Teraz jest 2017-07-27, 19:51


Opel Astra G

  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

hans7

VIP

  • Posty: 2025
  • Dołączył(a): 2008-05-05, 13:13
  • Lokalizacja: Kalisz
  • Imię: Sławek
  • Silnik: X16XEL
  • KM: 101
  • Województwo: Wielkopolskie
  • Garaż: Astra G 1999 1.6 16V by hans7 :-)

Opel Astra G

Post2008-05-08, 22:46

Opel Astra G

Opel Astra G/II (następca Astry F/I) to model klasy kompaktowej, produkowany w od 1998 do dziś, przez fabrykę Adam Opel AG, należącą do największego na świecie, amerykańskiego koncernu samochodowego General Motors (GM). Wprowadzeniem tego modelu na rynek
Opel zaatakował pozycję lidera w postaci Volkswagena Golfa.

Historia modelu

Astrę drugiej generacji (oznaczenie fabryczne G) Opel zaprezentował podczas wrześniowego salonu samochodowego we Frankfurcie w 1997 roku. Od początku produkcji samochód nie przeszedł żadnych face liftingów. Równocześnie z Astrą G swoją premierę miał Opel Zafira
W Gliwicach od 2004 roku produkowany jest model Astra Classic II.

Typy nadwozi

- Hatchback:Nazwa handlowa: Astra G CC (Compact Coupé), Nazwa fabryczna: T98 (3 drzwiowa i 5 drzwiowa)

Obrazek

Obrazek

- Sedan:Nazwa handlowa: Astra G, Nazwa fabryczna: T98/NB (4 drzwiowa)

Obrazek

- Kombi:Nazwa handlowa: Astra G Caravan, Nazwa fabryczna: T98/Kombi (5 drzwiowa)

Obrazek

- Coupe:Nazwa handlowa: Astra Coupé, Nazwa fabryczna: T98C (2 drzwiowa)

Obrazek

- Cabrio:Nazwa handlowa: Astra Cabrio, Nazwa fabryczna: T98C (2 drzwiowa)

Obrazek

Wyposażenie

W seryjnym wyposażeniu jest: wspomaganie układu kierowniczego, 4 Airbag- Niemcy (wersje eksportowe 2 Airbag), ABS, EBD, Immobiliser.
W opcji możemy znaleźć: manualną lub elektroniczną klimatyzację, el. lusterka, el. szyby (przód i tył) , radio CD, komputer pokładowy, szyberdach, reflektory ksenonowe, tempomat, nawigację satelitarną, ESP, boczne poduszki powietrzne, spryskiwacze reflektorów.

Seryjne modele

-Start
-Base
-GL
-CD
-CDX
-Comfort
-NJoy (od 2002 dla wariantu "Comfort")
-Sportive (dla wersji "Sport")
-Eco 4
-Selection
-Elegance
-Fresh (od 2002)
-Club

Modele limitowane

-Edition 100
-Edition 100 Classic
-Edition 2000
-Edition Silver (październik 1998 do Stycznia 1999)
-OPC 1 (tylko 3000 sztuk; Wrzesień 1999 do marca 2001)
-OPC 2 (od jesieni 2002)
-Edition Bild (od 2002)
-FC Bayern München Edition (tylko 500 sztuk; od Lutego 2000)
-Sportsline

Modele limitowane dla Cabrio/Coupé

-Edition 90 Jahre Bertone (od końca 2002)
-Linea Blu (od października 2001 do początku 2004)
-Linea Rossa (od października 2002 do początku 2004)
-Daytona (od października 2003)
-Silverstone (od października 2003)

Silniki

Opel przez cały czas produkcji Astry G oferował szeroką paletę jednostek napędowych.Do kluczowych silników należały benzynowe, 4-cylindrowe 1.2 16V (65 i 75 KM), 1.4 16V (90 KM), 1.6 (75 i 86 KM) oraz 1.6 (100 KM). W ofercie znalazły się także silniejsze wersje 1.8 16 V (115 KM, ewentualnie 125 KM)), czy 2.0 16V (136 KM). Sportowymi ambicjami mogły się pochwalić Astry OPC z doładowanymi dwulitrowymi silnikami o mocy 192/200 KM. Silnikiem o mniej sportowym charakterze, ale wystarczającym do szybkiego pokonywania długich tras był agregat 2.2 (147 KM).
Najsłabszą jednostką wysokoprężną był ośmiozaworowy 1.7 TD (68 KM), który otrzymał wkrótce następce o mocy 75/80 KM. Popularne są także 4-cylindrowe 2.0 DI 16V (82 KM) i 2.0 DTI (100 KM). Najrzadziej spotyka się najsilniejszego 2.2 DTI (125 KM).

Obrazek

Obrazek

Astra G była następczynią lubianego modelu F, jednego z bardziej poszukiwanych samochodów na rynku wtórnym, mimo znanych problemów z korozją. W „dwójce” wyraźnie poprawiono ten element i rdza jest praktycznie niespotykanym zjawiskiem. Astra nadal pozostaje lubianym samochodem używanym, głównie ze względu na przystępną cenę i relatywnie niskie koszty eksploatacji. Z definicji jest to po prostu samochód popularny, jakby stworzony na nasze drogi. Astra stanowiła sporą część flot motoryzacyjnych wielu firm, dlatego nie ma problemu z jej znalezieniem w niemal każdym komisie samochodowym.

Plusy

-stosunkowo przestronne wnętrze
-duża pojemność bagażnika (zwłaszcza Caravan)
-sztywna karoseria
-dobre własności jezdne
-spory wybór karoserii i silników
-odporność na korozję

Minusy

-przeciętne silniki diesla
-niezbyt komfortowe zawieszenie
-„gumowy“ układ kierowniczy

Najczęściej spotykane usterki

-skrzypiące hamulce
-luzy i hałas w układzie kierowniczym
-korodujący wydech
-przepalające się żarówki

Źródło:
http://pl.wikipedia.org/
http://www.roadlook.pl/