Teraz jest 2017-04-30, 07:58


Nowy termostat a podgrzewanie przepustnicy

  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Mario80

  • Posty: 6
  • Dołączył(a): 2017-01-04, 22:39
  • Imię: Mariusz
  • Silnik: --- wybierz ---
  • KM: 101
  • Telefon: 504052052
  • Województwo: Zachodniopomorskie
  • Wiek: 37

Re: Nowy termostat a podgrzewanie przepustnicy

Post2017-01-08, 17:28

Odkopie.
W jakich sytuacjach powinna pojawiac sie woda w wezykach przelewowych przy zbiorniczku>?
Przed wymiana temostatu i zalozeniu LPG, wydaje mi sie ze nawet na zimnym silniku na orbotach biegu jalowego woda caly czas leciala jednym wezykiem. Po zalozeniu nowego termostatu (z otworem do przepustnicy) oraz zalozeniu LPG (reduktor podlaczony na zasilaniu nagrzewnicy) teraz w wezykach nic sie nie pojawia, nawet po rozgrzaniu silnika i przygazowce.
Jeszcze miesiac temu gdy silnik byl mocno rozgrzany plyn lecial, gdy zwiekszalem obroty plyn przestawal leciec jedna rurka i pojawial sie w drugiej. Teraz nic takiego nie ma.

Ma ktos pojecie jak to powinno prawidlowo dzialac?
Offline
Avatar użytkownika

piotrst

Forumowicz

  • Posty: 187
  • Dołączył(a): 2014-08-01, 06:14
  • Lokalizacja: Gdynia
  • Imię: Piotr
  • Silnik: Z16SE
  • KM: 84
  • Województwo: Pomorskie
  • Wiek: 44
  • Garaż: Granatowa koza z Trójmiasta

Re: Nowy termostat a podgrzewanie przepustnicy

Post2017-01-11, 16:28

A może najpierw uzupełnisz profil. Choćby o jakim silniku piszesz. Po opisie termostatu można się domyślać, ze to któryś z benzynowych z końcówką XE, ale to trochę mało.
Offline

Mario80

  • Posty: 6
  • Dołączył(a): 2017-01-04, 22:39
  • Imię: Mariusz
  • Silnik: --- wybierz ---
  • KM: 101
  • Telefon: 504052052
  • Województwo: Zachodniopomorskie
  • Wiek: 37

Re: Nowy termostat a podgrzewanie przepustnicy

Post2017-01-11, 22:22

piotrst napisał(a):A może najpierw uzupełnisz profil. Choćby o jakim silniku piszesz. Po opisie termostatu można się domyślać, ze to któryś z benzynowych z końcówką XE, ale to trochę mało.

z16xe
Offline
Avatar użytkownika

GuGi

Forumowicz

  • Posty: 292
  • Dołączył(a): 2011-09-20, 10:40
  • Lokalizacja: Gorlice/Rzeszów
  • Imię: Łukasz (161CBF123)
  • Silnik: Z16XE
  • KM: 101
  • GG: 6835505
  • Telefon: LG G2
  • Województwo: Małopolskie
  • Wiek: 23

Re: Nowy termostat a podgrzewanie przepustnicy

Post2017-01-11, 22:39

Plyn przeplywa caly czas przez przepustnice i wplywa do zbiorniczka z lewej strony, czy silnik zimny czy cieply, czy jest duzy obieg wody czy mały. Gdy zwiekszasz obroty silnika plyn w zbiorniczku przelewa sie po prostu szybciej.

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
Offline

Mario80

  • Posty: 6
  • Dołączył(a): 2017-01-04, 22:39
  • Imię: Mariusz
  • Silnik: --- wybierz ---
  • KM: 101
  • Telefon: 504052052
  • Województwo: Zachodniopomorskie
  • Wiek: 37

Re: Nowy termostat a podgrzewanie przepustnicy

Post2017-01-12, 09:08

GuGi napisał(a):Plyn przeplywa caly czas przez przepustnice i wplywa do zbiorniczka z lewej strony, czy silnik zimny czy cieply, czy jest duzy obieg wody czy mały. Gdy zwiekszasz obroty silnika plyn w zbiorniczku przelewa sie po prostu szybciej.

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

No to cos mam nie tak.

Mam nowy kpl. termostat i od starego rozni sie tylko tym, ze w "talerzyku" termostatu" jest odpowietrznik/dziurka.

W ukladzie chlodzenia na zasilaniu nagrzewnicy doszedl reduktor od gazu, ale raczej malo prawdopodobne zeby az tak bardzo ograniczal przeplyw plynu. w ukladzie.

Czy na obr. biegu jałowego wydajnosc ogrzewania powinna byc wyczuwalnie slabsza? Cieple powietrze leci, ale zwieksze lekko obroty i jest cieplej.

Maxymalnie grzanie tez bez rewelacji - nie czuje aby w kabinie robilo sie duszno.

Przed wymiana termistatu i zalozeniu gazu bylo raczej OK. Raczej bo bylo tez ciut cieplej i auto mialem dopiero pare tygodni.
Offline
Avatar użytkownika

piotrst

Forumowicz

  • Posty: 187
  • Dołączył(a): 2014-08-01, 06:14
  • Lokalizacja: Gdynia
  • Imię: Piotr
  • Silnik: Z16SE
  • KM: 84
  • Województwo: Pomorskie
  • Wiek: 44
  • Garaż: Granatowa koza z Trójmiasta

Re: Nowy termostat a podgrzewanie przepustnicy

Post2017-01-12, 10:43

Reduktor jest podłączony równolegle (trójniki na obu przewodach -- tak jest najczęściej), czy szeregowo (dodatkowy przewód bez trójników)?
Jeśli równolegle, to może zmniejszyć się przepływ przez nagrzewnicę, zwłaszcza jeśli nie jest nowa (zakamieniona, zamulona).
Ale jeśli nie ma przepływu w rurce przelewowej, to wskazuje raczej na zużytą pompę wody.
Czy przy zakładaniu gazu był wymieniany płyn chłodniczy? Jeśli nie to warto wymienić, a przedtem przepłukać układ (tylko uwaga: jeśli układ był traktowany jakimś stop-leakiem, to płukanie i wymiana może ujawnić nieszczelności czy to chłodnicy, czy nagrzewnicy -- i będzie konieczna wymiana).
A co do pompy -- kiedy był zmieniany rozrząd? Czy była wymieniana pompa wody?
Offline

Mario80

  • Posty: 6
  • Dołączył(a): 2017-01-04, 22:39
  • Imię: Mariusz
  • Silnik: --- wybierz ---
  • KM: 101
  • Telefon: 504052052
  • Województwo: Zachodniopomorskie
  • Wiek: 37

Re: Nowy termostat a podgrzewanie przepustnicy

Post2017-01-13, 08:44

Reduktor wpiety szeregowo.
Pompa wody nowa - Gates bodajze.
Plyn chlodniczy bykl w polowie zalany nowy przy wymianie rozrzadu i pompy.
Kpl rozrzad z pompa wymieniony jakies 1,5kkm temu w listopadzie, swiezo przed zalozeniem gazu.

NIe jestem pewien, ale wydaje mi sie, ze po zaraz po zalozeniu gazu plyn w rurkach przelewowych pojawial sie. Pare dnie pozniej juz nie widzialem tego.
Offline
Avatar użytkownika

piotrst

Forumowicz

  • Posty: 187
  • Dołączył(a): 2014-08-01, 06:14
  • Lokalizacja: Gdynia
  • Imię: Piotr
  • Silnik: Z16SE
  • KM: 84
  • Województwo: Pomorskie
  • Wiek: 44
  • Garaż: Granatowa koza z Trójmiasta

Re: Nowy termostat a podgrzewanie przepustnicy

Post2017-01-13, 09:40

To już nie wiem. Wygląda, że wszystko jest OK. Może przy zakładaniu gazu, jakiś paproch dostał się do układu chłodzenia i zatkał te rurki -- choć to już trochę na siłę wymyślanie teorii.
Spróbuj może odłączyć rurki przelewowe od zbiorniczka i przez długą plastikową rurkę zassać płyn (tak by go nie łyknąć, a sprawdzić drożność).
Przepłukanie układu chłodzenia mogłoby pomóc, ale jeśli wąż na wyjściu z nagrzewnicy jest ciepły (czyli ogrzewanie działa) to poczekałbym z tym do wiosny.
A jeszcze jedno pytanie: Silnik rozgrzewa się prawidłowo -- czyli osiąga powyżej 80 stopni? Bo może po prostu nowy termostat jest walnięty (albo źle założony)?
Poprzednia stronaNastępna strona