Teraz jest 2017-07-24, 11:57


Astra G Coupe - wymiana hamulców przód - tarcza i klocki

  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Dziadek

Klubowicz

  • Posty: 5238
  • Dołączył(a): 2009-02-15, 22:09
  • Lokalizacja: Chrzanów
  • Imię: Wojciech
  • Silnik: X20XEV
  • KM: 136
  • GG: 6788227
  • Telefon: Nokia X2
  • Województwo: Małopolskie
  • Garaż: Limited 100, 17" GM, -35/-30, Alpine, Hertz

Re: Astra G Coupe - wymiana hamulców przód - tarcza i klocki

Post2010-09-04, 15:44

Jako, że temat istnieje, to nie będę zakładał nowego, tylko go uaktualnimy.
Dziś wraz z kolegą flipper przeprowadziliśmy wymianę klocków hamulcowych w jego Asterce ( motor 1,6 [75KM] wersja 3 D).

Pokrótce dla tych, którzy chcą sami się podjąć tych prac, to polecam:
- zaopatrzyć się w klucze: imbusowe, oczkowe lub płaskie (13 i 10), klucz do kół.
- mieć kupione klocki hamulcowe właściwe, aby nie stanąć przed problemem że te co mamy nie pasują i trzeba jechać/iść do sklepu znów :P
- wyposażyć się w odrobinę zapału i chęci

i zaczynamy:

PRZÓD:
1* Odkręcamy koło i zdejmujemy. Chyba zdjęć nie trzeba wstawiać, każdy wie ile ma śrub w kole więc to raczej trudnym zadaniem nie jest. Jeśli są problemy ze zdjęciem trzeba troszkę poobijać koło po wszystkich kierunkach.

2* Po odkręceniu koła ukaże nam się zacisk wraz z tarczą hamulcową.
Aby móc wymienić klocki trzeba odkręcić zacisk i zdjąć go. Dopiero wtedy będziemy mieć łatwy dostęp do zdjęcia klocków. Zacisk przykręcony jest 2 śrubami z tyłu, a na śrubach są zaślepki. Przedstawione to jest na zdjęciu 1 i 2.
Widoczną na zdjęciu 1 sprężynę odginamy by nie trzymała klocka i wyciągamy cały zacisk. Może być sytuacja, że nie będzie chciał wyjść, należy wtedy delikatnie śrubokrętem rozszerzyć klocki, by tłoczek się schował i rozluźnił docisk klocków.

3* Wyciągamy klocki które są wsunięte na "klipsach" do zacisku i na ich miejsce wstawiamy nowe. Należy przy tym pamiętać, że stare starte klocki potrzebowały by tłoczek był bardziej wysunięty i należy go wcisnąć. (my zrobiliśmy to przedłużką do grzechotki). Wkładamy nowe klocki i wszystko skręcamy w odwrotnej kolejności, pamiętając o założeniu sprężyny tak, by zahaczyła się w swoim miejscu.

Przy drugim kole powtarzamy ten sam schemat co wyżej.

TYŁ:
1* dokładnie taka sama procedura. Odkręcamy i ściągamy koło :P

2* Z tyłu klocki są troszkę mniejsze, jak również inaczej zbudowany jest zacisk
- widoczne to jest na zdjęciu 3.
Nie trzymają go 2 śruby jak to miało miejsce w przodzie, lecz 1 a cały zacisk odchyla się do góry i wysuwa z prowadnicy.
Zatem. Odkręcamy śrubę mocującą. Przedstawia to zdjęcie 4.

3* Aby móc zdjąć swobodnie zacisk z tarczy hamulcowej, przydało by się zrobić odrobinę luzu. Ułatwi nam to wymianę. Aby uzyskać wspomniany efekt, należy wypiąć linkę od hamulca ręcznego z mocowań, na których jest podczepiona - zdjęcia 5 i 6.
Zacisk zdejmujemy poprzez:
- przekręcenie zacisku od dołu ku górze
- wysunięcie zacisku z mocowania
Zaznaczone to jest na zdjęciu 7.

4* Mając wyciągnięty zacisk, musimy skręcić tłoczek. W odwrotności do przednich tłoczków te się wkręca. Posiadają one 2 żłobienia za pomocą których możemy kręcić tłoczkiem. Przy wkręcaniu należy dociskać tłoczek by wskoczył w gwint i zaczął się chować. Tłoczek powinien się całkiem schować i zrównać z płaszczyzną zacisku - zdjęcie 8.
Mając przygotowany zacisk, możemy przystąpić do wymiany klocków. Klocki posiadają zaczepy/blaszki dzięki którym nie wypadną i będą się trzymać, należy je śrubokrętem docisnąć i wsunąć by wskoczyły na swoje miejsce.

Przy zakładaniu zacisku należy pamiętać o tym by tłoczek był odpowiednio przekręcony. Wspomniane przeze mnie żłobienia powinny być dopasowane do obudowy zacisku. Trzeba wsunąć głowę pod wahacz i spasować żłobienie.

Następnie wszystko skręcamy w odwrotnej kolejności i cieszymy się zaoszczędzonymi grosikami :P :P :P i sprawnie działającymi hamulcami.

Może być sytuacja że hamulec ręczny nam się poluzuje na dźwigni, należy wtedy podciągnąć go na śrubie znajdującej się pod dźwignią hamulca (po zdjęciu osłony).
Ostatnio edytowano 2010-09-04, 15:47 przez Dziadek, łącznie edytowano 1 raz
Offline
Avatar użytkownika

Dziadek

Klubowicz

  • Posty: 5238
  • Dołączył(a): 2009-02-15, 22:09
  • Lokalizacja: Chrzanów
  • Imię: Wojciech
  • Silnik: X20XEV
  • KM: 136
  • GG: 6788227
  • Telefon: Nokia X2
  • Województwo: Małopolskie
  • Garaż: Limited 100, 17" GM, -35/-30, Alpine, Hertz

Re: Astra G Coupe - wymiana hamulców przód - tarcza i klocki

Post2010-09-04, 15:45

Z racji, że zdjęcia poleciały, wstawiam od nowa, tym razem jako miniaturki: zdjęcia wstawione wg kolejności (od 1 do 8)

1:Obrazek 2:Obrazek 3:Obrazek 4:Obrazek

5:Obrazek 6:Obrazek 7:Obrazek 8:Obrazek
Ostatnio edytowano 2010-10-26, 20:34 przez Dziadek, łącznie edytowano 3 razy
Offline

m m bertone

Początkujący

  • Posty: 18
  • Dołączył(a): 2012-10-12, 09:52
  • Lokalizacja: Asmus
  • Imię: Michał
  • Silnik: Z18XE
  • KM: 125
  • Województwo: Pomorskie

Re: Astra G Coupe - wymiana hamulców przód - tarcza i klocki

Post2015-04-03, 10:38

czy można by odświeżyć fotki??? z góry dzięki.
Forum Astra-H.pl