Teraz jest 2017-04-24, 16:15


[Manual] Regeneracja mechanizmu wycieraczek przednich

  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

adaśko

Klubowicz

  • Posty: 289
  • Dołączył(a): 2010-07-02, 07:59
  • Lokalizacja: Rzeszów
  • Imię: Adam
  • Silnik: X18XE1
  • KM: 116 na podtlenku LPG
  • Telefon: wypasiony :P
  • Województwo: Podkarpackie
  • Garaż: Astrowy dupciowóz adaśka }:>

[Manual] Regeneracja mechanizmu wycieraczek przednich

Post2011-05-24, 11:55

Regeneracja mechanizmu wycieraczek przednich Astra G

Jeśli ktoś ma problemy z źle działającymi wycieraczkami przednimi, np woda nie jest zbierana na środku po stronie pasażera, lub wycieraczki nie dociskają do szyby z odpowiednią siłą to manual jest dla was :]

Wszelkie uwagi i sugestie mile widziane ;)

SUGESTIE użytkowników :D
jakub4003
"zamiast rozwiercać starej tulei to wybić ja po prostu, śrubokręt plaski i młotek potem papierem ściernym wypolerować ścianki trochę i wbić delikatne nowa. Ja osobiście znalazłem identyczna wymiarami tuleje jak ta oryginalna.

KarloS
Do wyciągania starej tulejki można użyć gdzie powstał gwint+śruba i już elegancko młoteczkiem się wybiło.

wave4
W mechanizmie Valeo są drobne różnice a mianowicie:to gdzie siedzą tuleje jest z plastiku więc nie radze rozwiercać(ja tak zrobiłem i wiertło łatwo uciekało na plastik i troszku się bałaganu narobiło)tylko je wybić np:od tyłu śrubokrętem.Są po dwie na każde ramie wycieraczki.Po wybiciu dobrze jest delikatnie poprawić otwory wiertłem 14.Dalej jak w manualu."
Ostatnio edytowano 2012-07-04, 18:57 przez adaśko, łącznie edytowano 1 raz
Offline
Avatar użytkownika

jakub4003

Początkujący

  • Posty: 72
  • Dołączył(a): 2009-05-02, 09:04
  • Lokalizacja: Częstochowa
  • Imię: Kuba
  • Silnik: X20XEV
  • KM: 140
  • Województwo: Śląskie

Re: [Manual] Regeneracja mechanizmu wycieraczek przednich

Post2011-06-28, 22:32

Dzisiaj się za to zabrałem tuleje miałem strasznie zużyte wycieraczki latały jak chciały i bardzo słabo zbierały ciągle myślałem ze to pióra ale teraz widzę ze nie tu był problem. Naprawdę świetny manual ja osobiście polecam zamiast rozwiercać starej tulei to wybić ja po prostu, śrubokręt plaski i młotek potem papierem ściernym wypolerować ścianki trochę i wbić delikatne nowa. Ja osobiście znalazłem identyczna wymiarami tuleje jak ta oryginalna. Łatwiejszy sposób ;) Pozdrawiam
Offline
Avatar użytkownika

adaśko

Klubowicz

  • Posty: 289
  • Dołączył(a): 2010-07-02, 07:59
  • Lokalizacja: Rzeszów
  • Imię: Adam
  • Silnik: X18XE1
  • KM: 116 na podtlenku LPG
  • Telefon: wypasiony :P
  • Województwo: Podkarpackie
  • Garaż: Astrowy dupciowóz adaśka }:>

Re: [Manual] Regeneracja mechanizmu wycieraczek przednich

Post2011-06-29, 10:42

jakub4003 napisał(a):Ja osobiście znalazłem identyczna wymiarami tuleje jak ta oryginalna. Łatwiejszy sposób ;)


W naszym Przypadku tuleje były tak rozrobione, a zasadzie już ich nie było, bo tak się rozpadły że jedynie przeszczep innych tulei ratował mechanizm.
Dzięki za cenna uwagę :)
Offline

mark_

Forumowicz

  • Posty: 85
  • Dołączył(a): 2010-08-29, 13:55
  • Imię: Marek
  • Silnik: Y17DT
  • Województwo: Wielkopolskie

Re: [Manual] Regeneracja mechanizmu wycieraczek przednich

Post2011-07-09, 13:50

Wiem, że występowały dwa rodzaje mechanizmów wycieraczek. Czy podany sposób reanimacji można zastosować w obu przypadkach ?
Offline
Avatar użytkownika

KarloS

Przyjaciel

Re: [Manual] Regeneracja mechanizmu wycieraczek przednich

Post2011-07-09, 14:19

bardzo dobry manual, sam skorzystałem także polecam :super:
choć ja nie mając wiertła aby rozwiercić, starą tulejkę wyciągłem korzystając z narzynki, gdzie powstał gwint+śruba i już elegancko młoteczkeim się wybiło ;)
Offline
Avatar użytkownika

14polo

Forumowicz

  • Posty: 259
  • Dołączył(a): 2009-06-13, 23:32
  • Lokalizacja: Leżajsk
  • Imię: Grzegorz
  • Silnik: Y20DTH
  • KM: 101
  • GG: 8773326
  • Województwo: Podkarpackie
  • Garaż: Astra NJoy by 14polo

Re: [Manual] Regeneracja mechanizmu wycieraczek przednich

Post2011-07-20, 23:05

Manual jest O.K. jeśli chodzi o tulejki, co natomiast należy zrobić ze zużytą ośką..?
U mnie tulejki były w porządku a ośka od strony kierowcy mocno przytarta w jednym miejscu (średnica 1mm mniejsza niż nominalnie).
Wymieniłem o-ring'i i przez chwilę było dobrze, jednak po pewnym czasie problem powrócił
Offline

qlczyk

Forumowicz

  • Posty: 344
  • Dołączył(a): 2009-09-23, 14:55
  • Lokalizacja: Ruda Śląska
  • Imię: olo
  • Silnik: Y20DTH
  • Województwo: Śląskie

Re: [Manual] Regeneracja mechanizmu wycieraczek przednich

Post2011-07-21, 19:40

Wg. EPC montowane były dwa rodzaje mechanizmu wycieraczek: BOSCH i VALEO
W tym manualu pokazany jest mechanizm bosch.W przypadku valeo jest raczej podobnie.
Ja mam boscha i wydaje mi się że sworznie chodzą w plastikowych tulejach.w manualu mechanizm jest mocno zużyty i tego nie widać.Rozbierałem go jakiś czas temu u siebie i też myślałem o założeniu tulejek ale chyba większy luz powoduje wytarty sworzeń.
1.Można by go odciąć, napawać,przetoczyć i ponownie przyspawać(potrzeba więcej czasu)
2.Znaleźć dawcę i przeszczepić sworznie.Dawca=inny mechanizm (może z malucha, jeśli pasuje)
3.Dorobić nowe sworznie i za pomocą spawarki wymienić.


Dziś wymieniłem mechanizm wycieraczek i okazuje się że mechanizmy bosch-a też były w 2-uch wariantach.W mojej astrze z 2003r był cały mechanizm metalowy ocynkowany a same końcówki plastikowe.Teraz kupiłem używkę, nie wiem z którego roku, ale jest cała aluminiowa i same końcówki też są aluminiowe z tulejami jak w manualu.
Ostatnio edytowano 2011-08-01, 18:26 przez qlczyk, łącznie edytowano 1 raz
Offline
Avatar użytkownika

14polo

Forumowicz

  • Posty: 259
  • Dołączył(a): 2009-06-13, 23:32
  • Lokalizacja: Leżajsk
  • Imię: Grzegorz
  • Silnik: Y20DTH
  • KM: 101
  • GG: 8773326
  • Województwo: Podkarpackie
  • Garaż: Astra NJoy by 14polo

Re: [Manual] Regeneracja mechanizmu wycieraczek przednich

Post2011-07-21, 20:50

Odcinanie sworznia i temu podobne zabiegi są ryzykowne ponieważ później możemy mieć problem z właściwym pozycjonowaniem ramienia wycieraczki podczas montażu.
Pozostaje szukanie "dawcy" lub chromowanie i szlifowanie do wymiaru nominalnego ale nie każdy by chciał się tym parać... :kwasny:
Mam nadzieję że znajdzie się ktoś, kto nie zdążył wyrzucić na złom reszty mechanizmu w którym oski jeszcze "żyją"... ;)
Następna strona