Teraz jest 2017-07-27, 19:57


Odłączenie podgrzewania przepustnicy

  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Minos

Moderator

  • Posty: 7017
  • Dołączył(a): 2008-07-10, 20:24
  • Lokalizacja: Gliwice
  • Imię: Ja
  • Silnik: X20XER
  • KM: 160
  • Województwo: Śląskie
  • Garaż: Czarna perełka - OPC 1399

Re: Odłączenie podgrzewania przepustnicy

Post2014-05-25, 21:24

wesol napisał(a):ciekawa sprawa z tym obejsciem i jego skutkami ale ja bym chyba zrobil tak ze dal bym jakis zawór by mozna bylo przelaczyc na lato bez podgrzewania przepustnicy i w zime zeby zalaczac to podgrzewanie.
Z jednej strony bez podgrzewania mamy zimniejsze powietrze w dolocie ale tez paliwo nie odparowuje tak dobrze. Jak wiemy odparowywanie benzyny to miesznaka jest bardziej jednorodna. teoretycznie lepsze spalanie, i mniejsze zużycie paliwa. Ciort wie jak to jest w realiach.

To po co w turbolotach montuje się IC, tylko po to aby schłodzić powietrze, a sprężone powietrze przez turbinę osiąga niższą temp. przez co mieszanka jest bogatsza w tlen.
Offline
Avatar użytkownika

Cinu

Przyjaciel

  • Posty: 5176
  • Dołączył(a): 2010-08-05, 01:44
  • Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
  • Imię: Maciek
  • Silnik: X20XER
  • KM: 161Km/189Nm
  • GG: 8535467
  • Województwo: Śląskie
  • Garaż: opc1 no 0822 -ArdenBlau

Re: Odłączenie podgrzewania przepustnicy

Post2014-05-25, 21:40

Thomy napisał(a):A gdzie takie przewody można dostać?


Polecam zrobić jak ja mam, kupujesz w castoramie rurkę miedzianą z garbami, nakładasz rurki i ściskasz ślimakiem

Wygląda to tak

Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Michau

Moderator

  • Posty: 3237
  • Dołączył(a): 2008-11-16, 18:54
  • Lokalizacja: UK/Koszalin
  • Imię: Michał
  • Silnik: Z18XE
  • KM: 172KM
  • Województwo: Zachodniopomorskie
  • Garaż: Ater Astra Coupe - THE END

Re: Odłączenie podgrzewania przepustnicy

Post2014-05-25, 21:58

ja mam poprowadzone z termostatu prosto do zbiorniczka. Jednym wężem, beż żadnych złączek itd. :]
Forum Astra-H.pl
Offline
Avatar użytkownika

Nihlus

Klubowicz

  • Posty: 1106
  • Dołączył(a): 2009-09-21, 14:31
  • Lokalizacja: ZK
  • Imię: Kuba
  • Silnik: X14XE
  • KM: seria+lpg
  • Województwo: Zachodniopomorskie
  • Garaż: aśka w czerwieni - eibach -45

Re: Odłączenie podgrzewania przepustnicy

Post2014-05-26, 10:11

Ja mam tak jak Cinu, i rzeczywiście jedyny skutek tego to że auto latem w korku nie ma muła, jest bardziej żwawsze. Cholerstwo ciężko się zakłada bo trzeba się mocno nachylić nad maską i szybko kolana wyginają się w złą stronę xD
Offline
Avatar użytkownika

Thomy

Forumowicz

  • Posty: 533
  • Dołączył(a): 2011-09-24, 18:29
  • Imię: Tomek
  • Silnik: Z16XE
  • KM: 101
  • GG: 5786233
  • Województwo: Dolnośląskie
  • Wiek: 15
  • Garaż: Astra G 1.6 16V Njoy

Re: Odłączenie podgrzewania przepustnicy

Post2014-06-08, 08:02

Ogrzewanie odłączone efekt jest super przepustnica jak i kolektor dolotowy zimne a przedtem nie można było dotknąć. Teraz pytanie czy ECU musi się zaadoptować do nowych warunków bo teraz przy danych obrotach i obciążeniu jest zimniejsze powietrze a co za tym idzie gęstsze i ECU musi bardziej podlać paliwa?
Offline
Avatar użytkownika

wesol

Forumowicz

  • Posty: 4263
  • Dołączył(a): 2008-05-05, 22:03
  • Lokalizacja: Goleniów

Re: Odłączenie podgrzewania przepustnicy

Post2014-06-08, 08:23

a rano jak odpalasz auto i jest zimne to nie musi sie adaprtowac. ECM ma na bieżąco korygowac sklad meiszanki. Jesli jedziesz i masz powiedzmy oborty 2000 to paliw awiecej nie bedzi epodlewac bo by oborty wzrosly. Ty regulujesz ilosc podlania paliwa i obroty prawa nogą. Generalnie jak pisalem owszem mzo ejest tam o pare procen wiecje powietrza ale tez jest gorsze odparowywanie paliwa. Jak jest dobrze to w sumie trzeba zorbic doswidczalnie testy. mi sie wydaje ze najlepszym wyjsciem by bylo zrobic zawor ktory bedziemy mogli sterowac przpelyw tej cieczy. Ewentualnie nieco ograniczyc przeplyw. Doswadczenia i jeszcze raz doswiadczenia. Generalnie po cos to jest tam zamontowane w autach.
Offline
Avatar użytkownika

Minos

Moderator

  • Posty: 7017
  • Dołączył(a): 2008-07-10, 20:24
  • Lokalizacja: Gliwice
  • Imię: Ja
  • Silnik: X20XER
  • KM: 160
  • Województwo: Śląskie
  • Garaż: Czarna perełka - OPC 1399

Re: Odłączenie podgrzewania przepustnicy

Post2014-06-08, 08:24

Thomy napisał(a):Ogrzewanie odłączone efekt jest super przepustnica jak i kolektor dolotowy zimne a przedtem nie można było dotknąć. Teraz pytanie czy ECU musi się zaadoptować do nowych warunków bo teraz przy danych obrotach i obciążeniu jest zimniejsze powietrze a co za tym idzie gęstsze i ECU musi bardziej podlać paliwa?

ECU sam dobierze odpowiednie parametry do danej mieszanki,


wesol napisał(a):Ty regulujesz ilosc podlania paliwa i obroty prawa nogą.

to nie diesel :P , w benie steruje się ilością dostarczanego powietrza a ECU sam reguluje ilość podawanego paliwa
Offline
Avatar użytkownika

Thomy

Forumowicz

  • Posty: 533
  • Dołączył(a): 2011-09-24, 18:29
  • Imię: Tomek
  • Silnik: Z16XE
  • KM: 101
  • GG: 5786233
  • Województwo: Dolnośląskie
  • Wiek: 15
  • Garaż: Astra G 1.6 16V Njoy

Re: Odłączenie podgrzewania przepustnicy

Post2014-06-08, 08:40

Generalnie jak pisalem owszem mzo ejest tam o pare procen wiecje powietrza ale tez jest gorsze odparowywanie paliwa.

Ja jeżdżę na gazie tak więc nie martwię się o odparowanie benzyny. A co do odparowania to dół kolektora się nagrzewa od silnika więc wydaje mi się że paliwo zdąży odparować wkońcu wtryskiwacz dobrze rozpyla paliwo.
Poprzednia stronaNastępna strona