Teraz jest 2017-04-30, 00:16


Air Ride - Pierwsza Astra G w PL

  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

sebox

VIP

  • Posty: 1752
  • Dołączył(a): 2008-10-05, 07:43
  • Lokalizacja: NOS
  • Silnik: --- wybierz ---
  • Województwo: Warmińsko-Mazurskie
  • Garaż: Astra by SEBOX

Re: Air Ride - Pierwsza Astra G w PL

Post2010-10-02, 14:05

artone super, że wróciłeś...
Jestem ciekaw dalszych dokonań, a zapowiada się konkretnie... powodzenia w dalszych modyfikacjach.
Może będzie mi pisane, oblukać na żywo np. w Broczynie :P
Pozdro dla Ciebie 3m się chłopie :ok:
Offline
Avatar użytkownika

artone

Forumowicz

  • Posty: 1307
  • Dołączył(a): 2008-05-10, 11:38
  • Lokalizacja: Szczecin
  • Imię: Artur
  • Silnik: X17DTL
  • KM: ???
  • GG: 5489398
  • Województwo: Zachodniopomorskie
  • Garaż: Mój garaż

Re: Air Ride - Pierwsza Astra G w PL

Post2010-10-02, 18:08

Dla zainteresowanych kilka schematów.

Budowa przedniego amorka z miechem wraz okuciami :

Obrazek

W dwóch słowach na amorek najlepiej od zawieszenie gwintowanego dokopujemy bałwanki ( miechy na powietrze ). Kwestia wyboru zwojów jest dowolna niektórzy zakładają dwa inni 4. W moim wypadku są to dwa ponieważ dają one dodatkowo szybszy zakres pracy. Po dobraniu miecha jest walka z okuciami. Trzeba je wytoczyć do danego amorka i miecha - ponieważ musi być to szczelne. Z okuć wypuszczamy mały zaworek na wężyk reszta ta elektro zawory oraz złączki aż do samej butli. Tak w dwóch słowach wygląda przód. Z tyłem jest troszkę łatwiej bo jak wiecie w astrze amor i sprężyna są osobno. Teoretycznie mam upatrzony miech który będzie pasował idealnie w miejsce sprężyny. Jeśli nie podejdzie to będzie problem ale tu się utnie tam się przyspawa i będzie okej :super:

Przykładowe podłączenie jednej ze stron do butli :

Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Łuka

Forumowicz

  • Posty: 116
  • Dołączył(a): 2009-10-20, 10:57
  • Lokalizacja: żyrardów
  • Imię: Łukasz
  • Silnik: X16XEL
  • Województwo: Mazowieckie
  • Garaż: zwykła karavana

Re: Air Ride - Pierwsza Astra G w PL

Post2010-10-02, 20:05

zbiornik z kompresorem masz w bagażniku? jest to jakiś gotowy zestaw czy home made?Jak powstał sam 'aeroamortyzator' już wiem, a cała resszta?
Jestem pod wrażeniem. Do tej pory znałem to tylko z amerykańskich bajeczek o różnych ścigantach. :ok:
Offline
Avatar użytkownika

artone

Forumowicz

  • Posty: 1307
  • Dołączył(a): 2008-05-10, 11:38
  • Lokalizacja: Szczecin
  • Imię: Artur
  • Silnik: X17DTL
  • KM: ???
  • GG: 5489398
  • Województwo: Zachodniopomorskie
  • Garaż: Mój garaż

Re: Air Ride - Pierwsza Astra G w PL

Post2010-10-02, 20:15

zbiornik będzie zamontowany w bagażniku w miejscu koła zapasowego a podłoga bagażnika będzie podniesiona w górę przy okazji pochowam kable i wzmacniacze. Ogólnie mała zabudowa. Wszystko ma być pochowane :P Na bieżąco będę wrzucał jakieś foteczki
Offline
Avatar użytkownika

danny4

Forumowicz

  • Posty: 160
  • Dołączył(a): 2009-10-10, 21:11
  • Lokalizacja: Bydgoszcz
  • Imię: Daniel
  • Silnik: X18XE1
  • GG: 512986
  • Województwo: Kujawsko-Pomorskie
  • Garaż: Silverka by danny4 :)

Re: Air Ride - Pierwsza Astra G w PL

Post2010-10-04, 20:25

zajefajny modzik to malo powiedziane ;) powodzenia zycze :)
Offline
Avatar użytkownika

artone

Forumowicz

  • Posty: 1307
  • Dołączył(a): 2008-05-10, 11:38
  • Lokalizacja: Szczecin
  • Imię: Artur
  • Silnik: X17DTL
  • KM: ???
  • GG: 5489398
  • Województwo: Zachodniopomorskie
  • Garaż: Mój garaż

Re: Air Ride - Pierwsza Astra G w PL

Post2010-10-05, 00:45

Dokładnie tak jak mówisz koszty wynikają z szybkości oraz z zakresu podnoszenia. Mnie interesuje położenia auta na ziemi ( chociaż nie wiele mi brakuje ) oraz podniesienie go tak żebym mógł jeździć po poligonie :P Dodatkowa kwestie to kompresor. Możesz kupić jedne za 300zł a możesz kupić dwa za 1200zł. Chodzi o to żeby jak najszybciej i jak najobficiej nadmuchać butlę. Więcej powietrza w butli więcej zabawy. Dodatkowe koszty zwiększa również kwestia możliwości sterowania każdym kołem osobno - dodatkowe kilka zaworków oraz zupełnie inna wyspa - sterowanie. Wielu ludzi pomija kwestie zabezpieczenia : przykład uszkodzeniu ulega któryś zaworek i nagle powietrze ucieka. Trochę nie wesoło na autostradzie byłoby pierdyknąć na glebę :zdegustowany: Zaworek zabezpieczający 180zł razy 4. Wiem, że jak strzeli opona to też jest nie ciekawie ale tutaj raczej gorzej może się to skończyć. Cała góra nie czyli mcpherson nie ulega zmianie. Reasumując za 4tyś ciężko coś złożyć tzn można ale jak to będzie działać ? Dodatkowo przy takiej wersji pomijamy kilka wskaźników i elektrozaworów ( bądź bierzemy te z dolnej półki ) które dbają o stabilizacje powietrza w mieszkach i wężach. Jedna z firm w pl za założenie regulacji przód tył w wersji bardzo bardzo podstawowej chciała 6,500zł.
Offline
Avatar użytkownika

koki

Klubowicz

Re: Air Ride - Pierwsza Astra G w PL

Post2010-10-05, 16:39

A jak wyglada sprawa z samym przodem w sredniej cenie za graty,z zalozeniem bez sterowania lewym czy prawym?
Offline
Avatar użytkownika

artone

Forumowicz

  • Posty: 1307
  • Dołączył(a): 2008-05-10, 11:38
  • Lokalizacja: Szczecin
  • Imię: Artur
  • Silnik: X17DTL
  • KM: ???
  • GG: 5489398
  • Województwo: Zachodniopomorskie
  • Garaż: Mój garaż

Re: Air Ride - Pierwsza Astra G w PL

Post2010-10-06, 14:28

koki napisał(a):A jak wyglada sprawa z samym przodem w sredniej cenie za graty,z zalozeniem bez sterowania lewym czy prawym?


Wszystko zależy od wielu czynników zakres i czas pracy oraz tego z jakich materiałów zrobimy w/w zestaw. Ogólnie bez 2tys nie masz co zaczynać
Poprzednia stronaNastępna strona