Teraz jest 2017-04-30, 00:21


Usterki - do którego warsztatu się wybrać - Warszawa

  • Autor
  • Wiadomość
Offline

kam.jez

  • Posty: 1
  • Dołączył(a): 2016-07-04, 13:18

Usterki - do którego warsztatu się wybrać - Warszawa

Post2016-07-04, 17:42

Witajcie

Pierwszy samochód, pierwszy post na forum, pierwsza wizyta u mechanika w Warszawie.

Opel Astra G 2002 rok, 1.6 101KM benzyna Z16XE + LPG Koltec. 230.000km przebiegu

Auto zakupiłem miesiąc temu, po przejechaniu nim około 200km pojawiła się kontrolka CHECK, która nie przestawała gasnąć. Dwa dni później samochód pojechał do mechanika z mojej rodzinnej miejscowości, u którego wymieniłem rozrząd, olej, filtry, stabilizatory oraz została naprawiona niesprawna klimatyzacja. Przy okazji poprosiłem go aby zbadał komputerem błąd CHECK – diagnoza brzmiała „to jest od gazu i tak już musi być, skasowałem i powinno być dobrze, a jak się znów pojawi to przyjedź i ci znów skasuje” (…).

Po kolejnych 100km kontrolka się znów zapaliła. Zakupiłem moduł OBD2 i odczytałem błąd P0420 -"System katalizatora (Bank 1) - wydajność poniżej progu". Poczytałem o tym problemie na forach internetowych, próbowałem sam sprawdzić przebieg wykresu napięcia sondy 1 oraz 2 jednak nie potrafiłem wyciągnać jednoznacznych wniosków. Forumowe porady sugerowały różne przyczyny jednak nie ma oczywistego wytłumaczenia.

Dodatkowo samochód zaczął gasnąć przy szybkim hamowaniu, najczęściej przy dojeździe do świateł. Wróciłem do tego samego mechanika, który stwierdził znów, że to gaz ale poprawił rurę wlotu powietrza pod maską co wydaje się, że pomogło jednak tydzień później samochód znów gaśnie. Na pewno dzieje się tak na gazie, na benzynie jeszcze nigdy (jednak jeżdżę na niej sporadycznie i krótkie dystanse).

Czasami obroty na biegu jałowym delikatnie falują, niemal niezauważalnie. Od czasu do czasu troszkę bardziej – trudno wyczuć i znaleźć jakąś regułę. Podczas jazdy na autostradzie w 2 osoby zauważyłem, że dosyć ospale przyspiesza powyżej 100km/h, a powyżej 140km/h dosyć mocno szarpie przy dodawaniu gazu bądź zdejmowaniu nogi z gazu.
To moje pierwsze auto więc trudno mi porównywać osiągi, jednakże mimo wszystko mam wrażenie że samochód naprawdę jest ospały nawet w ruszaniu spod świateł, wyprzedzaniu czy zwykłej jeździe – być może taki już jest ten silnik, jednak odnoszę wrażenie, że on naprawdę muli.

Nie zauważyłem podwyższonego spalania, 50/50 miasto/autostrada dało 10l/100km gazu.

Czy ktoś z Was zna warsztat, który podjąłby się w/w tematów aby doprowadzić samochód do stanu pozwalającego na cieszenie się z jazdy? Przeglądałem fora, strony poświęcone warsztatom itp. jednak często użytkownicy piszą, że jeździli od warsztatu do warsztatu aby zdiagnozować problem, chciałbym tego uniknąć i trafić od razu do "magika", który zna się na rzeczy, na Oplach Astra i będzie wiedział więcej co pozwoli uniknąć niepotrzebnych kosztów.

Bardzo dziękuję za wszelkie wskazówki
Offline
Avatar użytkownika

saw

Forumowicz

  • Posty: 159
  • Dołączył(a): 2014-03-05, 22:39
  • Lokalizacja: Warszawa - Ursus
  • Imię: Grzegorz
  • Silnik: X20XER
  • KM: 160
  • Telefon: Moto G
  • Województwo: Mazowieckie
  • Garaż: Sawciowóz czyli OPC nr:2902

Re: Usterki - do którego warsztatu się wybrać - Warszawa

Post2016-07-11, 22:41

ja swojego gazowałem u nich i mogę polecić http://www.klinikalpg.pl
ogarniają tez instalacje po kimś wiec nie szkodzi podjechać.