Offline
Avatar użytkownika

Forsberg

Początkujący

  • Posty: 494
  • Dołączył(a): 2013-01-29, 20:48
  • Imię: Alan
  • Silnik: Z16SE
  • KM: 84
  • Województwo: Zachodniopomorskie

Re: Wszystko na temat temperatury silnika

Post2016-08-15, 09:48

95 czasem 100 stopni na odczycie komputera?
Ogólnie takie temperatury z takim obciążeniem w górach przy saharze na zewnątrz uznałbym za dobre. Jak miałeś włączoną klimę to już w ogóle cud.

Ja jadąc 120km\h na autostradzie płaskiej jak deska do krojenia przy 15 stopniach na zewnątrz (w nocy) mam ok. 95 stopni... LOL
Offline
Avatar użytkownika

LuMpY

Moderator

  • Posty: 6426
  • Dołączył(a): 2013-06-04, 18:52
  • Imię: Maciek
  • Silnik: X20DTL
  • KM: 82
  • Województwo: Małopolskie
  • Garaż: Astra G 2.0 DTL by LuMpY

Re: Wszystko na temat temperatury silnika

Post2016-08-16, 07:03

termostat do wymiany + mały szlif by dopasować wkład do obudowy, sam zrobiłem i temperatura przy saharze i klimie nie pójdzie wyżej niż 96st.C
Offline
Avatar użytkownika

Forsberg

Początkujący

  • Posty: 494
  • Dołączył(a): 2013-01-29, 20:48
  • Imię: Alan
  • Silnik: Z16SE
  • KM: 84
  • Województwo: Zachodniopomorskie

Re: Wszystko na temat temperatury silnika

Post2016-08-16, 22:36

A jak wytłumaczysz włączanie się wiatraków przy 98, gdzie wcześniej było to 94? Zmieniło się z dnia na dzień jak zauważyłem.
Offline
Avatar użytkownika

LuMpY

Moderator

  • Posty: 6426
  • Dołączył(a): 2013-06-04, 18:52
  • Imię: Maciek
  • Silnik: X20DTL
  • KM: 82
  • Województwo: Małopolskie
  • Garaż: Astra G 2.0 DTL by LuMpY

Re: Wszystko na temat temperatury silnika

Post2016-08-17, 07:11

na to ma wpływ więcej czynników niż temperatura cieczy chłodzącej silnik, pomyśl sam, ewentualnie coś się sypie z instalacją a tak też może być

i nie powinno to nikogo dziwić, jeśli koś jest zdolny to i przy -30 st.C włączą się wiatraki
Offline

thomason

  • Posty: 4
  • Dołączył(a): 2016-10-14, 06:35

Re: Wszystko na temat temperatury silnika

Post2016-10-14, 08:22

Cześć wszystkim,
Po wizycie u dwóch mechaników, którzy rozłożyli ręce, jestem zmuszony zwrócić się tutaj o pomoc.

Silnik X18XE1
Schemat wygląda następująco. Po odpaleniu auta wszystko jest ok, nie świecą się żadne kontrolki. Kiedy wskazówka temperatury dochodzi do pionu, zapala się kontrolka temperatury płynu chłodzącego, załączą się wentylator i wskazanie spada do 0. Od tego momentu ww. kontrolka gaśnie i zapala się w nieregularnych odstępach czasu (kilka, kilkanaście minut). Każdemu zapaleniu i zgaśnięciu kontrolki towarzyszy włączenie/wyłączenie wentylatora i zmiana wskazania na zegarach (0/90st.)

Czujnik temperatury wymieniony w zeszłym tygodniu - bez efektu.

Jeden mechanik (wymieniający czujnik) twierdzi, że po wymianie nie widzi na komputerze żadnego błędu i problem jest z elektroniką. Drugi powiedział, że wg komputera temperatura płynu oscyluje w okolicach 120-130 st., a błąd dotyczy złego sygnału. Jak mu wspomniałem o wymienionym czujniku, to też rozłożył ręce i też zwalił na elektronikę.

Przewertowałem ten temat i dużo objawów pasuje do termostatu, ale nie samo zapalanie się i gaśnięcie kontrolki. Dodatkowo zastanawia mnie fakt, że żaden ze speców nawet nie wspomniał o termostacie, a z tego, co widzę, to dosyć banalna przyczyna. Może ktoś podpowie?

Dodam, że mam również problem z nieregularnym błędem ABS. Przez ostatnie dwa tygodnia kontrolka nie zapaliła się ani razu. Wcześniej przez kilka dni paliła się ciągle, a przez kilka dni był spokój.
Oprócz tego kilka dni temu miałem sytuację, kiedy auto zgasło, zapaliła się kontrolka check i rozrusznik w ogóle nie kręcił (zero reakcji po przekręceniu kluczyka). Podobno aku było w stanie agonalnym, więc od razu wymieniłem. Po wymianie przez kilka dni bez żadnych problemów, ale wczoraj po włączeniu zapłonu zaczął migać check, przekręcam kluczyk dalej - rozrusznik kręci, ale auto nie odpala. Wyjąłem kluczyk, włożyłem z powrotem i auto odpaliło bez zająknięcia.

Ewidentnie coś go boli i wspominam o powyższych rzeczach, bo może jest to ze sobą powiązane i faktycznie coś nie halo z elektroniką. Jakieś pomysły, może ktoś miał podobny problem?
Jeden koleś mówi, że na bank sterownik, ale ten był regenerowany przez poprzedniego właściciela. Inny temat, że mogło być to źle zrobione.
Poprzednia stronaNastępna strona