Teraz jest 2017-07-25, 19:35


[Manual] Jak można za grosze wyłączyć egr pneumatyczny.

  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Dziadek13

Początkujący

  • Posty: 680
  • Dołączył(a): 2011-12-18, 19:27
  • Lokalizacja: Mysłowice
  • Imię: Jorg
  • Silnik: X20DTL
  • KM: 82KM
  • Województwo: Śląskie
  • Wiek: Słuszny

[Manual] Jak można za grosze wyłączyć egr pneumatyczny.

Post2016-03-06, 18:11

Podziele sie wiadomością a nóż może komuś się przyda ten symulator egr jest tylko do podciśnieniowych.
Ja troche poprawiłem i zrobiłem takie dostrojenie diodami,czas złożenia 2 godz koszt nie wiem bo mam używki.

Tu sobie schemat przetłumaczyłem na nasze co by łatwiej.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Tu link skąd zaczerpnołem wiedze co prawda vectra B ale przepływki te same.

https://www.drive2.ru/l/4899916394579369804/

Nie opisuje spostrzeżeń każdy sam musi to przeżyć a wszystko zależy od stanu przepływki.
Na innym forum kasują schematy bo komuś nadepnołem na interes więc łapać.
Offline
Avatar użytkownika

AlphaFTN

Klubowicz

Re: Jak można za grosze wyłączyć egr pneumatyczny.

Post2016-03-06, 18:35

No i gitarka.

Na alledrogo życzą sobie za taki patent 360PLN ;)
Offline
Avatar użytkownika

Dziadek13

Początkujący

  • Posty: 680
  • Dołączył(a): 2011-12-18, 19:27
  • Lokalizacja: Mysłowice
  • Imię: Jorg
  • Silnik: X20DTL
  • KM: 82KM
  • Województwo: Śląskie
  • Wiek: Słuszny

Re: Jak można za grosze wyłączyć egr pneumatyczny.

Post2016-03-06, 18:39

Troche porzątku co by nie mylić.
Ostatnio edytowano 2017-03-18, 17:21 przez Dziadek13, łącznie edytowano 2 razy
Forum Astra-H.pl
Offline
Avatar użytkownika

LuMpY

Moderator

  • Posty: 6595
  • Dołączył(a): 2013-06-04, 18:52
  • Imię: Maciek
  • Silnik: X20DTL
  • KM: 82
  • Województwo: Małopolskie
  • Garaż: Astra G 2.0 DTL by LuMpY

Re: Jak można za grosze wyłączyć egr pneumatyczny.

Post2016-03-07, 07:39

tak na marginesie - co daje wyłączenie EGRa przy silniku o mocy 80KM?
Offline
Avatar użytkownika

AlphaFTN

Klubowicz

Re: Jak można za grosze wyłączyć egr pneumatyczny.

Post2016-03-07, 12:09

W skrócie daje to, że wywalasz mechanizm, który nie służy do jazdy, tylko do zjadania swojego gówna. I od tej pory nigdy więcej nie zastanawiasz się czy aby na pewno w tej gałęzi podciśnienia wszystko działa dobrze, czy może nie do końca, czy np. sprężyna w środku zaworu nie jest zużyta i nie podbija lekko grzybka przy wyższych obrotach i nie wpuszcza części spalin z powrotem w dolot co może skutkować większym dymieniem i jakimś tam spadkiem mocy (bez rejestrowania błędu, bo odchyłki nie muszą być aż tak znaczne). I w kolektorze nie powstają himalaje ze szlamu złożonego z oleju i spalin, w które trzeba walić młotkiem i dłutem, żeby to jakoś doczyścić. Silnik oddycha czystym powietrzem, tak jak trzeba.

Wywalasz ścierwo i o nim zapominasz, nigdy nie będziesz musiał "czyścić" EGR, albo zastanawiać się czy on działa w 100% dobrze, czy może w 97.5% dobrze, czy całkiem nie dobrze, czy może go nie podmienić na próbę i czy podmieniony jest w 100% sprawny, czy tylko w 92.7%, bo zawór jest "podbijany". I nie ma znaczenia, czy silnik ma 8 koni, 80 czy 800 - zasada działania jest taka sama.

Mocy od tego nie przybywa (chyba, że z EGR coś nie do końca banglało jak należy). Co najwyżej może się ciutkę poprawić czas reakcji auta na wciśnięcie pedału gazu w niektórych momentach.
Offline
Avatar użytkownika

LuMpY

Moderator

  • Posty: 6595
  • Dołączył(a): 2013-06-04, 18:52
  • Imię: Maciek
  • Silnik: X20DTL
  • KM: 82
  • Województwo: Małopolskie
  • Garaż: Astra G 2.0 DTL by LuMpY

Re: Jak można za grosze wyłączyć egr pneumatyczny.

Post2016-03-07, 14:14

no to przy programie go wyprogramuję :)
Offline
Avatar użytkownika

Dziadek13

Początkujący

  • Posty: 680
  • Dołączył(a): 2011-12-18, 19:27
  • Lokalizacja: Mysłowice
  • Imię: Jorg
  • Silnik: X20DTL
  • KM: 82KM
  • Województwo: Śląskie
  • Wiek: Słuszny

Re: Jak można za grosze wyłączyć egr pneumatyczny.

Post2016-03-21, 13:01

Mój OFF egr.
Diode dałem jedną i jest ok, ale bywają przypadki że trza dać dwie diody szeregowo
a to zależy od przepływomierza ja mam 5 pinowy .

Obrazek

Kupujemy przekaźnik samochodowy 12V/30A z takimi stykami.

Obrazek

Budujemy przekaźnik na podstawce że w razie awari przekaźnika szybka wymiana.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Proste jak drut i zapominamy o czyszczeniu dolotu z mazi.

Po kilku dniowych testach wychodzi że lepiej elastyczniej silnik chodzi
z kalpkami ale to moje odczucie może ktoś się wypowie , zauważyłem też że
są różnice w działaniach przekaźników tz ori przekaźniki działają ok a
od producenta prywatnego manufaktura lubi piknąć błędem który na nic nie
wpływa za chwile gaśnie oczywiście P0400, na foto wyżej czerwony ori a ten
czarny od wytwórcy prywatnego.
Ja teraz właśnie jeżdze z klapkami i tak mam odpięty EZ egr reszta podpięta.

Obrazek

Obrazek

Teraz po wyłączeniu znowu klapek w ten sposób do testów jest wsio ok.
Przy pompie tylko odłączamy przewód zasilający podciśnienie do EZ egr i klapki.
Obrazek
Ostatnio edytowano 2017-03-18, 17:20 przez Dziadek13, łącznie edytowano 1 raz
Offline
Avatar użytkownika

David87

Forumowicz

  • Posty: 620
  • Dołączył(a): 2013-02-17, 19:45
  • Lokalizacja: Gorlice
  • Imię: Dawid
  • Silnik: X16XEL
  • KM: 101
  • Telefon: 603794493
  • Województwo: Małopolskie
  • Garaż: Zielona Sportiv by David

Re: Jak można za grosze wyłączyć egr pneumatyczny.

Post2016-03-25, 17:40

A może ktoś by coś podobnego zrobił pod elektryczny egr byłbym chętny nawet na to żeby ktoś wszystko po lutowal i żeby tylko podpiąć pod instalacje
Następna strona