Teraz jest 2017-09-20, 08:38


Wymiana chłodnicy

  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

skomi

Przyjaciel

  • Posty: 151
  • Dołączył(a): 2009-05-27, 17:31
  • Lokalizacja: Skierniewice
  • Imię: Tomek
  • Silnik: Y17DT
  • KM: 145
  • GG: 7390809
  • Województwo: Łódzkie
  • Garaż: Bora Variant TDI

Wymiana chłodnicy

Post2009-08-08, 10:17

Niestety czeka mnie wymiana chłodnicy klimy 1.7 td 68 km 99 rok :kwasny: :kwasny:
Mam pytanko od strony technicznej w jaki sposób mocowane są przewody do chłodnicy, czym są uszczelniane i czy wymiana wymaga specjalnych narzędzi. Może ktoś ma tak chłodnicę na zbyciu :)
Offline
Avatar użytkownika

zen

Forumowicz

  • Posty: 659
  • Dołączył(a): 2008-11-15, 15:52
  • Lokalizacja: Poznan/Pniewy
  • Imię: ZENek
  • Silnik: X16XEL
  • KM: ciągle niedosyt
  • GG: 7701773
  • Województwo: Wielkopolskie
  • Garaż: asia by zen86

Post2009-08-08, 10:43

wymiana zajmie ci pare minut. zadnych specjalnych kluczy nie potrzeba. Najpierw odłącz wtyczke wentylatora, potem go zdemontuj - chyba 4 sróby 8 lub 10. Potem bierzesz sie za odkrecanie wejscia i wyjscia z chłodnicy. Dochodza do niej rurki aluminiowe i są przykrecone takimi jakby nakretkami. Zaopatrz sie w wd40 i jechane. Prosta sprawa. Przydaja sie także imbusy ale juz nie pamietam czy zwykłe czy torxy. Powodzenia :ok:
Offline
Avatar użytkownika

skomi

Przyjaciel

  • Posty: 151
  • Dołączył(a): 2009-05-27, 17:31
  • Lokalizacja: Skierniewice
  • Imię: Tomek
  • Silnik: Y17DT
  • KM: 145
  • GG: 7390809
  • Województwo: Łódzkie
  • Garaż: Bora Variant TDI

Post2009-08-08, 11:12

Czyli generalnie nie używa sie żadnego środka którym sie uszczelnia połączenia.
Forum Astra-H.pl
Offline
Avatar użytkownika

zen

Forumowicz

  • Posty: 659
  • Dołączył(a): 2008-11-15, 15:52
  • Lokalizacja: Poznan/Pniewy
  • Imię: ZENek
  • Silnik: X16XEL
  • KM: ciągle niedosyt
  • GG: 7701773
  • Województwo: Wielkopolskie
  • Garaż: asia by zen86

Post2009-08-08, 12:46

nie poniewaz one sa hmm stożkowate przewody. Sam mozesz wymienic chłodnice i potem jechac do sprawdzenia i nabicia. Robilem tak ojcu. Podróba kosztowala cos kolo 300 a niby org 500 jesli dobrze pamiętam.
Offline
Avatar użytkownika

skomi

Przyjaciel

  • Posty: 151
  • Dołączył(a): 2009-05-27, 17:31
  • Lokalizacja: Skierniewice
  • Imię: Tomek
  • Silnik: Y17DT
  • KM: 145
  • GG: 7390809
  • Województwo: Łódzkie
  • Garaż: Bora Variant TDI

Post2009-08-08, 13:01

Ok no to rozwiałeś wszelkie wątpliwości :super:
A co do samej chłodnicy mam zamiar ją pospawać.
Offline
Avatar użytkownika

zen

Forumowicz

  • Posty: 659
  • Dołączył(a): 2008-11-15, 15:52
  • Lokalizacja: Poznan/Pniewy
  • Imię: ZENek
  • Silnik: X16XEL
  • KM: ciągle niedosyt
  • GG: 7701773
  • Województwo: Wielkopolskie
  • Garaż: asia by zen86

Post2009-08-08, 14:51

Kliknij piwo czy tam pomógł :hyhy: Pospawac? Sam ? Jak u ojca napelnil klime do sprawdzenia to z chłodnicy sitko bylo. Przepuszczała na kazdym chyba łączeniu.Zalezy czy masz orginal czy juz jakąś podróbke.
Offline

Ice

VIP

  • Posty: 1236
  • Dołączył(a): 2008-05-02, 10:58
  • Imię: Ice
  • Silnik: X20DTL
  • Województwo: Śląskie

Post2009-08-08, 18:30

przecież na każdym łączeniu masz ORING, bez tego za parę m-c będziesz miał układ pusty...

zen86, gdzie Ty masz łączenia stożkowe połączenia ??
Offline
Avatar użytkownika

skomi

Przyjaciel

  • Posty: 151
  • Dołączył(a): 2009-05-27, 17:31
  • Lokalizacja: Skierniewice
  • Imię: Tomek
  • Silnik: Y17DT
  • KM: 145
  • GG: 7390809
  • Województwo: Łódzkie
  • Garaż: Bora Variant TDI

Post2009-08-08, 18:39

Ice, a te oringi są z jakiegoś specjalnego materiału??
Następna strona